
Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
noo jestli to bude stejnej "uspěch" jako 166vsThesis, tak dávám Fiatu rok .... maximálně dva 

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Thesis by se asi i prodaval, nebyt toho předku...
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
jooo, jasně 

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Zeptám se úplně hloupě, ale mohl by mi někdo detailně přiblížit jak je to konkrétně s tím podílem Fiatu v Chrysleru?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
je to jednoduché - doteď tam měl Fiat podíl asi 60% a do konce ledna koupí zbytek, takže Chrysler bude Fiatu patřit kompletně ze 100%....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
166 aj Thesis sú perfektné autá, ktoré by sa predávali keby mal Fiat funkčné marketingové oddelenie. (Ne)predaje týchto modelov rozhodne nie sú chybou áut.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Díky, tak nějak mi to vyznívalo, ale nechtělo se mi tomu ani věřit. Nedávno jsem psal do jednoho klubovýho časopisu o tom, jak v 60.letech Chrysler tajně odkoupil od rodiny Agnelli (vlastníků Fiatu) rozhodující podíl akcií fr. automobilky Simca a tím se stal jejím majoritním vlastníkem. A teď se sám stává majetkem Fiatu, pro mě solidní paradox...Kubas píše:je to jednoduché - doteď tam měl Fiat podíl asi 60% a do konce ledna koupí zbytek, takže Chrysler bude Fiatu patřit kompletně ze 100%....
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
.... holt v globální ekonomice se může stát cokoliv....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7267
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
moje řeč, Fiat to málo lidem tlačí do hlavy, ale už na tom asi taky začínají pracovat. Konec konců Alfa Romeo je partnerem jednoho německého fotbalového klubu a také seriálu závodů silničních motorek, každopádně jen toto asi nestačí a větší masáž přes tisk a televizi bude potřebaJakub_mt píše:166 aj Thesis sú perfektné autá, ktoré by sa predávali keby mal Fiat funkčné marketingové oddelenie. (Ne)predaje týchto modelov rozhodne nie sú chybou áut.

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
https://shop.eintracht.de/default.php
Mimochodem, v půlce sezóny těsně nad sestupovými vodami....
Jinak chlapi to o tom marketingu platí možná třeba pro současnou Giuliettu, ale rozhodně ne pro auta typu 166. Tam fakt chybí to image značky a jen samotnou reklamou to fakt nevytvoříte. V téhle třídě opravdu ne....
A taky je tam zásadní problém v tom, že naprosto zásadní trh pro tuhle třídu aut je Německo, kde se jich ročně prodá asi 200.000, zatímco v Itálii třeba 30.000. Takže pokud to auto má být úspěšné, MUSÍ být úspěšné v Neměcku. A v této manažerské třídě si Němec jiné než německé auto NIKDY nekoupí....
Čili i když Alfa ovládne třeba trh doma a prodá tam 10-15.000ks ročně (což v konkurenci zavedeného Audi, BMW a MB není vůbec jednoduché a spíš je to utopie), tak pak po zbytku Evropy prodá možná dalších 5.000 aut a šmitec. A máš prodaných třeba 20-30 tisíc kusů a proti tomu Audi/BMW/MB dohromady prodají 250.000 aut v Evropě jak nic.... Pak se jim to logicky mnohem víc rentuje, mají víc peněz na vývoj atd. atd.

Mimochodem, v půlce sezóny těsně nad sestupovými vodami....

Jinak chlapi to o tom marketingu platí možná třeba pro současnou Giuliettu, ale rozhodně ne pro auta typu 166. Tam fakt chybí to image značky a jen samotnou reklamou to fakt nevytvoříte. V téhle třídě opravdu ne....
A taky je tam zásadní problém v tom, že naprosto zásadní trh pro tuhle třídu aut je Německo, kde se jich ročně prodá asi 200.000, zatímco v Itálii třeba 30.000. Takže pokud to auto má být úspěšné, MUSÍ být úspěšné v Neměcku. A v této manažerské třídě si Němec jiné než německé auto NIKDY nekoupí....
Čili i když Alfa ovládne třeba trh doma a prodá tam 10-15.000ks ročně (což v konkurenci zavedeného Audi, BMW a MB není vůbec jednoduché a spíš je to utopie), tak pak po zbytku Evropy prodá možná dalších 5.000 aut a šmitec. A máš prodaných třeba 20-30 tisíc kusů a proti tomu Audi/BMW/MB dohromady prodají 250.000 aut v Evropě jak nic.... Pak se jim to logicky mnohem víc rentuje, mají víc peněz na vývoj atd. atd.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Je to presne jak pise Kuba a v podstate pro nenemecjou automobilku zacarovany kruh. Kdo ptoda tam je vicemene v pohode ale musi pocitat se sulne nacionalistickxm nskupnim chovanim ktere se zejmena se zvysujici automobilovou tridou jen prohlubuje. Naproti tomu ital nebo francoiz zhusta kupuje pola a golfy a slinta po.bavoraku. S timmarketingem si to kluci predstavujete moc jednoduse. Delam.v branzi uz dlouho a neni tp jen o tom vylepit.nekde.billboard. Co se mzsi nemcum nechst ze pres sutomobulove casopisy si vytvorili sureolu dokonalych aut. Ale ve skutecnodti.je to.nemeckymi msjiteki techto vxdavstelstvi a cilenym podmazavanim novinaru nebo objemem.objednane inzerce za danou automobilku.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
na druhou stranu to neznamená, že se to nemá zkoušet....
Pokud nějaká nová Alfa bude vyvinutá ve spolupráci s Chryslerem, to znamená že náklady na vývoj se rozpočítají na americké auto kterého se prodá třeba 100.000 ks v USA ročně a na Alfu které se prodá třeba 40.000, tak pak je to ekonomicky zcela jiná písnička než kdyby to Alfa táhla sama....
Navíc amerika je obrovský trh na větší benzínové motory, takže se dají vyrábět levně, což je zase z účetního pohledu bezva....
Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí, ale i tak si Alfa tímhle způsobem na sebe může vydělat....
Je to úplně něco jiného než si šolíchat Busso pro pár tisíc aut ročně.... to holt už prostě nejde.... (sorry....)

Pokud nějaká nová Alfa bude vyvinutá ve spolupráci s Chryslerem, to znamená že náklady na vývoj se rozpočítají na americké auto kterého se prodá třeba 100.000 ks v USA ročně a na Alfu které se prodá třeba 40.000, tak pak je to ekonomicky zcela jiná písnička než kdyby to Alfa táhla sama....
Navíc amerika je obrovský trh na větší benzínové motory, takže se dají vyrábět levně, což je zase z účetního pohledu bezva....
Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí, ale i tak si Alfa tímhle způsobem na sebe může vydělat....
Je to úplně něco jiného než si šolíchat Busso pro pár tisíc aut ročně.... to holt už prostě nejde.... (sorry....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Sice od kompu to zní jednoduše, ale i tak. Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?Kubas píše: Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí
Líbivé auto, slušná výbava, rozumná cena a hlavně perfektně promyšlený marketing jako např. týdení pujčování aut zdarma apod.
Něco to stojí, ale k čemu mít svým způsobem premiový produkt který nikdo nezná (9 z 10 lidí na ulici nebudou vědět co to je giulietta)?
A jakou pověst měli hyundaie a kije(bože to je hrozné slovo)..mizernou a teď mají pověst uplně někde jinde. A to nemluvím o např. o informovanosti prodejců, i30 jsem pujčenou měl (zajímalo mě jaké to je auto) a při vracení prodejce věděl o nadcházejících modelech/motorizacích/verzích uplně vše a už před uvedením do prodeje nabízel "slevu".
Je to sice jiná třída apod. ale pro všechny úspěšné firmy je základ mít dobrý marketing (ať lidi ví co se dá koupit) a servis (ať se to nebojí koupit) takhle se dá prodat prakticky jakýkoliv produkt.
Druhá cesta je mít vyjmečné zboží (příklad) 4C, ale těch se po desetiticícech prodávat nebude.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Aneb i predátor může být nakonec sežránKubas píše:.... holt v globální ekonomice se může stát cokoliv....


Přesně tak a ani pro německé auto to nemusí vždycky být jednoznačné, viz. Phaeton... Německo je obrovský konzervativní trh a v poměru luxusního zboží k ostatnímu bych řekl, že daleko nejsilnější ve srovnání třeba s Francií, Itálií, Španělskem, aj. Myslím, že italský a francouzský automobilky by se měly vykašlat na snahu vyrovnat se BMW nebo Mercedesu, když se podíváme do historie, zatím se to ještě nikdy nepovedlo (a to jsem sám příznivcem mj. velkých francouzských sedanů, viz. poslední vydání Auto Motor a Sport Classic YoungtimerKubas píše: Jinak chlapi to o tom marketingu platí možná třeba pro současnou Giuliettu, ale rozhodně ne pro auta typu 166. Tam fakt chybí to image značky a jen samotnou reklamou to fakt nevytvoříte. V téhle třídě opravdu ne....
A taky je tam zásadní problém v tom, že naprosto zásadní trh pro tuhle třídu aut je Německo... a v této manažerské třídě si Němec jiné než německé auto NIKDY nekoupí....

Tohle taky sedloRadim píše:Co se mzsi nemcum nechst ze pres sutomobulove casopisy si vytvorili sureolu dokonalych aut. Ale ve skutecnodti.je to.nemeckymi msjiteki techto vxdavstelstvi a cilenym podmazavanim novinaru nebo objemem.objednane inzerce za danou automobilku.

Další fakt je, že když VW dával do Golfu II motor 1,8, kterej měl 90k, což měli Italové z 1,5ky, tak je jasný, že takovej jednoduchej motor bude spolehlivější než jednotka vyladěná víc na hranu.
No, jen doufejme, že třeba na interiéry amíci nebudou smět ani šáhnout...Kubas píše:.
Navíc amerika je obrovský trh na větší benzínové motory, takže se dají vyrábět levně, což je zase z účetního pohledu bezva....
Protože zahájili mohutnou invazi, kde hlavní zbraní byly do té doby nevídaně nízké ceny, auta byly jakžtakž pohledný a slušně vybavený. Že v tý době měly Hyundaie třeba vnitřky dveří lakovaný základovkou, zatímco kastle byla v metalíze, že používaly zastaralou techniku, to nikdo neřešil, myslím, že většinová populace vybírá podle ceny, vzhledu, výbavy, spotřeby a velikosti kufru, naopak to čím disponuje Alfa - vytříbená technika, kvalitní materiály, sofistikované podvozky a motory, bohatá historie značky, atd. to je bohužel přesně na opačné straně zájmu běžnýho spotřebitele.Dallen píše:Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?
Fiaty by měl dělat auta typu Panda, 500, Grande Punto a Alfa by měla mít v nabídce Spider, něco jako GTV a větší Giulii plus menší něco jako 75 nebo 33. Maserati je jasný - coupé GT a sedan Qpte. Lancia by pak mohla tyhle značky propojovat Deltou, která by ale měla mít spíš sportovnější střih (něco mezi Fiatem a Alfou) a pak třeba Kappou, která by byla v provedení luxusní sedan a coupé (mezi Alfou a Maserati).
Naposledy upravil(a) MichalT dne 2.1.2014, čtv 19:50, celkem upraveno 1 x.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Pokud se budem bavit treba o generaci kolem i30 tak ta zakladovka je blbost 
Kazdy se ma drzet toho co umi to je zaklad a pokud ma moznost tak cerpat z historie, napr. obrovsky uspech F500....

Kazdy se ma drzet toho co umi to je zaklad a pokud ma moznost tak cerpat z historie, napr. obrovsky uspech F500....
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Myslím, že i30 je už z generace mladší a cenově taky už výš. Já měl na mysli začátek "invaze" tj. kousek po roce 2000, což byl např. Getz a jeho současníci. V tý době jsem dělal v prodejně Ferrari a Maserati v Průhonický seatově pyramidě, kde později byla otevřena prodejna Hyundai a nad ošizením věcí, který byly navíc vidět, jsem fakt žasnul... právě třeba vnitřní rámy dveří poprášený zelenou barvou, zatímco auto mělo zelenou metlu, apod.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
to samozřejmě je OK, ale tohle můžeš použít pro Fiat, tedy pro masového výrobce, který boduje hlavně dobrým poměrem cena/výkon. Kupující tohodle typu aut si klidně koupí Dáčii, když bude kvalitní a za dobrý prachy.... Bohužel v těch "lepších" vodách už je to i o tom znáčku na kapotě, celkové prestiži značky, otázkám "co tomu řeknou obchodní partneři" atd. A tam prostě můžeš mít auto jaké chceš, marketing jakých chceš a budeš roky bojovat s předsudky....Dallen píše:Sice od kompu to zní jednoduše, ale i tak. Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?Kubas píše: Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí
Ale i tak jsem pro, aby Alfa dělala výjimečná, dražší auta, i když 9 lidí z 10 si ji stejně nekoupí a dál zůstanou u svých německých aut.... Protože i kdyby to byl jen každý desátý, tak furt ročně prodáš třeba 40.000 aut a to už se vyplatí.... (tím myslím auta typu 166....)
Jinak já kdybych byl německý podnikatel tak si taky jiné auto než německé nekoupím - prostě tím dáváš najevo, že jsi součástí německé ekonomiky a že ti na ní záleží.... Dovedeš si představit manažery Siemensu v italském autě - to prostě nejde....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
U nás* manažeři Siemensu (tedy ti, co majá nárok na auto) jezdí ve Fábiích... To jen lehké lokální OT 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Přesně tak to je. Viz. tohle...
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... ACC#p85178
Okta 36t. Eur
Ale masový výrobce není podmínka, stačí se podívat kolik třeba ten koncern prodá i40 které jsou na urovni (nebo nad) superba, passata.
Je něco jiného prodávat sportovní zboží, ale stále věřím, že kdyby alfa nabízela i nyní auto typu 147/156 své doby tak se prodávat bude. Prodávala se i tehdy proč né teď?
Peněz maj lidi čím dál tím více, o peníze přícházejí nejméně majetní což je nejvíce patrné při krizi kdy prodej premiovek stále roste, ale prodej ojetin a levných aut klesá...
Fiat na tom není tak zle, má docela smysluplně postavenou řad aut. Jeep se asi taky prodává (hodnotím podle toho kolik jich vidím). Ale Lancia a Alfa to tlačí dolů. Giulietta třeba je ještě docela cajk, ale delta to je prodejní nesmysl...
Přitom ta automobilka má velká potenciál z historie a je docela zajimavé, že i spousta motoristických ignorantů pořád Lancii uznává jako značku.
edit: Doplněn odkaz
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... ACC#p85178
Okta 36t. Eur

Ale masový výrobce není podmínka, stačí se podívat kolik třeba ten koncern prodá i40 které jsou na urovni (nebo nad) superba, passata.
Je něco jiného prodávat sportovní zboží, ale stále věřím, že kdyby alfa nabízela i nyní auto typu 147/156 své doby tak se prodávat bude. Prodávala se i tehdy proč né teď?
Peněz maj lidi čím dál tím více, o peníze přícházejí nejméně majetní což je nejvíce patrné při krizi kdy prodej premiovek stále roste, ale prodej ojetin a levných aut klesá...
Fiat na tom není tak zle, má docela smysluplně postavenou řad aut. Jeep se asi taky prodává (hodnotím podle toho kolik jich vidím). Ale Lancia a Alfa to tlačí dolů. Giulietta třeba je ještě docela cajk, ale delta to je prodejní nesmysl...
Přitom ta automobilka má velká potenciál z historie a je docela zajimavé, že i spousta motoristických ignorantů pořád Lancii uznává jako značku.
edit: Doplněn odkaz

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Tak to je dobrá debata
Mám kamaráda, kterej si teď objednával služební auto. Není to autíčkář, takže nakonec vybral Golfa 2,0TDI 4x4. Přijel mi to ukázat, je to typický auto pro lidi, kteří si potrpí na nejrůznější moderní fičurinky, dotykovej display, umí to samo zaparkovat, umí jet samo v pruzích, atd. Cenově to v daný výbavě vyšlo levněji než stejně vybavená O3, která se myslím ani ve 4x4 nedělá. Nicméně elektronická ručka nic pro mě, a co mě dostalo do kolen - když se nepřipoutáš, tak se to neodbrzdí, nerozjede. Takže jakýkoliv popojetí, byť o metr, jedině s pásem
Další věc je, jak tam ten člověk psal o špatným obchodu s Megane, že koupil za 300 a prodal za 160t. No tenhle můj kamarád předtím "fasoval" oktávky, pořizovačka vždy cca 750t Kč a po třech letech prodej v bazaru za 260t Kč, což je ztráta skoro půl mil. resp. 160t ročně, teda cca 14tis měsíčně, tak nevím co je horší!


Další věc je, jak tam ten člověk psal o špatným obchodu s Megane, že koupil za 300 a prodal za 160t. No tenhle můj kamarád předtím "fasoval" oktávky, pořizovačka vždy cca 750t Kč a po třech letech prodej v bazaru za 260t Kč, což je ztráta skoro půl mil. resp. 160t ročně, teda cca 14tis měsíčně, tak nevím co je horší!
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Dallen: tak ta Oktávka to je fakt solidní kauf
k tomu fakt těžko něco dodávat.... [-o<

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Fiat je na tom hodně zle, myslím. Největší prodeje jsou v nižší střední třídě, ideálně kombík. Fiat? Nic, jen výběhové Bravo, případně Giuliettu, která ale cílí někam jinam. Malé kompakty? Tam máme Punto staré tuším 8 let? Případně Mito stojící na stejných základech? Je to sice nadčasový auto, ale doba je prostě někde dál - a nemyslím design. Pojďme dál... manažerské auto střední třídy. Po konci 159, která se v tomhle segmentu nikdy nechytila, ani prd, jen řeči o Giulii, kterou slibují stejně jako slibovali Giuliettu.Dallen píše: Fiat na tom není tak zle, má docela smysluplně postavenou řad aut. Jeep se asi taky prodává (hodnotím podle toho kolik jich vidím). Ale Lancia a Alfa to tlačí dolů. Giulietta třeba je ještě docela cajk, ale delta to je prodejní nesmysl...
Shrnuto podtrženo, má celý koncern Fiat slušný miniauta (Panda a stylové 500), v malých autech prohrává na roky, v nižší střední třídě je úplně mimo, ve střední třídě nemá vůbec nic, možná by mohl prorazit v malých MPV s 500L, díky Chrysleru bestseller ve velkých MPV a městských SUV (Freemont) a potom solidní program offroadů a velkých SUV díky Jeep. A pak velkou limuzínu Themu, která je minimálně pro Evropu, kde cílovka požaduje nejmodernější technologie, totální výsměch. 4C no comment, to je počin sám o sobě, ale tam se asi o nějakém trhu nemá smysl bavit.
Takže skupina, která má pět (?) značek, nedokáže obsluhovat ani ty hlavní a nejprodávanější segmenty, zatímco konkurenční skupiny mají v těchto segmentech naklonovaná auta pro každou svou značku (např. O III, Golf, Leon..., nebo Ceed + i30) s minimálními náklady.
A největší problém je v tom, že zatímco Fiat Group přežívá na dietě, tak ostatní skupiny hrnou obrovský prachy do vývoje a utíkají Fiatu mílovými kroky. Proto jsem do budoucna dost pesimista... Fiat samozřejmě nezanikne, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se do nějakých deseti let stáhl z evropského trhu, nebo tu i za těch deset let prodával současná desetkrát zaplacená Punta jako low-endovou alternativu k Loganovi (který už je dneska taky modernější než to Punto)...
Myslím, že my tady na fóru máme docela zkreslené vidění. Jásáme tady, že KONEČNĚ Fiat splašil kvalitní sedmikvaltový automat, jenže pro 99 procent zákazníků je to marginální informace, protože Němci mají takové převodovky už x let. To stejné s údajně přicházejícími zadohraby. Představa, že v Německu stojí 100 000 nadržených manažerů, kteří vyjíždějí svoje C-klasse a 3er do mrtě a toužebně čekají, až jim Italové konečně nabídnou alternativu, je naprosto naivní. Vsadím se, že 80 procent těch manažerů ani netuší, jakou nápravu mají poháněnou a víc je zajímá konektivita iPhone...
kurnik, já už jsem jak HonzaR

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Tak to přesně je...
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
Hele to co píšeš výše je samozřejmě pravda, ale jen při izolovaném evropském pohledu....Kleofáš píše:Jásáme tady, že KONEČNĚ Fiat splašil kvalitní sedmikvaltový automat, jenže pro 99 procent zákazníků je to marginální informace, protože Němci mají takové převodovky už x let.
Když to vztáhnu na ten automat, tak MY teď máme automat nejen sedmistupňový, ba dokonce ani osmistupňový, ale rovnou DEVÍTIstupňový....

Ono samozřejmě je hovadina to podávat takhle, myslím že dobrý sedmistupňový automat musí stačit do jakéhokoliv auta.... bohužel moto-novináři to berou jako symbol pokroku tak proč tomu nejít naproti.... Navíc to sníží tabulkovou spotřebu auta (což je samozřejmě taky píčov*na, ale lidi na to prostě slyší....

V malých autech Fiat pro Evropu furt má (a sand bude mít) co nabídnout a ty větší ve spolupráci a amíkama (jak už jsem psal, náklady na vývoj jen pro Evropu by se nikdy nemohly zaplatit) snad taky v dohledné době přijdou....
třeba F500L je nejprodávanější auto tohoto typu v Evropě, teď přijde ten malý terénní crossover F500X.... Ono to půjde, fakt.... kup si akcie....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...
On se ten Cherokee už prodává? Já měl za to, že ho dělají v omezené výrobě do skladu, protože s tím automatem mají problémy... Asi už půl roku, to moc dobrá reklama není...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host