Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
// zalozeno jako diskuse k clanku Alfa Romeo 8C Competizione
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... mpetizione
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... mpetizione
Alfetta GTV L
Re: Alfa Romeo 8C Competizione
http://www.youtube.com/watch?v=vX93trcL ... ed&search=
zvuk
http://www.youtube.com/watch?v=Ag4jSyle ... ed&search=
a tady na okruhu..
zvuk
http://www.youtube.com/watch?v=Ag4jSyle ... ed&search=
a tady na okruhu..
Alfetta GTV L
zřejmě první test 8C co vyšel česky:
Vymodlený návrat
Je ohromující Alfa Romeo 8C Competizione soupeřem pro Aston Martin? Samozřejmě. A to jste ji ještě neslyšeli...
Před čtyřmi lety, když se Alfa dotkla samého dna, rozhodl se její tehdejší šéfdesignér Wolfgang Egger pozvednout morálku. Přišel proto s konceptem čtyřmilionového dvousedadlového kupé, které mělo jasně dokázat, že Alfa Romeo nezapomněla na své kořeny. Jméno 8C Competizione pak bylo návratem přímo do dob největší slávy. Po autě toužil leckdo, jenže Fiat měl tehdy mnoho jiných starostí, například jak do budoucna oddělit Ferrari a Maserati, takže si odmítl situaci komplikovat.
Zatímco studie 8C pomalu upadala v zapomnění, společnost posílená úspěchem Brery a 159 a vybavená novým pragmatičtějším managementem se rozhodla akcentovat sportovní image.
Po návratu na severoamerický trh v roce 2009 ji bude potřebovat a omezená série 8C je tím nejlepším nástrojem. Před několika dny Alfa hrdě odhalila produkční 8C, od definitivního schválení projektu přitom uběhlo sotva osmnáct měsíců.
A hned nám dovolila svézt se na testovací trati Bolocco.
Za většinu podvozku vděčí Alfa Maserati. Vezměte platformu Quattroporte, zkraťte ji o čtyřicet centimetrů (na rozvor 2,65 metru), přestavte zadní část, přišroubujte dvojité lichoběžníky i s pomocnými rámy (opět z Quattroporte) a přidejte jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory i pouzdra, ještě zbývá nové řízení se dvěma a půl otáčkami od dorazu k dorazu a mocné větrané kotouče na všech kolech.
Že by to chtělo trochu síly? Co takhle použít převrtanou verzi čtyřvačkového osmiválce Maserati, která má díky většímu zdvihu objem 4,7 litru namísto dřívějších 4,2? Pochopitelně nesmí chybět nová hlava s jinak tvarovanými spalovacími komorami. Tato jednotka se dostane i do vozů Maserati, nikdy však s parametry z 8C: 450 koní v 7000 otáčkách za minutu a 480 newtonmetrů ve 4750 ot./min. Podobně jako u vozů dárcovské značky poputuje točivý moment dutou hřídelí ke vzadu umístěné šestistupňové převodovce Cambiocorsa, sdílející skříň se samosvorným diferenciálem. Řadí se pádly pod volantem.
Competizione je unikátní svou karoserií. Tvoří ji monokok vyztužený vzpěrami a vyvedený celý v karbonu. Jeho tvar, zejména ve spodní části, ladili inženýři pečlivě v aerodynamickém tunelu Dallary. Konečný produkt váží 1585 kilogramů, přibližně o 100 kilo méně než staré Maserati Coupé s menším motorem.
Nakolik se konstrukce podepisuje na výjimečné torzní tuhosti, oceníte až po rozjezdu. Charakter auta však není takový, jaký byste očekávali: kombinace „vyspělých" karbonových dílů, přepychové italské kůže a působivých dekorací z frézovaného hliníku v interiéru šíří auru dlouhonohého GT. Jen tvrdá skořepinová sedadla s pevnými, ale dobře čalouněnými bočnicemi a žebrováním ve stylu starých kupé Alfy dávají tušit ostřejší povahu.
Nastartujte motor a poslední stopy pochybností zmizí. 8C má ten nejlepší a nejsportovnější zvuk v historii, mocný dunivý štěkot, přecházející ve vytí, za něž by se nestyděly speciály z Le Mans.
Převodovka navíc při přeřazení úžasně cvaká. Velmi italské. Atmosféra ještě zhoustne, když stisknete tlačítko Sport, které otevře dvojici obtokových ventilů ve výfuku, zkrátí chod plynu i dobu řazení a nastaví stabilizaci do polohy „hrdina". Competizione, první Alfa s pohonem zadních kol za posledních patnáct let, je až děsivě sportovní, rychlá a silná. Může se zcela beze strachu postavit současným porsche, astonům a ferrari a mnohé z nich překoná. Udávaných 293 kilometrů v hodině zvládne (pojede i rychleji, jak říká šéf projektu Domenico Bagnesco) a tříciferná čísla ukáže na tachometru už za 4,2 sekundy.
Na okruhu vyniknou kromě výkonu výhody poměrně kompaktního uspořádání s motorem za přední nápravou.
Řízení je krásně čisté a rozložení hmotnosti ideální (49 ku 51 ve prospěch zadní nápravy). Pružiny jsou tuhé stejně jako tlumiče, přesto se v nejostřejších zatáčkách dočkáte menších náklonů (pravděpodobně kvůli předvídatelnosti na mokru). Celkově však nemají jízdní vlastnosti daleko k dokonalosti. S vypnutou kontrolou trakce stroj zatáčí, jako by měl přilepený čumák k asfaltu, a záď přejde na požádání do předvídatelné přetáčivosti.
Výsledek? Nová Alfa není skutečným GT, a tedy konkurentem Aston Martinu DB9. Je příliš sportovní a moc hlasitá pro bezstarostné projíždky po Francii s přítelkyní po boku. Zrodila se pro rychlou jízdu, chce dobrodružství. Na poměry GT je spíše hotrodem, jenže když vystoupíte, vlezli byste nejradši zpět dovnitř.
A to je jedním z důvodů, proč jde tak na dračku navzdory vysoké ceně v přepočtu 4,7 milionu korun. Pokud si ji chcete objednat, měli byste být rychlí. Ale máme pro vás i dobré zprávy. Spider zatím prodávat nezačali. Takže pokud máte pět milionů na kontě, vaše naděje zatím nezemřela.
***
ALFA ROMEO 8C - FAKTA + TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ
Cena 4 700 000 Kč (přepočet)
Nejvyšší rychlost 293 km/h
O-1OO km/h 4,2 s
Spotřeba 15,81/100 km
Emise CO2 377 g/km
Hmotnost 1585 kg
Motor V8,4691 cm3
Výkon 450koní v 7000ot./min.
Toč. moment 480 Nm při 4750 ot.
Převodovka 6stupňová sekvenční
Ergonomie průměr, design nádherný
Není se co divit, že už je vyprodaná.
Alfa 8C je na gétéčko až příliš nekompromisní.
TEXT STEVE CROPLEY
Vymodlený návrat
Je ohromující Alfa Romeo 8C Competizione soupeřem pro Aston Martin? Samozřejmě. A to jste ji ještě neslyšeli...
Před čtyřmi lety, když se Alfa dotkla samého dna, rozhodl se její tehdejší šéfdesignér Wolfgang Egger pozvednout morálku. Přišel proto s konceptem čtyřmilionového dvousedadlového kupé, které mělo jasně dokázat, že Alfa Romeo nezapomněla na své kořeny. Jméno 8C Competizione pak bylo návratem přímo do dob největší slávy. Po autě toužil leckdo, jenže Fiat měl tehdy mnoho jiných starostí, například jak do budoucna oddělit Ferrari a Maserati, takže si odmítl situaci komplikovat.
Zatímco studie 8C pomalu upadala v zapomnění, společnost posílená úspěchem Brery a 159 a vybavená novým pragmatičtějším managementem se rozhodla akcentovat sportovní image.
Po návratu na severoamerický trh v roce 2009 ji bude potřebovat a omezená série 8C je tím nejlepším nástrojem. Před několika dny Alfa hrdě odhalila produkční 8C, od definitivního schválení projektu přitom uběhlo sotva osmnáct měsíců.
A hned nám dovolila svézt se na testovací trati Bolocco.
Za většinu podvozku vděčí Alfa Maserati. Vezměte platformu Quattroporte, zkraťte ji o čtyřicet centimetrů (na rozvor 2,65 metru), přestavte zadní část, přišroubujte dvojité lichoběžníky i s pomocnými rámy (opět z Quattroporte) a přidejte jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory i pouzdra, ještě zbývá nové řízení se dvěma a půl otáčkami od dorazu k dorazu a mocné větrané kotouče na všech kolech.
Že by to chtělo trochu síly? Co takhle použít převrtanou verzi čtyřvačkového osmiválce Maserati, která má díky většímu zdvihu objem 4,7 litru namísto dřívějších 4,2? Pochopitelně nesmí chybět nová hlava s jinak tvarovanými spalovacími komorami. Tato jednotka se dostane i do vozů Maserati, nikdy však s parametry z 8C: 450 koní v 7000 otáčkách za minutu a 480 newtonmetrů ve 4750 ot./min. Podobně jako u vozů dárcovské značky poputuje točivý moment dutou hřídelí ke vzadu umístěné šestistupňové převodovce Cambiocorsa, sdílející skříň se samosvorným diferenciálem. Řadí se pádly pod volantem.
Competizione je unikátní svou karoserií. Tvoří ji monokok vyztužený vzpěrami a vyvedený celý v karbonu. Jeho tvar, zejména ve spodní části, ladili inženýři pečlivě v aerodynamickém tunelu Dallary. Konečný produkt váží 1585 kilogramů, přibližně o 100 kilo méně než staré Maserati Coupé s menším motorem.
Nakolik se konstrukce podepisuje na výjimečné torzní tuhosti, oceníte až po rozjezdu. Charakter auta však není takový, jaký byste očekávali: kombinace „vyspělých" karbonových dílů, přepychové italské kůže a působivých dekorací z frézovaného hliníku v interiéru šíří auru dlouhonohého GT. Jen tvrdá skořepinová sedadla s pevnými, ale dobře čalouněnými bočnicemi a žebrováním ve stylu starých kupé Alfy dávají tušit ostřejší povahu.
Nastartujte motor a poslední stopy pochybností zmizí. 8C má ten nejlepší a nejsportovnější zvuk v historii, mocný dunivý štěkot, přecházející ve vytí, za něž by se nestyděly speciály z Le Mans.
Převodovka navíc při přeřazení úžasně cvaká. Velmi italské. Atmosféra ještě zhoustne, když stisknete tlačítko Sport, které otevře dvojici obtokových ventilů ve výfuku, zkrátí chod plynu i dobu řazení a nastaví stabilizaci do polohy „hrdina". Competizione, první Alfa s pohonem zadních kol za posledních patnáct let, je až děsivě sportovní, rychlá a silná. Může se zcela beze strachu postavit současným porsche, astonům a ferrari a mnohé z nich překoná. Udávaných 293 kilometrů v hodině zvládne (pojede i rychleji, jak říká šéf projektu Domenico Bagnesco) a tříciferná čísla ukáže na tachometru už za 4,2 sekundy.
Na okruhu vyniknou kromě výkonu výhody poměrně kompaktního uspořádání s motorem za přední nápravou.
Řízení je krásně čisté a rozložení hmotnosti ideální (49 ku 51 ve prospěch zadní nápravy). Pružiny jsou tuhé stejně jako tlumiče, přesto se v nejostřejších zatáčkách dočkáte menších náklonů (pravděpodobně kvůli předvídatelnosti na mokru). Celkově však nemají jízdní vlastnosti daleko k dokonalosti. S vypnutou kontrolou trakce stroj zatáčí, jako by měl přilepený čumák k asfaltu, a záď přejde na požádání do předvídatelné přetáčivosti.
Výsledek? Nová Alfa není skutečným GT, a tedy konkurentem Aston Martinu DB9. Je příliš sportovní a moc hlasitá pro bezstarostné projíždky po Francii s přítelkyní po boku. Zrodila se pro rychlou jízdu, chce dobrodružství. Na poměry GT je spíše hotrodem, jenže když vystoupíte, vlezli byste nejradši zpět dovnitř.
A to je jedním z důvodů, proč jde tak na dračku navzdory vysoké ceně v přepočtu 4,7 milionu korun. Pokud si ji chcete objednat, měli byste být rychlí. Ale máme pro vás i dobré zprávy. Spider zatím prodávat nezačali. Takže pokud máte pět milionů na kontě, vaše naděje zatím nezemřela.
***
ALFA ROMEO 8C - FAKTA + TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ
Cena 4 700 000 Kč (přepočet)
Nejvyšší rychlost 293 km/h
O-1OO km/h 4,2 s
Spotřeba 15,81/100 km
Emise CO2 377 g/km
Hmotnost 1585 kg
Motor V8,4691 cm3
Výkon 450koní v 7000ot./min.
Toč. moment 480 Nm při 4750 ot.
Převodovka 6stupňová sekvenční
Ergonomie průměr, design nádherný
Není se co divit, že už je vyprodaná.
Alfa 8C je na gétéčko až příliš nekompromisní.
TEXT STEVE CROPLEY
Alfetta GTV L
kurňa čte se to dobře Pánbůh zaplať že když už Alfa dělá takový supersport, tak že se to opravdu na 100% povedlo, protože kdyby to dopadlo třeba jak Brera, která vypadá že jede 300 a pak ji vypráší kdeco, tak by to byl vážně trapas desetiletí.... Už se těším na nějaký pořádný test, kde budou videa a třeba nějaké srovnání s Porsche a Ferrari.... Kéž by to auto nasadili do FIA GT nebo třeba do Le Mans (to bych tam snad i zajel).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
tak ted jsem si malem cvrknul do textilu
tohle video si dejte a halvne si pustte ZVUK !!!
http://www.youtube.com/watch?v=6Xx3fWf4DUs&NR=1
tohle video si dejte a halvne si pustte ZVUK !!!
http://www.youtube.com/watch?v=6Xx3fWf4DUs&NR=1
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
přesně tak, tohle auto není o zisku ale o tom zvýšit značce prestiž a započít její obrodu. zejména kvůli návratu do USA to byla nutnost..Richie píše:jen mi neni uplne jasny proc jich vyrobili jen 500ks ?? 1000 vcetne spideru ....myslim ze kdyby jich vyrobili 3x tolik tak se prodaj jak prd....mozna kvuli originalite?? aby to nemel kazdej?
Alfetta GTV L
uááááá, to je nářez To auto je geniální a navíc jak se na to nalepí zelený čtyřlístek, tak pro mě osobně to vypadá ještě dvakrát líp A všimli jste si xichtu toho spolujezdce? Já myslím že několikrát se mu fakt dělalo šoufl a měl pořádný strach Jinak ta videa co dal Richie k Nuvolarimu a 6C jsou taky prima....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
aaaa...Casey Stoner ma nove auti....nebo se v nem teda alespon povozil
http://www.italiaspeed.com/2007/cars/al ... /1511.html
http://www.italiaspeed.com/2007/cars/al ... /1511.html
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
moc pekne...cvakejte na sipku doprava
http://magazine.windingroad.com/winding ... MAodhzqNog
http://magazine.windingroad.com/winding ... MAodhzqNog
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host