
Díky.
děkujeme za Váš dotaz a za podrobný popis situace.
Podle našich zjištění se u Vašeho vozidla Alfa Romeo 159 2,4 JTDm pravděpodobně jedná o motor typu 939A3.000. Tento typ vozidla je schválen dle globální homologace e3*2001/116*0212*. Výrobce pro tento typ motoru stanovil volnoběžné otáčky na hodnotu 850 +/- 20 ot./min. Tyto hodnoty jsou uvedeny přímo v globální homologaci a používají se při zkoušce volné akcelerace dle předpisu EHK 24, ze které vychází měření emisí ve stanici SME.
Hodnoty volnoběžných otáček v datech DEKRA nejsou chybné – jsou stanoveny s tolerancí na 860 +/- 60 ot./min a odpovídají předpisům pro tento typ motoru. Pokud tedy Řídící jednotka Vašeho vozidla trvale drží otáčky na 760 ot./min, na vozidle nejsou žádné závady ovlivňující chování motoru a nebyl proveden žádný zásah do řídícího systému motoru, doporučujeme pro řešení aktuální situace kontaktovat výrobce vozidla nebo jeho akreditovaného zástupce.
Co se týče významu volnoběžných otáček pro emisní kontrolu, tyto hodnoty jsou klíčové pro zajištění správného fungování motoru a jeho emisního systému. Jakmile vozidlo neplní předepsané hodnoty, není možné pokračovat v emisní zkoušce, protože nelze garantovat správné výsledky pro další měřené parametry.
Díky za odpověď. Zajímalo mne jak jsou na tom ostatní Alfy. Jestliže tvoje Alfička má 820 jsi v tolerančním rozsahu a nemáš problém. Je tedy otázkou proč ta moje točí tak málo, když není zřejmá žádná závada a ani diagnostika nic neukazuje. Je zajímavé že na těch 760 to sedí pevně se zapnutou klimou a světly i s vypnutými, takže jsem z toho usuzoval, že je tak nastavena regulace. Korekce na vstřikach jsou na dvou +1 a -1 ,a ostatníchtřech je to +- 0,2. Dále diagnostika u EGRu na volnoběh ukazuje 3,5% otevřeníAleš 292 píše: 2.10.2024, stř 15:36 Ahoj,co jsem koukal do svých protokolů z emisí z roku 2019,2021 a 2023 tak opravdu ve všech jsou požadované otáčky motoru 800-920 a já měl vždy cca 820. A to jsem byl na 2 různých místech na měření.
Čip to asi nemá. Auto jsem koupil z druhé ruky, 4 roky jezdilo u farmaceutické firmy v Německu a bylo pravidelně servisováno v autorizovaném servisu. Takže je čip velmi nepravděpodobný. EGR i DPF je ve funkci.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti