HW a SW pro diagnostiku
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: HW a SW pro diagnostiku
no, dam est emoju skusenost po dnesku, kedze bracho dnes chcel riesit diagnostiku alfice, a ja po reinstalli na w10, som to nemal rozbehnute a pred chvilou som to dokoncil. VAG/KKL isiel instalnut bez problemov, ale ELM327 sice drivre nainstalovalo, ale v device manager bol pri nom vykricnik, plus chyba error code 10. Po dohladani na nete, vyrobca prolific na windows 10 a vraj uz aj w8/8.1 (neviem potrcdir predtym som bezal na w7 a bez akykolvek problemov), uz cez ovladac vie rozonat cinsky fake cipu p2303 a preto tam je ten vykricnik a kabel nefachci. Po 20minutach skusani roznych drivroch a tweakoch, mam konecne kabel v device manager bez vykricnika. Otazka este je, ci to bude aj naozaj fachat s FESom, kedze aj ten mi po sputeni pise chybu ohladom pamate, ale po odkliknuti sa spusti(opat chyba w10, pod w10 treba pouzivat MES, u ktoreho tato chyba absentuje). Mam aj MES, ale ten skusim az ked FES nepojde. NO, a tym som chcel vlastne len povedat, ze pokial bezis na w10, tak ELMko kupovat len overene, co ma pravy cip p2303, aby neboli problemy s drivrami. Zasa, ked to ale u mna fungovat bude, s tym co mam teraz nahodene, tak to riesit samozrejme nebudem
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 160
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: HW a SW pro diagnostiku
mne to vezi na netbooku pod win10 uplne bez problémov, dokonca ten netbook ma nejaky iba HUBový USB, nie ako na PC alebo notebooku
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: HW a SW pro diagnostiku
V tom pripade mas elm s origo cipom. Ja som take stastie nemal, ale rozbehal som to pod w10, dnes testnute elm tak aj kkl s fesom.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Re: HW a SW pro diagnostiku
Dobrý den.Nemáte náhodou někdo plnou verzi Multiecuscan nebo Fes,koupil jsem si kabel elm a stáhnul free verzi Multiecuscan a když se připojím tak mi to hned spadne a napíšeto že mám jen free verzi a celý program spadne.Ale na motor se normálně dostanu protože popisky svítí modře,ale ostatní svítí červeně.Nevíte včem jsem uděla chybu,nebo je to tou free verzí.Děkuji.
159 sw 1.9 110 kw 2008
Re: HW a SW pro diagnostiku
Nedej na nazev je to Multiecuscan.
Taky se podívej jestli máš správně nastavený port viz
Taky se podívej jestli máš správně nastavený port viz
Re: HW a SW pro diagnostiku
Porty mám dobrý kabel to najde,jak na pc tak na multieceu nastaveno com1,jěště to píše vysokou latenci!!! ale mám jí nastavenou na 1,tak nevím?
159 sw 1.9 110 kw 2008
Re: HW a SW pro diagnostiku
No tak uvidíš jestli to pojede s plnou verzí. Jinak vím, že to zní divně, ale zkoušel jsi tu latenci na těch 16? Ono co to píše je jedna věc a realita může být ...fub píše:Porty mám dobrý kabel to najde,jak na pc tak na multieceu nastaveno com1,jěště to píše vysokou latenci!!! ale mám jí nastavenou na 1,tak nevím?
Re: HW a SW pro diagnostiku
Už to jede s tou plnou verzi od petrAR156 ,díky Ti moc
159 sw 1.9 110 kw 2008
Re: HW a SW pro diagnostiku
Zdravím,
pořídil jsem si svojí první Alfu a potřeboval bych zjistit, jak na tom je ... svítí mi bag, prý nízké napětí na řidičově pytli, ale nevím přesně ... takže uvažuju o nějaké diagnostice, se kterou si zjistím přesný důvod, poléčím a vymažu chybu ... taky potřebuju vyjet kompletně všechny chyby, abych ji začal dávat dokupy... v neposlední řadě mi bliká displej s najetýma kilometrama (nejspíš nenapárované nějaké zařízení v compu? podle jiných fór...)
Pokud jsem to správně pochopil, pro mě by se hodil kábl KKL (třeba tenhle: http://www.easydiag.cz/FIAT-VAG-FTDI-KK ... bel-d4.htm ? ),
k tomu Multiecuscan 3.1 (novější jsem nenašel)
poběží mi to na W10?
Mohl by mi někdo konkrétně napsat, co umí KKL a co ELM? Je to tu tak rozhozené v příspěvcích, že jsem pomalu zapomněl, jak se jmenuju
a poslední dotaz - někdo z okolí OV, F-M, s kým by se dalo kouknout na Alfonze a vyjet všechny chyby?
Díky
pořídil jsem si svojí první Alfu a potřeboval bych zjistit, jak na tom je ... svítí mi bag, prý nízké napětí na řidičově pytli, ale nevím přesně ... takže uvažuju o nějaké diagnostice, se kterou si zjistím přesný důvod, poléčím a vymažu chybu ... taky potřebuju vyjet kompletně všechny chyby, abych ji začal dávat dokupy... v neposlední řadě mi bliká displej s najetýma kilometrama (nejspíš nenapárované nějaké zařízení v compu? podle jiných fór...)
Pokud jsem to správně pochopil, pro mě by se hodil kábl KKL (třeba tenhle: http://www.easydiag.cz/FIAT-VAG-FTDI-KK ... bel-d4.htm ? ),
k tomu Multiecuscan 3.1 (novější jsem nenašel)
poběží mi to na W10?
Mohl by mi někdo konkrétně napsat, co umí KKL a co ELM? Je to tu tak rozhozené v příspěvcích, že jsem pomalu zapomněl, jak se jmenuju
a poslední dotaz - někdo z okolí OV, F-M, s kým by se dalo kouknout na Alfonze a vyjet všechny chyby?
Díky
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
Na Proxy Allignment (blikající kilometry - nějaká nespárovaná jednotka na CAN) je potřeba ELM, i připojit se k jednotkám motoru atd. a vymazat chyby s tím půjde taky. Takže to chce kabel ELM327 (s bluetooth mi Proxy Allignment nešel udělat). Problém je, že všechny ty aukro-čínské kabely zrovna moc s MES/FES nespolupracují - kupoval jsem za poslední půlrok čtyři různé, rozchodit se mi podařilo jen jeden. (Špatně zapojení pinů 6 a 14) Takže doporučuji spíš nějakého osvědčeného prodejce, který ručí za kompatibilitu s MultiEcuScan.
Z tvého odkazu by mohl fungovat tento: http://www.easydiag.cz/ELM-327-CAN-BUS- ... nts#anch13, ale raději bych kontaktoval prodejce.
Na Win10 by měla běžet zaplacená verze MES v pohodě. Jinak není problém spustit třeba Win7 v nějakém tom VirtualBoxu...
Z tvého odkazu by mohl fungovat tento: http://www.easydiag.cz/ELM-327-CAN-BUS- ... nts#anch13, ale raději bych kontaktoval prodejce.
Na Win10 by měla běžet zaplacená verze MES v pohodě. Jinak není problém spustit třeba Win7 v nějakém tom VirtualBoxu...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: HW a SW pro diagnostiku
Super, moc díky.
tak mě napadlo - zjistil jsem, že na mém 5dvířku mám v řidičových dveřích ovládání oken z 3dvířka, tím pádem mi nejednou zadní okna (jen přes dálkáč jdou dolů i nahoru), mám problém s otevíráním kufru a tak ... je možné, že to blikání může být způsobené tou špatnou jednotkou na okna? aktuálně sháním správný, když ho vyměním, může to přestat samo od sebe nebo vždy bude zapotřebí párování? Vše ostatní by v autě mělo být (MĚLO...) původní, takže jediné co mě napadá, je ta jednotka na okna ...
tak mě napadlo - zjistil jsem, že na mém 5dvířku mám v řidičových dveřích ovládání oken z 3dvířka, tím pádem mi nejednou zadní okna (jen přes dálkáč jdou dolů i nahoru), mám problém s otevíráním kufru a tak ... je možné, že to blikání může být způsobené tou špatnou jednotkou na okna? aktuálně sháním správný, když ho vyměním, může to přestat samo od sebe nebo vždy bude zapotřebí párování? Vše ostatní by v autě mělo být (MĚLO...) původní, takže jediné co mě napadá, je ta jednotka na okna ...
- Přílohy
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
nejako mi nefunguje spojenie so 166kou, napr prevodovka aisin,alebo ICS , kabel mam elm327 a je spravne modifikovany, na RJ motora ide pripojit aj na ABS ale nic ine nejde,ani xenony jedna sa o alfu 166 2,4 20V 2003 nieje tam nahodou nejaka zmena v zapojeni.?
ps: mamm spopjene piny 1-7-9
dik
ps: mamm spopjene piny 1-7-9
dik
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP
Re: HW a SW pro diagnostiku
Zdravím,
mám dotaz - setkal jsem se s alfistou MikeC a nechal jsem si udělat prohlídku mojí 147... pak chtěl udělat Proxy (blikají mi kilometry), ale vůbec se nám to nedařilo ... měl kabel ELM327, SW MES, ale bez úspěchu ... na své 159 nebyl problém, u mojí 147 se dostal na bagy, motor, ale Proxy nešlo ... ví někdo jak na Proxy u 147?
Zkoušel jsem hledat, ale přesný postup jsem bohužel nenašel ....
díky za odpovědi
mám dotaz - setkal jsem se s alfistou MikeC a nechal jsem si udělat prohlídku mojí 147... pak chtěl udělat Proxy (blikají mi kilometry), ale vůbec se nám to nedařilo ... měl kabel ELM327, SW MES, ale bez úspěchu ... na své 159 nebyl problém, u mojí 147 se dostal na bagy, motor, ale Proxy nešlo ... ví někdo jak na Proxy u 147?
Zkoušel jsem hledat, ale přesný postup jsem bohužel nenašel ....
díky za odpovědi
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1575
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: HW a SW pro diagnostiku
Jen poopravím, kabel sice byl prodávám jako ELMácký, ale proxi alignment na 159tce odzkoušený nemám (nepotřeboval jsem to).
Každopádně pokud někdo ví, jak te kabel k tomu "dokopat", budu rád za radu ať na to můžeme s PacBoyem mrknout
Každopádně pokud někdo ví, jak te kabel k tomu "dokopat", budu rád za radu ať na to můžeme s PacBoyem mrknout
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: HW a SW pro diagnostiku
aha ... tak to jsem nějak blbe pochopil ...
jinak vzhledem k tomu, že je modrý a má přepínač, tak jsem původně myslel že je to ten druhý - KKL ... ale překvapilo mě že je na něm napsané ELM327 ... teda pokud jsem nepoplet i tohle
MikeC: jinak hned jak jsi odjel, už jsem zase nestartoval, jen točil ... začínám mít podezření i na tu druhou chybu - Electronic key ... blbé je to, že mám k autu jen jeden klíč, takže pokud se mi sesype, budu celkem v háji a nemám to tím pádem ani jak vyzkoušet ...
jinak vzhledem k tomu, že je modrý a má přepínač, tak jsem původně myslel že je to ten druhý - KKL ... ale překvapilo mě že je na něm napsané ELM327 ... teda pokud jsem nepoplet i tohle
MikeC: jinak hned jak jsi odjel, už jsem zase nestartoval, jen točil ... začínám mít podezření i na tu druhou chybu - Electronic key ... blbé je to, že mám k autu jen jeden klíč, takže pokud se mi sesype, budu celkem v háji a nemám to tím pádem ani jak vyzkoušet ...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
Zdravím,
sehnal jsem si kabel ELM 327 v 1.5a, při testu kabelu se zastavím na testu ATSPC - The operation has timed out ...
je to špatným nastavením, špatnými ovladači nebo mám "levný kabel" s neorigo čipem ELM a bude zapotřebí ho otevřít a upravit?
hledal jsem ve fóru, ale přímo zásek na téhle chybě jsem nenašel, ale předpokládám, že se s tím už určitě dost lidí setkalo ;)
pan google o tomhle našel pokec: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=4669 ale bez řešení...
Díky za rady
sehnal jsem si kabel ELM 327 v 1.5a, při testu kabelu se zastavím na testu ATSPC - The operation has timed out ...
je to špatným nastavením, špatnými ovladači nebo mám "levný kabel" s neorigo čipem ELM a bude zapotřebí ho otevřít a upravit?
hledal jsem ve fóru, ale přímo zásek na téhle chybě jsem nenašel, ale předpokládám, že se s tím už určitě dost lidí setkalo ;)
pan google o tomhle našel pokec: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=4669 ale bez řešení...
Díky za rady
- Přílohy
-
- elm327 cabel test.jpg (17.49 KiB) Zobrazeno 6408 x
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
Mám pravděpodobně úplně stejný kabel, takto vypadá uvnitř:
Nepřipojí se kvůli stejné chybě.
Upravil jsem zapojení konektoru - piny 14 a 6 mají být připojeny k zemi přes 100 Ohm odpor a 560 pF kondenzátor podle specifikace - to nepomohlo.
Zkoušel jsem i různé verze Multiecuscanu, všechno bez úspěchu. Ten kabel se asi nepodaří rozchodit bez nějakého většího zásahu.
Rozsáhlejší počtení na toto téma je v tomto vlákně (cca od strany 200): http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
Nepřipojí se kvůli stejné chybě.
Upravil jsem zapojení konektoru - piny 14 a 6 mají být připojeny k zemi přes 100 Ohm odpor a 560 pF kondenzátor podle specifikace - to nepomohlo.
Zkoušel jsem i různé verze Multiecuscanu, všechno bez úspěchu. Ten kabel se asi nepodaří rozchodit bez nějakého většího zásahu.
Rozsáhlejší počtení na toto téma je v tomto vlákně (cca od strany 200): http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: HW a SW pro diagnostiku
hmmm... to jsem zrovna slyšet nechtěl ...
a s tím se teda nedostanu vůbec nikam? vzhledem k tomu, že se mi to "seklo" až na pátém kroku testu, tak něco tam komunikuje...
a s tím se teda nedostanu vůbec nikam? vzhledem k tomu, že se mi to "seklo" až na pátém kroku testu, tak něco tam komunikuje...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
Nepřipojil jsem se s tím ani na motor, nikam.. (Taky potřebuju proxy allignment)
Na normální základní diagnostiku mám ještě VAG KKL kabel, takže jsem si jist, že jednotky v autě normálně komunikují...
Na normální základní diagnostiku mám ještě VAG KKL kabel, takže jsem si jist, že jednotky v autě normálně komunikují...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: HW a SW pro diagnostiku
KKL jsem měl připojený od MikeC a taky fungoval ... jinak jsem teda dohledal, že by v tom měl být chip PIC18F2480 ... prý funguje stejně jako originál ... neměl někdo rozebraný ten originál, že bychom porovnali, co a jak je stejně nebo jinak? ;)
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
takže - tohle mám doma ...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: HW a SW pro diagnostiku
To máš nějakou čínu, která je asi k ničemu. Já nedávno pořídil http://www.motordiag.cz/produkt/elm14 , na e-bay včetně 3 adaptérů + 3 pin adaptér na starší jednotky a vesele to frčí pod kdejakým FES, MES - aktuálně MES 2.5 i AlfaOBD. S kombinací KKL a ELM 327 se připojím komplet na všechny mé povozy co mám v profilu. Na multiecuscan.net je diskuze kolem verze 1.5a a ani po úpravách to nikomu nefunguje na žádného itala.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: HW a SW pro diagnostiku
Ono ELM327 1.5a ani neexistuje takze tam je prevazne zastarala nekde uz nekompatibilni verze 1.0 prepsana na 1.5. Prave aktualni existujici verze jsou jen 1.3a, 1.4b a 2.1. Nejlepsi je koupit tu 1.4 s adaptery jako napr tuto kterou vlastnim ja. Cena se pohybuje celkem kolem 1tis, bez adapteru kolem kolem 700, mas vse uz upraveny a plne funkcni. Adaptery slouzi asi na jine znacky, protoze jsem se bez adapteru pripojil na vse krome abs u 159.
Naposledy upravil(a) romanc dne 22.8.2016, pon 19:38, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: HW a SW pro diagnostiku
Adaptéry slouží v podstatě pro celý "koncern" FIAT. Alfu připojím samotným ELM 327, jen na pár jednotek je potřeba žlutý adaptér. Na Puntu totéž, ale posilovač řízení potřebuje zelený adaptér. Na Stilu je potřeba KKL + ELM se žlutou a zelenou. Červený jsem zatím ještě nevyužil. Přehled je na webu multiecuscan - která jednotka, jaký kabel a jaká redukce.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: HW a SW pro diagnostiku
To s temi adaptery je to mozne, jsem jediny kdo z rodiny vlastni itala takze jsem si to domyslel jelikoz na 159 mi stacil jen jeden adapter kvuli abs (zelena) a zbytek sel bez. Na zlutou a cervenou jsem se vubec nepripojil. No ale hlavni duvod meho prispevku byl ten neexistujici clone elm 1.5a, tohle byl jen doplnek.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti