Deskám rozhodně nemazat třecí plochy, to bys pak moc nebrzdil, ale zato by ty deksy dlouho vydržely . Byla řeč o těch ploškách na kterých se destička pohybuje v tom držákurobert37 píše: A čím mazat ty destičky? Mám zato, že Richie měl právě problém, že neodmastil kotouče a pk mu to nebrzdilo
Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
a když tam stříknu to wd 40, tak asi nic nezkazimcoyote píše:Deskám rozhodně nemazat třecí plochy, to bys pak moc nebrzdil, ale zato by ty deksy dlouho vydržely . Byla řeč o těch ploškách na kterých se destička pohybuje v tom držákurobert37 píše: A čím mazat ty destičky? Mám zato, že Richie měl právě problém, že neodmastil kotouče a pk mu to nebrzdilo
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Tak jsem to vždy dělal.Kůrkyn píše:WD 40 se odpaří po dvou zabrzděních. Vodící plochy destiček se nemažou, musí být čisté a z destiček je dobré odstranit barvu ze styčných ploch, aby se v třmenu lehce posunovaly.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
co se tyce wd je to na nic... to je jak kdybys tam plivnul....vazelina na brzdy... hlavne do lovoucich cepu....kladu na to velky duraz... neb vim o cem mluvim....
.... to ze si to nikdy nemazal a nemas problemx mas jen stesti.... setkal jsem se v praci se spousty reklamaci...
... a to ze oborusis tu barvu z desticek........... je spatne neb to obrousis na zelezo ktere zacne ychleji rezavet.... musis se ten drzak tak dobre obrousit aby ta deska i s barvou sla volne...
.... a samozrejme ze jsem myslel jen trci plochy ne oblozeni... a ja to jeste mazu z druhe strany kam doseda pistek a vnitrek brzdoveho trmene na druhe desticce.. vyvarujes se tak naslednyho kviceni.....
o tom opravdu neni spekulace.. takova je spravna montaz bez debat....
... verte mi kluci vazne....
.... to ze si to nikdy nemazal a nemas problemx mas jen stesti.... setkal jsem se v praci se spousty reklamaci...
... a to ze oborusis tu barvu z desticek........... je spatne neb to obrousis na zelezo ktere zacne ychleji rezavet.... musis se ten drzak tak dobre obrousit aby ta deska i s barvou sla volne...
.... a samozrejme ze jsem myslel jen trci plochy ne oblozeni... a ja to jeste mazu z druhe strany kam doseda pistek a vnitrek brzdoveho trmene na druhe desticce.. vyvarujes se tak naslednyho kviceni.....
o tom opravdu neni spekulace.. takova je spravna montaz bez debat....
... verte mi kluci vazne....
Podle navodu jsem menil desky i kotouce, vsechny 4 ATE a trvalo to celkem 2,5 hodiny. Stycne plochy na trmenech jsem poradne ocistil a mezi desky, pistky a vodici plochy desek dal vazelinu na brzdy od Wurthu s velkou primesi medi. Je do 800*C a i kdyby se cirou nahodou odparila, zustane med, ktera ma samomazne ucinky. Stejnou pastu vyrabi i jini, treba ATE, ale na co by mi byla plechovka 500g, kdyz muzu mit tubu 150g a ta vystaci na 15 aut vsechny srouby sly povolit bez problemu, namazal jsem CU kremem i srouby od kol a jdou perfektne povolit i kdyz je dorvu, ale nebojte samy se nepovoli :-
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Tak pro rekapitulaci...
asi na 3-4 straně v tomhle tématu píšete o větraných x nevětraných kotoučích. Já vůbec nevím, jaké mám tedy koupit do 147 1,6 88KW??? Ani nevím jaký tam mám a ani kouknutím mým neznalým okem nic nepoznám
Takže se ptám jaké tam jsou originální? chlazené x větrané x nevětrané x ???
A teď ke značkám, píšete zde jen o ATE. A co ostatní značky FERODO, FEBI ??? Máte s nima nějakou zkušenost?
a do třetice? Je možné mít kotouče a destičky od různých značek?
Díky
Takže se ptám jaké tam jsou originální? chlazené x větrané x nevětrané x ???
A teď ke značkám, píšete zde jen o ATE. A co ostatní značky FERODO, FEBI ??? Máte s nima nějakou zkušenost?
a do třetice? Je možné mít kotouče a destičky od různých značek?
Díky
AR 147 1.6TS 120PS
Kotouče a destičky nemusí být stejné značky.
Předpokládám, že 147 má náhod na předek, takže do zadu s klidem můžou jít nechlazené a na předek chlazené.
Osobně jsem koupil Lucas TRW, protože je u nás ve městě výroba a dělají tam poměrně dobré díly. ATE jsou bez pochyby dobré. A Ferodo a Febi budou kvalitou srovnatelné s ATE.
Předpokládám, že 147 má náhod na předek, takže do zadu s klidem můžou jít nechlazené a na předek chlazené.
Osobně jsem koupil Lucas TRW, protože je u nás ve městě výroba a dělají tam poměrně dobré díly. ATE jsou bez pochyby dobré. A Ferodo a Febi budou kvalitou srovnatelné s ATE.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- Rebby
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.1.2007, stř 12:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dulezitejsi, nez mineni je tloustka steny kotouce. Chlazene jsou obecne tlustsi, takze vymena ze tenke, nechlazene, muze mit fatalni nasledky, pokud neni vymenen i brzdovy trmen. Takze opatrne!HeSH píše:Kotouče a destičky nemusí být stejné značky.
Předpokládám, že 147 má náhod na předek, takže do zadu s klidem můžou jít nechlazené a na předek chlazené.
Osobně jsem koupil Lucas TRW, protože je u nás ve městě výroba a dělají tam poměrně dobré díly. ATE jsou bez pochyby dobré. A Ferodo a Febi budou kvalitou srovnatelné s ATE.
PS: Jezdim TRW a jsem spokojen
Alfa Romeo 159 2.0 JTD
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)
Jo tak jasně to sjem nezmínil no. Ale oni snad v zadu ani tolik nebajvají vzduchem chlazené, ale můžu se mýlit, potom by bylo třeba na nechladáky vyměnit třmen.
Moje chyba. Omluvuje se [-o<
Moje chyba. Omluvuje se [-o<
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- Rebby
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.1.2007, stř 12:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tady se neresi jen zadek, ale koutoce obecne. Kazdopadne ja to myslel jako doplneni informace, kterou jsi podal, nikoliv jako jeji popreniHeSH píše:Jo tak jasně to sjem nezmínil no. Ale oni snad v zadu ani tolik nebajvají vzduchem chlazené, ale můžu se mýlit, potom by bylo třeba na nechladáky vyměnit třmen.
Moje chyba. Omluvuje se [-o<
Alfa Romeo 159 2.0 JTD
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)
Jo jasný jasný. Tak ono zase dopředu se spíš dávají vzduchem chlazené a řekl bych, že i 147 je má, jen sem vycházel z předpokladu... Samozřejmě pokud bych se mýlil tak jako stačí říct Však já tvoji odpověd neberu nijak zle.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
no dle webových e-shopů píšou, že vzadu je nechlazený a vepředu chlazený. Já budu kupovat jen přední. TRW je nejlevnější a cena na mjauto je cca 1100,- za kus. Destičky jsou taky nejlevnější TRW. Celkem by to vyšlo na cca 3,500,- což je pěkný. Uvažuju ale o FERODO Premier (celkem o 1000,-) více,tak půjdu asi do FERODA. Hlavně nevím, kdy už je na výměnu čas ?
AR 147 1.6TS 120PS
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Čas na výměnu je když už jsou kotouče či desky příliž tenké. Pokud kotouč není na výměnu, tak se vymění jen desky. Tloušťky, kdy se mení koutouč jsou v tom návodu:
# 147 - 1.6, 2.0, 1.9 JTD, 1.9 JTD 16V má mít předek minimálně 20,2 mm.
# 147 - 3.0 GTA minimálně 30mm
Jo a ještě bych podotkl, že slabší 1.6 zřejmě chlazené přední kotouče nemá, tedy tloušťky které jsem uvedl na ní neplatí.
# 147 - 1.6, 2.0, 1.9 JTD, 1.9 JTD 16V má mít předek minimálně 20,2 mm.
# 147 - 3.0 GTA minimálně 30mm
Jo a ještě bych podotkl, že slabší 1.6 zřejmě chlazené přední kotouče nemá, tedy tloušťky které jsem uvedl na ní neplatí.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3187
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
no vidíš, a já myslel, že dneska už má každý auto přední kotouče chlazený, já jsem se teda osobně s předníma nechlazenejma (aspoň u moderních aut) nesetkal.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Jo to je pravda a taky to stalo pekne za to smradlavy hnedy...a co jsem tak koukal tak i 147 1,6 meli nektery nechlazeny kotouce. Ja daval na svy bravo brzdice z marei 1,9 pak to bylo o necem jinym. Jinak ty zadny jsou vzdy plny i na GTA, chlazeny zadni maji jen opravdovy supersporty a tezky SUV. A brdy doporucu ATE je to sazka na jistotu za normalni cenu.coyote píše:Třeba i Fiat Bravo slabších motorizací je měl taky nechlazené.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3187
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
tak dík, zase jsem o něco chytřejší. Ono to bude asi taky tim, že jsem nikdy takový auto neměl. (měl jsem: Ford Scorpio 2,5D, Nissan Sunny 1.6 16V GTI, AR 75 2,5 V6 a teď mám 155 1,8 TS a všechny měli vepředu chlazený).
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
brzdy
Nevím, možná to tu už padlo a já jsem to jen nestihl přečíst, ale jsou tu 2 zásadní věci:
1. k zatlačení písku záadně nepoužíváme páčení šroubovákem o kotouč. Kotouč se zkřiví, případně na něm uděláme trhlinky, které mohou v katastrofickém případě vést až k jeho prasknutí. Pokud nemáme stahovák, postačí obyčejná truhlářská svorka, která se dá koupit za stovku v jakémkoli obchodu s řemeslnickým nářadím (navíc to jde mnohem snadněji). Pozor, vzadu se u většiny AR a Lancií pístky zašroubovávají!
Já osobně ale povolím odvzdušňovák a kapalinu vypustím, abych mohl dát novou. Měla by se měnit po 2 letech, ale známe tu praxi...
2. je potřeba vytáhnout celá vodítka (čepy, v nichž jsou zašroubovány ty šrouby, které se povolují, aby šel vytáhnout třmen) a důkladně je naprat silikonovou pastou nebo meděnou vazelínou. Netřeba se bát, že vazelína vyteče - ta vodítka mají 3 plochy pro její udržení. V případě, že by brzdy "cinkaly", dají se za pár korun ta vodítka normálně koupit (komplet i s těsněním a šrouby). Vyplatí se to, jinak se vymačká litina na třmenu či sržáku a ten pak navěky mlátí a je to k po.... ke zbláznění.
3. když už řešíte výměnu kotoučů a destiček, nejsem agent, ale musím říci, že jsem zcela nadšen z produkce OMP a na 147/156/GT a další modely vyrábějí 2 řady (Road&sport a Racing) kompletů (desky + kotouče) a za velmi rozumné peníze (cca 8500 Kč komplet přední náprava, cca 4500 komplet zadní) to auto nejen podstatně lépe brzdí (brzdný účinek řady Racing je plně srovnatelný se sériovým Lancerem Evo!), ale brzdy se nepřehřívají a také déle vydrží (zhruba dvojnásobek proti běžným Fri.Techům či Textarům). Doporučuji kombinovat se závodní brzdovou kapalinou (OMP, Sparco, Castrol...), protože ty mají nejen vyšší teplotu varu, ale jsou i méně hydroponní (nasávají méně vlhkosti) a tudíž bzdy nepruží a kapalina déle vydrží při směšném cenovém nákladu.
1. k zatlačení písku záadně nepoužíváme páčení šroubovákem o kotouč. Kotouč se zkřiví, případně na něm uděláme trhlinky, které mohou v katastrofickém případě vést až k jeho prasknutí. Pokud nemáme stahovák, postačí obyčejná truhlářská svorka, která se dá koupit za stovku v jakémkoli obchodu s řemeslnickým nářadím (navíc to jde mnohem snadněji). Pozor, vzadu se u většiny AR a Lancií pístky zašroubovávají!
Já osobně ale povolím odvzdušňovák a kapalinu vypustím, abych mohl dát novou. Měla by se měnit po 2 letech, ale známe tu praxi...
2. je potřeba vytáhnout celá vodítka (čepy, v nichž jsou zašroubovány ty šrouby, které se povolují, aby šel vytáhnout třmen) a důkladně je naprat silikonovou pastou nebo meděnou vazelínou. Netřeba se bát, že vazelína vyteče - ta vodítka mají 3 plochy pro její udržení. V případě, že by brzdy "cinkaly", dají se za pár korun ta vodítka normálně koupit (komplet i s těsněním a šrouby). Vyplatí se to, jinak se vymačká litina na třmenu či sržáku a ten pak navěky mlátí a je to k po.... ke zbláznění.
3. když už řešíte výměnu kotoučů a destiček, nejsem agent, ale musím říci, že jsem zcela nadšen z produkce OMP a na 147/156/GT a další modely vyrábějí 2 řady (Road&sport a Racing) kompletů (desky + kotouče) a za velmi rozumné peníze (cca 8500 Kč komplet přední náprava, cca 4500 komplet zadní) to auto nejen podstatně lépe brzdí (brzdný účinek řady Racing je plně srovnatelný se sériovým Lancerem Evo!), ale brzdy se nepřehřívají a také déle vydrží (zhruba dvojnásobek proti běžným Fri.Techům či Textarům). Doporučuji kombinovat se závodní brzdovou kapalinou (OMP, Sparco, Castrol...), protože ty mají nejen vyšší teplotu varu, ale jsou i méně hydroponní (nasávají méně vlhkosti) a tudíž bzdy nepruží a kapalina déle vydrží při směšném cenovém nákladu.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!
- michal5763
- Příspěvky: 65
- Registrován: 2.11.2008, ned 19:21
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Říká se, že by se měla měnit každé 2 roky. Takže pokud to nevíš a chceš mít klid, tak to můžeš udělat naráz . Odvzdušnit to složité není, ale pro toho, kdo to ještě s nikým nedělal bych to nedoporučoval...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Podívej se, jakou má barvu. Může být jakákoliv, jenom ne černá...michal5763 píše:jak je složité odvzdušnit brzdy? doporučujete s výměnou brzd výměnu kapaliny? nevím jak je tam ta stará dlouho...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host