Tak máme podzim, za chvilku bude čas přehodit na zimní papučky a já koukám, že poslední příspěvek jsem psal někdy na jaře - veliká nezodpovědnost!

Takže to jdu napravit!
Začnu asi poznatkem o
pneu. Naposledy jsem tu psal, že jsem letos chtěl vyzkoušet Vredestein - konkr. Ultrac Vorti (225/40 18). Z hlediska jízdních vlastností parádní guma! Ovšem sjet je všechny 4 na hadry po 20.000 km?? Kde je chyba??

Takže jsem byl ještě před měsícem nucen přezout a hodil tam na dojetí sezony Dunlop SportMaxx GT a musím říct, že sice o poznání tvrdší směs, než u Vredesteinu, ale drží krásně. Příští rok bych rád zkusil "kontíky" - ContisportContact 5, tak uvidíme!
A pokračujem další zprávou

Někdy začátkem roku jsem už byl nucen měnit
čelní sklo, které po zimě prasklo a pavouček se pěkně rozlezl. Víceméně jsem se na to i těšil, protože jsem v průběhu roku 2012 zjistil, že mám mít správně čelní sklo vyhřívané.. (asi předchozí majitel neměl dost. limit, tak tam dal obyč.).
Nechal jsem ho měnit v jedné "profi" firmě v Písku. První dojem parádní, fajn přístup, vše v souvislosti s pojistkou vyřešili efektivně (byť jsem měl limit pouze 10.000,- a vyhřívané, senzor, pruh, antireflex je poněkud dražší) a po výměně nikde ani stopy.
Problém ovšem začal v momentě, kdy nastal čas pro
klimačku a já zjistil, že jaksi nechladí. V souvislosti s tím mi ani nefungoval senzor na aut. odmlžení čelního skla. Zajel jsem proto do spřízněného servisu té firmy na autosklo a tam mi sdělili, že by bylo dobré ji nejprve naplnit, jestli třeba neušla (ovšem měnil jsem jí od tohoto okamžiku přesně před rokem, tak mi to bylo divný - ale budiž.). Fajn, to jsem ještě netušil, že tím začala jakási "mise klimačka", dále už jen stručně --> 1. plnění ve zmiňovaném servisu v Písku - problém, opět nechladí - po diag zjištěno, že mám "rozhozenou elektriku" - jinými slovy se maník v autoslke neobtěžoval vytáhnout klíček, když rozpojoval senzor na okně..

, v tomto servisu to neumí spárovat -- následuje porada s Cendou, cesta do Sokolova, spárování všeho, ovšem stále vyskakuje chyba snímač tlaku klimatizace. --> 2.plnění, tentokrát v Sokolově, zkouška a chladí!! Spokojenost, ale jen chvíli, po chvilce opět nechladí - resp. kompr. nespíná, automatika je jaksi netečná (znáte to, vlezete do rozpálenýho auta, po startu klima okamžitě začne chladit na plný koule a najednou nic). Takže návrh - zkusit ještě vyměnit vysoušeč klimy:
--vyměněno - vakuování, plnění, navíc ještě vydezimfikována kompl. ozonem a hurá! Klima najednou chladí!! -- cesta domů, pohoda a najednou to zase nejde!

-- už jsem fakt myslel, že se z toho po... -- opět Cenda, diag a stále stará známá "chyba snímače tlaku klimatizace" -- okamžitě objednal to debilní čidlo (od Helly cca 1.300,-) - a tady dávám těm klukům italskejm plus - stačí jen vyšroubovat a našroubovat, takže žádný opětovný vypouštění a napouštění a KONEČNĚ problém s klimou vyřešen!!!

Aby toho "štěstíčka" nebylo málo, tak jsem po cestě ze srazu 159 Brno chytil cca ve 2 ráno na dálnici od kamionu šutr do toho asi měsíc starého čelního skla. Ďoba jako prase - nechal jsem zalepit tou pryskyřicí. 14 dnů na to si takhle jedu v obci, 10h dopoledne, nastavuju navigaci, když v tom srna. Kdo neviděl - neuvěří - když už byla u kraje silnice, tak se odrazila, flákla mi do čelního skla a z té ďoby v rohu se najednou rozjela prasklina přes celé sklo. Ať se propadnu do západního německa jestli kecám - nic jinýho mi neškrábla, nemáčkla.. "jen" mi rupla to nový čelní sklo. Prostě štěstí v neštěstí. Tentokrát už ovšem výměna samozřejmě u Cendy...
Netrvalo dlouho a nastal čas už podruhé řešit
rozvody. Na tuhle etapu jsem se těšil i z důvodu, že konečně nastala ideální příležitost přehodit
sání a zbavit se těch prokletých
swirl klapek jednou pro vždy! Už jsem zde na foru někde psal, že jsem si opatřil sání ze 156 bez klapek, které jsme s Cendou vyčistili a připravili na výměnu. No a už tam konečně je, završil jsem to
zaslepením EGRu a Alfice si konečně dýchá jen a pouze čistý vzduch a co vám budu povídat - jede úžasně, bez prodlev, občasných škubanců a vůbec všech těch parazitů spojených s ekonesmysly. Mimo jiné se extrémně změnil zvuk motoru po studených startech a je znát, že mu to svědčí!
Když už jsem takhle cestoval Vimperk-Sokolov, rozhodl jsem se pro to, co už mi leželo v hlavě asi tak rok -
chip. Navíc na to byl motor konečně připraven (DPF, EGR a swirl off). Po všemožných spekulacích jsem nakonec dal na doporučení MichalaP, konkr. na firmu dragpower v Plzni a mohu po nějakých 22.000km po chipu říct, že jsem maximálně spokojený a mohu jen a jen doporučit! Díky tomu jsem tak trochu změnil i své preference ohledně volby té "ideální" motorizace pro 159tku. Vždycky se mi líbila 2.4 a dlooouho jsem přemýšlel, že bych tu svou za ní vyměnil. Dneska bych to ale udělal jen a pouze kvůli tomu úžasnýmu zvuku 5ti válu. Ale poněkud malicherný důvd.. Pokud bych tedy dneska chtěl někomu doporučit ojetou alfu v naftě a ten dotyčný by nedosáhl na 2.0 JTDm, tak říkám za sebe 1.9 150k - chip na 180k a jede to stejně jako 200k 2.4, která má o 100kg víc.. Nezanedbatelný je pak rozdíl pro milovníky jízdy na spotřebu, kdy se s 1.9 při normální jízdě dá jezdit dlouhodobě za 5l!
Takže z alfiny se stal takový trhač, že mi z toho praskla
pružina na levém předním kole..

Takže výměna, tentokrát doma v garáži. Měnil jsem samozřejmě obě přední od značky Lesjöfors ..
No a pak už to jsou samé kosmetické úpravy. Vždycky se mi líbil
duplex a říkal jsem, si, že teď už si ho můžu dovolit, když se mi to stádo koní rozmnožilo ..

)) Opět to byl MichalP, který mi doporučil výbornýho karosáře Jardu Hejla a jeho firmu vertigotuning.cz, opět Plzeň.
Původně jsem to chtěl jen z estetického důvodu. Tj. něměl jsem v plánu nějak řešit zvuk a u nafty obzvlášť!

) Takže se tam daly jen dva krátké tlumiče bez přepážek a řekl bych, že na naftovej 4vál to fakt nezní špatně. Posuďte sami:
http://www.youtube.com/watch?v=C8Q1ti-MfjI ideálně přes sluchátka, ať je tam všechno! ;)
Protože se mi poslední dobou začaly vzadu sjíždět gumy z vnější strany, rozhodl jsem se opět zajet na
geometrii. Chlapíka musím pochválit, na jednu stranu si počínal velmi precizně a ukázalo se, že zadek byl fakt hodně rozhozen. Bylo mi řečeno, že s ním snad nikdo nikdy nehýbal, protože ty šrouby byly fakt pěkně zatuhlý. Bohužel se mu podařilo utrhnout zrovna ten, který prochází tím inkriminovaným unibalem (už to zde popisoval Tanquero). Takže komplikace, nezbývalo než rychle sehnat novou těhlici (vzal jsem rovnou obě, protože byly za fajn cenu). No a protože se nakonec podařilo ten čep zachránit, mám díky tomu doma dva funkční unib. včetně těhlic, kdyby někdo potřeboval..
Asi úplně poslední věc, která stojí za zmínku je to, že jsem se rozhodl láknout si
brzdiče. Takže štěteček a krásný odreagování v garáži.
A za dva dny nás zase čeká s alfinou technická a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty ...
