pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Tak jsem se konečne dokopal k založení příběhu mého Spideru. Po prodeji mých starých aut mi zůstala prázdná garáž, léto právě začínalo a já se začal ohlížet po něčem, co by zaplnilo mezeru v soukromém autoparku. Nakolik na běžné ježdění mám služební Rapid a manželka Auris TS, táhlo mě to od běžných aut spíš k něčemu pro zábavu, co nemuselo být nutně praktické rodinné SUV ale spíš jen tak něco pro radost. Už dávno jsem uvažoval nad kabriem/targou, ale nikdy na to jaksi nebyl prostor, až doteď. Cabrio jsem nikdy neměl, proto jsem se ohlížel v segmentu levných aut, pro začátek, na zkoušku možná na jedno léto a pak se uvidí, jestli u toho zůstanu/prodám/koupím něco jiného.
K samotnému výběru, na začátku byly 3 adepti, později jsem doplnil i Spider. Požadavky byly - ne příliš vysoká cena, pohodlí interiéru protože jsem plánoval delší roadtripy, klimatizace a hlavně karoserie bez rzi.
BMW Z3 1.8i
- kvůli předchozím pozitivním zkušenostem s BMW a vším potřebným nářadím na servis od originál diagnostiky až po nářadí ke GO motoru jsem volil nejdřív BMW. Prví svezení ale nazanechalo dobrý dojem, v dané cenové kategorii nebylo nic, co by stálo za to - špatně opravené bouračky, rezavé lemy a prahy, absence klimatizace. Pohodlí taky nic moc a design taky (Z4 je úplně jiná liga ale cena je taky ustřelená). Motor 1.8i je na Z3 nedostačující, kousky s většími motory jsou zase zbytečne předražené k danému účelu.
Honda CRX del sol Targa 1.6ESi
- targa zaujala z pohledu praktičtější a odolnější střechy a plusem byl taky velice dobře vymyšlený systém uložení střechy v kufru a taky samotná velikost kufru. Interiér byl taky velice prostorný. Motoricky bylo auto velice živé, zvuk motoru taky velice zajímavý vzhledem k objemu. Negativem byla znovu absence klimatizace a shnilé lemy a prahy. Design líbivý ale pusobil na mě trochu jak auto pro holku.
Mazda mx-5 nb 1.6
- miata byla vždy mým snem, tak jsem si nejlepší nechal nakonec - legenda mezi roadstery, klasická koncepce motor vepředu a zadní náhon. Bohužel, očekávání byly vyšší než co dokázalo auto poskytnout v reálu a tak přišlo hodně velké sklamání. Interiér je hodně stísnený, co bych překousl ale motor 1.6 v tomto autě je řekl bych méně než nedostatečný. Člověk očekává od takového auta, že bude hravé a živé, ale nic z toho se nekoná, miata s tímto motorem je neskutečně líná. Podvozek je hodně tvrdý, co by za normálních okolností až tak nevadilo ale na delší roadtripy to fakt není. A co to auto úplně zabíjí je rez - fakt je to shnilý skrz na skrz. Absence klimatizace mi miatu v mé hlavě zadupala někam do kouta. Někdy se k ní možná odhodlám ale určitě né v kombinaci s tímto motorem.
Alfa Romeo Spider 916, 1.8ts
- na inzerát jsem narazil náhodou. Alfu romeo vyloženě nesnáším co se designu týče a majitele jsem taky znal jen z kategorie blbečků s půl kila gelu ve vlasech a polovinou ženských genů. Řekl jsem si ale, že za zkoušku nic nedám, tak jsem se na ni jel podívat. Stála na ulici pod topolem, ulepená od pylu, z vedlejší stavby na ni padal taky prach. Vevnitř smuchlané koberečky a podobně - na první pohled působila ušmudlaným dojmem. Po krátkém rozhovoru s majitelem jsem usedl dovnitř a nestačil se divit, kolik místa pro posádku je v té na pohled malé karoserii skryto. Pohodlné sedačky, ergonomie interiéru, povedená palubní deska a ta velká úložní schránka za sedačkami napovídaly, že stojí za to se v ní skusit projet a pouvažovat nad ní. Karoserie bez rzi a taky funkční klimatizace mě nahlodávaly dát šanci i této italské zrůdičce. Krátká vyjížďka na sedadle spolujezdce, kdy jsem odhalil spoustu nedostatků v spasování interiéru, drnčících oken, zpětných zrcátek, variaátoru, dírky na výfuku a podobně - mám citlivé uši, takže za pár minut odhalím sebemenší nedostatky. Ale nic závažného, co by se nevyskytovalo u každého starého auta a nedokázal si to doladit. Na velkém parkovišti proběhla detailnější kontrola exteriéru a hlavně motoru - jediná "závada" krom variátoru byla absence podtlaku pod ventildeklem, resp. motor spíš jemně vyfukoval, ale ne nějak moc aby to ukazovalo na nadmíru opotřebené pístní kroužky, spíš jsem to tipoval na ucpaný PCV ventil. Po delší konzultaci s majitelem, kdy ochotně prozradil i věci které nemusel jsem usedl za volant a zkusil se projet. Motor není nějaký rychlík ale s váhou auta si v pohodě poradí, je to tak akorát, rozhodně lepší kombinace než 1.6 v miatě. Větší je samosebou lepší, ale u nás jsou V6 ve spideru stejně nesehnatelné a v té době byl toto taky jediný spider v nabídce. Výjezd z parkovište, osahání řízení a jeden rychlejší průjezd zatáčkou, ve které mě auto překvapilo jakoby jemnou přetáčivostí, ale přitom bez ztráty trakce. Nic podobného jsem předtím nezažil v žádné předokolce a v BMW je přetáčivost spojená se zadním náhonem. Nevědel jsem, co si o tom myslet, tak jsem večer sedl k PC a nastudoval, co že to má za koncepci podvozku a našel fotky a nákresy toho díla schopného jekéhosi "pasivního řízení zadní nápravy" při bočném vychýlení. To mě zaujalo natolik, že jsem byl ochotný překousnout i ten italský design. Něco jsem si načetl o těchto autech, taky upozornění na chyby motoru ale jako správný blbec co nevěří na všechny ty řeči ve smyslu "ruce pryč od TS 16V" jsem ji nakonec po poslední kontrole u mě v garáži koupil i přes to, že je to alfa romeo.
(BMW jsem taky nesnášel, byl jsem zaměřený spíš na japonce, hlavně mazdy v podání mx-3 V6 a rx-7/8. Dobrovolně bych si BMW nekoupil, ale shodou okolností kdy nám v noci spřed baráku zmizel Golf IV a kamarád mi nabídl jeho BMW e36 Compact 316 se samosvorným diferenciálem mě po pár nocích v garáži strávených nad opravami BMW natolik přesvědčilo, že jsem si pak poupil další dvě BMW e39 520i a 525i. Takže s Alfou to bude asi podobné - nesnášel jsem ty auta, ale k završení sbírky mi chybí ješte 2 kusy abych mohl přesedlat zase na jinou značku )
Pár údajů ke stavu při koupi:
- motor AR32201 1.8TS 16V
- rok výroby 1999
- z výbavy automatická klimatizace a základní sedačky částečne přešité černou koženkou
- zadní náprava komplet v powerflexu
- nová spojka, vyměněná převodovka z jiného auta, rozvody, olej Selenia 10W-40 pravidelná výměna 10tis km posledních pár let (předtím nezjistitelné)
- pořezaná střecha - opravená v specializované servisu, zašitá, podlepená atd.
- poškrábané čelní sklo od roztrhnuté gumičky stěrače
- zadní plexi matné
- klepající variátor při startu
- slzící chladič "opravený" nějakým sajrajtem nalitým do chladiče
- pár nedostatků laku
- km v minulosti stočené blbcem, co jej přivezl na Slovensko
- podle fotek z KO podezření na částečnou GO motoru v minulosti
Takhle vypadala při koupi:
K samotnému výběru, na začátku byly 3 adepti, později jsem doplnil i Spider. Požadavky byly - ne příliš vysoká cena, pohodlí interiéru protože jsem plánoval delší roadtripy, klimatizace a hlavně karoserie bez rzi.
BMW Z3 1.8i
- kvůli předchozím pozitivním zkušenostem s BMW a vším potřebným nářadím na servis od originál diagnostiky až po nářadí ke GO motoru jsem volil nejdřív BMW. Prví svezení ale nazanechalo dobrý dojem, v dané cenové kategorii nebylo nic, co by stálo za to - špatně opravené bouračky, rezavé lemy a prahy, absence klimatizace. Pohodlí taky nic moc a design taky (Z4 je úplně jiná liga ale cena je taky ustřelená). Motor 1.8i je na Z3 nedostačující, kousky s většími motory jsou zase zbytečne předražené k danému účelu.
Honda CRX del sol Targa 1.6ESi
- targa zaujala z pohledu praktičtější a odolnější střechy a plusem byl taky velice dobře vymyšlený systém uložení střechy v kufru a taky samotná velikost kufru. Interiér byl taky velice prostorný. Motoricky bylo auto velice živé, zvuk motoru taky velice zajímavý vzhledem k objemu. Negativem byla znovu absence klimatizace a shnilé lemy a prahy. Design líbivý ale pusobil na mě trochu jak auto pro holku.
Mazda mx-5 nb 1.6
- miata byla vždy mým snem, tak jsem si nejlepší nechal nakonec - legenda mezi roadstery, klasická koncepce motor vepředu a zadní náhon. Bohužel, očekávání byly vyšší než co dokázalo auto poskytnout v reálu a tak přišlo hodně velké sklamání. Interiér je hodně stísnený, co bych překousl ale motor 1.6 v tomto autě je řekl bych méně než nedostatečný. Člověk očekává od takového auta, že bude hravé a živé, ale nic z toho se nekoná, miata s tímto motorem je neskutečně líná. Podvozek je hodně tvrdý, co by za normálních okolností až tak nevadilo ale na delší roadtripy to fakt není. A co to auto úplně zabíjí je rez - fakt je to shnilý skrz na skrz. Absence klimatizace mi miatu v mé hlavě zadupala někam do kouta. Někdy se k ní možná odhodlám ale určitě né v kombinaci s tímto motorem.
Alfa Romeo Spider 916, 1.8ts
- na inzerát jsem narazil náhodou. Alfu romeo vyloženě nesnáším co se designu týče a majitele jsem taky znal jen z kategorie blbečků s půl kila gelu ve vlasech a polovinou ženských genů. Řekl jsem si ale, že za zkoušku nic nedám, tak jsem se na ni jel podívat. Stála na ulici pod topolem, ulepená od pylu, z vedlejší stavby na ni padal taky prach. Vevnitř smuchlané koberečky a podobně - na první pohled působila ušmudlaným dojmem. Po krátkém rozhovoru s majitelem jsem usedl dovnitř a nestačil se divit, kolik místa pro posádku je v té na pohled malé karoserii skryto. Pohodlné sedačky, ergonomie interiéru, povedená palubní deska a ta velká úložní schránka za sedačkami napovídaly, že stojí za to se v ní skusit projet a pouvažovat nad ní. Karoserie bez rzi a taky funkční klimatizace mě nahlodávaly dát šanci i této italské zrůdičce. Krátká vyjížďka na sedadle spolujezdce, kdy jsem odhalil spoustu nedostatků v spasování interiéru, drnčících oken, zpětných zrcátek, variaátoru, dírky na výfuku a podobně - mám citlivé uši, takže za pár minut odhalím sebemenší nedostatky. Ale nic závažného, co by se nevyskytovalo u každého starého auta a nedokázal si to doladit. Na velkém parkovišti proběhla detailnější kontrola exteriéru a hlavně motoru - jediná "závada" krom variátoru byla absence podtlaku pod ventildeklem, resp. motor spíš jemně vyfukoval, ale ne nějak moc aby to ukazovalo na nadmíru opotřebené pístní kroužky, spíš jsem to tipoval na ucpaný PCV ventil. Po delší konzultaci s majitelem, kdy ochotně prozradil i věci které nemusel jsem usedl za volant a zkusil se projet. Motor není nějaký rychlík ale s váhou auta si v pohodě poradí, je to tak akorát, rozhodně lepší kombinace než 1.6 v miatě. Větší je samosebou lepší, ale u nás jsou V6 ve spideru stejně nesehnatelné a v té době byl toto taky jediný spider v nabídce. Výjezd z parkovište, osahání řízení a jeden rychlejší průjezd zatáčkou, ve které mě auto překvapilo jakoby jemnou přetáčivostí, ale přitom bez ztráty trakce. Nic podobného jsem předtím nezažil v žádné předokolce a v BMW je přetáčivost spojená se zadním náhonem. Nevědel jsem, co si o tom myslet, tak jsem večer sedl k PC a nastudoval, co že to má za koncepci podvozku a našel fotky a nákresy toho díla schopného jekéhosi "pasivního řízení zadní nápravy" při bočném vychýlení. To mě zaujalo natolik, že jsem byl ochotný překousnout i ten italský design. Něco jsem si načetl o těchto autech, taky upozornění na chyby motoru ale jako správný blbec co nevěří na všechny ty řeči ve smyslu "ruce pryč od TS 16V" jsem ji nakonec po poslední kontrole u mě v garáži koupil i přes to, že je to alfa romeo.
(BMW jsem taky nesnášel, byl jsem zaměřený spíš na japonce, hlavně mazdy v podání mx-3 V6 a rx-7/8. Dobrovolně bych si BMW nekoupil, ale shodou okolností kdy nám v noci spřed baráku zmizel Golf IV a kamarád mi nabídl jeho BMW e36 Compact 316 se samosvorným diferenciálem mě po pár nocích v garáži strávených nad opravami BMW natolik přesvědčilo, že jsem si pak poupil další dvě BMW e39 520i a 525i. Takže s Alfou to bude asi podobné - nesnášel jsem ty auta, ale k završení sbírky mi chybí ješte 2 kusy abych mohl přesedlat zase na jinou značku )
Pár údajů ke stavu při koupi:
- motor AR32201 1.8TS 16V
- rok výroby 1999
- z výbavy automatická klimatizace a základní sedačky částečne přešité černou koženkou
- zadní náprava komplet v powerflexu
- nová spojka, vyměněná převodovka z jiného auta, rozvody, olej Selenia 10W-40 pravidelná výměna 10tis km posledních pár let (předtím nezjistitelné)
- pořezaná střecha - opravená v specializované servisu, zašitá, podlepená atd.
- poškrábané čelní sklo od roztrhnuté gumičky stěrače
- zadní plexi matné
- klepající variátor při startu
- slzící chladič "opravený" nějakým sajrajtem nalitým do chladiče
- pár nedostatků laku
- km v minulosti stočené blbcem, co jej přivezl na Slovensko
- podle fotek z KO podezření na částečnou GO motoru v minulosti
Takhle vypadala při koupi:
Naposledy upravil(a) pelo dne 25.5.2017, čtv 11:22, celkem upraveno 3 x.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Následovalo základní čištění střechy - vysavač, kartáč a interiér:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Na montáž SPZ jsem sehnal šikovný držák:
A takhle vypadal ten "utěsněný chladič":
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
První mytí, vyčištění a impregnace střechy a pokus o přeleštění zadního plexi.
Na střechu použito "Meguiars Convertible and cabriolet cleaner" a impregnace "Meguiars Convertible and Cabriolet Weatherproofer": Na mytí šampon od Autoglym a vosk Autoglym Aqua Wax: Vyčištění a leštění zadního plexi s Mequiars PlastX. Výsledek celkem ujde, chce to ale přeleštit i zevnitř ale auto jsem chystal na roadtrip a ten PlastX fakt smrdí, tak jsem to nechtěl riskovat před cestou, snad později: A nakonec dýmovnice na provonění interiéru a dezinfekci klimatizace od Meguiars:
Na střechu použito "Meguiars Convertible and cabriolet cleaner" a impregnace "Meguiars Convertible and Cabriolet Weatherproofer": Na mytí šampon od Autoglym a vosk Autoglym Aqua Wax: Vyčištění a leštění zadního plexi s Mequiars PlastX. Výsledek celkem ujde, chce to ale přeleštit i zevnitř ale auto jsem chystal na roadtrip a ten PlastX fakt smrdí, tak jsem to nechtěl riskovat před cestou, snad později: A nakonec dýmovnice na provonění interiéru a dezinfekci klimatizace od Meguiars:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Odstranění hlášky o vadném předpínači pásu. Problém byl v nalomené kabeláži pod sedačkou - ověřeno odpojením předpínače, vyskratováním konektoru a načtením na diagnostice kdy při hejbání kabelem se objevovala hláška "Open circuit":
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Vzadu jsme našel povolenou tyčku stabilizátoru - mechanik nedotáhl matici a jak závit zrezivěl, tak s ní už nešlo hnout, celý čep se protáčel s ní a imbus na konci se vyžvejkal - jediná možnost uřezat ji. To mi ale nebylo moc sympatický manipulovat v tom prostoru s flexou, tak jsem sehnal tzv. "řezač matic":
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Menší roadtrip do Chorvatska - željava, Zadar, Makarska - 1700km se spotřebou 7.08l/100km. Bez poruchy se to ale neobešlo, pár km od domu přestal fungovat přední pravý blinkr, následně upadla patice mlhovky a tahal jsem ji na kabelu pod autem (fakt divnej zvuk). Celou cestu pršelo, v Maďarsku přestaly jít blinkry na celé pravé straně. Naštěstí se to ráno zase rozběhlo krom toho předního, jinak už fungovalo vše jak má. Trochu se strácel olej prě víko ventilů ale pravidelně jsem to kontroloval a poctivě doléval.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Vyčištění palivové pumpy. Byl jsem dost překvapen, že alfa postrádá klasický palivový filtr a spoléhá jen na sítko na čerpadle.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Víko ventilů netěsnilo, tak jsem šlo dolů a když už jsem to měl rozdělaný, tak jsem jej rovnou vyčistil- zabralo to 1 celý den, čištění mechanicky, chemicky Arvou a ješte druhým roztokem na bázi louhu a nakonec se to ješte dočistilo doma. Vyčištil jsem i dělící stěnu ke odvětrání víka - bylo ucpané to odvětrání, po vyčištění motor produkuje mírný podtlak jak to má být. Krom toho vyčištěny i hadice odvětrání a PCV ventil. Nové těsnění pod víko a trochu silikonu do rohů a konečně to těsní. Po předchozích mechanicích je silikon všude s stejně jim to netěsnilo, každej má pocit, že když ho tam naplácá na kila tak to bude těsnit a prd. Když někdo neví kam ten silikon patří tak množstvím to stejně nedožene. Ješte jsem vyměnil chladič a termostat za Behr - konečne motor drží teplotu.
A takhle to vypadalo po čištění:
Naposledy upravil(a) pelo dne 13.8.2016, sob 11:50, celkem upraveno 1 x.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Pravý blinkr pořád zlobil, tak jsem vyndal relé (dalo to dost práce než jsem ho našel) a vevnitř propájel studené spoje a konečne funguje.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Nebyla by to Alfa Romeo, kdyby se furt nesrala. Stalo se co se nemělo stát, cestou na víkendové kempování se motor u Moravských Budějovic najednou z ničeho nic rozklepal a za chvíli se zastavil nadobro. Celý to proběhlo hodně rychle a klepalo to jen při určitých otáčkách a jen při poklesu otáček při přeřazování a vyšlapáváni spojky, v záběru ne, proto jsem to tipoval spíš na prasklé pružinky v spojkové lamele, ale nakonec to byly nechvalně známe ojniční ložiska. Oleje bylo v motoru dostatek. Auto tedy zůstalo v servisu v Moravských Budějovicích abych měl kam zavolat a s kým to dál řešit a nemusel jezdit nahoru dolů. Domů jsme se vrátili vlakem.
Přes týden sundali vanu a potvrdilo se to - zadřený na klice. Auto jsem nechal odtáhnout domů.
Přidávám foto jednoho páru ojničních ložisek. A to jsem přitom měl v plánu, že se v létě budu vozit a na zimu ty ložiska vyměním preventivně a prd, nevydržely. Od koupě jsem najel necelých 2700km...
Přes týden sundali vanu a potvrdilo se to - zadřený na klice. Auto jsem nechal odtáhnout domů.
Přidávám foto jednoho páru ojničních ložisek. A to jsem přitom měl v plánu, že se v létě budu vozit a na zimu ty ložiska vyměním preventivně a prd, nevydržely. Od koupě jsem najel necelých 2700km...
Naposledy upravil(a) pelo dne 13.8.2016, sob 11:51, celkem upraveno 1 x.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Auto je tedy v garáži. Původní plán byl rozhodit spodek, kliku poslat na výbrus atd. Po sečtení nákladů a dalších rizik spojených s takovou opravou padla volba na obstarání druhého, zatím zdravého motoru a ten preventivně ošetřit. Výhoda je v rychlejší opravě a v dárci orgánů v případě potřeby do budoucna. Pro motor jsme jeli zase do Čech, údajně byla na motoru provedená částečná GO včetně nových pístů, repase startéru, aleternátoru, nových rozvodů, těsnění apod. Stál nějakej ten měsíc ve stodole na paletě ale šlo s ním přetočit bez zádrhelů, tak snad bude dobrej. Koupil jsem ho komplet nastrojený i s převodovkou, ale nakolik je ze 156 tak mi je zbytečná, zkusím ji později prodat.
Aby se mi lépe pracovalo, koupil jsem stojan na motor a dílenskou stoličku. A taky manometr na olej a sadu na vystředění spojky.
Aby se mi lépe pracovalo, koupil jsem stojan na motor a dílenskou stoličku. A taky manometr na olej a sadu na vystředění spojky.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
pěkná renovačka....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Blbý je, že na to nemám čas. Mám kde, mám za co, mám s čím ale nemám kdy. Výbavu mám z předešlé GO motoru BMW M54, ale času nazbyt není, tak to zase skončí tak, že po celém dni v práci bude následovat noc v garáži, jako obvykle. Blbý je, že léto už pomalu končí a já se zatím moc neprojel. Snad to stihnu než napadne sníh.Kubas píše:pěkná renovačka....
Ale co nadělám, auta mě baví a mechanikům v servisech nevěřím když vidím, že nevědí už pomalu ani základy co má jak fungovat. To radši koupím nářadí a udělám si to sám - alespoň vím, jak je to udělaný a mám komu nadávat (sobě)
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
pod to se ti podepíšu
Nase*e to, ale když si ho poskládáš, budeš mít klid
Nase*e to, ale když si ho poskládáš, budeš mít klid
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
rozumny, dat tam jinej motor, ale zeby se delal pod vikem podtlak, to je mi novinka, nepletes si to s sanim pri zavrene klapce ?
jinak offtopic: s tema ocima ti neporadim, ale u nas v Brne ti muzu doporucit jednu dobrou zubarku, na to se fakt neda divat
jinak offtopic: s tema ocima ti neporadim, ale u nas v Brne ti muzu doporucit jednu dobrou zubarku, na to se fakt neda divat
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Pod vikem/ve vane je na volnobeh podtlak a ma to tak byt. Neni to zadna novinka. K tomu je ve vedeni podtlaku za klapkou PCV ventil ktery ten podtlak reguluje. U BMW 6-valcu je s tim spojeny i tzv. separator oleje ktery zabezpecuje vysrazeni olejove mlhy a kapky oleje vede zpet to vany...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
PCV ventil slyším poprvé, můžeš třeba vyfotit o co se jedná?
Jinak parádní práce na autě. Takhle nějak by se to mělo asi dělat, jen tak dál! Bude to ve finále perfektní kousek, absenci V6 pokryje stav.
Jinak parádní práce na autě. Takhle nějak by se to mělo asi dělat, jen tak dál! Bude to ve finále perfektní kousek, absenci V6 pokryje stav.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
V podstatě se jedná o systém odvětrávání klikové skříně podtlakem vytvořeným v sání motoru. Když se podíváš na roh motoru u motorové přepážky na straně řidiče, uvidíš z víka vycházet 2 hadičky - jedna je připojená před klapkou a druhá za ní. A právě ta hadice za klapkou má na jednom konci vložený do cesty PCV ventil. Je to takový plastový hříbek na pružince, který slouží k tomu, aby na volnoběh, kdy je klapka zavřená a podtlak v sání nejvyšší, nedošlo k příliš vysokému podtlaku pod víkem, který by sebou nasál i olej. Alfa má 2 vedení podtlaku před a za klapkou, aby byla zabezpečená dostatečná úrověň podtlaku při nízkých i vysokých otáčkách. Jiné motory si vystačí i s jedním vedením.Hampice píše:PCV ventil slyším poprvé, můžeš třeba vyfotit o co se jedná?
Tady je vidět ta hadice co vede za klapku - zvýrazněno červenou barvou. Na konci, který je připojen u klapky se nachází ten PCV ventil. Hadice je k němu připojená přes plastový bajonet se západkou: O tom ventilu je pojednáno třeba tady:
http://www.alfadriver.com/forum/index.p ... placement/
Jak jsem už psal, BMW používá systém s tzv. separátorem oleje, vypadá to takhle: Vevnitř je PCV ventil řešen pomocí membrány s pružinkou, která při zvýšeném podtlaku v sání ucpe odsávací port: Separátor oleje je u tohoto systému ten trychtýř na spodku, kde je olejová mlha spod víka ventilů hnaná přes centrifugu, kde se odstředivou silou odstředí kapky oleje, které stečou zpátky do vany a nahoru do sání jde už jen čistý vzduch. U alfy tohle chybí, proto je někdy v sání trochu oleje. Šlo by to vyřešit implantováním separátoru jako má BMW, nebo s oil-catch tank.
Co se samotného podtlaku v klikové skříni týče, určitá úroveň podtlaku je žádoucí. Má pozitivní účinek na výkon motoru, protože nenutí písty překonávat přetlak v klikové skříni, který tam vzniká z nedokonalého utěsnění spalovacího prostoru. Navíc napomáha pístním kroužkům těsnit tím, že je drží naspod drážky a zabraňuje tzv. ring fluttering. U vysokovýkonných motorů motoráři používají dokonce elektrické vakuové pumpy, protože motor samotný nedokáže vyvinout požadovaný podtlak, který chtějí dosáhnout.
U mě byl ucpaný odvětrávací člen ve víku ventilů, je to vidět na téhle fotce. Je to taková mezistěna, která zabraňuje oleji stříkat přímo do těch odvětrávacích trubek, ve víku je uchycená přes plastové západky: Zespod je taková plochá komůrka, která byla komplet ucpaná zpečeným olejem. Musel jsem ji pořádně prošťourat a vypláchnout: Po vyčištění už systém odvětrání funguje jak má - pod olejovým víkem je citelný podtlak.
PS: Komu se chce číst, tady je moje staré téma, kde je dokumentace mj i k olejovému separátoru a taky ke GO motoru BMW M54 (má první GO v životě a zatím i poslední):
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 58567.html
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Včera jsem se k tomu konečne dostal a proběhlo základní čištění - čistič motorů na bázi hydroxidu sodného, následně oplach ředěnou kyselinou citronovou pro neutralizaci (z hydroxidu černá hliník). Na motoru byly pěkné nánosy starého oleje s prachem. Co mě překvapilo byla rez na pár místech na bloku - až doteď jsem byl v tom, že AR32201 má hliníkový blok.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Blok je liatinový a tiež mi trochu hnije
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
"Pod vikem/ve vane je na volnobeh podtlak a ma to tak byt. Neni to zadna novinka. K tomu je ve vedeni podtlaku za klapkou PCV ventil ktery ten podtlak reguluje."
SPATNE
Pod vikem/ ve vane je kdykoliv ( ale na volnobeh NEJMENSI ) PRETLAK.
PVC ventil naopak je na volnobeh UZAVREN, aby motor nenasaval z vika zbytecne olej. Je uzavren diky podtlaku vznikajici zavrenou klapkou. Ale jelikoz klikova skrin nesmi byt nikdy komplet uzavrena, je zde jeste jedna hadicka, ktera je nastale pripojena PRED klapkou.
Pokud jede motor pod zatezi, v klikove skrini vyrazne stoupne PRETLAK a naopak v sani klesne podtlak temer na nulu ( pokud neni totalne ucpany vzduchovy filtr ). Ted otevre i PVC ventil a klikova skrin odvetrava obouma hadicema.Klikova skrin nepotrebuje na odvetravani podtlak, jelikoz se tam tvori pretlak, jde to samo ven.
Dalsi citace:
"Co se samotného podtlaku v klikové skříni týče, určitá úroveň podtlaku je žádoucí. Má pozitivní účinek na výkon motoru, protože nenutí písty překonávat přetlak v klikové skříni, který tam vzniká z nedokonalého utěsnění spalovacího prostoru. Navíc napomáha pístním kroužkům těsnit tím, že je drží naspod drážky a zabraňuje tzv. ring fluttering. U vysokovýkonných motorů motoráři používají dokonce elektrické vakuové pumpy, protože motor samotný nedokáže vyvinout požadovaný podtlak, který chtějí dosáhnout."
Pokud neco takoveho napises, musis take napsat, jakych motoru konkretne se to tyka, protoze u vsech normalnich seriovych motoru je to naprosta ho...dina.
Zde je krasny clanek:
http://www.hotrod.com/articles/ccrp-990 ... pump-test/
pro neanglicany:
jedna se o motor V8 s obsahem cca 8,35L, ktery ma cca 100mm zdvih a cca 114mm vrtani , komprese 14,5:1 , maximum otacky nekde 8200U/min, Benzin 116 oktan.
Vysledek: MECHANICKA vakuuova pumpa zvysila vykon z 887 HP na 897 HP........
Na konci se ale pise, ze srovnani celkovych vykonnych krivek byl nekonsistentni a ze vlastne nebyl nejaky narust az tak prokazan.
Z technickeho hlediska pistni krouzek vrtani 82mm motor NA nebude mit zadne z popsanych problemu, ani pri 12 000 ot/min. Ale vrtani nad 100mm, a kor 114mm, to je jine kafe, obzvlast v kombinaci se zdvihem 100mm a 8000ot.
Takze ano, pokud se jedna o motor vetsi 5 litru, vrtani nad 100mm, je masivne preplnovan/ nitro , toci minimalne 8tis a ma vykon nad 800 koni ( ale lepe 1200 - 2000 HP ), tak tva 2.citace ma nejakou svou platnost.
Ale pointa u motoru 1,8TS mi zde zcela unika.....
SPATNE
Pod vikem/ ve vane je kdykoliv ( ale na volnobeh NEJMENSI ) PRETLAK.
PVC ventil naopak je na volnobeh UZAVREN, aby motor nenasaval z vika zbytecne olej. Je uzavren diky podtlaku vznikajici zavrenou klapkou. Ale jelikoz klikova skrin nesmi byt nikdy komplet uzavrena, je zde jeste jedna hadicka, ktera je nastale pripojena PRED klapkou.
Pokud jede motor pod zatezi, v klikove skrini vyrazne stoupne PRETLAK a naopak v sani klesne podtlak temer na nulu ( pokud neni totalne ucpany vzduchovy filtr ). Ted otevre i PVC ventil a klikova skrin odvetrava obouma hadicema.Klikova skrin nepotrebuje na odvetravani podtlak, jelikoz se tam tvori pretlak, jde to samo ven.
Dalsi citace:
"Co se samotného podtlaku v klikové skříni týče, určitá úroveň podtlaku je žádoucí. Má pozitivní účinek na výkon motoru, protože nenutí písty překonávat přetlak v klikové skříni, který tam vzniká z nedokonalého utěsnění spalovacího prostoru. Navíc napomáha pístním kroužkům těsnit tím, že je drží naspod drážky a zabraňuje tzv. ring fluttering. U vysokovýkonných motorů motoráři používají dokonce elektrické vakuové pumpy, protože motor samotný nedokáže vyvinout požadovaný podtlak, který chtějí dosáhnout."
Pokud neco takoveho napises, musis take napsat, jakych motoru konkretne se to tyka, protoze u vsech normalnich seriovych motoru je to naprosta ho...dina.
Zde je krasny clanek:
http://www.hotrod.com/articles/ccrp-990 ... pump-test/
pro neanglicany:
jedna se o motor V8 s obsahem cca 8,35L, ktery ma cca 100mm zdvih a cca 114mm vrtani , komprese 14,5:1 , maximum otacky nekde 8200U/min, Benzin 116 oktan.
Vysledek: MECHANICKA vakuuova pumpa zvysila vykon z 887 HP na 897 HP........
Na konci se ale pise, ze srovnani celkovych vykonnych krivek byl nekonsistentni a ze vlastne nebyl nejaky narust az tak prokazan.
Z technickeho hlediska pistni krouzek vrtani 82mm motor NA nebude mit zadne z popsanych problemu, ani pri 12 000 ot/min. Ale vrtani nad 100mm, a kor 114mm, to je jine kafe, obzvlast v kombinaci se zdvihem 100mm a 8000ot.
Takze ano, pokud se jedna o motor vetsi 5 litru, vrtani nad 100mm, je masivne preplnovan/ nitro , toci minimalne 8tis a ma vykon nad 800 koni ( ale lepe 1200 - 2000 HP ), tak tva 2.citace ma nejakou svou platnost.
Ale pointa u motoru 1,8TS mi zde zcela unika.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Jsem rád, že se tady najdou lidi, se kterými se dá polemizovat o technických záležitostech. Aspoň se tady člověk něčemu vždy přiučí.
Souhlasím, že u 1.8TS nebude mít podtlak ve skříni znatelný vliv na výkon motoru. Dovolím si ale nesouhlasit s tvrzením, že "Pod vikem/ ve vane je kdykoliv ( ale na volnobeh NEJMENSI ) PRETLAK." To by platilo za předpokladu, že by nebyl využit PCV systém odvětrání klikové skříně. PCV systém totiž cíleně využívá podtlaku v sání pro odsávání výparů z klikové skříně. Stačí, když se zamyslíme nad úlohou vedení podtlaku za klapkou - kdyby nebylo cílem vyvolání podtlaku v systému, stačilo by jedno vedení před klapkou, kudy by se jenom větral přetlak ze skříně. Tím, že je odvětrání vedeno za klapku naznačuje, že cílem je určitá úroveň podtlaku. Některé systémy pracují jenom s jedním vedením podtlaku, jako např. u zmíněného BMW, kde se skříň jen odsává za klapku (přes olejový separátor) takže jiná možnost než podtlak tam není.
PCV ventil na volnoběh není úplně zavřený, jen přivřený. Tento ventil REGULUJE MAXIMÁLNÍ PODTLAK v systému odvětrání. Na volnoběh, kdy je podtlak za zavřenou klapkou nejvyšší, je ventil skoro zavřený, ale ne úplně. Se zvyšováním otáček a klesáním podtlaku se postupně otevírá. Při vysokých otáčkách klesá podtlak v sání na minimum, v závislosti od propustnosti vzduchového filtru, teoreticky by jsme mohli počítat s podtlakem vyvolaným venturiho efektem, ten bude ale asi při dané rychlosti proudění zanedbatelný.
Existují také systémy, které generují podtlak na opačné straně - ve výfukovém vedení. Tento systém má teoreticky výhodu v tom, že vyvolaný podtlak stoupá s otáčkami a zatížením - stejně jako blow-by plyny v klikové skříni.
Každopádně, cílený podtlak v klikové skříni má i pozitivní vliv na utěsnění motoru. Jedním z příznaků ucpaného, nebo jinak znefunkčněného systému PCV je i prolínání oleje kolem těsnění, gufer a simeringů vlivem přetlaku. To platí v případě ucpaného systému, kdy nemá přetlak kudy uniknout. Taky je to vidět při zdemontovaném víku oleje - fouká z něho a stoupá dým (blow-by produkty). Když se podíváš na fotky mého víka ventilů, tak právě ta část, která v podstatě tvoří součást PCV systému byla totálně ucpaná a namísto toho, aby to odsávalo blow-by produkty z víka to šlo v podstatě skratem - jako by byly ty 2 hadice propojeny. Při otevřeném olejovém víku z něj stoupal dým, ne nějak moc, ale byl tam. Po vyčištění když přiložím ruku k otevřenému víku, je cítit jemný podtlak (jemný, ne nějak enormní, ale je citelný) a nic z něj nefouká. Stejný to bylo na všech mých BMW, na kterých jsem právě PCV systém měnil za úplně nový, včetně všech trubek.
Primárně byl PCV systém vyvinut kvůli emisím. Jinak by stačilo víko jednoduše větrat do atmosféry, jak to bylo u starých systémů.
Souhlasím, že u 1.8TS nebude mít podtlak ve skříni znatelný vliv na výkon motoru. Dovolím si ale nesouhlasit s tvrzením, že "Pod vikem/ ve vane je kdykoliv ( ale na volnobeh NEJMENSI ) PRETLAK." To by platilo za předpokladu, že by nebyl využit PCV systém odvětrání klikové skříně. PCV systém totiž cíleně využívá podtlaku v sání pro odsávání výparů z klikové skříně. Stačí, když se zamyslíme nad úlohou vedení podtlaku za klapkou - kdyby nebylo cílem vyvolání podtlaku v systému, stačilo by jedno vedení před klapkou, kudy by se jenom větral přetlak ze skříně. Tím, že je odvětrání vedeno za klapku naznačuje, že cílem je určitá úroveň podtlaku. Některé systémy pracují jenom s jedním vedením podtlaku, jako např. u zmíněného BMW, kde se skříň jen odsává za klapku (přes olejový separátor) takže jiná možnost než podtlak tam není.
PCV ventil na volnoběh není úplně zavřený, jen přivřený. Tento ventil REGULUJE MAXIMÁLNÍ PODTLAK v systému odvětrání. Na volnoběh, kdy je podtlak za zavřenou klapkou nejvyšší, je ventil skoro zavřený, ale ne úplně. Se zvyšováním otáček a klesáním podtlaku se postupně otevírá. Při vysokých otáčkách klesá podtlak v sání na minimum, v závislosti od propustnosti vzduchového filtru, teoreticky by jsme mohli počítat s podtlakem vyvolaným venturiho efektem, ten bude ale asi při dané rychlosti proudění zanedbatelný.
Existují také systémy, které generují podtlak na opačné straně - ve výfukovém vedení. Tento systém má teoreticky výhodu v tom, že vyvolaný podtlak stoupá s otáčkami a zatížením - stejně jako blow-by plyny v klikové skříni.
Každopádně, cílený podtlak v klikové skříni má i pozitivní vliv na utěsnění motoru. Jedním z příznaků ucpaného, nebo jinak znefunkčněného systému PCV je i prolínání oleje kolem těsnění, gufer a simeringů vlivem přetlaku. To platí v případě ucpaného systému, kdy nemá přetlak kudy uniknout. Taky je to vidět při zdemontovaném víku oleje - fouká z něho a stoupá dým (blow-by produkty). Když se podíváš na fotky mého víka ventilů, tak právě ta část, která v podstatě tvoří součást PCV systému byla totálně ucpaná a namísto toho, aby to odsávalo blow-by produkty z víka to šlo v podstatě skratem - jako by byly ty 2 hadice propojeny. Při otevřeném olejovém víku z něj stoupal dým, ne nějak moc, ale byl tam. Po vyčištění když přiložím ruku k otevřenému víku, je cítit jemný podtlak (jemný, ne nějak enormní, ale je citelný) a nic z něj nefouká. Stejný to bylo na všech mých BMW, na kterých jsem právě PCV systém měnil za úplně nový, včetně všech trubek.
Primárně byl PCV systém vyvinut kvůli emisím. Jinak by stačilo víko jednoduše větrat do atmosféry, jak to bylo u starých systémů.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ak je toto teda pravda, tak mám čo robiť, lebo mne to spod veka ventilov tiež jemne fúka.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Pisem len cisto z mojej skusenosti a moj nazor vychadzajuci z doteraz nazbieranych informacii. Nerobim si velke iluzie, ze by ostatni mali to veko ventilov v lepsom stave ako ja, bez ohladu na pouzivany olej, takze ked je upchata ta medzistena, tak to nevetra ako ma a akurat taha vzduch spred klapky za nu.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti