honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
vetšinou pro toto se používá pojistka pro výhřev zadního okna. 1 Se používá minimálně a většinou jen v zimě. 2. Jede jen po omezenou dobu. 3. má nejsilnější vodič neboť výhřev má velkej odběr. Tudíž tím spotřebičem nesnížíš proudový odběr pro zásuvku (zapalovač) který není nijak extra velký. Zásuvka v kufru má dovolenou větší zátěž. Nevýhoda je že výhřev okna je v provozu jen se zapnutým klíčkem, ale vlastně u Alfy je i zapalovač jen s klíčkem.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Dobrý vědět, díky! Ona ale ta kamerka bere max. nějaký 2 A, takže to snad takovej problém nebude. Navíc, zapalovač skoro nepoužívám, občas z toho nabíjím telefon, takže plus další 2A max...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
S tím výběrem správné pojistky to není až tak lehké jak to vypadá. Např po připojení na výhřev zadního okna je napětí jen v případě že je daná činnost spuštěna. Musí se zvolit to co je pernamentně napájené. Viz např zásuvka přední či zadní
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pojistka vyhřevu je napájena ještě před spínačem tudíž je pod napětím pokud zapneš klíček. Přímo jsem to měl takto popsané v návodu napájení jednotky k tažnému. Jelikož jednotka musela mít svoje napájení a ze světel brala jen signály aby nedocházelo k chybovému hlášení.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Mrknu na tu pojistku výhřevu...
Tady jen pro ukázku, jak točí ta kamerka v noci:
https://youtu.be/hOSf47_eBMw
Tady jen pro ukázku, jak točí ta kamerka v noci:
https://youtu.be/hOSf47_eBMw
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No proměril jsem to u sebe a nic. Pokud nezapnu spínač tak napětí nenamerim, a to snad u všeho co se ovládá čistě vypínačem. Máš to ověřené na 159 nebo jsi to měl otestováné u 156/giuliete. Buď to má 159 jinak a nebo já mám divnou elektroinstalaci.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, vezl jsem asi před dvěma týdny cca 120 kg pasažéra vzadu za spolujezdcem, a na kruháčích škrtalo pravý zadní kolo o podběh, Pružina nezlomená, uložení vypadalo v pohodě - usoudil jsem, že jsou asi pružiny už dost unavený. Protože jezdím většinou sám, maximálně se spolujezdcem, tak jsem si toho dřív nevšiml. Zadek auta ani nebyl nijak nízko, nebo mi to aspoň nepřišlo.
A dneska jsem pružiny a tlumiče vyměnil.
Práce pěkná - jen ten přistup k hornímu uložení... Nemám sklápěcí sedadla, to uložení je ukrytý pod tapecem v kufru, okolo je ještě nacpaná taková houba a druhá houba zatavená v igelitovém pytli. Takže komplet tapce musely ven - docela drbačka, hlavně je tam potom vrátit zpátky. Je tam hromada příchytek, který jsem nechtěl poškodit...
Samotná výměna tlumiče jinak v pohodě - nahoře drží uložení v kastli čtyři torxy E14, dole je skrz rameno M21. Ještě je dobrý odpojit kost stabilizátoru od ramene. Pak zapáčit rameno co nejvíc dolů (na to se mi hodila násada od krumpáće), a vykvedlat tlumič ven...
Celý mi to trvalo asi čtyři hodiny venku před domem s pauzama na cigárka, kafe - nejvíc času zabralo odstrojování tapeců a stahování pružin. Mám takovej levnej stahovák, s kterým je docela opruz manipulace, musím si pořídit něco lepšího.
A, musím opět pochválit aku utahovák z Lídlu - s tím je fakt radost pracovat...
A dneska jsem pružiny a tlumiče vyměnil.
Práce pěkná - jen ten přistup k hornímu uložení... Nemám sklápěcí sedadla, to uložení je ukrytý pod tapecem v kufru, okolo je ještě nacpaná taková houba a druhá houba zatavená v igelitovém pytli. Takže komplet tapce musely ven - docela drbačka, hlavně je tam potom vrátit zpátky. Je tam hromada příchytek, který jsem nechtěl poškodit...
Samotná výměna tlumiče jinak v pohodě - nahoře drží uložení v kastli čtyři torxy E14, dole je skrz rameno M21. Ještě je dobrý odpojit kost stabilizátoru od ramene. Pak zapáčit rameno co nejvíc dolů (na to se mi hodila násada od krumpáće), a vykvedlat tlumič ven...
Celý mi to trvalo asi čtyři hodiny venku před domem s pauzama na cigárka, kafe - nejvíc času zabralo odstrojování tapeců a stahování pružin. Mám takovej levnej stahovák, s kterým je docela opruz manipulace, musím si pořídit něco lepšího.
A, musím opět pochválit aku utahovák z Lídlu - s tím je fakt radost pracovat...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Přezuto na letní gumy - po zkušenostech se zimákama Debica Frigo HP2 jsem na léto koupil gumy od stejnýho výrobce - Debica Presto UHP 2 v rozměru 225/50/17.
A přestal jsem tankovat na Benzině - nevím, jestli je to problém konkrétní čerpačky, ale kvalita Vervy100 mi přišla poslední dobou hodně proměnlivá. Teď tankuju Shell VPower 100 - a jako bych vyměnil motor.
A přestal jsem tankovat na Benzině - nevím, jestli je to problém konkrétní čerpačky, ale kvalita Vervy100 mi přišla poslední dobou hodně proměnlivá. Teď tankuju Shell VPower 100 - a jako bych vyměnil motor.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
V rámci zvědavosti vyzkouším ten VPower
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No, mě na tom VPoweru překvapila v první řadě cenovka , ale fakt po pár kilometrech a hlavně prvním ranním startu to je jiný auto.
Možná to je problém jediný stanice Benzina - tankuju více méně na nejbližší benzínce co mám od baráku, jezdím kolem několikrát denně. A všiml jsem si, že když jim přivezou zboží (stojí tam tahač s návěsem-cisternou) a natankuju hned po tom - tak auto jede jinak, než když natankuju třeba za týden od závozu. Nebo aspoň projev auta je jinej, včetně studenejch startů.
Možná to je problém jediný stanice Benzina - tankuju více méně na nejbližší benzínce co mám od baráku, jezdím kolem několikrát denně. A všiml jsem si, že když jim přivezou zboží (stojí tam tahač s návěsem-cisternou) a natankuju hned po tom - tak auto jede jinak, než když natankuju třeba za týden od závozu. Nebo aspoň projev auta je jinej, včetně studenejch startů.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
S Vervou100 má podobnou zkušenost. Když jsem ji jednou bral na malé pumpě v Přelouči, tak mě Alfa po dvou dnech stání nechtěla napoprvé naskočit (poprvé od koupě) a první metry se studeným motorem malinko cukala, přitom do té doby jsem Vervu občas bral na velkých Benzinách a vše bylo O.K. Stejně tak mám Shellku, kde pravidelně beru VPower100 a motor i za studena šlape jak hodinky. Těžko říci, jestli to byla náhoda, nebo to na těch menších pumpách nějak ředí.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8911
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Ono ta Verva je hlavně marketing pro cechacky. Reálně to žádnej zázrak není a já s ní mám jen negativní zkušenosti. Ten shell sice nemá tak agresivní reklamu, ale už dlouhá léta spolehlivě funguje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Nový volant a rádio.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Dlouho jsem tu nic nepsal:
Aktuálně řeším vrzání při teplotách vyšších než 27 °C - když jedu ráno do práce, je všechno v pohodě. Když pak ale odpoledne jedu z práce domů, a je teplo, tak se z pravé strany ozývá velmi nehezké vrzání. Stejně tak, když zahoupu stojícím autem.
Včera jsem vyměnil pravé horní rameno - původní bylo TRW, já jsem dal Meyle HD. Těšil jsem se, jaká to bude pohodička na dvacet minut ale ouha - šrouby ramene byly strašně dorvané, očkovým ráčnovým e-Torx klíčem jsem neměl šanci, takže musel tlumič ven, abych se tam dostal s gola ořechem a metrovou tyčí. Tak jsem zvědav, jestli vrzání ustalo - teď je tady v Prostějově cca 28 °C, takže odpoledne bude ideální teplota na testy.
Bojím se ale, že bude potřeba vyměnit i spodní rameno - nebo alespoň silentblok spodního uložení vidličky tlumiče. Asi to zkusím přelisovat na autě - nějakým šikovným dvouramenným stahovákem na ložiska z kterýho si udělám přípravek.
No, jinak jsem taky řešil problém s únikem chladící kapaliny - na cestách mi praskl odvzdušňovací šroub na hadici, která vede z chladiče zpět do bloku. Během chvíle vylétala dobrá půlka náplně okruhu - takže komplet zasraný motor od růžového Paraflu a hláška na palubáku o přehřívajícím se motoru. Okamžitě jsem auto odstavil a snad jsem to stihl včas - stalo se to cca před měsícem, a žádné známky uvařenýho motoru nepozoruji. Všechny odvzdušňovací šrouby jsem vyměnil za kovové, tak se to snad už nebude opakovat. Motorový prostor už jsem taky vrátil do původního naleštěného stavu.
Dorazily další drobnosti z Fiat Obsolete - nové zadní výdechy klimatizace (moje původní měly rozbitou jednu mřížku) a originál síťka do kufru.
No, a pokusím se koupit další auto, tohle: https://www.okdrazby.cz/drazba/41122-au ... otogalerii
Chtěl bych nějaký vozítko do města a na blbnutí, tohle se mi zdá ideální...
Aktuálně řeším vrzání při teplotách vyšších než 27 °C - když jedu ráno do práce, je všechno v pohodě. Když pak ale odpoledne jedu z práce domů, a je teplo, tak se z pravé strany ozývá velmi nehezké vrzání. Stejně tak, když zahoupu stojícím autem.
Včera jsem vyměnil pravé horní rameno - původní bylo TRW, já jsem dal Meyle HD. Těšil jsem se, jaká to bude pohodička na dvacet minut ale ouha - šrouby ramene byly strašně dorvané, očkovým ráčnovým e-Torx klíčem jsem neměl šanci, takže musel tlumič ven, abych se tam dostal s gola ořechem a metrovou tyčí. Tak jsem zvědav, jestli vrzání ustalo - teď je tady v Prostějově cca 28 °C, takže odpoledne bude ideální teplota na testy.
Bojím se ale, že bude potřeba vyměnit i spodní rameno - nebo alespoň silentblok spodního uložení vidličky tlumiče. Asi to zkusím přelisovat na autě - nějakým šikovným dvouramenným stahovákem na ložiska z kterýho si udělám přípravek.
No, jinak jsem taky řešil problém s únikem chladící kapaliny - na cestách mi praskl odvzdušňovací šroub na hadici, která vede z chladiče zpět do bloku. Během chvíle vylétala dobrá půlka náplně okruhu - takže komplet zasraný motor od růžového Paraflu a hláška na palubáku o přehřívajícím se motoru. Okamžitě jsem auto odstavil a snad jsem to stihl včas - stalo se to cca před měsícem, a žádné známky uvařenýho motoru nepozoruji. Všechny odvzdušňovací šrouby jsem vyměnil za kovové, tak se to snad už nebude opakovat. Motorový prostor už jsem taky vrátil do původního naleštěného stavu.
Dorazily další drobnosti z Fiat Obsolete - nové zadní výdechy klimatizace (moje původní měly rozbitou jednu mřížku) a originál síťka do kufru.
No, a pokusím se koupit další auto, tohle: https://www.okdrazby.cz/drazba/41122-au ... otogalerii
Chtěl bych nějaký vozítko do města a na blbnutí, tohle se mi zdá ideální...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Dnes jsem v rámci víkendové relaxace vyměnil molitan sedáku řidičovi sedačky. Ty jo, to je úplně strašná práce. V potahu jsou takové vyztužovací dráty, v tom molitanu taky, a navzájem je to spojené kovovými kroužky.. Takže kroužky je potřeba roztáhnout, a do nového molitanu zase zapojit. Nedovedu si vůbec představit dělat to s koženým potahem, který není tak pružný, jako hadr... Ale podařilo se - sedačka je pevná, jako nová, supr!
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Takhle vypadá původní sedák:
Celkem v pohodě, až na tu rozdrbanou bočnici. Ale rozdíl je cítit.
Celkem v pohodě, až na tu rozdrbanou bočnici. Ale rozdíl je cítit.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Vzpomínám si - kdysi jsem přečalouňoval sedačky z hadru na kůži ... hrůza. Podruhý bych ty drátěný kroužky prostě při demontáži rozstříhal a pro zpětnou montáž použil třeba elektrikářský stahovací pásky.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No s kůží bych to fakt nechtěl dělat... No, s těma elektrikářskýma páskama je to výbornej nápad, škoda, že mě to nenapadlo včera.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Já jsem měnil potah opěradla na TI sedačce. Sice jsem si na rozcvičení mohl vybrat něco jednoduššího a levnějšího, ale nebyla to tak hrozná práce. Rozhodně jsem na 159 už dělal horší .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@rammstein Co může být ještě horší... Lanovody ruční brzdy?
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Lanovody jsem dělal při jednom, když už byly sedačky venku. Znamenalo to pro mě tím pádem už jenom demontovat tunel a nadzvednout koberec. Na 2.4 je lahůdka skoro cokoliv, tam by se toho našlo, co je horší než potah sedačky .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Ja stahoval kozene calouneni u ridice dvakrat a zas takova mrdarna to neni... Nekde je tu i fotonavod (jestli se teda dochoval) a podle neho to jde dobre. Kuze neni nijak strasna... to se jen zda, stahne se to jak hadra.
Ja treba ty kovovy spony rovnou odcvakal dopryc a zpet jsem to uz fixoval prave tema stahovacima paskama s kterejma to slo perfektne. Jestli tam nekdo ohejbal zpet ty spony tak se nedivim, ze u toho malem vypustil dusi.
Ja treba ty kovovy spony rovnou odcvakal dopryc a zpet jsem to uz fixoval prave tema stahovacima paskama s kterejma to slo perfektne. Jestli tam nekdo ohejbal zpet ty spony tak se nedivim, ze u toho malem vypustil dusi.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Po delší době se hlásím. Čeká mě technická, takže ladím poslední detaily: Nestříkal mi ostřik levého světla, pravý sice stříkal, ale dost mizerně - víc vody šlo pod auto. Shodil jsem nárazník, a přišel na pár problémů: 1. jedna z trysek u pravého světla byla zlomená. Jelikož náhradní jsem našel jen někde na eBay za docela nechutný peníze, tak jsem jí slepil epoxidem. Šlape v poho. 2. z nádržky od čerpadla ostřikovače vede docela obří hadice (vnitřní průměr 8 mm). Je na ní T-rozbočka s tlakovým ventilem. No, aN jedna z odboček byla ucpaná. Originál díl (OEM kód: 71718908) stojí cca 40 liber na eBay - vyřešil jsem to akvaristickou T-rozbočkou a zpětným ventilem (dohromady zhruba za kilo).
Takle vypadá vnitřek toho originálního dílu - už je to po vyčištění, mezi pružinkou a membránou byly ještě ocelové podložky, už ale úplně sežrané korozí, bordel z nich zablokoval pružinku a proto to nepropouštělo kapalinu. Tohle originální T-čko opravím, trochu vylepším nerezovými podložkami a vazelínou a vrátím na místo..
Jinak auto jezdí a dělá mi radost - před STK je čas na bilancování. Za ty dva roky se na autě udělalo následující:
Repas převodovky, s tím jsem to kupoval, a bylo to zohledněno v ceně
Zadní pružiny a tlumiče (KYB) - dělal jsem sám
Komplet brzdy - kotouče a desky - asi nebylo úplně nutné, ale dělal jsem na všech svých Alfách hned po koupi, pro jistotu
Olej a olejový filtr - celkem pětkrát, říkal jsem si, že ze začátku trochu zkrátím interval výměny
Výměna všech ostatních náplní - chladící kapalina, olej v řízení, brzdovka
Nová baterka - pro jistotu před zimou
Doplněná klima, vzduchový a kabinový filtr dvakrát, normální spotřebka
Horní a spodní ramena vpředu - trochu to vrzalo na pravé straně ve vlhku, dělal jsem sám
Svíčky, pro jistotu
Komplet nástřik dutin a podlahy, asi zopakuju, až se trochu oteplí, pro jistotu
no a nějaká kosmetika: TI kryty zpětných zrcátek, nový volant, nové originál koberečky, nový potah + molitan sedáku řidičovy sedačky
Teď někdy na jaře nechám ještě vyměnit spojku s dvojhmotou, slyším ze strany převodovky občas takové ťukání, asi je setrvačník načatý. (Už mám koupenou komplet sadu Sachs)
Potom se ještě chystám na snížené pružiny a tlumiče, ale to si ještě nechám projít hlavou.
Ten seznam vypadá rozsáhle, ale většinu věcí jsem dělat nemusel. Auto mě jen jednou nedovezlo - mojí vlastní vinou. Když jsem měnil chladící kapalinu, tak jsem moc utáhl plastové odvzdušňovací šrouby na hadici k topení a k chladiči. Druhý den během jízdy jeden z nich prasknul a chladící kapalina za jízdy vystříkala z okruhu. Naštěstí ne všechna a včas jsem to zaregistroval. Plastové odvzdušňováky jsem pak raději vyměnil za klasické kovové šrouby...
Takle vypadá vnitřek toho originálního dílu - už je to po vyčištění, mezi pružinkou a membránou byly ještě ocelové podložky, už ale úplně sežrané korozí, bordel z nich zablokoval pružinku a proto to nepropouštělo kapalinu. Tohle originální T-čko opravím, trochu vylepším nerezovými podložkami a vazelínou a vrátím na místo..
Jinak auto jezdí a dělá mi radost - před STK je čas na bilancování. Za ty dva roky se na autě udělalo následující:
Repas převodovky, s tím jsem to kupoval, a bylo to zohledněno v ceně
Zadní pružiny a tlumiče (KYB) - dělal jsem sám
Komplet brzdy - kotouče a desky - asi nebylo úplně nutné, ale dělal jsem na všech svých Alfách hned po koupi, pro jistotu
Olej a olejový filtr - celkem pětkrát, říkal jsem si, že ze začátku trochu zkrátím interval výměny
Výměna všech ostatních náplní - chladící kapalina, olej v řízení, brzdovka
Nová baterka - pro jistotu před zimou
Doplněná klima, vzduchový a kabinový filtr dvakrát, normální spotřebka
Horní a spodní ramena vpředu - trochu to vrzalo na pravé straně ve vlhku, dělal jsem sám
Svíčky, pro jistotu
Komplet nástřik dutin a podlahy, asi zopakuju, až se trochu oteplí, pro jistotu
no a nějaká kosmetika: TI kryty zpětných zrcátek, nový volant, nové originál koberečky, nový potah + molitan sedáku řidičovy sedačky
Teď někdy na jaře nechám ještě vyměnit spojku s dvojhmotou, slyším ze strany převodovky občas takové ťukání, asi je setrvačník načatý. (Už mám koupenou komplet sadu Sachs)
Potom se ještě chystám na snížené pružiny a tlumiče, ale to si ještě nechám projít hlavou.
Ten seznam vypadá rozsáhle, ale většinu věcí jsem dělat nemusel. Auto mě jen jednou nedovezlo - mojí vlastní vinou. Když jsem měnil chladící kapalinu, tak jsem moc utáhl plastové odvzdušňovací šrouby na hadici k topení a k chladiči. Druhý den během jízdy jeden z nich prasknul a chladící kapalina za jízdy vystříkala z okruhu. Naštěstí ne všechna a včas jsem to zaregistroval. Plastové odvzdušňováky jsem pak raději vyměnil za klasické kovové šrouby...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Moc hezky se o ní staráš, s provedeným servisem jsme na tom zhruba podobně . Ten snížený podvozek můžu doporučit z hlediska vzhledu a chování na silnici, světlá výška je už samozřejmě horší, ale dá se s tím žít.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host