Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Zdravím všechny Alfisty. Mám dotaz. Vlastním Alfu 159 jtdm 110 kW a po podřazeni a akceleraci mi vždy auto spadne do nouzoveho režimu. Poprve mi ukazovala diagnostika egr a čidlo tlaku horního průtoku paliva. Vše jsem nechal vyměnit. Chvíli byl klid a nyní vždy za popisované situace přijde hned nouzový režim. Nevíte někdo čím by to mohlo být.? Jinak auto jezdí dobře. Předem díky za typy.
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 584
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Vypíše závadu? Kód? Diagnostika?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
No, a čo bolo robené s tým egr? Nieje problém tam? Čo vypisuje diagnostika teraz? A aká diagnostika bola použitá?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Zdravím, včera jsem byl na diagnostice a stále to ukazuje nízký tlak paliva v horní části přívodu. Dnes dávám auto do servisu při testu se ukázalo, že 4 válec má vyšší hodnoty takže se začne u testu vstřiků. Možná to bude vysokotlaké čerpadlo. Egr ventil byl výměněn za zcela nový kus stejně tak čidlo tlaku paliva.
- lukas.01
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Při problémech s tlakem paliva, bych začal výměnou palivového filtru.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Díky za rady. Problém vyřešen. Dala se na diagnostiku jednotka a někdo to zřejmě chtěl načipovat v garáži a udělal to špatně. Nahrán znovu originál softvér a vše už je ok. Proběhla i výměna oleje a filtrů včetně palivového.
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Wau, pekne, pekne.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Zdravím nechci zakládat nové téma.
Vlastním Alfu 159 1.9jtd 110kw
Auto šlo do servisu na výměnu rozvodu a zaslepení výrivych klapek. Po tomto servisu auto při studeném motoru spadne do nouzaku. Maximálně 2000 otáček a žádný tah. Jakoby vyplo turbo. Dle diagnostiky ukazovalo to čidlo v sání. Vyměnilo se za nové.Ventil regulace turba taky nové. Nové turbo nová hadice od intercooleru do turba. EGR ventil čistý hýbe se jak má. Po všech těchto výměnách žádná změna. Podotýkám rozvody a klapky se měnily v servise žádná domácí rychlovka. Žádnou chybu aktuálně diagnostika nepíše.
Akorát po vyměněné těch klapek se nepřehrala R.J. motorek zůstal na autě.
Jsem už bezradný nevím po čem jít. Napada vás něco díky.
Vlastním Alfu 159 1.9jtd 110kw
Auto šlo do servisu na výměnu rozvodu a zaslepení výrivych klapek. Po tomto servisu auto při studeném motoru spadne do nouzaku. Maximálně 2000 otáček a žádný tah. Jakoby vyplo turbo. Dle diagnostiky ukazovalo to čidlo v sání. Vyměnilo se za nové.Ventil regulace turba taky nové. Nové turbo nová hadice od intercooleru do turba. EGR ventil čistý hýbe se jak má. Po všech těchto výměnách žádná změna. Podotýkám rozvody a klapky se měnily v servise žádná domácí rychlovka. Žádnou chybu aktuálně diagnostika nepíše.
Akorát po vyměněné těch klapek se nepřehrala R.J. motorek zůstal na autě.
Jsem už bezradný nevím po čem jít. Napada vás něco díky.
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Jaké bylo to sání? Plastové, nebo hliníkové? Tuším, že u plastového sání jsme to kdysi museli udělat tak, že se motorek po zaslepení odmontoval a jen přidrátoval a připojil k ŘJ, aby si myslela, že s tím pořád hýbe. U hliníkového sání se dalo pryč to táhlo a motorek sebou mrskal sem a tam a netušil, že už ničím nehýbe. Předpokládáím že problém bude v tom motůrku, musí se volně pohybovat.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
No sání je hliníkové a klapky jsou zavařené. A motorek tam normálně zůstal a připojil jinak vše je pryč tak mi to aspoň mechanik říkal.
Takže myslíte že bude nejlepší přemapovat jednotku a výrive klapky totálně v softwaru oddělat ?
Takže myslíte že bude nejlepší přemapovat jednotku a výrive klapky totálně v softwaru oddělat ?
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Nic bych nepřemapovával, dokud se nenajde problém. Zkontroluj motorek, jestli se při přidání plynu hýbe. Píšeš, že auto padá do nouzáku, ale nevypisuje žádnou chybu. To je divné, když padne do nouzáku, musí detekovat chybu. Není třeba jen špatně nasunutý konektor EGR? Ten způsobí padání do nouzáku. Jinak to že to nechce přes 2000, netáhne a nejde turbo je způsobeno tím nouzovým režimem.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Dobře zkusím to. Díky popřípadě ten motorek je přesně kde ? Na škrtící klapce ze spodu? EGR jsem teď sundával a dával nové těsnění nepřijde mi že by konektor byl špatně zasunut.
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Ne, myslel jsem motorek, co ovládal swirl klapky, ten je zezadu na sání.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Podívám se na to. Děkuji za info. Dneska ještě zkusím diagnostiku. A dám vědět.
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Beze změny. Na diagnostice nic.
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
A padá ti to teda do nouzáku, nebo ne?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Nastartují chvíli jede normálně a pak jakoby cukne ale ne vždy a konec auto bez tahu maximálně 2000otacek. Převážně to dělá jen při prvních startech. Nejčastěji 2x po chvilce a pak nastartují a jede normálně. Dělá to při studeném motoru převážně.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9115
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
A kontrolka motoru se rozsvítí nebo ne? Jestli ne a diag je čistá, zkusil bych vyměnit čidloklik. Bylo by to sice ne úplně tradiční chování, ale je to jedna z věcí, které umí zlobit, aniž by to na sebe práskly.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Nesvítí mi právě že vůbec nic. Ale je mi záhadou že to začlo blbnout takhle až co se vytáhly klapky do té doby to jezdilo normálně.
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Každopádně teď jsem ležel pod autem a nemůžu to čidlo najít ? Kde bych ho měl asi hledat přibližně ? A pak otázka buď čidlo a nebo setrvačník na kterým je to kolo co vyhazuje ty signály... 

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Ale moc nevěřím tomu, že to bude ono. Chyba tohoto senzoru se projevuje tím, že auto chcípne po zahřátí. Senzor se změnou teploty přestane fungovat. Divné je, že po zahřátí ten motor jede normálně, pokud ti dobře rozumím.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Já mám jiný nápad! Při mojí skleróze mě to mohlo napadnout dřív. Přesně to samé mi Alfa začala dělat předloni na podzim. Nečekaně občas při podřazení, nebo vyřazení a pak znovurozjetí nechtěla jít přes 2000 otáček. Vždycky pomohlo zastavit, vypnout motor a nastartovat. Prostě ať jsem šlapal na plyn jak jsem chtěl, nic moc se nedělo, otáčkoměr líný. Turbo se ani nehnulo. Zajímavé bylo, že motor jinak táhnul normálně, takže se dalo ve městě rozjet až na 4 a na těch 2000 otáček dojet dom, když se to stalo poprvé. Podezříval jsem plynový pedál a koupil druhý. Ale v tom to není, je to prachsprostý snímač polohy brzdového pedálu. Zasekne se a nevrátí. ECU si myslí, že brzdíš, takže nedovolí motoru akcelerovat přes 2000 a je jedno jak moc dupeš na plyn. Zkus se zamyslet, jestli se to padání do nouzáku neděje po tom, cos brzdil, třeba na křižovatce, nebo vjezdu na hlavní po tom studeném startu. Stačí třeba jen jet za někým a trochu ťuknout na brzdu, člověk si to ani neuvědomí. Pokud by to mohlo být tak, tak to ootestuješ jednoduše, projeď ji studenou po tmě, při tom nouzáku by ti mělo svítit brzdové světlo v 5 dveřích i když nebrzdíš.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
Vojtěch Vychodil
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.10.2024, úte 11:25
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Jede vcelku normálně ale mám omezené otáčky na 3500 což je jeden z příznaků vadného čidla nebo setrvaku. Mohl by to dělat i ten setrvak?
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Nikdy jsem neslyšel o vadném setrváku, na to zapomeň. Nahoře jsi psal, že to připomíná nouzák a nejede víc než 2000.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9115
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni
Já bych na to čidlo taky moc nevsázel, protože jak jsem i psal, tehle projev není typický. Ale jeho výměnou nic nezkazíš a vyloučíš jednu z potenciálních věcí.
Ale to co píše Tanguero vypadá víc než nadějně. Ověřit se to ještě jednodušeji a to na diagnostice, kde se dá poloha většiny snímačů zobrazit. Za jízdy bys to taky mohl poznat pomocí tempomatu, v tom chybovém stavu by neměl jít aktivovat (zapnout ano).
Ale to co píše Tanguero vypadá víc než nadějně. Ověřit se to ještě jednodušeji a to na diagnostice, kde se dá poloha většiny snímačů zobrazit. Za jízdy bys to taky mohl poznat pomocí tempomatu, v tom chybovém stavu by neměl jít aktivovat (zapnout ano).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti