Stelvio (pokec)
Re: Stelvio (pokec)
Ad 3.
Píše se o tom třeba tady (je tam pěkná galerie s podvozkem Stelvia)
https://www.idnes.cz/auto/magazin/alfa- ... _testy_fdv
Píše se o tom třeba tady (je tam pěkná galerie s podvozkem Stelvia)
https://www.idnes.cz/auto/magazin/alfa- ... _testy_fdv
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Stelvio (pokec)
hele proč by to mělo brzdit motorem hůř než manuál? nikdy jsem se o to nezajímal, to je vážně rozdíl když mám řekněme 4000 otáček a dám nohu z plynu u automatu a když je to stejná situace (stejné auto, stejně dlouhý převod, stejné otáčky) a dám nohu u manuálu? myslel bych si že to je to samé.....
jediný rozdíl bych čekal když máš DNA a "A", tam automat sám vyřadí a nechá auto místo brzdění motorem plachtit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Stelvio (pokec)
V tom clanku na idnes popisujou vektorovani tociveho momentu. Je otazka jestli se bavime o tom nebo o klasickym mechanickym LSD ZF, ktery lze koupit v ramci paketu Vykon.
Kubas: kdyz mas 4000 otacek a das nohu z plynu, tak si auto s automatem ve vetsine situaci preradi na vyssi rychlost (pokud uz to neudelalo driv). Jedna ze situaci kdy to opravdu brzdi motorem je kdyz jedes z kopce a mas nastaveny tempomat. Bez tempomatu auto z kopce zrychluje. A jinak samozrejme stejne dlouhe prevody nemas, uz jen to, ze ZF ma kvaltu 8 a drtiva vetsina manualu 6. Pokud mas prepnuto na manualni razeni, tak to uz je vec jina, ale kdo tam bezne jezdi...
Kubas: kdyz mas 4000 otacek a das nohu z plynu, tak si auto s automatem ve vetsine situaci preradi na vyssi rychlost (pokud uz to neudelalo driv). Jedna ze situaci kdy to opravdu brzdi motorem je kdyz jedes z kopce a mas nastaveny tempomat. Bez tempomatu auto z kopce zrychluje. A jinak samozrejme stejne dlouhe prevody nemas, uz jen to, ze ZF ma kvaltu 8 a drtiva vetsina manualu 6. Pokud mas prepnuto na manualni razeni, tak to uz je vec jina, ale kdo tam bezne jezdi...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Stelvio (pokec)
Když to ručně odračnuješ o kvalt, dva dolů, tak to brzdí motorem stejně jako manuál, spíš i lépe, bo ještě roztáčíš měnič.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Stelvio (pokec)
No nevím teda jak u Gulie ale u tatoveho 500X auto z kopce nepřeřadí po sundání nohy z plynu
Alfa Romeo Giuilleta QV 1750 TBi
Fiat 500X 4x4 - 1.4 MultiAir II 170CV 9AT - Tata
Fiat Bravo II - 1.4 Sport 150 CV - Bro
Renault Megane II - 1.4 72KW - Ex
VW Jetta - 1.8i - Ex
Fiat 500X 4x4 - 1.4 MultiAir II 170CV 9AT - Tata
Fiat Bravo II - 1.4 Sport 150 CV - Bro
Renault Megane II - 1.4 72KW - Ex
VW Jetta - 1.8i - Ex
Re: Stelvio (pokec)
no přesně tak jsem to myslel.... a jak píše dále kolega, když Giulii jedu z kopce a dám nohu z plynu, tak neodřadí na další kvalt, ale brzdí na aktuální kvalt motorem.... samozřejmě, podřadit si kdyžtak musím ručně....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Stelvio (pokec)
To auto te v N rezimu nenecha tocit 4000 rpm ani z kopce. Zkus nekdy sam. Samozrejme zalezi na profilu kopce, aktualni rychlosti atd. Ale ve vetsine pripadu budes bud muset rucne podrazovat nebo brzdit brzdou... (coz ale plati i u manualu, ze musis dat nizsi stupen, aby to brzdilo, rozdil je ten, ze tam tech kvaltu neni tolik, takze je to snazsi)
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Stelvio (pokec)
OK... jak to dělá auto samo od sebe bez zásahu řidiče si úplně nepamatuju tak to nechci řešit, každopádně když prostě jedu z kopce tak si to přepnu do manuální polohy, podřadím si jak je potřeba a pak to ten kvalt drží dokud nedám další povel - na tom se shodnem, ne?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Stelvio (pokec)
Tak už starý 6kvalt mi podřazuje sám, když je prudší kopec a začnu brzdit podradi klidně na dieselu na 3500 otáček...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Stelvio (pokec)
To je odpoved na puvodni otazku jak brzdit motorem
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Stelvio (pokec)
Nie je. Kvalt síce drží, ale brzdný účinok dokopy žiadny. Pokojne môžem podradiť takmer až po obmedzovač. Kopec, ktorý som na Impreze WRX s podobným 2.0T motorom schádzal na dvojke či trojke a držala rýchlosť, mi Alfa neudrží ani na jednotke a dotrepe sa až k obmedzovaču. Teda, keby som to psychicky uniesol, niekedy pri 5k preradím, je mi toho auta ľúto.
Ale no problem, len som pri tých chválospevoch na ZF8 automat čakal, že bude vedieť trochu brzdiť motorom, ako sa sluší a patrí v lepších rodinách
Ale no problem, len som pri tých chválospevoch na ZF8 automat čakal, že bude vedieť trochu brzdiť motorom, ako sa sluší a patrí v lepších rodinách
Re: Stelvio (pokec)
Tak to je ale záležitost motoru a kompresního poměru nebo řízení než převodovky ne?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Stelvio (pokec)
Skôr motormanagementu. Súdiac podľa okamžitej spotreby tam ide celkom dosť paliva a motor nekladie odpor. Teda, ak sa nejde na tempomat, ako to niekto spomínal.
Ale máš pravdu, prevodovka ako taká je v tom nevinne, len si to zlízla, keďže človek chce brzdiť ovládaním prevodovky...
Ale máš pravdu, prevodovka ako taká je v tom nevinne, len si to zlízla, keďže človek chce brzdiť ovládaním prevodovky...
Re: Stelvio (pokec)
PP ukazuje u Fiat/Alfa obligátní 2 litry/100km i při brždění motorem.... nevím jak u Giulie.... ale samozřejmě tam při tom žádný benzín nejde, to snad dělá každá stříkačka už od devadesátých let že prostě když nemusí tak tam benzín neposílá ne?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Stelvio (pokec)
Nemám čísla, ale teplomer, a ten ukazuje niekde medzi 7 až 15 l, podľa prevodu a rýchlosti.
Re: Stelvio (pokec)
tak 7-15 ti to při jízdě z kopce fakt nežere.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Stelvio (pokec)
Zkus dat tempomat, pri tom to rychlost udrzuje :-)
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Stelvio (pokec)
[quaote=Kubas post_id=481058 time=1554379713 user_id=123]
[/quote]
A o jaký měnič jde? Já myslel, že Stelvio má dvouspojku a ne hydrodynamicky měnič???
no přesně tak jsem to myslel.... a jak píše dále kolega, když Giulii jedu z kopce a dám nohu z plynu, tak neodřadí na další kvalt, ale brzdí na aktuální kvalt motorem.... samozřejmě, podřadit si kdyžtak musím ručně....
[/quote]
A o jaký měnič jde? Já myslel, že Stelvio má dvouspojku a ne hydrodynamicky měnič???
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Stelvio (pokec)
Neeee, Stelvio i Giu mají klasickej planetovej automat s měničem
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Stelvio (pokec)
Dá sa niekde nastaviť, aby sa pri dennom svietení zapínali aj koncové svetlá? Pomerne často mi blikajú, že mi automatika nezapla stretávačky a koncové mám zhasnuté...
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stelvio (pokec)
Nevim, možná je to jen o SW nastavení, mě při denním svícení koncová světla svítí
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Stelvio (pokec)
Na Giu to funguje tak že:
Auto-svietia iba predné DRL
O-svieti predné DRL + zadné svetlá.
Auto-svietia iba predné DRL
O-svieti predné DRL + zadné svetlá.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stelvio (pokec)
tak tohle jsem třeba nevěděl, měl jsem za to, že na denní svícení jsou pokaždý aktivovaný i zadní světla, bez ohledu jestli to mám zapnutý na "Auto" nebo "0". Pokud je venku normálně denní světlo tak to mám pořád na "0" protože by se mi světla rozsvěcela na pár minut jenom kvůli výjezdu z garáže.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Stelvio (pokec)
Tak od toho to je AUTO, aby to clovek nemusel porad zapinat a vypinat a myslet na to To je podobne jako s tou automatickou brzou u automatu Jinak myslim, ze tohle je jedna z veci, ktera funguje docela dobre a neni prehnane citliva ani nezapina prilis pozde. Konkretne v Praze kdybych to mel rucne zapinat vzdycky, kdyz vjedu do tunelu nebo podzemnich garazi, tak by mi asi jeblo..
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů