No právě že sem na tohle šály neviděl (ale tím originálem sem myslel STANDARD rozměr) teda spíš nenašel,tak právě řeším,zda by výbrus kdyby musel být,tak aby měl budoucnost Jinak dle servisky klasika-olej měněn po 30tkm..... Já olej měnil po 7-8tkm,sem zvyklej z TSka. Ale to si myslím že je teď bezpředmětné. Samo že hlavní i ojniční by byli nový. Chtěl bych ale právě standard rozměr,kdybych je v budoucnu preventivně měnil tak abych nemusel hledat že který to tam vlastně mám velikosti atdhno3 píše: ↑30.7.2017, ned 19:26 hele ložiska můžou bejt originál.. dle rozměru kliky jsou pak ještě třídy přesnosti (jako u výbrusu)- abc, nebo barevně.. na to u nějakejch aftermarket ložisek pro italy (federal-mogul -> Glyco) jsem nenarazil... i tak ty ložiska od Glyco mi fungujou v některejch motorech roky...
když už se to dělá, dal bych rovnou smaozřejmně i ojniční šály nový.. to jak ty šály vypadaj je prostě degradace oleje, ojniční budou vypadat stejně- ne li hůř a už z podstaty moderních turbomotorů, který tahaj odspodu podobně jako nafty, navíc na hranici detonací (spíš za pokud někdo roztahává vysoký kvalty odspodu..)..hlavně pokud bude vyleštěná horní šála v ojnici...
TBi - pokec
Re: TBi - pokec
Re: TBi - pokec
Zeptám se a jak se motor projevoval než si to rozebral? Nebo jaký byl důvod, že si to rozebral? Klepala klika, žralo to olej nebo jen preventivně?Rhobar píše: ↑27.7.2017, čtv 23:42 Ahoj všem. Tak se chcu podělit se svou zkušeností,nebo spíš...potřebuju radu. Takže k věci. Ojniční ložiska špatná,i hlavní a klika chycená,otázka je,co s tím. Dle EPERU nová klikovka za 51 tisic....to je ranec,na JTS je za 30 . Na bazar medik ještě před dvouma měsícema byli motory do 159/ giuliety. Už nejsou,a předpokládám že na tento motor se výbrus nedělá. Zítra jedu do servisu na to mrknout. Ale počítám s tím že klikovka asi bude škráblá,mám foto jen 3 ložisek,přitom jedno je dost poškrábané,takže možná i ta klikovka fakt bude ko. Jak se to stalo,netuším
Dík, Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: TBi - pokec
Ahoj,omlouvam se ze pisi az ted,stale to resim. Hele...v rovine-motor tahal jak mel,na volnobeh zvuk v pohode,spotreba oleje nula,slo o to ze na volnobeh-neutral kdyz si to vytocil zvuk oka...pri akceleraci kolem zdi treba na jednicku,dvojku pri akceleraci kolem asi cca 2000otacek zaklepalo,pri ustalenych otackach ticho-na youtube kdyz si zadas bmw rod knocking-vyjede fura toho-jim to klepalo i pri vytoceni na neutral. Tak presne takovy zvuk. Proto preventivne vana dolu,domecky ojnic a i hlavni domecky dolu a bum...des. Asi by to jezdilo v pohode (ale jak dlouho netusim)-ale ten zvuk hruza-z venku v pohode az pri te akceleraci bylo slyset zaklepani,ale v kabine to proste klepalo-nevim jak ma tbi zni,zda ma sportovni projev ze je proste slyset a nebo zda ma byt zticha. Tento motor neznam,takze. Jako nezralo to olej,tahalo to dobre, spotreba benzinu do 10 litru. Asi to nebylo jeste tak zle proto projev jen pri akceleraci. Mazani na volnobeh za tepla 1,5-6 baru,do 2000 mazalo 4 bary....to je na delsi povidani ty priznaky,co se mi nezdali,hlavne to nevim jak shrnout a popsat
Re: TBi - pokec
klepání ojnice=s tím najedeš tak 20km a končíš spíš 5 a hlavně se to zesiluje osobní zkušenost...
pokud něco klepalo, spíš to nebyla ojnice, ale třeba dvouhmota či některá z řemenic ...
pokud něco klepalo, spíš to nebyla ojnice, ale třeba dvouhmota či některá z řemenic ...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Chlapi a jak změřit tlak oleje? Chtel jsem se mrknout pres Multiecuscan, ale kupodivu sem tam polozku teplota a tlak oleje nenasel. A abych nekam strkal teplomer nebo pripojoval barometr, tak zas nutne to resit nepotrebuju. Spis se chci ujistit, ze je vsechno v cajku.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: TBi - pokec
Samozřejmě i to mě napadlo,nicméně setrvák ok. Spíš možná tak ventilový rozvod,respektivě něco z vrchu. Ake začínajicí klepající ojnice dokaže najet mraky. Taky zkušenost z mého okolí. Podle mě je to věc nahodilostí-buďto to chvíly odjezdí,nebo ne. Nicméně...vana šla dolů a výsledek vidno na fotkách,co jsem zde dával.
Re: TBi - pokec
Ahoj všem,mám takový problém na svém TBI,který se projeví krátce po startu,takové zaklepaní,celkem strašidelné,jinak motor zní a jedek OK,jen tohle první startování je takové dost děsivé https://www.youtube.com/watch?v=4d6ZXkDhiME klepání začne v 0:11. je to nahrané před autem ze spodu,ale zaklepaní je slyšet stejně i z vrchu. Takže nemám tušení co by to mohlo být,akorát takhle chvíly po startu. Za případné návrhy kde začít děkuji
-
pavel.bilek22
- Příspěvky: 8
- Registrován: 2.10.2014, čtv 19:53
Re: TBi - pokec
Ahoj, mám giuliettu 235PS. Chtěl bych se zeptat na názory na chip. Někdo kdo to dělal popřípadě kde a na co si dát pozor? Děkuji
-
prapraalfa
- Příspěvky: 42
- Registrován: 2.5.2018, stř 18:37
Re: TBi - pokec
Nezdá se ti, že už má dost na hrbu? Sice to není kroutící se hliníková "sračka", ale přesto, kolik HP by jsi si vlastně představoval? Mnohdy potkávám hrozné střelce, kteří v zatáčkách jedou jako kdyby měli dnes již jen opovrhovaných 100hp, ale dálnice, to je jejich...Bez urážky, k čemu ti to bude?
Re: TBi - pokec
Sdílím názor prapraalfa
Mam TBi (200 PS) ve 159 a jako už to jede pěkně, na silnici naprosto dostačující výkon, co teprve v Julince a s 235 koňma
BTw je normální, že TBi v motorovém prostoru fakt hodně topí ? Dost často se pouští i sahara , téměř ihned po nastartování :/
Mam TBi (200 PS) ve 159 a jako už to jede pěkně, na silnici naprosto dostačující výkon, co teprve v Julince a s 235 koňma
BTw je normální, že TBi v motorovém prostoru fakt hodně topí ? Dost často se pouští i sahara , téměř ihned po nastartování :/
Alfa Romeo 159 SW TBi ROSSO
-
pavel.bilek22
- Příspěvky: 8
- Registrován: 2.10.2014, čtv 19:53
Re: TBi - pokec
Chtěl bych se dostat na nějakých 260-270 koni. Ptám se tedy jestli to někdo cipoval a má s tim nějaký zkušenosti
Re: TBi - pokec
Ono tady moc lidi na TBi cip nema.
Nekdo mel auto tady - https://www.chiptuning.cz a pochvaloval si to, myslim ze neco kolem 30 PS a udajne o dost vice tahlo v nizsich otackach.
Dalsi alternativou je Novitech powerjet 3 - ja sam ti neporadim, ale pokud jej zadas tady do hledani nebo google tak najdes spoustu pozitivnich nazoru
Nekdo mel auto tady - https://www.chiptuning.cz a pochvaloval si to, myslim ze neco kolem 30 PS a udajne o dost vice tahlo v nizsich otackach.
Dalsi alternativou je Novitech powerjet 3 - ja sam ti neporadim, ale pokud jej zadas tady do hledani nebo google tak najdes spoustu pozitivnich nazoru
Alfa Romeo 159 SW TBi ROSSO
-
pavel.bilek22
- Příspěvky: 8
- Registrován: 2.10.2014, čtv 19:53
Re: TBi - pokec
Ok. A ještě co nechat zkontrolovat před úpravou? Zajet do alfa ať to pořádně prohlednou?
Re: TBi - pokec
Zajeď do Elba racing k Tomášovi a třeba něco vymyslíte.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: TBi - pokec
Mám 159 TBi a s tou saharou to mám stejné. Mám to auto od známého, který to kupoval nové a dělá to tak od začátku. Myslím, že je to normálník0walsky píše: ↑9.6.2018, sob 18:15 Sdílím názor prapraalfa
Mam TBi (200 PS) ve 159 a jako už to jede pěkně, na silnici naprosto dostačující výkon, co teprve v Julince a s 235 koňma
BTw je normální, že TBi v motorovém prostoru fakt hodně topí ? Dost často se pouští i sahara , téměř ihned po nastartování :/
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8911
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TBi - pokec
A nemáte puštěnou klimatizaci?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TBi - pokec
Beztak ze jo
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: TBi - pokec
Ahoj, vlastním 159tku TI s TBI.
Máte někdo zkušenosti s chiptuningem na tenhle motor? Projel jsem celé vlákno, našel jsem pouze cosi o chipovací krabičce, ale žádné reálné zkušenosti.
Případně znáte některé firmy/lidi co tenhle motor znají a vědí co dělají? Mě zaujala nabídka Camp performance, podle atestu vypadá že vědí co dělají, ale kdo ví na jakým základu se atest dostává...
Díky
Máte někdo zkušenosti s chiptuningem na tenhle motor? Projel jsem celé vlákno, našel jsem pouze cosi o chipovací krabičce, ale žádné reálné zkušenosti.
Případně znáte některé firmy/lidi co tenhle motor znají a vědí co dělají? Mě zaujala nabídka Camp performance, podle atestu vypadá že vědí co dělají, ale kdo ví na jakým základu se atest dostává...
Díky
Re: TBi - pokec
www.Squadra-tunning.nl
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?t=4003
Někdo tady z fóra od nich chip má, ale nepamatuji se kdo.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?t=4003
Někdo tady z fóra od nich chip má, ale nepamatuji se kdo.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: TBi - pokec
na odkaze fora co jsi poslal se vůbec neřešil TBI.
squadra tunning zvyšuje otáčky na 6400, to se mi už vůbec u tohodle motoru nelíbí.
squadra tunning zvyšuje otáčky na 6400, to se mi už vůbec u tohodle motoru nelíbí.
Re: TBi - pokec
Zkus na fb alfistech Tomáše Beneše. Měl sem v plánu u něj nechat trochu poladit dynamic mód než sem nachvilku dojezdil.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: TBi - pokec
mám od squadry chip na bussu 2.5 + velký trubky... a můžu říct že lepší jsem neměl... plánuju tam nechta udělat i giu
za mě squadra 1*
za mě squadra 1*
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Moc nechápu, k čemu mi je v TBI topicu informace, že máš od squadry chip na bussu a že tam plánuješ nechat udělat Giu opět v jiný motorizaci.
Podle dostupných informací squadra zvyšuje otáčky u TBI, což je u tehlech motoru dost kontraproduktivní dle použitých turbín.
Podle dostupných informací squadra zvyšuje otáčky u TBI, což je u tehlech motoru dost kontraproduktivní dle použitých turbín.
Re: TBi - pokec
Třeba proto, abys měl relevantní informaci od někoho, kdo se potkal s mnoha "chipy" a dokáže porovnávat na základě zkušeností, protože sám skládá motory a není to jen uživatel.pepeo píše: ↑28.8.2018, úte 10:11 Moc nechápu, k čemu mi je v TBI topicu informace, že máš od squadry chip na bussu a že tam plánuješ nechat udělat Giu opět v jiný motorizaci.
Podle dostupných informací squadra zvyšuje otáčky u TBI, což je u tehlech motoru dost kontraproduktivní dle použitých turbín.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů