Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Odpovědět
PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od PetrGTV » 2.1.2014, čtv 13:18

noo jestli to bude stejnej "uspěch" jako 166vsThesis, tak dávám Fiatu rok .... maximálně dva :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Petr147 » 2.1.2014, čtv 13:27

Thesis by se asi i prodaval, nebyt toho předku...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od PetrGTV » 2.1.2014, čtv 13:29

jooo, jasně :wink:
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od MichalT » 2.1.2014, čtv 14:17

Zeptám se úplně hloupě, ale mohl by mi někdo detailně přiblížit jak je to konkrétně s tím podílem Fiatu v Chrysleru?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 2.1.2014, čtv 14:44

je to jednoduché - doteď tam měl Fiat podíl asi 60% a do konce ledna koupí zbytek, takže Chrysler bude Fiatu patřit kompletně ze 100%....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Jakub_mt » 2.1.2014, čtv 15:05

166 aj Thesis sú perfektné autá, ktoré by sa predávali keby mal Fiat funkčné marketingové oddelenie. (Ne)predaje týchto modelov rozhodne nie sú chybou áut.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od MichalT » 2.1.2014, čtv 15:38

Kubas píše:je to jednoduché - doteď tam měl Fiat podíl asi 60% a do konce ledna koupí zbytek, takže Chrysler bude Fiatu patřit kompletně ze 100%....
Díky, tak nějak mi to vyznívalo, ale nechtělo se mi tomu ani věřit. Nedávno jsem psal do jednoho klubovýho časopisu o tom, jak v 60.letech Chrysler tajně odkoupil od rodiny Agnelli (vlastníků Fiatu) rozhodující podíl akcií fr. automobilky Simca a tím se stal jejím majoritním vlastníkem. A teď se sám stává majetkem Fiatu, pro mě solidní paradox...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 2.1.2014, čtv 16:06

.... holt v globální ekonomice se může stát cokoliv....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7267
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od speedy » 2.1.2014, čtv 16:58

Jakub_mt píše:166 aj Thesis sú perfektné autá, ktoré by sa predávali keby mal Fiat funkčné marketingové oddelenie. (Ne)predaje týchto modelov rozhodne nie sú chybou áut.
moje řeč, Fiat to málo lidem tlačí do hlavy, ale už na tom asi taky začínají pracovat. Konec konců Alfa Romeo je partnerem jednoho německého fotbalového klubu a také seriálu závodů silničních motorek, každopádně jen toto asi nestačí a větší masáž přes tisk a televizi bude potřeba :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 2.1.2014, čtv 17:16

https://shop.eintracht.de/default.php :wink:
Mimochodem, v půlce sezóny těsně nad sestupovými vodami.... :D

Jinak chlapi to o tom marketingu platí možná třeba pro současnou Giuliettu, ale rozhodně ne pro auta typu 166. Tam fakt chybí to image značky a jen samotnou reklamou to fakt nevytvoříte. V téhle třídě opravdu ne....

A taky je tam zásadní problém v tom, že naprosto zásadní trh pro tuhle třídu aut je Německo, kde se jich ročně prodá asi 200.000, zatímco v Itálii třeba 30.000. Takže pokud to auto má být úspěšné, MUSÍ být úspěšné v Neměcku. A v této manažerské třídě si Němec jiné než německé auto NIKDY nekoupí....

Čili i když Alfa ovládne třeba trh doma a prodá tam 10-15.000ks ročně (což v konkurenci zavedeného Audi, BMW a MB není vůbec jednoduché a spíš je to utopie), tak pak po zbytku Evropy prodá možná dalších 5.000 aut a šmitec. A máš prodaných třeba 20-30 tisíc kusů a proti tomu Audi/BMW/MB dohromady prodají 250.000 aut v Evropě jak nic.... Pak se jim to logicky mnohem víc rentuje, mají víc peněz na vývoj atd. atd.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Radim » 2.1.2014, čtv 17:37

Je to presne jak pise Kuba a v podstate pro nenemecjou automobilku zacarovany kruh. Kdo ptoda tam je vicemene v pohode ale musi pocitat se sulne nacionalistickxm nskupnim chovanim ktere se zejmena se zvysujici automobilovou tridou jen prohlubuje. Naproti tomu ital nebo francoiz zhusta kupuje pola a golfy a slinta po.bavoraku. S timmarketingem si to kluci predstavujete moc jednoduse. Delam.v branzi uz dlouho a neni tp jen o tom vylepit.nekde.billboard. Co se mzsi nemcum nechst ze pres sutomobulove casopisy si vytvorili sureolu dokonalych aut. Ale ve skutecnodti.je to.nemeckymi msjiteki techto vxdavstelstvi a cilenym podmazavanim novinaru nebo objemem.objednane inzerce za danou automobilku.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 2.1.2014, čtv 17:41

na druhou stranu to neznamená, že se to nemá zkoušet.... :wink:
Pokud nějaká nová Alfa bude vyvinutá ve spolupráci s Chryslerem, to znamená že náklady na vývoj se rozpočítají na americké auto kterého se prodá třeba 100.000 ks v USA ročně a na Alfu které se prodá třeba 40.000, tak pak je to ekonomicky zcela jiná písnička než kdyby to Alfa táhla sama....
Navíc amerika je obrovský trh na větší benzínové motory, takže se dají vyrábět levně, což je zase z účetního pohledu bezva....
Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí, ale i tak si Alfa tímhle způsobem na sebe může vydělat....
Je to úplně něco jiného než si šolíchat Busso pro pár tisíc aut ročně.... to holt už prostě nejde.... (sorry....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Dallen » 2.1.2014, čtv 18:14

Kubas píše: Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí
Sice od kompu to zní jednoduše, ale i tak. Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?
Líbivé auto, slušná výbava, rozumná cena a hlavně perfektně promyšlený marketing jako např. týdení pujčování aut zdarma apod.
Něco to stojí, ale k čemu mít svým způsobem premiový produkt který nikdo nezná (9 z 10 lidí na ulici nebudou vědět co to je giulietta)?

A jakou pověst měli hyundaie a kije(bože to je hrozné slovo)..mizernou a teď mají pověst uplně někde jinde. A to nemluvím o např. o informovanosti prodejců, i30 jsem pujčenou měl (zajímalo mě jaké to je auto) a při vracení prodejce věděl o nadcházejících modelech/motorizacích/verzích uplně vše a už před uvedením do prodeje nabízel "slevu".

Je to sice jiná třída apod. ale pro všechny úspěšné firmy je základ mít dobrý marketing (ať lidi ví co se dá koupit) a servis (ať se to nebojí koupit) takhle se dá prodat prakticky jakýkoliv produkt.
Druhá cesta je mít vyjmečné zboží (příklad) 4C, ale těch se po desetiticícech prodávat nebude.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od MichalT » 2.1.2014, čtv 19:14

Kubas píše:.... holt v globální ekonomice se může stát cokoliv....
Aneb i predátor může být nakonec sežrán :) pro mě tak trochu zadostiučinění, Chrysler to svým přístupem "dollar, který ušetřím je dollar, který vydělám" v mý oblíbený Simce totálně dojebal, podobně jako později nesl část odpovědnosti na poklesu kvality u Mercedesu. Konečně na něj taky došlo :D
Kubas píše: Jinak chlapi to o tom marketingu platí možná třeba pro současnou Giuliettu, ale rozhodně ne pro auta typu 166. Tam fakt chybí to image značky a jen samotnou reklamou to fakt nevytvoříte. V téhle třídě opravdu ne....
A taky je tam zásadní problém v tom, že naprosto zásadní trh pro tuhle třídu aut je Německo... a v této manažerské třídě si Němec jiné než německé auto NIKDY nekoupí....
Přesně tak a ani pro německé auto to nemusí vždycky být jednoznačné, viz. Phaeton... Německo je obrovský konzervativní trh a v poměru luxusního zboží k ostatnímu bych řekl, že daleko nejsilnější ve srovnání třeba s Francií, Itálií, Španělskem, aj. Myslím, že italský a francouzský automobilky by se měly vykašlat na snahu vyrovnat se BMW nebo Mercedesu, když se podíváme do historie, zatím se to ještě nikdy nepovedlo (a to jsem sám příznivcem mj. velkých francouzských sedanů, viz. poslední vydání Auto Motor a Sport Classic Youngtimer :wink: ), Fiat by měl dělat to v čem je nejsilnější - nízkonákladový nenáročný auta pro masy, Alfa by měla nést sportovního ducha italského automobilového průmyslu, měla by to být taková dostupná alternativa Ferrari a Maseratti, auto pro srdcaře, měla by ale zvolit rozumnější cenovou politiku. Bez ohledu na to, že třeba 159 je oproti konkurenci brilantní auto, nemůže prostě stát skoro milion, to prostě normální člověk za italský auto nedá.
Radim píše:Co se mzsi nemcum nechst ze pres sutomobulove casopisy si vytvorili sureolu dokonalych aut. Ale ve skutecnodti.je to.nemeckymi msjiteki techto vxdavstelstvi a cilenym podmazavanim novinaru nebo objemem.objednane inzerce za danou automobilku.
Tohle taky sedlo :smt023 osobně jsem za život absolvoval přes půl milionu km za volantem několika aut z produkce VW Group a žádnej etalon spolehlivosti to teda neni, aby se mi např. na tříletý oktávce rozpadlo zadní prasátko a vytekla mi kapalina, to jsem nezažil ani u desetinásobně starších aut s podstatně vyšším nájezdem km... Tuhle auru kolem nich vytvořil nacionalistický německý tisk, u nás téměř do písmene papouškovaný AutoTipem a dalšími "takynovináři", plus jak píše Radim, skrytými P.R. články, "péčí" o novináře, atd.
Další fakt je, že když VW dával do Golfu II motor 1,8, kterej měl 90k, což měli Italové z 1,5ky, tak je jasný, že takovej jednoduchej motor bude spolehlivější než jednotka vyladěná víc na hranu.
Kubas píše:.
Navíc amerika je obrovský trh na větší benzínové motory, takže se dají vyrábět levně, což je zase z účetního pohledu bezva....
No, jen doufejme, že třeba na interiéry amíci nebudou smět ani šáhnout...
Dallen píše:Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?
Protože zahájili mohutnou invazi, kde hlavní zbraní byly do té doby nevídaně nízké ceny, auta byly jakžtakž pohledný a slušně vybavený. Že v tý době měly Hyundaie třeba vnitřky dveří lakovaný základovkou, zatímco kastle byla v metalíze, že používaly zastaralou techniku, to nikdo neřešil, myslím, že většinová populace vybírá podle ceny, vzhledu, výbavy, spotřeby a velikosti kufru, naopak to čím disponuje Alfa - vytříbená technika, kvalitní materiály, sofistikované podvozky a motory, bohatá historie značky, atd. to je bohužel přesně na opačné straně zájmu běžnýho spotřebitele.

Fiaty by měl dělat auta typu Panda, 500, Grande Punto a Alfa by měla mít v nabídce Spider, něco jako GTV a větší Giulii plus menší něco jako 75 nebo 33. Maserati je jasný - coupé GT a sedan Qpte. Lancia by pak mohla tyhle značky propojovat Deltou, která by ale měla mít spíš sportovnější střih (něco mezi Fiatem a Alfou) a pak třeba Kappou, která by byla v provedení luxusní sedan a coupé (mezi Alfou a Maserati).
Naposledy upravil(a) MichalT dne 2.1.2014, čtv 19:50, celkem upraveno 1 x.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Dallen » 2.1.2014, čtv 19:30

Pokud se budem bavit treba o generaci kolem i30 tak ta zakladovka je blbost :)

Kazdy se ma drzet toho co umi to je zaklad a pokud ma moznost tak cerpat z historie, napr. obrovsky uspech F500....
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od MichalT » 2.1.2014, čtv 19:46

Myslím, že i30 je už z generace mladší a cenově taky už výš. Já měl na mysli začátek "invaze" tj. kousek po roce 2000, což byl např. Getz a jeho současníci. V tý době jsem dělal v prodejně Ferrari a Maserati v Průhonický seatově pyramidě, kde později byla otevřena prodejna Hyundai a nad ošizením věcí, který byly navíc vidět, jsem fakt žasnul... právě třeba vnitřní rámy dveří poprášený zelenou barvou, zatímco auto mělo zelenou metlu, apod.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 2.1.2014, čtv 20:02

Dallen píše:
Kubas píše: Nikdo tady Němce ze sedla nevyhodí
Sice od kompu to zní jednoduše, ale i tak. Podívejme se kdy byla před pár lety hyundai s kiou. A najednou maj čísla jako hrom a proč?
to samozřejmě je OK, ale tohle můžeš použít pro Fiat, tedy pro masového výrobce, který boduje hlavně dobrým poměrem cena/výkon. Kupující tohodle typu aut si klidně koupí Dáčii, když bude kvalitní a za dobrý prachy.... Bohužel v těch "lepších" vodách už je to i o tom znáčku na kapotě, celkové prestiži značky, otázkám "co tomu řeknou obchodní partneři" atd. A tam prostě můžeš mít auto jaké chceš, marketing jakých chceš a budeš roky bojovat s předsudky....

Ale i tak jsem pro, aby Alfa dělala výjimečná, dražší auta, i když 9 lidí z 10 si ji stejně nekoupí a dál zůstanou u svých německých aut.... Protože i kdyby to byl jen každý desátý, tak furt ročně prodáš třeba 40.000 aut a to už se vyplatí.... (tím myslím auta typu 166....)

Jinak já kdybych byl německý podnikatel tak si taky jiné auto než německé nekoupím - prostě tím dáváš najevo, že jsi součástí německé ekonomiky a že ti na ní záleží.... Dovedeš si představit manažery Siemensu v italském autě - to prostě nejde.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Hampice » 2.1.2014, čtv 20:16

U nás* manažeři Siemensu (tedy ti, co majá nárok na auto) jezdí ve Fábiích... To jen lehké lokální OT :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Dallen » 2.1.2014, čtv 20:30

Přesně tak to je. Viz. tohle...
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... ACC#p85178
Okta 36t. Eur :vom:
Ale masový výrobce není podmínka, stačí se podívat kolik třeba ten koncern prodá i40 které jsou na urovni (nebo nad) superba, passata.
Je něco jiného prodávat sportovní zboží, ale stále věřím, že kdyby alfa nabízela i nyní auto typu 147/156 své doby tak se prodávat bude. Prodávala se i tehdy proč né teď?
Peněz maj lidi čím dál tím více, o peníze přícházejí nejméně majetní což je nejvíce patrné při krizi kdy prodej premiovek stále roste, ale prodej ojetin a levných aut klesá...
Fiat na tom není tak zle, má docela smysluplně postavenou řad aut. Jeep se asi taky prodává (hodnotím podle toho kolik jich vidím). Ale Lancia a Alfa to tlačí dolů. Giulietta třeba je ještě docela cajk, ale delta to je prodejní nesmysl...
Přitom ta automobilka má velká potenciál z historie a je docela zajimavé, že i spousta motoristických ignorantů pořád Lancii uznává jako značku.

edit: Doplněn odkaz :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od MichalT » 3.1.2014, pát 09:07

Tak to je dobrá debata :D Mám kamaráda, kterej si teď objednával služební auto. Není to autíčkář, takže nakonec vybral Golfa 2,0TDI 4x4. Přijel mi to ukázat, je to typický auto pro lidi, kteří si potrpí na nejrůznější moderní fičurinky, dotykovej display, umí to samo zaparkovat, umí jet samo v pruzích, atd. Cenově to v daný výbavě vyšlo levněji než stejně vybavená O3, která se myslím ani ve 4x4 nedělá. Nicméně elektronická ručka nic pro mě, a co mě dostalo do kolen - když se nepřipoutáš, tak se to neodbrzdí, nerozjede. Takže jakýkoliv popojetí, byť o metr, jedině s pásem :hotovej

Další věc je, jak tam ten člověk psal o špatným obchodu s Megane, že koupil za 300 a prodal za 160t. No tenhle můj kamarád předtím "fasoval" oktávky, pořizovačka vždy cca 750t Kč a po třech letech prodej v bazaru za 260t Kč, což je ztráta skoro půl mil. resp. 160t ročně, teda cca 14tis měsíčně, tak nevím co je horší!
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 3.1.2014, pát 09:11

Dallen: tak ta Oktávka to je fakt solidní kauf :-D k tomu fakt těžko něco dodávat.... [-o<
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kleofáš » 3.1.2014, pát 09:44

Dallen píše: Fiat na tom není tak zle, má docela smysluplně postavenou řad aut. Jeep se asi taky prodává (hodnotím podle toho kolik jich vidím). Ale Lancia a Alfa to tlačí dolů. Giulietta třeba je ještě docela cajk, ale delta to je prodejní nesmysl...
Fiat je na tom hodně zle, myslím. Největší prodeje jsou v nižší střední třídě, ideálně kombík. Fiat? Nic, jen výběhové Bravo, případně Giuliettu, která ale cílí někam jinam. Malé kompakty? Tam máme Punto staré tuším 8 let? Případně Mito stojící na stejných základech? Je to sice nadčasový auto, ale doba je prostě někde dál - a nemyslím design. Pojďme dál... manažerské auto střední třídy. Po konci 159, která se v tomhle segmentu nikdy nechytila, ani prd, jen řeči o Giulii, kterou slibují stejně jako slibovali Giuliettu.

Shrnuto podtrženo, má celý koncern Fiat slušný miniauta (Panda a stylové 500), v malých autech prohrává na roky, v nižší střední třídě je úplně mimo, ve střední třídě nemá vůbec nic, možná by mohl prorazit v malých MPV s 500L, díky Chrysleru bestseller ve velkých MPV a městských SUV (Freemont) a potom solidní program offroadů a velkých SUV díky Jeep. A pak velkou limuzínu Themu, která je minimálně pro Evropu, kde cílovka požaduje nejmodernější technologie, totální výsměch. 4C no comment, to je počin sám o sobě, ale tam se asi o nějakém trhu nemá smysl bavit.

Takže skupina, která má pět (?) značek, nedokáže obsluhovat ani ty hlavní a nejprodávanější segmenty, zatímco konkurenční skupiny mají v těchto segmentech naklonovaná auta pro každou svou značku (např. O III, Golf, Leon..., nebo Ceed + i30) s minimálními náklady.

A největší problém je v tom, že zatímco Fiat Group přežívá na dietě, tak ostatní skupiny hrnou obrovský prachy do vývoje a utíkají Fiatu mílovými kroky. Proto jsem do budoucna dost pesimista... Fiat samozřejmě nezanikne, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se do nějakých deseti let stáhl z evropského trhu, nebo tu i za těch deset let prodával současná desetkrát zaplacená Punta jako low-endovou alternativu k Loganovi (který už je dneska taky modernější než to Punto)...

Myslím, že my tady na fóru máme docela zkreslené vidění. Jásáme tady, že KONEČNĚ Fiat splašil kvalitní sedmikvaltový automat, jenže pro 99 procent zákazníků je to marginální informace, protože Němci mají takové převodovky už x let. To stejné s údajně přicházejícími zadohraby. Představa, že v Německu stojí 100 000 nadržených manažerů, kteří vyjíždějí svoje C-klasse a 3er do mrtě a toužebně čekají, až jim Italové konečně nabídnou alternativu, je naprosto naivní. Vsadím se, že 80 procent těch manažerů ani netuší, jakou nápravu mají poháněnou a víc je zajímá konektivita iPhone...

kurnik, já už jsem jak HonzaR :D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Petr147 » 3.1.2014, pát 09:50

Tak to přesně je...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 3.1.2014, pát 09:55

Kleofáš píše:Jásáme tady, že KONEČNĚ Fiat splašil kvalitní sedmikvaltový automat, jenže pro 99 procent zákazníků je to marginální informace, protože Němci mají takové převodovky už x let.
Hele to co píšeš výše je samozřejmě pravda, ale jen při izolovaném evropském pohledu....
Když to vztáhnu na ten automat, tak MY teď máme automat nejen sedmistupňový, ba dokonce ani osmistupňový, ale rovnou DEVÍTIstupňový.... :wink: Nový Cherokee je prvním sériovým autem, který tuhle hračku od ZF má. Čili absolutní špička....

Ono samozřejmě je hovadina to podávat takhle, myslím že dobrý sedmistupňový automat musí stačit do jakéhokoliv auta.... bohužel moto-novináři to berou jako symbol pokroku tak proč tomu nejít naproti.... Navíc to sníží tabulkovou spotřebu auta (což je samozřejmě taky píčov*na, ale lidi na to prostě slyší.... :smt102 )

V malých autech Fiat pro Evropu furt má (a sand bude mít) co nabídnout a ty větší ve spolupráci a amíkama (jak už jsem psal, náklady na vývoj jen pro Evropu by se nikdy nemohly zaplatit) snad taky v dohledné době přijdou....

třeba F500L je nejprodávanější auto tohoto typu v Evropě, teď přijde ten malý terénní crossover F500X.... Ono to půjde, fakt.... kup si akcie.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Petr147 » 3.1.2014, pát 10:00

On se ten Cherokee už prodává? Já měl za to, že ho dělají v omezené výrobě do skladu, protože s tím automatem mají problémy... Asi už půl roku, to moc dobrá reklama není...

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host