Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Pomalu započnu se seriálem ohledně údržby motoru 1.4 16V multiair. Na úvod něco málo k mazacímu okruhu turba a modulu MAIR. Na tomto obrázku (eper 2013) je vidět zapojení okruhu mazání turbodmychadla.
Jednou z mnoha přičin mrtvého turba je jeho nedostatečné mazání. Pokud vyloučíme nevhodný/starý olej, tlak v mazací soustavě a pod., tak další možností po cestě oleje k turbu jsou trubky a průtočné šrouby. Dneska jsem si vyzvedl ve Fiatu všechny 3 šrouby + filtr modulu MAIR, přes který se do jeho zásobníku tlačí olej. Na fotce jsou všechny s origo obaly, na kterých je vidět objednací kódy.
Pro upřesnění: šroub označený na obrázku jako č. 7 je jediný, který obsahuje silonové sítko. OEM kód: 71769773.
Ostatní dva šrouby (č. 8 OEM kód 71769772 a č. 10 OEM kód 71749186) jsou jenom průtočné a bez filtru. Z toho soudím, že výměna není zapotřebí a případně vyčištění lze provést bez problémů.
Filtr modulu MAIR je schovaný pod plastovým horním krytem rozvodového řemenu, v místě dělicí roviny hlava/blok. Výměna není nikde předepsána, uvidím podle jeho stavu. Auto má najeto 90 tisíc, tak pokud ten další vydrží stejně, proč ho nevyměnit. OEM kód 55238665. Cena cca 700,-
Prozatím takhle. O víkendu se vrhnu na výměnu rozvodů, oleje a výše popsaných krámů, tak potom dodám další fotodokumentaci.
Jednou z mnoha přičin mrtvého turba je jeho nedostatečné mazání. Pokud vyloučíme nevhodný/starý olej, tlak v mazací soustavě a pod., tak další možností po cestě oleje k turbu jsou trubky a průtočné šrouby. Dneska jsem si vyzvedl ve Fiatu všechny 3 šrouby + filtr modulu MAIR, přes který se do jeho zásobníku tlačí olej. Na fotce jsou všechny s origo obaly, na kterých je vidět objednací kódy.
Pro upřesnění: šroub označený na obrázku jako č. 7 je jediný, který obsahuje silonové sítko. OEM kód: 71769773.
Ostatní dva šrouby (č. 8 OEM kód 71769772 a č. 10 OEM kód 71749186) jsou jenom průtočné a bez filtru. Z toho soudím, že výměna není zapotřebí a případně vyčištění lze provést bez problémů.
Filtr modulu MAIR je schovaný pod plastovým horním krytem rozvodového řemenu, v místě dělicí roviny hlava/blok. Výměna není nikde předepsána, uvidím podle jeho stavu. Auto má najeto 90 tisíc, tak pokud ten další vydrží stejně, proč ho nevyměnit. OEM kód 55238665. Cena cca 700,-
Prozatím takhle. O víkendu se vrhnu na výměnu rozvodů, oleje a výše popsaných krámů, tak potom dodám další fotodokumentaci.
Naposledy upravil(a) Jarouš01 dne 27.6.2018, stř 20:20, celkem upraveno 2 x.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Tak servisní víkend je za mnou a jak jsem slíbil, přináším fotodokumentaci a postřehy z operace
Giulietta dostala nové rozvody, olej v motoru, olej v převodovce, průtočné šrouby na okruhu mazání turba a filtr modulu multiair.
Na počátek třeba předeslat, že práce jde mnohem líp od ruky, když je k dispozici kvalitní zázemí s dostatkem piva a dalších oblíbených nápojů
Po demontáži krytu motoru (2 miliony šroubků - bez akušroubováku solidní opruz :-)) jsem se propracoval k vypuštění oleje.
Předchozí majitel asi na dílech nešetřil
Zbytek oleje, co nevytekl jsem odsrkal injekční stříkačkou
Úkony, které nejsou při rozvodech a výměně oleje logicky zapotřebí, ale já jsem měnil těsnění víka ventilů, takže všechno pořádně očesat.
Ať je všude dost místa
Nakouknutí do turbíny
Další oklešťování motoru
Olejová vývěva přístupná a odpojení hadice k posilovači brzd. Na její místo přijde aretační přípravek na fixnutí vačky
Zapalovací cívky a svíčky pryč
teď je potřeba se pomalu propracovat k rozvodům
Po sundání horního krytu se objeví filtr modulu multiair
Sundání víka ventilů kvůli výměně těsnění
Nadšeně se vrhneme pod auto a sundáme plastový podběh a kryt řemenice
Pro jistotu odpojíme konektory snímače fonického kola a olejového čidla. Až se tam budeme ohánět s ráčnou a povolovat řemenici, tak to oceníme :-)
Zde už je řemnice pryč a tím pádem přístup k nasazení přípravku pro zablokování kliky
Sundáme silentblok s držákem motoru kvůli přístupu k řemenu rozvodů (motor podepřený heverem)
Cesta k rozvodům je volná
Otáčením motoru na klice (17 ořech na ráčně) dostanem vačku a kliku do polohy, kdy jdou nasadit oba aretační přípravky
Povolíme napínací kladku
Sundáme řemen a povolíme šroub ozubeného kola vačky (potřebujem dva páry rukou a kontra přípravek, kterým se musí přidržet řemenice při povolování)
Nasadíme novou napínací kladku a řemen a kladku napneme vidličkou (součást aretační sady) až se překryjí značky na napínací kladce
Dotáhneme šroub kladky (momnet 27 Nm) a šroub řemenice vačky (moment 132 Nm) - opět 4x ruka :-) , sundáme aretační přípravky, protočíme několikrát motor přes klikovku a překontrolujem, zda jsou v dané pozici aretační přípravky opět nasadit.
Tímto je výměna rozvodového řemene hotová, pokud se dělá i vodní pumpa, tak je práce trošku víc. V mezičase jsem dekarbonoval víko ventilů (když už bylo dole)
Potom ještě přišla řada na výmenu šroubu se sítkem na přívodu oleje do turba a velkého šroubu na vracečce oleje. Stav původního byl vemi dobrý, zanesení karbonem žádné. Nový má o 2 díry navíc oproti původnímu. Třetí průtočný šroub jsem nechal původní, protože k němu nebyl přístup a turbínu se mi ven tahat nechtělo.
Filtr multiairu byl taky velmi málo znečištěný a výměna zcela nezáludná, z otvoru po něm vyteče jen pár kapek oleje, takže v klidu otřít a našroubovat nový.
Po poskládaní motoru zpět do původního stavu a nastartování jsem projel procedury kalibrace nového oleje a nového řemenu přes Multi ecu scan a zde vyvstal jediný drobný problém - naskočila blikající kontrolka motoru a hláška z dignostiky o nesynchronizované poloze fonického kola (chyba P1300). Chvilka s googlem záhy přinesla řešení:
1. přes diagnostiku vymazat adaptační parametry
2. nastartovat motor a nechat ho na volnoběh zahřát až do zapnutí sahary
3 3x vxtočit motor na 5000 ot/min a vždy nechat otáčky spadnout na volnoběh
4. zhasnout motor a počkat 60 sekund do dalšího zapnutí zapalování
5. Hotovo.
Pokud ještě nedošlo pivo, je možné se vrhnout na výměnu oleje v převodovce
Vypuštění je celkem bez problémů, jen je potřeba velmi krátký ořech s imbusem, protože mezi vypouštěcím špuntem a rámem zavěšení není přílš místa.
Bez dostatečné dlouhého prodloužení na golu a v kombinaci s kardanem je vyšroubování napouštěcího šroubu celkem oříšek :-)
Napuštění nového oleje přes trychtýř s hadicí je už brnkačka. Dal jsem Castrol Syntrans FE 75W, za studena to teď řadí podstatně líp.
Giulietta dostala nové rozvody, olej v motoru, olej v převodovce, průtočné šrouby na okruhu mazání turba a filtr modulu multiair.
Na počátek třeba předeslat, že práce jde mnohem líp od ruky, když je k dispozici kvalitní zázemí s dostatkem piva a dalších oblíbených nápojů
Po demontáži krytu motoru (2 miliony šroubků - bez akušroubováku solidní opruz :-)) jsem se propracoval k vypuštění oleje.
Předchozí majitel asi na dílech nešetřil
Zbytek oleje, co nevytekl jsem odsrkal injekční stříkačkou
Úkony, které nejsou při rozvodech a výměně oleje logicky zapotřebí, ale já jsem měnil těsnění víka ventilů, takže všechno pořádně očesat.
Ať je všude dost místa
Nakouknutí do turbíny
Další oklešťování motoru
Olejová vývěva přístupná a odpojení hadice k posilovači brzd. Na její místo přijde aretační přípravek na fixnutí vačky
Zapalovací cívky a svíčky pryč
teď je potřeba se pomalu propracovat k rozvodům
Po sundání horního krytu se objeví filtr modulu multiair
Sundání víka ventilů kvůli výměně těsnění
Nadšeně se vrhneme pod auto a sundáme plastový podběh a kryt řemenice
Pro jistotu odpojíme konektory snímače fonického kola a olejového čidla. Až se tam budeme ohánět s ráčnou a povolovat řemenici, tak to oceníme :-)
Zde už je řemnice pryč a tím pádem přístup k nasazení přípravku pro zablokování kliky
Sundáme silentblok s držákem motoru kvůli přístupu k řemenu rozvodů (motor podepřený heverem)
Cesta k rozvodům je volná
Otáčením motoru na klice (17 ořech na ráčně) dostanem vačku a kliku do polohy, kdy jdou nasadit oba aretační přípravky
Povolíme napínací kladku
Sundáme řemen a povolíme šroub ozubeného kola vačky (potřebujem dva páry rukou a kontra přípravek, kterým se musí přidržet řemenice při povolování)
Nasadíme novou napínací kladku a řemen a kladku napneme vidličkou (součást aretační sady) až se překryjí značky na napínací kladce
Dotáhneme šroub kladky (momnet 27 Nm) a šroub řemenice vačky (moment 132 Nm) - opět 4x ruka :-) , sundáme aretační přípravky, protočíme několikrát motor přes klikovku a překontrolujem, zda jsou v dané pozici aretační přípravky opět nasadit.
Tímto je výměna rozvodového řemene hotová, pokud se dělá i vodní pumpa, tak je práce trošku víc. V mezičase jsem dekarbonoval víko ventilů (když už bylo dole)
Potom ještě přišla řada na výmenu šroubu se sítkem na přívodu oleje do turba a velkého šroubu na vracečce oleje. Stav původního byl vemi dobrý, zanesení karbonem žádné. Nový má o 2 díry navíc oproti původnímu. Třetí průtočný šroub jsem nechal původní, protože k němu nebyl přístup a turbínu se mi ven tahat nechtělo.
Filtr multiairu byl taky velmi málo znečištěný a výměna zcela nezáludná, z otvoru po něm vyteče jen pár kapek oleje, takže v klidu otřít a našroubovat nový.
Po poskládaní motoru zpět do původního stavu a nastartování jsem projel procedury kalibrace nového oleje a nového řemenu přes Multi ecu scan a zde vyvstal jediný drobný problém - naskočila blikající kontrolka motoru a hláška z dignostiky o nesynchronizované poloze fonického kola (chyba P1300). Chvilka s googlem záhy přinesla řešení:
1. přes diagnostiku vymazat adaptační parametry
2. nastartovat motor a nechat ho na volnoběh zahřát až do zapnutí sahary
3 3x vxtočit motor na 5000 ot/min a vždy nechat otáčky spadnout na volnoběh
4. zhasnout motor a počkat 60 sekund do dalšího zapnutí zapalování
5. Hotovo.
Pokud ještě nedošlo pivo, je možné se vrhnout na výměnu oleje v převodovce
Vypuštění je celkem bez problémů, jen je potřeba velmi krátký ořech s imbusem, protože mezi vypouštěcím špuntem a rámem zavěšení není přílš místa.
Bez dostatečné dlouhého prodloužení na golu a v kombinaci s kardanem je vyšroubování napouštěcího šroubu celkem oříšek :-)
Napuštění nového oleje přes trychtýř s hadicí je už brnkačka. Dal jsem Castrol Syntrans FE 75W, za studena to teď řadí podstatně líp.
Naposledy upravil(a) Jarouš01 dne 27.6.2018, stř 20:26, celkem upraveno 1 x.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
paráda!! tomu řikám parádní rozbor.. dobrá práce hlavně mě teda zajímalo to topení na nohy.. řikáš tedy, že po té kalibraci to fučí lépe?
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
luxusní, já bych se zaseknul tak na té první fotce a víc bych nezvládnul.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
joseee.90: zatím mi to tak přijde, ale dokud nebude venku kosa, tak to nemůžu tvrdit jistě. Každopádně po rozborce bočních krytů středového panelu a následném průzkumu ovládání klapek a vedení vzduchu jsem na nic zvláštního nenarazil. Jediný náznak vyskočil s diagnostiky - chyba levého směšovače vzduchu. Po kalibraci klapek už to bylo v pořádku. Testoval jsem přes MES i Alfadiag.
mv_cz: dík, myslím, že na fotkách to vypadá složitější, než to je. Místa se všude dost, nedopatřním urvat nebo zlomit tam skoro nic nejde Čistě intuitivní záležitost.
Jinak mě celkem potěšil stav šroubů na turbu a mair filtru, takže když to shrnu, tak při výměně oleje co 10tkm stačí v rámci předběžné opatrnosti vyměnit po 100 tisících filtr modulu mair a dejme tomu co 30 tisíc zkontrolovat stav sítka ve šroubu na přítoku oleje do turba. Za 3 kila ho ob 3-5 olejů vyměnit.
mv_cz: dík, myslím, že na fotkách to vypadá složitější, než to je. Místa se všude dost, nedopatřním urvat nebo zlomit tam skoro nic nejde Čistě intuitivní záležitost.
Jinak mě celkem potěšil stav šroubů na turbu a mair filtru, takže když to shrnu, tak při výměně oleje co 10tkm stačí v rámci předběžné opatrnosti vyměnit po 100 tisících filtr modulu mair a dejme tomu co 30 tisíc zkontrolovat stav sítka ve šroubu na přítoku oleje do turba. Za 3 kila ho ob 3-5 olejů vyměnit.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Vyslovuju ti pochvalu, taková práce by mně nebavila a to oranžové svetýlko by mně dorazilo Zlaté Busso, nord
a boxer
a boxer
Alfa romeo GTV6
Alfa romeo GT 1300 junior
Alfa romeo sprint
ex. Alfa romeo 164
ex.Alfa romeo 164
ex. Alfa romeo GTV 1982
ex. Alfa romeo 2.0 GTV 1984
ex.Alfa romeo 33
ex.Alfa romeo 166 3.0
Alfa romeo GT 1300 junior
Alfa romeo sprint
ex. Alfa romeo 164
ex.Alfa romeo 164
ex. Alfa romeo GTV 1982
ex. Alfa romeo 2.0 GTV 1984
ex.Alfa romeo 33
ex.Alfa romeo 166 3.0
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
budu si muset pořídit ještě diagnostiku herdek přišlo mi to, že to bude nějak blbě nastavené protože to nejvíc fičí do palubky.. musim to taky nechat zkontrolovat..
ted mi ještě za studena to občas škubne tak už si to zřejmě žádá nové svíce
ted mi ještě za studena to občas škubne tak už si to zřejmě žádá nové svíce
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Diagnostiky je na netu dost, takže ti stačí ELM 327 ver.1.4 a k němu 3 barevné redukce. Případně nějaký s přepínačem pinů. Na Giu potřebuješ sólo kabel a na nějaké jednotky žlutou redukci.
Svíce určitě vyměň, nevím kolik na nich máš naběháno, ale ten motor je na ně asi dost citlivý. A bohužel to chce doporučované NGK.
Svíce určitě vyměň, nevím kolik na nich máš naběháno, ale ten motor je na ně asi dost citlivý. A bohužel to chce doporučované NGK.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Prosím o rychlou radu, když už se tu řeší diagnostika.. na GIU by tedy stačilo vpohodě toto http://www.ebay.com/itm/Fiat-Alfa-ELM-3 ... xyOlhS29dC? Ale neposílají do ČR.
Takže spíš vzít tuhle modifikovanou verzi http://www.ebay.de/itm/161830477630?_tr ... EBIDX%3AIT z Německa a k tomu pro nějaké z jednotek ten žlutý adaptér http://www.ebay.de/itm/Adapter-A3-fur-M ... ea8o22HhIw ?
PS: co jsem pochopil ze stránek MES, tak bych to samé mohl použít výhledově i pro Grande Punto/Evo/Punto2012 (sháním pro ženu)?
Takže spíš vzít tuhle modifikovanou verzi http://www.ebay.de/itm/161830477630?_tr ... EBIDX%3AIT z Německa a k tomu pro nějaké z jednotek ten žlutý adaptér http://www.ebay.de/itm/Adapter-A3-fur-M ... ea8o22HhIw ?
PS: co jsem pochopil ze stránek MES, tak bych to samé mohl použít výhledově i pro Grande Punto/Evo/Punto2012 (sháním pro ženu)?
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Já jsem pořídil ELM 327 kabel v sadě s těmi barevnými redukcemi v hromadě. Na Giu ti stačí jen žlutá nebo holý kabel, na GP je tuším potřeba ještě zelená. Rozhodně ber DEU nebo GB, ať nekoupíš nějaký čínský šmejd, který buď vůbec nepojede nebo tam bude potřeba něco bastlit - vis MES forum. Zásada: ELM 327 je jen do verze 1.4, někde totiž šikmoocí vesele nabízejí ver. 1.5 a podobné kraviny.
Obecně kombinací ELM 327 s redukcema a modrým VAG kabelem obsloužíš dignosticky vše z koncernu Fiat, co podporuje MES.
PS: GP mám na prodej
Obecně kombinací ELM 327 s redukcema a modrým VAG kabelem obsloužíš dignosticky vše z koncernu Fiat, co podporuje MES.
PS: GP mám na prodej
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Jj nechci s číny, právě kvůli těm novým revizím (a clu). Sice nemám problém kupovat na ebayi od číňanů, ale zrovna když jsem chtěl ještě na bravo pořídit malý ELM adaptér na BT, tak nedošel (a to číňan posílal 2x a pak vrátil prachy), takže ten německý bude už upravený a vezmu žlutou redukci (koukal jsem, že na GP je taky potřeba jen ta C19 jako na julču, což je žlutý kabel).
Ke GPčku kdyžtak soukromě, ať to není už moc offtopic. Sháním buď nějakého otloukánka nebo ideál punto 2012, 5DV s 1.2kou LPG a klimou
Ke GPčku kdyžtak soukromě, ať to není už moc offtopic. Sháním buď nějakého otloukánka nebo ideál punto 2012, 5DV s 1.2kou LPG a klimou
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Ahoj, pořídil jsem Giuliettu Multiair r.v 2011 a chtěl bych poděkovat Jaroušovi za návod. Filtr Multiairu a šroub k turbu jsem hned vyměnil a nebyl to moc hezký pohled - a to první majitel měnil olej poctivě po 15tkm a auto má najeto poctivých 87tkm.
U mé Julči byl poblitý motor od oleje pod odlučovačem oleje. Na anglickém alfistickém foru jsem se dočetl, že jde o častou závadu s jednoduchým řešením. Stačí preventivně vyměni těsnící O-kroužek. Číslo OE dílu 14457880 (objednával jsem v Imofě).
Přidávám pár fotek
U mé Julči byl poblitý motor od oleje pod odlučovačem oleje. Na anglickém alfistickém foru jsem se dočetl, že jde o častou závadu s jednoduchým řešením. Stačí preventivně vyměni těsnící O-kroužek. Číslo OE dílu 14457880 (objednával jsem v Imofě).
Přidávám pár fotek
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Ahoj Mirku, jsem rád, že můj "návod" k něčemu je. Tím spíš, že takové počiny dnes vyrábí každý, kdo má do prdele díru :-) S tím O kroužkem je to celkem profláknuté, já hrábl do šuplíku, dal tam o něco těsnější kroužek NBR a dodnes sucho. Narvat tam odlučovač sice chtělo trošku násilí, ale 100% efekt :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
No mě přišlo divný, že jsem o tom tady na foru nic nenašel - a to jsem před koupí vozu pročetl snad všechno, co se týká Multiairu :-). Alespoň je to tu po kupě pro budoucí "kutily".
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Super navod a fotodokumentacia dnes pri vymene pomohlo ale stale sa neviem rozhodnut nechat to sitko v tom srobe na mazanie turba alebo nie ?
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Pěkný návod. Hlavně je nutné ocenit čas strávený s jeho psanim a to, že samotná oprava, byla delší o pořizování dokumentace.
Jen bych se chtěl zeptat, proč se musí povolovat šroub remenice vačky? "povolíme šroub ozubeného kola vačky (potřebujem dva páry rukou a kontra přípravek, kterým se musí přidržet řemenice při povolování)"
Díky.
Jen bych se chtěl zeptat, proč se musí povolovat šroub remenice vačky? "povolíme šroub ozubeného kola vačky (potřebujem dva páry rukou a kontra přípravek, kterým se musí přidržet řemenice při povolování)"
Díky.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Obecně je to lepší. Máš zaaretovanou vačku i kliku a v ten moment ti působí napínák pouze na jednu stranu řemene. Starý řemen je trošku vytahaný, takže ti to pak nemusí sedět úplně přesně.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
2: Jarouš01
díky za pěkný a přehledný návod, naštěstí se mě jako majitele pouze TB až tak celý netýká, každopádně šroub s mikrofiltrem na turbu mám taky a bude to pěkné italské kurvítko, neboť aktuální stav i provedení filtru je trága hodná tak VW..
Nový šroub s filtrem bych za sebe nedával, starý filtr ze šroubu jsem vypreparoval ven, tím by sotva protekla voda, natož olej.. jak by se dostaly nečistoty skrze olejový filtr až sem, aby je zachytil tento mikro filtr??
Myslím, že více destrukční bude nedostatek oleje v kluzném uložení turba, než případně "hypotetická" nečistota..měníme přece olej po 10k km
Edit:
dle D-FENSe :
sítko je ve šroubu a zhruba do roku 2011 také v těsnění, položka 2.
V mém autě z roku 2015 není. Hodně lidí sítka odstraňuje nebo
propichuje, podle mého názoru jsou tam zbytečná, protože v okruhu je
stejně filtr, možná je jejich činnost opačná, mají chránit motor před
něčím z turba.
díky za pěkný a přehledný návod, naštěstí se mě jako majitele pouze TB až tak celý netýká, každopádně šroub s mikrofiltrem na turbu mám taky a bude to pěkné italské kurvítko, neboť aktuální stav i provedení filtru je trága hodná tak VW..
Nový šroub s filtrem bych za sebe nedával, starý filtr ze šroubu jsem vypreparoval ven, tím by sotva protekla voda, natož olej.. jak by se dostaly nečistoty skrze olejový filtr až sem, aby je zachytil tento mikro filtr??
Myslím, že více destrukční bude nedostatek oleje v kluzném uložení turba, než případně "hypotetická" nečistota..měníme přece olej po 10k km
Edit:
dle D-FENSe :
sítko je ve šroubu a zhruba do roku 2011 také v těsnění, položka 2.
V mém autě z roku 2015 není. Hodně lidí sítka odstraňuje nebo
propichuje, podle mého názoru jsou tam zbytečná, protože v okruhu je
stejně filtr, možná je jejich činnost opačná, mají chránit motor před
něčím z turba.
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
Re: Multiair - preventivní údržba (turbo atd.)
Nemá někdo zkušenost s touto aretací sadou pro multiair? Je to použitelné, sedí?
https://pegasdily.cz/aretace-rozvodu-fi ... ir-turbo-1
Díky
https://pegasdily.cz/aretace-rozvodu-fi ... ir-turbo-1
Díky
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA
ex: Alfa Romeo 156 SW JTS
ex: Yamaha YZF-R1
ex: Alfa Romeo 156 SW JTS
ex: Yamaha YZF-R1
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host