Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 28.10.2013, pon 16:55

tak sorac, ale furt netusim vocogo :smt118 Skoda, nemam tu zrovna seriu fotiek mojej ked som ju robil, vazne netusim, co mate chlapci na mysli :smt077
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od A.J.Michal » 30.10.2013, stř 11:04

Teoreticka otazka, spis dotaz:

Zkouseli jste nekdo napasovat z neceho nejaky silnejsi predni stabilizator ? pripadne, kdo se chce zbavit 24mm stabiku z V6 nebo 2,4 TD?
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 30.10.2013, stř 11:49

jo, dával jsmena TD z V6ky a co sem měl navíc, tak jsme prodal za 1500
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od A.J.Michal » 30.10.2013, stř 12:01

ja vim :D prodal si ho Jindrovi na bílé TSko :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 30.10.2013, stř 18:06

nerad takhle prodávám díly, člověk nikdy neví kdy se to hodí např. do mojeho TSka
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 4.11.2013, pon 19:13

Tak jsme tu zas s naší poradnou :D
S členem FLP řešíme VVT na 2.0 TS 8V a nemohli jsme se shodnout. Na netu kolují různé mýty a pověry. Třeba, že VVT sací vačku opožďuje, což jak již víme, není pravda. Vačka jde naopak napřed. Další otázkou je, kdy přesně zapíná a nejdůležitější otázkou je, kdy vypíná, pokud tedy vůbec. Zapnutí mě ani tak netrápilo, jako spíš případné vypnutí. FLP provádí se svým 1.4 16V různý testy a zjistil, že tam vypíná. Někdy kolem 5000 tuším. Ale 8V může být jinčí. A protože já mám VVT natvrdo, nechtěl jsem se případně obrat o další koníky.
Vytáhnul jsem schéma ECU a napíchnul se na ovládání VVT.
Zkoušel jsem to na upraveném chipu od RV147, který ho koupil do svý 75 z Řecka. Vzhledem k max. otáčkám 7200 to bude s největší pravděpodobností kopie nebo hodně podobný Squadratuningu. Výsledek je, že u 2.0 8V TS se VVT ve vyšších otáčkách nevypíná. Zkoušel jsem to pod malou i velkou zátěží a nic. VVT je ve vysokých otáčkách stále zapnuté. Alespoň na tom konkrétním chipu.
Ono u 16V to může být úplně jinak vzhledem k časování, dvojnásobku ventilů, sacímu potrubí atd.
Mimochodem, 75 má mít zrychlení 8,2s, a v eRku mám zrychlení 0-100 do 7 vteřin, takže tam asi žádný koně nechybí. Můžete mi to zkusit změřit tady http://www.youtube.com/watch?v=zHFyC1wKtms , kde jsem měl pomalý řazení a nevyšlo mi to úplně nejlíp. Tachometr (velkej vlevo) trochu nestíhá, ale 100 je "po dvanáctý hodině". Trojka jede do 130-140. Záleží, kdy přesně zmáčknu stopky, ale měřím 6,5-7 vteřin. Takže asi dobrý.
Ale proč to tu píšu kromě vnesení trochy světla do tématiky? Najde se tu někdo s 2.0 pětasedmou, kdo si natáhne z pod kapoty dvoulinku a připojí miltimetr pro potvrzení nebo vyvrácení mého zjištění? :diky
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 4.11.2013, pon 19:21

to by šlo, ale nemám v té 75tce TS motor :???:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od RV147 » 6.11.2013, stř 16:31

Jo variátor se sepne a pak už nevypne. Je to u všech čipů. Kdysi jsem si hrál s žárovkou.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 6.11.2013, stř 17:26

RV147 píše:Jo variátor se sepne a pak už nevypne. Je to u všech čipů. Kdysi jsem si hrál s žárovkou.
Ooo, děkuji převelice za potvrzení. :smt023
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 6.11.2013, stř 19:55

Ako? Pri 8v sa variator zopne a osytane zopnuty az do vypnutia zapalovania? Ci som zasa nieco spatne pochopil :smt064
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 6.11.2013, stř 19:59

Rasputin: Nee, jen že zapne při zvýšených otáčkách a je sepnutý až nahoru. Na volnoběh zase vypne. To potvrzuje to, že Alfa pro 8V dělala VVT jen kvůli nízkým emisím na volnoběh.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 6.11.2013, stř 20:08

Aha. Takze pri. 16v zopne povedzme pri 2k5 a pri 5k vypne a 8v zopne. 3k5 a uz nevypne? Cisla strielam. A ked nevypne nieje nahodou lepsie? :smt064
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 6.11.2013, stř 20:31

Není to lepší. Každej ten motor je jinej na vačkách, na sání a hlavně má 2x víc ventilů. Tam je vyplachování úplně jiný, takže časování ventilů je potřeba jinak. Můžeš to zkusit přemostit, ale určitě to pojede hůř než z fabriky. :wink:
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Flp » 6.11.2013, stř 20:44

U 16V v nízkých otáčkách sepne a ve vyšších zase rozepne (velký překrytí by bylo na škodu), ale záleží taky na zatížení motoru - pokud je malý, tak nesepne vůbec...
A jak píše Eidy, tak záleží na víc faktorech. Výchozí nastavení vaček, o kolik to variátor posune a plno dalších věcí... Hlavně 16V je už víc ovlivněnej eko normama a to v tom bude taky hrát roli.
A myslím že když by bylo u 8v lepší ten variátor ve vysokých vypínat, tak by ho vypínali už od výroby...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 6.11.2013, stř 22:46

Cize 8v ze nevypne je tudiz lepsie, k vzhadom na 8v motor. To mi staci :smt023 No jo, 16v je uz tlacene normama, a kopec elektroniky...
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Flp » 7.11.2013, čtv 06:59

Takhle se to říct nedá... Jsou to prostě dva jinak naladěný systémy.
Kdyby 16v nerozepnul, tak pojede o dost hůř (mam vyzkoušeno na standalone ecu...).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

jozovx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 21.10.2013, pon 17:27
Bydliště: Malé Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jozovx » 8.11.2013, pát 01:47

Dúfam, že to nebude príliš vadiť, ale našiel som si dnes od východopoľských kolegov pozdrav :-)

Ešte by som sa chcel opýtať, akú hodnotu má ukazovať tlakomer oleja? Pretože ručička sa u mňa jakživ nepohla z dolného dorazu, ale kontrolka nesvieti a olej je podľa mierky v poriadku. Najazdil som takto už asi 2000km. Mám podozrenie, že ten ukazovateľ nefunguje, podobne ako otáčkomer ukazuje nezmyselne nízke hodnoty, viď skoršie príspevky... Takisto sa mi v pomerne nevhodnej chvíli najnovšie odporúčal centrál, mám na to ísť s merákom alebo je tam nejaký mechanický zádrheľ, čo sa ľúbi kaziť?
Dúfam, že čo najskôr sa prestanem vypytovať už a začnem niečím hodnotným aj prispievať, veľmi rád by som napr. videom. To ale chcem robiť, až si budem alfičkou 100% istý.
Přílohy
2013-11-07_16-47-15_635.jpg
´00 Lancia Lybra 1,9 JTD - daily driver
´89 75 2,0TS KAT - Scelta di Problema
ex146 1,8TS r.v. 97

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 8.11.2013, pát 09:35

Tlakoměr by měl rozhodně ukazovat aspoň "něco". Čili bych okamžitě řešil budík, kabel nebo čidlo. Jestli máš aspoň trochu ponětí o elektrice, stačí ti kus kabelu a multimetr. Na volnoběh by to při plně prohřátém motoru mělo tlačit aspoň 1 bar, ideálně spíš 2 (olej 100°C).
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 8.11.2013, pát 09:45

odpojit kabel z cidla tlaku oleja a opert o kostru, rucicka by mala vybehnut na max, tym vylucis chybu budiku. Este ked nevybehne, moze byt chyba este v kabli, inak potom uz len cidlo. Jasne ze najlepsia kontrola je mierka, ale ked aj ta ukazuje dost, neznamena este ze olej aj koluje skrz cidlo...
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

jozovx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 21.10.2013, pon 17:27
Bydliště: Malé Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jozovx » 8.11.2013, pát 20:07

Vedel by mi, pls, ktosi narýchlo povedať, kde mám ten senzor hľadať?
´00 Lancia Lybra 1,9 JTD - daily driver
´89 75 2,0TS KAT - Scelta di Problema
ex146 1,8TS r.v. 97

jozovx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 21.10.2013, pon 17:27
Bydliště: Malé Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jozovx » 8.11.2013, pát 20:27

Práve preto ma to znepokojuje, mierka ukazuje len, že tam je alebo nie je olej, ale pokiaľ necirkuluje, teda nemá tlak, asi to je tak nejak zle...
´00 Lancia Lybra 1,9 JTD - daily driver
´89 75 2,0TS KAT - Scelta di Problema
ex146 1,8TS r.v. 97

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od A.J.Michal » 8.11.2013, pát 21:17

hladinu oleje ti sleduje alfakontroler ( prostredni panel ). Pri nulovem tlaku by se ti rozsvitila cervena kontrolka u budiku tlaku oleje.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

jozovx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 21.10.2013, pon 17:27
Bydliště: Malé Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jozovx » 8.11.2013, pát 22:18

Odpojil som kabel a dal ho na kostru, znamena to, ze je zly len senzor tlaku alebo to moze nemazat?
´00 Lancia Lybra 1,9 JTD - daily driver
´89 75 2,0TS KAT - Scelta di Problema
ex146 1,8TS r.v. 97

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 8.11.2013, pát 22:23

Obojí. My ti do motoru nevidíme. Já spíš tipuju na čidlo. Můžeš ho vyndat z motoru a připojit nějakým způsobem třeba na tlakový vzduch. Pokud bude budík ukazovat, tak to nemaže. Ještě můžeš zkusit čidlo vyndat a někdo ti protočí krátce motor. Pokud vytryskne olej, je to čidlo.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

jozovx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 21.10.2013, pon 17:27
Bydliště: Malé Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jozovx » 9.11.2013, sob 00:20

Jasné, Eidy, ďakujem, to skúsim, ak sa mi podarí. Ospravedlňujem sa, trochu v zhone som zabudol napísať, že po ukostrení kábla sa kontrolka rozsvietila. Problém je, že ako mi vychadli zvody, skúsil som kábel zapojiť s5. Ručička sa už síce pohla a ukázala myslím, že 2, resp medzi 1-2, ale kontrolka ostala svietiť. Čiže paráda, talianska elektrika. Zajtra pôjdem zohnať nejaký kontox a celé to vystriekam a vyčistím. Ostatne sa mi ten kontox patrne ešte zíde pri tom šíbri a ďalších drobnostiach. Skúsim ten senzor dostať von, čo to spraví. Popozerám sa prípadne po nejakom náhradnom. Ďakujem veľmi pekne :-)
´00 Lancia Lybra 1,9 JTD - daily driver
´89 75 2,0TS KAT - Scelta di Problema
ex146 1,8TS r.v. 97

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů