Nehody: naše i jiné.....

Odpovědět
MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 12.11.2013, úte 14:03

To byla fuška, ale povedlo se, našel jsem... :wink:
sloupky.jpg
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 12.11.2013, úte 14:20

Harous píše:Tak jestli si necháš radit od mistra Vaculíka tak už chápu kde s v Tobě tyhle názory berou. :smt044 Jeho hlášky o Alfách jsou už legendární. :-D
Srovnání cen těch Peugeotů je nic neříkající. Srovnáváš totiž ceny prodejní. Když už tak by to chtělo srovnávat ceny výrobní.
Ohledně pevnosti konstrukce a bezpečnosti. Nesleduj ENCAP, nenech si radit od rádobyodborníků a zkus si o tom pokecat třeba s hasičema. Jak se jim stříhaj starý auta proti novejm a jak to vypadá u reálných nehod. To video se starým Volvem a novým Modusem taky o lecčem vypovídá. Z toho co píšeš to na mě dělá dojem jako by sis myslel, že AR159 by v těch 35 km/h do sloupu dopadla mnohem líp než ta Octavie.
O čem vypovídají zkušenosti hasičů stříhající shnilý Favority, pokaždý jinak zbouraný auta s kdovíjakou historií? Asi jsi to špatně pochopil, NCAP tady kritizuju jako argument, používanej automobilkama, kterej ale s reálnou bezpečností nemá moc společnýho. Srovnání cen Peugeotů bylo orientační, u ostatních automobilek je to podobný, chceš říct, že automobilky se nesnaží šetřit a snižovat náklady na výrobu? Výroky Martina Vaculíka můžou bejt legendární, ale i přes to, že se třeba někomu špatně poslouchají, to nic nemění na tom, že ohledně vědomostí o autech je to bedna, na kterou tady má málokdo, což ovšem nejchytřejším chytrolínům vysvětlit nelze... Jeho hodnocení 156 zapadlo do toho, co mi tady o 156 psali sami majitelé a co jsem si myslel sám. To fake video s Modusem a shnilým Volvem jsem viděl už dávno a nevěřím mu ani omylem, toť moje zkušenosti.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od riprex » 12.11.2013, úte 14:45

156 je alespoň pro mě šrot, ve kterém bych bourat nechtěl. 159 je postavená určitě líp, to mi nikdo nevymluví. Osobně jsem jednu po nárazu v cca 40km/h do nízký zídky viděl a odjela po svejch...

btw. líbilo se mi v TG, když testovali SAABy a házely je střechou na zem, taky byl hezkej ten jeden starší díl, kdy najížděli do zdi (starej Rover, Volvo a Audi).

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4047
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Adamsquare » 12.11.2013, úte 14:58

Chtělo by to vytvořit nový vlákno a přesunout to tam.
Napůl sice flame, ale taky to může být zajímavá diskuze, pokud se to nezvrhne :)

Zpět k tématu. Prázdný profil z vysokopevnostní ocele bude možná mnohem lepší než železná kulatina v plechovým sloupku. Když člověk vidí uhlíková vlákna, tenká jak papír, tak nechápe.

No a W124 taky není zrovna ideální obraz doby. Je to asi poslední poctivý Mercedes typu tank.
(EDIT: až teď jsem si všiml, že tam byla W126, blbě jsem koukal. O to hůř, že jde o třídu vyšší auto a ještě větší tank)
Pochybuji, že běžnější auta by takto dobře dopadla:
http://www.youtube.com/watch?v=FSCB9Rm75Lw
http://www.youtube.com/watch?v=dn19Qj5jtf4
http://www.youtube.com/watch?v=gTRMMqbZ8Ug

Co se týče čelního nárazu na sloup, on je taky dost velký rozdíl, jestli sloup trefí třílitrovou V6 nebo 1.4MPI :wink:

W124 klobouk dolů bez debat, ale to nic nemění na tom, že normálnější evropská auta byla o level níže.

riprex: 156 je přímo úměrná době. Nijak excelovala, ale ostatní na tom nebyly o mnoho lépe. viz. moje oblíbená připomínka E36ky, která dopadla stejně zoufale, ne-li ještě hůř.
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 12.11.2013, úte 15:28, celkem upraveno 3 x.
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

DavidGL
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 31.1.2009, sob 22:24
Bydliště: Kroměříž

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od DavidGL » 12.11.2013, úte 15:01

Michaltalbot:
Nevím, kolik zbořených aut z reálného života už jsi viděl. Já už dost. Máme společnou lásku ke starým autům a odpor ke koncernu motyk. Ale se zbytkem zásadně nesouhlasím. Moderní Škodovky bezpečné jednoznačně jsou. S ničím je nesrovnávám, prostě to konstatuju. Už jsem stříhal celou škálu aut - od těch shnilých Favoritů až po zánovní vyšší střední, takže jsem si jakýsi přehled udělal, co se v čem dá nebo nedá přežít.
Už jsem to tu kdysi psal, nerad bych se opakoval, ale přesto: Octa II a Sup II jsou vrcholem v pevnosti aut. A při stříhání např. prahů nebo B-sloupků dole máme s nářadím s tlakem 63 tun problém. Nic pevnějšího nebude. Řeči o utrhaných orgánech nejsou kecy, ale běžná součást fatálních dopravních nehod. Takže nesuď podle nějakého videa.
Tyto fotky už jsem sem asi taky dával, ale pro srovnání: bílá Octa šla do stromu v cca 150 km/h, červená Felda v cca 100 km/h. Obě auta jsem střihal a řidiče vytahoval osobně, takže vím, o čem tady píšu. A nepřál bych ti vidět, jak vypadali. Není to sice o sloup, jen o strom, a shodou okolností dokonce stejný.
p16813-2.jpg
p17425-2.jpg
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od riprex » 12.11.2013, úte 15:19

Adamsquare: S tou 156 je to jen osobní komplex, nic víc... :wink:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 12.11.2013, úte 15:30

Michaltalbot píše:Výroky Martina Vaculíka můžou bejt legendární, ale i přes to, že se třeba někomu špatně poslouchají, to nic nemění na tom, že ohledně vědomostí o autech je to bedna, na kterou tady má málokdo, což ovšem nejchytřejším chytrolínům vysvětlit nelze...
Když někdo dokáže o motoru 2.4JTD napsat, že se i při drobný nehodě vlivem zastavení motoru ohne kliková hřídel tak je to opravdu bedna. :smt044 A těch jeho perel bylo mnohem mnohem víc.
Jinak to co píše DavidGL se víceméně shoduje s tím co slýchávám od kámošů který u HZS makaj.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Diamond
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 439
Registrován: 19.3.2013, úte 19:42
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Diamond » 12.11.2013, úte 15:47

Ono to není jenom o kvalitě a pevnosti karoserie, ikdyž to samozřejmě také hraje velkou roli. Viděl jsem už stovky nehod a těch faktorů je tam spousta a myslím si, že nasimulovat reálnou situaci je zhola nemožné :wink:
Suzuki Kizashi 2,4 131kW(2011)
EX:Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW(2006), EGR+DPF On by Cendler
EX: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 79kW(2002)
EX: Hyundai Lantra 1.6i 66kW>>84kW(1996)
EX: Honda Civic 1.5i 66kW(1989)
EX: VW Golf 1.6 GTi 84kW(1982)
EX: Škoda 110R(1980)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 12.11.2013, úte 16:40

Všechno se dá zpochybnit, překroutit nebo vytrhnout z kontextu (pochybuju, že M.V. napsal, že se ohne klika proto, že se motor zastaví). Každej máme na věc svůj názor, stříhání prahu je jeden parametr a absence plechu a výztuh v čumáku a proto větší destrukce při menší rychlosti druhej, pro mě důležitější. Při nárazech nad 60 km/h už je tam tolik faktorů, že to jak dopadne posádka může bejt ovlivněný dalšíma věcma, jako kam se auto odrazí, v jakým stavu byla posádka (mladej sportsman nebo odvápněnej důchodce), co jim lítalo po autě, atd. Názory si dělám podle vlastních nehod nebo nehod u kterejch jsem byl, podle zkušeností lidí, kteří pro ty fabriky dělají (od VW, přes MB až po AZNP a TPCA) a nekoukám na rozsračkovaný moderní auta s utrhanejma motorama přes růžový brejle. Co nárazy aut s rámem a nebo formule s nedeformovatelným kokpitem, tam se taky deformací nic nepohlcuje a bourá se ve větších rychlostech, v rallye do stromů třeba, a smrťáky jsou spíš vyjímkou. Když si pamatuju ve starejch SM jak tam byly reálný bouračky třeba těch starejch "nebezpečnejch" žigulíků, kdy docházelo k deformaci, ale ne tak fatální, protože se tam mělo co deformovat (teda plechy a ne plasty) a posádka přežila a bylo to ve vyšších rychlostech, protože dřív bylo ve městech 60km/h a jezdívalo se i víc, protože ulice byly prázdný. Dneska je 50km/h, ale provoz je tak hustej, že celý město člověk prostojí v kolonách a o těch padesáti si může nechat zdát, na výjezdech z Prahy blokujou trumberové levej pruh 120km/h, protože v prostředním jede pár vocasů 100km/h a pravej zeje prázdnotou.
Rozhodně to je OT, tak to klidně přesuňte nebo smažte, ke shodě tady asi nedojde :wink: na druhou stranu bych rád dodal, že to nepíšu nějak ve zlým nebo že bych do někoho schválně rejpal, prostě mám nějaký názory, získaný na základě cca dvacetiletejch zkušeností a vstřebávání informací, a proto je tady obhajuju. To, že má někdo názory a zkušenosti jiný je normální.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 12.11.2013, úte 16:54

"nehoda mívá závažné důsledky zvláště na motor 2,4 JTD, u kterého se vlivem prudkého zastavení může ohnout kliková hřídel, i když ostatní poškození vozu jsou minimální."
Tolik citace aby to nebylo vytrženo z kontextu. :wink:
V ostatním se nehodlám dál pitvat, stejně je to zbytečný a svůj (dle mě zkreslený) názor stejně nezměníš.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

DavidGL
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 31.1.2009, sob 22:24
Bydliště: Kroměříž

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od DavidGL » 12.11.2013, úte 17:11

Taky se v tom už nehodlám dál babrat, takže bych to jen shrnul: auta (nejen škodovky) jsou dělaný tak, aby byla chráněná kabina, resp. prostor pro posádku. Jinak ať se rozbije co chce. Proto ty relativně velké škody v malých rychlostech, proto ty "měkké" čumáky. A že na tom byly dřív žiguly líp? Spíš nebylo tolik mediálních prezentací tragických nehod a samozřejmě menší provoz taky udělal své. Jinak jsou tyto auta jako když šlápneš na krabici od bot.
Nikomu názory nevyvracím, ale myslet si, že měl Žigul lepší deformační zóny než moderní Octa je trochu naivní... :weedman:
A mimochodem - v Boleslavi začali asi zkoušet crashtesty naostro v provozu, protože to co poslední dobou předvádějí na cestách ty buzny ve Škodných s "F" na značce je o život.
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 12.11.2013, úte 17:44

DavidGL: myslíš třeba tohle? :wink: "eFkovej" Yeti po FL:
yeti.jpg
Jinak jsem se byl teď podívat na tu 159 a obstála by stopro líp, protože kromě "klasický" výztuhy nárazníku má i nahoře ocelovou příčku, která je s tou spodní výztuhou spojena svislejma ocelovejma profilama, tak jak to má bejt :smt023
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Franik » 12.11.2013, úte 18:20

jj ten predek je mekej prave proto aby pohltil co nejvic kinetycky energie, proto jsou ty auta po nehode tak zmuchlany. Kaskaderi taky skacou do papirovych krabic aby co nejvic spomalily pad. Nezkacou do betonu. to ze ty krabice vyhodej je jiny, ucel splnily. To samy je dnes u aut, proste vse okolo at se zmuchla co nejvic ale prostor pro posadku zustane netknutej. treba u toho zigula sice bylo mrte zeleza ale co s tim kdyz se auto zlomilo v pulce a volant ti rozmackal kebuly a utrzeny kolo utrhalo nohy z kycly. Koknes na dnesni nehody tak vetsinou zustane bocni ram netknuty natoz aby se zlomylo auto v pulce strechy. To samy pomocny ramy pod autem se vzdy snazi aby treba motor radsi opustil auto nebo alespon smerovala jeho energie pod podlahu nez do kabiny. Tech aut me denne projde pod rukama pres 300 a vidim jaky jsou cimdal vetsi problemy na tom neco srovnat, neli se pres ty vyztuhy vubec k povrchovymu plecu dostat. Pak prave zbyva uz jen technologie PDR ktera me zivy. (Edit)
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 12.11.2013, úte 21:01

Michaltalbot píše: Jinak jsem se byl teď podívat na tu 159 a obstála by stopro líp
Obávám se, že to je pouze domněnka...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 13.11.2013, stř 06:34

A to se obáváš na základě čeho? Můžeš si obě auta prohlídnout, v Oktávce je ocelová pouze výztuha nárazníku, zbytek jsou plasty (nárazník, chladičovka), v Alfě 159 je navíc zhruba poloviční ocelová výztuha ještě nad chladičem a světlama, spojená s tou spodní. To jsou fakta, co chceš víc, vypadá to, že jsi přesvědčený, že plast má větší nebo stejnou odolnost než ocel :shock:

Franik: ano, tak se to ve všech časopisech píše a tak by to mělo být, realita je ale jiná. Ty auta deformací čumáku pohlcujou nárazy v malejch rychlostech, ve větších se pak roztrhají na kaši včetně prostoru pro posádku, což se u těch kvalitních aut třeba z 80.let nestávalo, protože byly v tomhle předimenzovaný, viz. ten zelenej Talbot, viz. tahle W126 http://www.youtube.com/watch?v=RxMt7qmv9eU nebo viz. tahle W124:
124.jpg
Otevřete si kapotu např. u Seatu Toledo a řekněte si aspoň pro sebe, CO tam má pohlcovat tu energii nárazu, pokud půjde vedle toho podélnýho nosníku, není tam totiž kromě plastů NIC! Ale podle názorů některých lidí je to tak správně a je to pro bezpečnost to nejlepší, no, tak si tomu věřte... :wink:
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 13.11.2013, stř 08:43

Však my si tomu věřit budem. Ono je to i jaksi pravděpodobnější než varianta, že 20 let starý auta jsou bezpečnější. Samozřejmě s výjimkou 159. :-D
Celý to začalo kopáním do Octavie u článku který se nezabýval bezpečností Octavie, ale (v tý době) novou moderní zkušebnou. Každý na to máme svůj názor a já osobně budu radši věřit klukům od HZS který se narozdíl od nás u těch nehod pravidelně motaj a viděj co to s těma autama udělá a jak dobře nebo špatně jdou ty auta stříhat.
Ještě by mě ale pár věcí zajímalo tak se zkusím zeptat v bodech.
1. Jak vysvětlíš ten test Volvo 940 vs Renault Modus?
2. Seděl by si při crashtestu radši v Escortu z roku 88 nebo v novým Focusu?
3. Seděl by si při crashtestu radši v Alfě 75 z roku 88 nebo v nový Giuliettě?
4. Myslíš, že při konstrukci A sloupků záleží i na profilu a použitém materiálu?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

maara77
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 178
Registrován: 7.5.2012, pon 20:20
Bydliště: Kroměříž

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od maara77 » 13.11.2013, stř 09:11

Harous ad 3: já bych radši seděl v 75ce, bo umírám jako chlap.... :smt064 :smt040 :smt040
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Sportronic ´03
VAZ 2103 ´80
ex. Alfa Romeo 166 2,5V6 24V ´99

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Franik » 13.11.2013, stř 09:21

něco bych ti nafotil bohužel nemůžu. Top Secret. Ale třeba Coytovi jsem to ukazoval na dnu otevřených dveří. A tak viděl co vyztuh z vysokopevnostní ocele tam je. A jelikož je zde konkurence tak se takto snaží všechny automobilky. To že se snižují náklady je vidět všude, ale na bezpečnosti se nešetří.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 13.11.2013, stř 10:12

Harous píše:"nehoda mívá závažné důsledky zvláště na motor 2,4 JTD, u kterého se vlivem prudkého zastavení může ohnout kliková hřídel, i když ostatní poškození vozu jsou minimální."
Tolik citace aby to nebylo vytrženo z kontextu. :wink:
Nedalo mi to a zavolal jsem Martinovi, jestli tohle skutecne napsal. Zacal se smat a rekl mi, ze tohle byla jen a pouze tak trochu finta na kolegy, kteri si sami o autech nic nezjistuji a pouze opisuji jeho recenze, takze cas od casu umisti do clanku neco, co neni treba uplne bezne, nebo naopak se to ojedinele stane u vsech aut a kdyz to pak vidi v dalsich clancich ostatnich novinaru, je jasne kdo si zdrojuje sam a kdo jen opisuje.
Takze asi tak... :wink:
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 13.11.2013, stř 10:20

Aha, takže píše píčoviny proto aby zjistil kdo to kopíruje... :hotovej
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1556
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od bobas » 13.11.2013, stř 10:27

chlapi,nerikam,ze to neni o modernich autech a podobne,bezpecnost novych aut je nekde jinde, deformacni zona po kabinu je mekka,aby vztrebala co nejvetsi naraz,ale stejne porad zastavam nazor,ze mnohdy je to doopravdy o stesti,kdo jak a co trefi, jako majitel 159ky jsem koukal ruzne po netu videl nabourane devitky a musim rict, ze to docela obstavalo, vemu-li pohled na 156ku kterou jsem mel predtim,tak ten pokrok je slusny :)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 13.11.2013, stř 10:29

Harous píše:
Ještě by mě ale pár věcí zajímalo tak se zkusím zeptat v bodech.
1. Jak vysvětlíš ten test Volvo 940 vs Renault Modus?
2. Seděl by si při crashtestu radši v Escortu z roku 88 nebo v novým Focusu?
3. Seděl by si při crashtestu radši v Alfě 75 z roku 88 nebo v nový Giuliettě?
4. Myslíš, že při konstrukci A sloupků záleží i na profilu a použitém materiálu?
Nerekl jsem ze vsechna starsi auta jsou bezpecnejsi nez vsechna nova, zacalo to tim, ze jsem sem dal clanek, na kterym je videt jak zastupce novejsich aut - treba Oktavka, nijak extra bezpecna neni, coz proste je fakt.
K tem dotazum:
1) uz delsi dobu se mezi odborniky i laiky vyskytujou nazory, ze to ty automobilky sidi, ze delaji auta jen na NCAP (coz tady potvrdil i nekdo dalsi, kdo s tim ma podle jeho slov zkusenost) a ze realna bezpecnost ve vyssich rychlostech je chaba, proto bylo treba zabranit negativnimu dopadu na prodeje novych aut a udelat "realny" test, ktery by tyto nazory umlcel. Vzali Moduse, kterej ma extremne tvrdej kokpit a poslali ho proti shnilymu Volvu. Jelikoz nejsi prvni ani posledni kdo tim videem operuje, povedlo se a stado zase veri tomu cemu verit ma, super! Akorat, kde jsou ty reci o utrhanejch vnitrnostech v extremne tvrdejch autech jako je prave Modus a podobne tak Smart, ktery se temer nedeformujou?
2) nechtel bych sedet ani v jednom, Ford byl je a bude jedna z nejvetsich sracek co kdy byla vyrabena, neco jako Opel a VW. Podivej se na podbehy Capri, to je ohnuta tabule plechu, tam zadnej konstrukter nejakou deformaci neresil, ale byly automobilky, ktery mely zony odstupnovane tuhosti uz v 70.letech...
3) nemam prozkoumanou konstrukci ani jednoho z tech aut, ale pokud je Giulietta konstruovana podobne jako 159 a 75 podobne jako 156, tak v Giuliette, tam skutecne k pokroku doslo, Alfa totiz podobne jako Saab na vyvoji nesetri a taky proto se placa na pokraji krachu, zatimco VW produkujici predrazenej smejd prosperuje, neni se cemu divit, kdyz se dokazalo prodat 30 mil tak doslova debilniho auta jako je Brouk, tak to o leccem vypovida
4) tak to je snad samozrejmy...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Petr147 » 13.11.2013, stř 10:32

Nechce se mi to hledat, ale už tu byl test Mamut vs. Corsa nebo co to bylo za popelnici? :D

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 13.11.2013, stř 10:37

Harous píše:Aha, takže píše píčoviny proto aby zjistil kdo to kopíruje... :hotovej
Nepise picoviny, obcas nekam schova nejakou dezinformaci z vyse uvedenych duvodu. Podobne jako firmy treba vypusti nejakou famu a cekaji jak to zmate konkurenci, nebo kterej zamestnanec informaci vynese... Pokud tohle nechapes a proto povazujes za nesmysl, tak mi pripominas spoluzaky ze zakladky, kdyz jsem jim rekl, ze mame v aute palubni pocitac (Talbot Solara r.85) a oni se zacali valet po zemi smichy a prskat, ze to urcite, tak leda na strese...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2864
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od vonkreuz » 13.11.2013, stř 10:40

Michaltalbot píše:1) uz delsi dobu se mezi odborniky i laiky vyskytujou nazory, ze to ty automobilky sidi, ze delaji auta jen na NCAP (coz tady potvrdil i nekdo dalsi, kdo s tim ma podle jeho slov zkusenost) a ze realna bezpecnost ve vyssich rychlostech je chaba, proto bylo treba zabranit negativnimu dopadu na prodeje novych aut a udelat "realny" test, ktery by tyto nazory umlcel. Vzali Moduse, kterej ma extremne tvrdej kokpit a poslali ho proti shnilymu Volvu. Jelikoz nejsi prvni ani posledni kdo tim videem operuje, povedlo se a stado zase veri tomu cemu verit ma, super! Akorat, kde jsou ty reci o utrhanejch vnitrnostech v extremne tvrdejch autech jako je prave Modus a podobne tak Smart, ktery se temer nedeformujou?
A nezapomeň ani na první NCAP test Škoda Pokojstru, který se musel opakovat, protože první test nedopadl podle očekávání automobilky. :smt021
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host