Sice nerad, ale nechce se mi to sosat z původních zdrojů, takže použiju tabulky z žumpy - autofóra. Tam je jasně vidět, že i když počet aut neustále narůstal, počet DN v letech zrušení rychlostních omezení stagnoval. Což nepotřebuje další komentář...
https://www.autoforum.cz/fascinace/pred ... yla-vsude/
A v dnešní době, kdy je každých 500m semafor, kruháč nebo zpomalovací retarder, úsekové měření nebo tabulka ukazující rychlost, navíc při současné hustotě provozu, je jednoznačné, že za počtem DN je především to, že autoškoly jsou úplně k ničemu, řidičák dostane každý. Když se podíváte na příčiny DN, tak o rychlosti to fakt není
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/. Zrovna dneska jsem třeba vyrážel z Kutné Hory v 16:38 a v 17:15 jsem vyzvedával děti v centru Říčan. Za hustého deště a s dodržováním 50 km/h v měřených úsecích. Jinak je logické, že 50/90 tam bylo málokdy, a přitom nepíšu ani z nemocnice, ani z vazební cely, nikoho jsem neomezil, ani neohrozil. Ovšem podle dopravních expertů bych už měl být nejmíň 50x po smrti... Jenže kdyby autoškoly vydávaly ŘP jen tomu, kdo má k řízení dispozice, holt by byla řidičů tak desetina současného stavu, prodávalo by se míň aut, míň pneumatik, dílů, benzínu, s tím souvisí příjem státu na daních, kterými je tohle všechno zatíženo, atd. atd. Ono i převedení odpovědnosti na provozovatele v podstatě znamená, že přijde složenka na 500 nebo 800,- "pirát" jí zaplatí a jezdí dál = platí další a další pokuty, což je mnohem výhodnější než aby se piráti vybodovali a stát tak o příjmy z pokut přišel. Takže na jednu stranu kecy jak je potřeba zvyšovat bezpečnost SP a na druhé straně do očí bijící snaha nechat lidi ať si jezdí, bourají, opravují, ovšem hlavně ať platí... Úmrtí je samozřejmě špatně, to přijdeme o daňového poplatníka, takže současný stav, kdy se hodně bourá, ale relativně míň umírá, je asi úplně ideální - z pohledu státu.