Rozvody 3.0 (3.2) V6

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od petrAR156 » 26.5.2015, úte 22:57

Danni píše:inak plastovu som vybral este origo po 170tkm z TS a kondicne bola jak nova... asi zalezi aj od motorizacie a stavbe VP
Tak asi jo. Ale jednou za pět, šest let mě pumpa nezabije, aspoň mám pocit, že jsem udělal co jsem moh. A taky co by nevlastní dítě šťesteny bych to určitě kvůli nefachčící pumpě znovu rozebíral :smt098

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 27.5.2015, stř 07:02

riprex píše:Chladící kapalina je z největší části voda a ta moc mazacích schopností nemá :-D :wink:
Celkem omyl... Zkus si tím umýt ruce. Teda pokud je to naředěný správně. Dává se to většinou 1:1 s destilovanou vodou a i tak to zůstává mastný jako prase! Je to právě kvuli ochraně pryžových součástí a mazání vodní pumpy... Řeč je teda o tom, co do Alfy patří... Jak je na tom Fridex a podobné sračky nevím.
Je tu i případ, kdy nová pumpa byla provozovaná na čisté vodě a vydržela měsíc...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Dallen » 27.5.2015, stř 10:22

Kavitaci ti zejmena ovlivni vlastnoszi media, tvar a povrch kola.

Vubec to neni o kovu nebo plastu ale o lozisku, guferu, ulozeni

Ale dle techbreci co tu vidim asi vyhodim otiginal ricambi a dam si tam graf (coz jsou ty nejlevnejsi pumpy vubec) za litr.

I MM na bussu ma plast.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od riprex » 27.5.2015, stř 10:30

Hampice: Jestli vydržela nová pumpa na čistý vodě měsíc, tak byla vadná. Chladící médium sice trochu mastné být může, ale to je spíš tím vším, co se na to nabalí. Vždyť co dělá olej smíchanej s vodou? I když si vezmeš do ruky nějakou chladící kapalinu, třeba typu G12, tak mastná není a co teprve po smíchání s vodou. Ono navíc dost kapalin se ani nemíchá s destilkou, ale s obyčejnou pitnou vodou z kohoutku.

Dallen: Když seš fanda do plastu, tak si ho obhajuj. Co víc na to říct :)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Danni » 27.5.2015, stř 11:11

ono aj origo napinak na TS ma plastovu remenicu :D a graf urcite neni najlacnejsia..
chladiaca je mastna, G12 je sakra mastna a moze poskodit lak auta je dost agresivna a chladiaca maze VP sice mozno nie vsetky typy ale maze
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od rossogtv » 27.5.2015, stř 11:52

panove, co to tady traduji za nesmysly.
Jedine vodni pumpy, co jsem kdy menil na V6ce, byly s prasklym plastovym koleckem, ktere se protacelo + motor se prehrival. U V6ky nejedou spolecne s rozvodakem, takze menim u 12v jen kdyz zacne hucet/kapat. U 24v se necham ukecat, pokud ma najeto +150tkm. Normalne vydrzi vecne ( ta kovova ). Nebo zaroven menite i loziska u alternatoru, klimy, servopumpu ???
Vsechny vodni pumpy maji zakapslene kulickove loziska s naplni vazeliny, naco by bylo mazani z venku dobre ?????
Na mazani je v motoru OLEJ.
Na CHLAZENI je v motoru VODA.
Pokud mam mastnotu ve vode, bude nejspis pochazet z oleje, ta se nabali ihned na vnitrni povrch motoru a bude zabranovat chlazeni.
Co mi prijdou nove auta do baraku, motory proplachuji - jednak odmastuji + proplachuji octem vodni kamen. Neverily by jste tomu, co tam nekdy je za brecku.
Jediny co u me v nemrzce musi byt, je additiv proti korozi, ale nevsim bych si, ze je mastnej.
Bohuzel, hlavne italove na nemrzku casto s..ou a motory jsou pekne rozezrane obyc vodou.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od petrAR156 » 27.5.2015, stř 11:53

To: Danni
No podle bezpečnostního bezpečnostního listu obsahuje PARAFLU 11 (modrá) 90 - 95 % Ethylenglykolu (což je alkohol) a 2 - 4 % Benzoanu sodného (antikorozivní složka). Tak bych řek, že pocit masnoty může být způsoben pocitem změny povrchového pnutí, ze stejných příčin teoreticky může i "mazat".
To: rossogtv
Zdravím "souseda" :)
Naposledy upravil(a) petrAR156 dne 27.5.2015, stř 12:07, celkem upraveno 1 x.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od rossogtv » 27.5.2015, stř 12:05

obzvlast u 12v je znamo, ze olej se dostava do vody pres tesneni pod hlavou, u nejstarsich ( GTV6 + 75ky ) nejvic. Proste 1x za dva roky odmastim. Nove tesneni pod hlavou moc nepomuze, je to konstrukcne blbe udelany.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Flp » 27.5.2015, stř 13:08

rossogtv píše: Co mi prijdou nove auta do baraku, motory proplachuji - jednak odmastuji + proplachuji octem vodni kamen. Neverily by jste tomu, co tam nekdy je za brecku.
Jak provádíš ten proplach octem? Naliješ ocet a necháš chvíli běžet? A kolik octu použiješ? Budu teď dávat novou chladící kapalinu, tak že bych to předtím taky propláchnul..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Danni » 27.5.2015, stř 13:12

niekde som cital ze G12 velmi sfarbovala unik okolo VP a ze ludia to chodili reklamovat zbytocne lebo nejaky ten unik je normalny prave koly tomu ze maze VP

edit: tak tu som to cital
http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od riprex » 27.5.2015, stř 14:26

Auto.cz nemůžeš brát vážně. Jsou to kašpaři a co se týče automobilistické novinařiny, tak z českých webů je to žumpa největší :wink:

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od rossogtv » 27.5.2015, stř 14:42

ktomu lze jen dodat tohle:

http://www.petrolmedia.cz/aktuality/arc ... -3488.aspx

a jeste tohle:

http://www.classic-oil.cz/_data_novinky ... 7_2013.pdf

a jinak, kdyz v puvodnim testu ctu:
" vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic "
a nebo:
"Vodní pumpa může vykazovat malý průsak. Jedině tak je její hřídel glykolem mazána po celé délce."

uz je mi jasne, odkud se ty famy, blaboly a nesmysly v ruznych forech o motorech, olejich atd. berou......

Autorovi clanku bych velmi tvrde, ale opravdu velmi tvrde, glykolem promaznul jeho pee.o, a to po cele delce......
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od rossogtv » 29.5.2015, pát 23:14

Flp píše:
rossogtv píše: Co mi prijdou nove auta do baraku, motory proplachuji - jednak odmastuji + proplachuji octem vodni kamen. Neverily by jste tomu, co tam nekdy je za brecku.
Jak provádíš ten proplach octem? Naliješ ocet a necháš chvíli běžet? A kolik octu použiješ? Budu teď dávat novou chladící kapalinu, tak že bych to předtím taky propláchnul..
Komplet vyliju, naleju 2l octa + zbytek vodu. Pak necham zahrat na provozni teplotu, projedu cca 5-10 minut, tocim do vysokych otacek a hlidam si teplotu. Pak vse vyleju - dokonale ( ideal jsou chladice se spodni vypusti a motorove bloky s bocnim sroubem. Potom minimalne 2 x proplachnu, nesmi tam z octa nic zbyt, delam to primo s zahradni hadici a napoustim teplou/horkou vodu. Je to sice drbacka, ale vyplati se to, cisty motor se jen tak neprehreje.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Milano75 » 21.6.2015, ned 22:13

konkrétně jaký model má tuhle kladku 24v 156?

EDIT 164 24v
Přílohy
SKF 633254.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host