Povedlo se najít řešení?...mám naprosto stejný problém (2,4 147 kw). Vyměněn alternátor, rozvody, egr, všech pět vstřiků repas, palivový filtr (vyzkoušen i bipass), vyčištěno palivové potrubí. Ale děje se pořád.RonyV píše: ↑6.4.2014, ned 19:16 Ještě jsem vysledoval, že to opravdu dělá pouze, když je ručička na 88-90C. Jak mile padne pod, nebo je motor i úplně studený, tak běží kultivovaně tak jak má.
Nemůže to dělat nějaké čidlo na tom načatém termostatu?
Pro asi nejlepší představu jsem udělal dnes krátkej záznam.
Jeden za studena je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=YzO7yd5W9ow
Druhej záznam kde je motor ohřátý přesně na 90C:
https://www.youtube.com/watch?v=ro0r_Qkm26Q
cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Mě kolísání otáček na volnoběh zahřátého motoru téměř stoprocentně vyřešilo vyčištění vstupu do sání a té škrtící klapky co tam je.
Nejde ani tak o zúžení průměru. Asi to spíš překáží chodu té klapky. A taky ten vstup do sání není jen trubka. Jsou tam takové kanálky okolo. Nevím k čemu, ale měl jsem je úplně zanesené. Třeba to má mít nějaký vliv na proudění vzduchu. Těžko říct. Koukni na ty fotky.
Viz. tady: viewtopic.php?f=37&t=6051&start=250#p484897
Zřejmě se tam víří saze od EGR a naleze to až do té klapky. EGR jsem čistil už předtím a nepomohlo. Pomohlo až toto. Nicméně pokud jsi zatím nečistil ani EGR, tak udělej při jednom. EGR je třeba udělat včetně vyražení selenoidu z té černé části s cívkou, protože problém je zpravidla tam a ne v klapce samotné.
Ale mě to kolísalo trochu jinak. Šlo o takové samovolné oscilační přidávání otáček v delších a výraznějších cyklech.
Zkušební odpojení váhy vzduchu a vyčištění čidla tlaku v sání taky nic nestojí.
Nejde ani tak o zúžení průměru. Asi to spíš překáží chodu té klapky. A taky ten vstup do sání není jen trubka. Jsou tam takové kanálky okolo. Nevím k čemu, ale měl jsem je úplně zanesené. Třeba to má mít nějaký vliv na proudění vzduchu. Těžko říct. Koukni na ty fotky.
Viz. tady: viewtopic.php?f=37&t=6051&start=250#p484897
Zřejmě se tam víří saze od EGR a naleze to až do té klapky. EGR jsem čistil už předtím a nepomohlo. Pomohlo až toto. Nicméně pokud jsi zatím nečistil ani EGR, tak udělej při jednom. EGR je třeba udělat včetně vyražení selenoidu z té černé části s cívkou, protože problém je zpravidla tam a ne v klapce samotné.
Ale mě to kolísalo trochu jinak. Šlo o takové samovolné oscilační přidávání otáček v delších a výraznějších cyklech.
Zkušební odpojení váhy vzduchu a vyčištění čidla tlaku v sání taky nic nestojí.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
EGR nový,....vyčistit sání vyzkoušíme, ale tam problém spíš nebude,....bylo dole a je čisté. Houpe to tak jako by vynechal válec (otáčky klesnou a vrátí se zpět). Je to závislé na teplotě motoru, tak jestli čidlo vody neháže nějakou chybu, zkusíme ho taky vyměnít.
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Po odstavení DPF, EGR a aretaci klapek v sání byl problém hned fuč. Za vinu to dávám z těch tří věcí asi klapkam v sání.
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Zdravím chci se zeptat mám Alfu Romeo 159 jtdm 2007 rok a neotvira se mi termostat po ptoturovani teota padne na 90 a muzu zase jet co to může byt .. Jo a začali i piskat řemeny díky za info
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
Tak to nebude termostatem ale vadnou vodní pumpou
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: cukání motoru na volnoběh 2,4 JTD-M
u mě tohle nepomohlo ;)
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti