 
 Zatiaľ som vlastníkom Astry 1,9 CDTI (88 kW) 16v verzia, a nakoľko je to motor od Fiatu, teda sa montoval aj do Alfy, mám pár otázok. Na Opel fóru nikto poradiť nevedel. Nahral som si chod motora odspodu počas jazdy, aby som sa mohol zamerať na tiahlo ovládania VGT regulácie turba. Od kúpy robí to, že sa v určitých otáčkach akoby "trhne" a poskočí, je to aj cítiť, hlavne pri pomalšom zošliapnutí plynu, pri prudkom šliapnutí na plyn nie je problém žiadny. Video - https://www.youtube.com/watch?v=7qdpczMSbEQ&spfreload=5
Čo sa týka stavu motora a servisu - hneď po kúpe som vymenil rozvody, filtre, náplne, taktiež celé sanie s modifikovanými klapkami (ten predražený modul čo ťahá klapky som nechal pôvodný, funguje, iba sme ho nakalibrovali a on sa časom prispôsobil novým klapkám), ďalej som vyčistil EGR, aj zdochínaciu klapku, vymenil som aj podtlakový elektromagnetický ventil, a taktiež vákuovú pumpu
 Nič z toho však nepomohlo, a tiahlo sa seká aj naďalej. Zarážajúce je, že som tiahlo skúšal podtlakovať aj manuálne a v celom rozsahu sa pohybovalo hladko, bez škubnutia, prekontroloval som aj všetky podtlakové hadičky a vyzerajú byť ok. Už mi došli všetky nápady, turbo do koša zatiaľ hádzať nechcem, to funguje bravúrne, iba to tiahlo VGT blbne. Nejaké nápady ? Nalietaných to má 175000 km.
 Nič z toho však nepomohlo, a tiahlo sa seká aj naďalej. Zarážajúce je, že som tiahlo skúšal podtlakovať aj manuálne a v celom rozsahu sa pohybovalo hladko, bez škubnutia, prekontroloval som aj všetky podtlakové hadičky a vyzerajú byť ok. Už mi došli všetky nápady, turbo do koša zatiaľ hádzať nechcem, to funguje bravúrne, iba to tiahlo VGT blbne. Nejaké nápady ? Nalietaných to má 175000 km. PS - tento rok na jar si plánujem kúpiť 159, ale 2,4 JTDm najlepšie 154 kW, neviem sa dočkať zvuku päťválca na tej krásavici, čo tam po nadváhe






 ....Ale hned se objevil první neduh, Když je vůz studený tak +- po třech minutách jízdy začne z motoru nějaké divné chrčení, šustění nebo nevím jak to nazvat. Dělá to maximálně 5minut dokud se vůz trochu nezahřeje pak už je klid. Vypozoroval jsem, že to dělá jen na dvojku, trojku a čtyřku a nebo když jedu na neutrál a přidávám plyn. Ale jakmile s autem zastavím a zkouším přidávat plyn, tak to neudělá, prostě jen za jízdy, takže je velice těžké z auta vypozorovat co to je. Přijde mi jak kdyby to byl nějaký elektro motůrek, kterému se moc nechce se rozběhnout, ale za jízdy s vystrčenou hlavou z okna toho moc poznat nejde
 ....Ale hned se objevil první neduh, Když je vůz studený tak +- po třech minutách jízdy začne z motoru nějaké divné chrčení, šustění nebo nevím jak to nazvat. Dělá to maximálně 5minut dokud se vůz trochu nezahřeje pak už je klid. Vypozoroval jsem, že to dělá jen na dvojku, trojku a čtyřku a nebo když jedu na neutrál a přidávám plyn. Ale jakmile s autem zastavím a zkouším přidávat plyn, tak to neudělá, prostě jen za jízdy, takže je velice těžké z auta vypozorovat co to je. Přijde mi jak kdyby to byl nějaký elektro motůrek, kterému se moc nechce se rozběhnout, ale za jízdy s vystrčenou hlavou z okna toho moc poznat nejde   
 
 




