Odstraneni barvy/laku

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Odstraneni barvy/laku

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 11:31

Mam dotaz.... Zjistil jsem ze alfa 33 4x4 se zrejme vyrabel pouze v te vinove matalize s cernymi spodky dveri.

Obrázek


..ja tuto metalizu mam pod stavajicim lakem.....myslite ze je nejaka moznost dostat z toho dolu ten cerveny lak aby tam zustala origos barva ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 11:37

Myslím, že bez jeho znehodnocení ne. Nehledě na to, že to někdo určitě nalakoval proto, že ten původní lak nebyl úplně v kondici. Tudy asi cesta nepovede:-(
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 11:41

a ma cenu to strikat do origos barvy? nebo pokud to uz neni origos ,tak je z hlediska veteranske hodnoty uplne jedno jakou to bude mit barvu?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 13:38

Záleží, co od toho chceš. Jestli tam bude jediná změna motor, který jde teoreticky zase vyměnit, tak bych to do originální barvy dal (zvlášť když je celkem pěkná). Jestli to chceš jen na ježdění, tak na to kašli a udělej přes to třetí vrstvou samodomo lak v nějaké červené. Já bych to ale dal do původního stavu, zvenku veteránek, pod kapotou ďábel :D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 13:46

chci z toho mit jednou veterana...takze origos motor si samozrejme necham v garazi a jednou zgeneralkuju a vratim ho zpet...k tomu laku...je sice pravda ze by se mi libila alfa cervena ale musim rict ze ta vinova metla neni spatna...ale ta bude realna tak za 5 let :) ted zatim rozlestim stavajici cervenou..

vim ze to neni zadnej veteran a nejspis to ani nikdy nebude ceneny kousek ,ale to nic nemeni na tom, ze bych rad mel komplet origos stav a proto si myslim ze na bezne jezdeni je toho auticka uz skoda...

mimochodem metalize je asi podstatne drazsi barva ze? :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 13:50

Spíš než rozlešťovat stávající stav mi přijde lepší udělat novou provizorní vrstvu, protože ten lak je na tom fakt bídnej, co si pamatuju a měl bych strach, že to rozleštíš až do té původní metly.
Je to otázka pár korun za barvu, vcelku slušně jako provizorium jseš schopnej ten lak udělat i doma a dokonce i válečkem (to myslím vážně).
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 13:55

no docela by ses divil jak to prokouklo ,kdyz jsem to rozlestil...jinak k tomu strikani samodomo bych mohl mit strikaci pistol, takze bych nemusel pouzivat valecek :D (mimochodem to jsi nedky delal ? :) )
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 14:01

Richie píše:jinak k tomu strikani samodomo bych mohl mit strikaci pistol, takze bych nemusel pouzivat valecek :D (mimochodem to jsi nedky delal ? :) )
Já na svém autě ne, ale byl jsem u toho a výsledek mě dost překvapil.

Obrázek

Obrázek

a výsledek :D
Obrázek
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 14:04

to bych chtel videt zblizka :) kamos jednou natrel skodu 100 stetcem..a mel nejakou hustou barvu....to by jste se potrhali kdyby jste to videli :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 14:14

Hm, tak štětec je něco trochu jinýho. Tohle vypadalo pak hodně dobře.

Mimochodem když už jsme u toho trabanta na fotkách, tak tady je s ním dobře hračičkovské video :)
http://radim.gzk.cz/trabant/video/trabimimi.avi
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 14:31

cim se vlastne da odstranit lak..videl jsem v krame odstranovac laku..zadna levna vec to ale neni...mate nejakej tip?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 25.6.2008, stř 14:53

Je jediná a správná možnost obrousit nemusíš odstraňovat pouze rozbrousit do matova papírem tak 800 hrubost a pod vodou.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 15:01

Franik píše:Je jediná a správná možnost obrousit nemusíš odstraňovat pouze rozbrousit do matova papírem tak 800 hrubost a pod vodou.
ja myslel jak sundat stavajici lak a pod nim plnic..abych dostal na puvodni lak....mam to obrousit papirem?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 15:07

tady už se teda pouštím na tenký led, ale skoro bych řekl, že šance zbavit se vrchního laku a plniče tak, aby ten původní zůstal použitelný, je nereálné.

Jinak se používají odstraňovače laků, někde bych možná našel i názvy, ale jsou to dost sajrajty.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 25.6.2008, stř 20:52

Lak musíš udělat nový, spodní vrstva se zachránit nedá. Co se týče historické hodnoty a barvy laku, tak není o čem. Pokud se vyráběla 4x4 pouze v této kombinaci, tak všechno ostatní bude tuning :smt033

Dolů to jde pěkně podložným talířem pro úhlovou brusku a smirek aspoň číslo 100. Když je hrubší tak to dělá díry do plechu. Na tvarové věci je lepší lamelový kotouč, ale ne ten který má lamely těsně na sobě, nýbrž ten s lamelami postavenými skoro kolmo k talíři a mezerami cca 2 mm mezi nimi. Ty pak pěkně pruží a při práci se nepoškozuje plech. Jde to copánkovým kartáčem, ale není to tak efektivní. Samozřejmě nejlepší je to opískovat, ale pozor na velké plochy, písek může plechy vytepat a ty se pak zvlní.

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.6.2008, čtv 01:07

vzal bych to 220 sxentrickou vybrackou a vysledek se dostavi ihned.a hlavne tim dost srovnas plochy..protoze vice vrstev neni zrovna uz idealni. Richie ostehuj se na plzensko a tady je uplne vsecho co potrebujes a to za hubicku
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 26.6.2008, čtv 16:53

Kůrkyn píše:Lak musíš udělat nový, spodní vrstva se zachránit nedá. Co se týče historické hodnoty a barvy laku, tak není o čem. Pokud se vyráběla 4x4 pouze v této kombinaci, tak všechno ostatní bude tuning :smt033

Dolů to jde pěkně podložným talířem pro úhlovou brusku a smirek aspoň číslo 100. Když je hrubší tak to dělá díry do plechu. Na tvarové věci je lepší lamelový kotouč, ale ne ten který má lamely těsně na sobě, nýbrž ten s lamelami postavenými skoro kolmo k talíři a mezerami cca 2 mm mezi nimi. Ty pak pěkně pruží a při práci se nepoškozuje plech. Jde to copánkovým kartáčem, ale není to tak efektivní. Samozřejmě nejlepší je to opískovat, ale pozor na velké plochy, písek může plechy vytepat a ty se pak zvlní.
Pokud použiješ papír o této hrubosti tak si nepřej slyšet co ti potom řekne lakýra jelikož bude muset rýhy stříkat několikrát plničem. Radši použij jak říka Drtik excentrickou brusku a papír max hrubost těch 220 míň určitě né pokud možno brusku kruhového tvaru pokud si seženeš brusku tak si udělej výlet já ti daruju nějaký brusivo. Hlavně na povrchový plech nepoužívej nic rotačního jelikož si naděláš zábrusy a už to nikdo nedá dokupy anebo za hodně velký peníze.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 26.6.2008, čtv 20:39

Jo jo, Franik dí pravdu, stovkou bych šel tak možná na dřevo, ale na auto raději ne :-D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 26.6.2008, čtv 22:41

100 myslím jako minimum a nesmí se tlačit.

MarTass
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Registrován: 18.10.2009, ned 22:51
Bydliště: Přerov přechodně BRNO

Re: Odstraneni barvy/laku

Příspěvek od MarTass » 8.2.2010, pon 16:35

menší věci je podle mě lepší nechat vylouhovat v nějakým louhu,nevím přesně jak se připravuje,určitě se to dá někde vyčíst otázka je ale co potom s takovou chemikalíí
Fiat Bravo 1.6 16V LPG - dělník :D
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
Lancia Dedra 2.0 Turbo

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Odstraneni barvy/laku

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2010, pon 19:01

Chemický odstranění starých vrstev samozřejmě v profi oblasti žádnej problém, no
v našich skromnejch amaterskejch podmínkách nemá nikdo šanci odstrojenou kasli máčet
v 15-ti kubíkovým tanku ne zrovna levné lázně--nezbývá než důkladně rozbrousit --pokud ten starý lak drží fest, není v zásadě důvod sundat ho dolů komplet, no strojní rozbroušení fakt chce kvalitní excentr a bojím se , že kromě pneumatiky se na to nic moc nehodí-elektrika jen v nouzi..nebo nezbyde než klasika -ruka ...a pořádná trpělivost... :(

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstraneni barvy/laku

Příspěvek od Kůrkyn » 8.2.2010, pon 19:02

Máčení za účelem odstranění staré barvy dělá jedna firma v Německu a jedna kastle stojí asi 200 tis... :)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Odstraneni barvy/laku

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2010, pon 19:07

Slušnej výsledek udělá i amatér, ale musí použít špičkovej spotřební materiál,
z mizernýho materiálu neudělá dobrej výsledek ani profík...

rady lakýry--jak jsem koupil--tak prodávám--nejsem od fochu :-D




....Příklad lakování blatníku-finty ...

...Je to totiž celý vo tom,že lakýrníci nemaj rádi syrový plechy,a železo jako takový.Všechny ty materiály,který sou na to aplikovaný z fabriky maj totiž sice rozdílnou tvrdost-na kterou je ovšem lakýrník zvyklej,protože s tím dělá denně.Ale surový plechy maj tvrdost,na kterou je zvyklej klempíř a ne lakýrník.Pokud si koupíš jakejkoliv novej díl,tak je z devadesáti procent aspoň v nějaký matovce,kterou ten lakýra rozbrousí(ať v ruce pod vodou,nebo excentrem za sucha) a leje na to plnič.V případě,že se jedná o nějakou exkluzivnější záležitost,tak na to nedává nejdřív plnič-fuller,ale stříkací kit-spritz.Rozdíl je v tom,že plnič(sou samozřejmě různý typy dle tvrdosti a použití)je jemnej a měl by sloužit k zaplnění mikropórů,který vznikaj při broušení(ale pod vodou 400-800-ne nějaký brutality v ruce za sucha-smirek 60-80 apod.-na to nemůžeš stříkat nic,protože se to časem do těch rejh propadne.)A stříkací kit se používá stejně jako když kituješ špachtlí s tím,že ta špachtle ti na okrajích těch ploch,který roztíráš,udělá moc velký hrany-díky kterejm se pak ubrousíš,kdežto ten nástřik pistolí ti udělá souvislou vrstvu,která se pak krásně brousí a hlavně to daleko dřív dostaneš do absolutní roviny,která je pro finální podobu laku auta nejdůležitější.
Abych ten úvod dostal do nějakejch rozumnejch dimenzí,tak si představíme jednoduchej příklad.Máme špatně vyvařenej blatník a snažíme se to dohnat kitem.Nakitujeme to,vezmeme si lakýrnickej hoblík a rovnáme.Ten hobl vypadá stejně jako truhlářskej,akorát ten spodek pod rukojetí má jen zhruba půl centimetru a je polepenej gumou,na kterou se přilepí smirek.Je to dlouhý zhruba 30 cm a finta je v tom,že díky tý rovný ploše a samozřejmě nezbytnýmu fortelu tím dokážete srovnat jakoukoli bouli...Problém nám nastává ve chvíli,kdy se dostaneme k nějaký větší bouli.Stane se totiž to,že díky tý bouli sme z části blatníku na kitu,ale z druhý části začínáme podbrušovat,díky tý bouli,až na plech.A sme u jádra věci.Ten plech má samozřejmě absolutně jinou tvrdost než kit a tím pádem se hoblík zabrušuje jen do kitu a ne do plechu...a vzniká nám co?Vzniká nám boule,která je ještě větší,než byla původně...Proto začíná veškerá sranda kvalitním klempířem.Po praseti se i sebelepší lakýrník může snažit jako sviň a je to houby platný.Nakitování má totiž smysl v tloušťkách do půl centimetru,radši tak 2mm.Víc je prasárna,protože se to jednoho krásnýho dne štípne nebo to prostě praskne a je to v hajzlu...

Dáme si modelovej příklad,jak nalakovat novej nebo pěkně klempířsky opravenej blatník:

Blatník v černým matu vezmem a rozbrousíme ho v ruce pod vodou smirkem kolem 400-600.Odmastíme celou plochu odmašťovačem a dáme dvakrát do celolaku stříkacím kitem.Stříkací kit zabrousíme excentrem-smirek 400-600.Pokud nemáme excentr tak opět ručně pod vodou 600-1000.Všeobecně platí pravidlo-za sucha excentrem 400 = pod vodou v ruce 800.Opět odmastíme a stříkáme dvě vrstvy plniče.Po vyschnutí používáme tzv.kontrolní sprej.Ideální je obyčejná černá matovka,kterou zaprášíme blatník.Když říkám zaprášíme,tak zaprášíme-žádný laky.Fígl je v tom,že teďka už budem brousit pouze ručně a pod vodou,tvrdost 800-1200 a ta matovka je tam prostě proto,že jakmile ta černá špína z černý matovky z plniče zmizí,tak sme co?...tak sme zbrousili vrchní vrstvu plniče do absolutní hladkosti.Teď už jenom odmastíme a lejeme lak,kterej už je finální.Buď lak,kterej jde rovnou do lesku nebo tzv.bázi(která je po vyschnutí matná)a přez ní lesklej bezbarvej(klar)lak.Tahle kombinace báze-lak se používá u metalízy a laků,kde chceme dosáhnout velmi vysokýho lesku.

diskuze:
.......ale osobně si myslim...že k docílení opravdovýho laku...kterej tu všichni chcete je potřeba dát na auto...základ...vrstvu spritzu(nalitýho uplně do plnejch)...dvě vrstvy plniče(každou tónovanou jakoukoli barevnou bází,aby bylo vidět jednotlivý vrstvy plniče kvůli probrušování)...kolem pěti vrstev báze...a zhruba 2 až tři vrstvy krycího laku...pokud mezitim ještě zaleštíte zhruba po třetí vrstvě báze díl smirkem 2000 pod vodou...docílíte vynikajícího výsledku...

.......uvedu blbost...ale pro srovnání...karoserie Rolls Royce je lakovaná zhruba 20ti vrstvama plničů a laků...a to je předtim karoserie vyklepaná karosářema na setinu milimetru...je naprosto rovná...díly se porovnávaj podle dřevěnejch kopyt a mistrovství karosářů je neuvěřitelný...vlastnímu nanášení plničů a barev předchází zušlechtění karoserie různejma pokoveníma...který se pak ještě elektricky galvanizujou...aby lak přilnul naprosto stoprocentně.

...lakujeme celolak...jak to vlastně uděláme...z naprosto logickejch důvodů začneme tlačit lak na střechu...páč jak to fičí dolu...tak de prach dolu a takhle to protlačíme až někam do p.rdele...no...a to je co?...a to je právě na p..u...

...začínáme lakovat sloupky kolem dokola...jakmile totiž začneme střechou a pak budem lakovat vrch sloupku směrem ke střeše...tak si tim lakováním sloupku budem co?...si budem prášit na střechu vole...jo...přesně...a pomeranč začíná bujet...

...nesprašuj to vokolo auta...začni lakovat sloupky s rozstřikem dolu a nahoru...pak dej střechu od okrajů ke středu...a pak dolakuj od středu auta k podlaze...miř na díl...nestříkej to vokolo...

...a závěrem...co ti neni jasný...ptej se znova...

..jediná cesta jak docílit špičkovýho laku je lakování v peci(lakovacím boxu)...tim...že se pak pec ohřeje u akrylu zhruba na 30 stupňů...a celou dobu vod počátku lakování z ní ventilátory sajou sračky...docílíte toho...že neexistuje prach a nečistoty...zároveň barva tim luftem precizně prosychá...a tim horkem se stane to...že se barva jakoby napne a lesk je na světě...

...hic se dát využít třeba vod slunce...jenže taková zvídavá vosa v kombinaci s holubím lejnem v laku nepotěší...

...vono se to blbě píše...to chce vidět..



......Já osobně používám taky zásadně suchej způsob,ale skutečně dobrej lakýrnickej excentr-což je přístroj,kterej je ovládanej,respektive hnanej vzduchem a má kruhovej tvar brousící plochy+odsávání pro vysavač(aby ste to žrali aspoň o trochu míň)je za hroznej baťoh peněz.Takže na to,aby si dotyčnej připravil díly za 5000,-Kč a za excentr vyhodil 7000,-Kč i víc je trochu kontraproduktivní přístup.Takže namasírovat svaly a brousíme a brousíme,dokud se buď nesložíme nebo to nevyrovnáme.Elektrický excentry sou dobrý tak na dřevo a možná něžné pohlaví by to mohlo využít nějak jinak-má to slušný vibrace...
Co se týče plničů,tak tam si budu vždycky stát za ruční prácičkou-korek,porézní houbička,smirek pod vodu,voda.Korek-to je korková kostka,velká zhruba 5x5x10 cm,která má z jedný strany tupý hrany-opět kvůli rovinám.Vyloženě smirek v ruce je pro doladění detailů.Tou vodou je myšlenej roztok vody a Jaru.Ten Jar nebo Sapon je tam proto,že při tom broušení nám to lépe klouže(při broušení pod vodou musí bejt ten pohyb táhlej a volnej,nesmí se to zadrhávat-tím to trháte a je to shit!) a zároveň se to neustále odmašťuje.Mastnota je všeobecně lakýrníkův problém č.1.Poměr je zhruba malej panák Jaru na 10l vody.Panáka posléze odložit a nevšímat si ho,protože člověk má pak přiblblý nápady... .





Postup pro sprayery:

1.Vždycky,když chceme opravit lokální provar,tak to místo orveme až na plech s tím,že ta rez jak postupuje,tak dělá takový pavučiny.Pokračujeme s odbrušováním tak dlouho,dokud ty pavučiny neskončí(a máte celej blatník na plech...).Ta rez musí bezpodmínečně do hajzlu i kdyby tam měla bejt díra-pak se musí vařit...

2.Obroušené místo odmastíme a...naneseme základ-ten polyester,o kterým píšeš je samozřejmě taky v pořádku.Tudíž si vyberte polyesterová základovka-zinkovej základ-základová akrylová barva.

3.Natáhneme stěrkou(špachtlí karosářskej kit)-pro tenhle účel se spritz(stříkací kit)nehodí,protože je to malá plocha(už vám začíná svítat kam s kitem a kam se stříkacím kitem?).Ten kit mírně přetáhneme až na zdravou plochu(kterou po okrajích zdrsníme,aby se od ní kit potom neloupal)

4.Po vyschnutí kitu ho zbrousíme hoblíkem nebo prkýnkem(smirek kolem 120-200) za sucha.Vypadá to tak,že se nám na okrajít toho kitu a originálu vytvoří mapy,který do sebe volně přechází-pak je to správně.

5.Teď je dost pravděpodobný,že sou tam ty póry,o kterejch celou dobu žvaním.Ty buď doladíme fine kitem(jedná se o miligramy)nebo pořádně nalejeme plnič.Před plničem je dobrý to rozjet ještě zhruba v ruce nebo excentrem(smirek 400).Pokud budou ty rejhy po broušení kitu moc hluboký,tak se třeba po půl roce do toho ten plnič i s lakem propadne a je to v řiti.

6.Vybrousíme plnič pod vodou od 600 do 800-1000.Teď by to mělo bejt jako sklo a přechod z plniče do originálu by měl bejt pozvolnej,bez hranek,trhanců.Toho docílíme tak,že zhruba 5-10 cm od přechodu z originálu do opravy nalepíme tzv.otevřenou pásku.Pásku lepíme na originál-ne na plnič.Lakýrníci používaj různý pásky,ale jedno maj ty pásky společný-sou papírový.Vezmeme papírovou pásku šíře 5 cm půlku z ní přes sebe přehneme a ona se nám slepí.Ve výsledku jsme pásku zúžili-půlka nám lepí a ta druhá ne(to je správně).Proč?Protože si přes originál dáme noviny(nebo cokoli z čeho se nepráší a nic z toho nelítá).Noviny přelepíme 5 cm před přechodem na plnič tou páskou tak,že s ní v tý vzdálenosti 5 cm okopírujeme tu opravu.Ta nelepivá část patří směrem k plniči.K čemu je to dobrý?Je to dobrý k tomu,že tu pásku si mírně prstem nadzvedneme a ať už lakujeme plničem nebo barvou a lakem,tak lakujeme přes hranu tý pásky a pod páskou co?Pod ní nám dojde k tomu,že tam jde ta lakovaná záležitost do ztracena vole.Tím zaručíme,že přechod bude plynulej a nebudeme si broušením neustále roztahovat ten opravenej kus,protože je přechod plynulej a stačí ho jen mírně rozkškrábnout.A...

7.Teď to můžete bud zprasit Sprayem nebo dát do laku pistolí.Postup je stejnej,jako když stříkáte plnič,ostatní je uvedeno výš.Pokud se jedná o opravu barvy typu-báze-lak,tak tam je to jednodušší v tom,že tou bází to dáte do ztracena,a pak celej díl,kterej musíte nejdřív rozbrousit(smirek 2000-ne míň proboha)přelejete klarlakem.U těch jednosložkovejch se rozstřiky dělat prakticky nedaj nebo to pak musíte rozleštit...

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host