QTRONIC
Re: QTRONIC
Jenže v selespeedu spojková lamela tuším normálně je, takže tu si asi krásně trápit moh, páč je to klasická manuální převodovka, jen je na ní usazenej robot kterej za Tebe sáže kvalty. Ale jinak ty výhody co popisuješ, Ti splní i automat a můžeš i manuálně kvedlat klackem, pokud je Ti libo.. jen tam není tak blesková odezva jako byla u selespeedu.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: QTRONIC
Kamos ma aj prehadzovanie za volantom, tie packy a teda neni s tym vobec spokojny prave preto ze to nereaguje tak rychlo. To len tak naokraj. To je asi jediny minus ako pise aj Sunic ale manualne prehadzovanie pouzivam len ak sa pohinam do kopca. Inak nikdy, naco aj.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: QTRONIC
auto bez servisky- za kolko a z ktorej krajiny?
Tak to by som aspon napichol na diag. a presiel vsetko co sa da.
Inak automat mam u 3ti a uplna spokojenost, manual pouzivam niekedy a to vetsinou 5 a 6 stupen, ked chcem nizsie otacky podla mojich pocitov.
Tak to by som aspon napichol na diag. a presiel vsetko co sa da.
Inak automat mam u 3ti a uplna spokojenost, manual pouzivam niekedy a to vetsinou 5 a 6 stupen, ked chcem nizsie otacky podla mojich pocitov.
Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Ukazuje Q-tronic co máte zařazeno (číslo) nebo jen D? Koukal jsem na nějaká videa a bylo tam jen D u Selespeedu byl vždy stupeň (1, 2, 3 atd)?
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
Pokud řadíš manuálně, tak ukazuje..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: QTRONIC
A naco to potrebujes vidiet ked mas zaradeny automat na D? 

AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Selespeed mi to dříve ukazoval (u automatu co je zařazeno a DSG na Superbu to také ukazuje) tak jsem se jen zeptal zda to vidím na videu dobře, nicméně už je Q-Tronic doma tak vidím z praxe že to není potřeba :-)
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
Tak gratulujem a nech sluzi vela km
.

Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Děkuji, Q-Tronic je perfektní (režim Sport je fakt pecka, takovej rozdíl jsem nečekal). Já už jsem tímto definitivně s manuálem skončil 

Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
No to si myslim, ja automaty uz od 2005, ale niekedy si poziciavam auto od svokra, aby som nevysiel z cviku.
Inak mne rezim v 1.9 chyba, ale buduce auto bude nejaka ta alficka v benzinu a samozrejme v automatu.
Inak mne rezim v 1.9 chyba, ale buduce auto bude nejaka ta alficka v benzinu a samozrejme v automatu.

Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Hele kluci, já jezdil Selespeed a on fungoval malinko jinak, já jen abych něco nezanedbal:
P, R - vždy brzda pedál + tlačítko na páce
N, D,+,- to mohu řadit libovolně bez brzdového penálu a bez tlačítka na páce
Selespeed na "Automat" stál a jel až když jsem sešlápl pedál, 159 když dám D nebo R tak jede pomalu sama, to je v pořádku?
Jak často dávat neutrál abych tomu neškodil? Vidím to dobře takhle:
Zastavení do ca 10 sec. (před křižovatkou, auto předemnou odbočuje apod.) stačí jen nechat "D" a zabrzdit
Zastavení na delší dobu jak nějakých 10 sec (červená na semaforu, čekání na křižovatce, kolona) vždy házet "N" abych tomu déčku přes tu brzdu neubližoval
Je to OK?
P, R - vždy brzda pedál + tlačítko na páce
N, D,+,- to mohu řadit libovolně bez brzdového penálu a bez tlačítka na páce
Selespeed na "Automat" stál a jel až když jsem sešlápl pedál, 159 když dám D nebo R tak jede pomalu sama, to je v pořádku?
Jak často dávat neutrál abych tomu neškodil? Vidím to dobře takhle:
Zastavení do ca 10 sec. (před křižovatkou, auto předemnou odbočuje apod.) stačí jen nechat "D" a zabrzdit
Zastavení na delší dobu jak nějakých 10 sec (červená na semaforu, čekání na křižovatce, kolona) vždy házet "N" abych tomu déčku přes tu brzdu neubližoval
Je to OK?
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
Hej vsetko ok co pises pokial som nic neprehliadol. Neutral nedavam skoro nikdy len sem tam ked sa mi nechce stat na brzde ako aj pises dlhsia cervena a pod. 

AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: QTRONIC
Nevím proč lidi pořád řeší jestli vyhazovat nebo ne. Od toho je to automat, že se o to nemáš starat. Tudíž zařadit D a jet a o nic se nestarat. Neutrál přichází jen v jednom případě, a to když chceš odtáhnout vozidlo. Jedině když vím, že budu stát déle 5 minut apod. (když chci vylést z auta nebo když stojím na přejezdu), tak dám parkovačku. Pokud chceš nermomocí řadit, měl sis pořídit manuál. Jinak to že se auto po puštění rozjede je dáno koncepcí automatu. Selespeed je klasický manuální převodovka a o spojku se stará automat. Takže když stojíš na místě, tak je tam automaticky zařazen neutrál a teprve pokynem plynu on zařadí 1. Proto se nerozjíždí. Kdežto to co je ve 159 je automat s hydrodynamickým měničem. Když stojíš na brzdě (zamozřejmě zařazeno D), tak pořád je tam zařazena 1. Spojku simuluje měnič a ten když pustíš brzdu se rozjede, jelikož má k dispozici volnoběžné otáčky a ty vytvoří tlak v měniči a auto se dá do pohybu.BlackPotter píše:Hele kluci, já jezdil Selespeed a on fungoval malinko jinak, já jen abych něco nezanedbal:
P, R - vždy brzda pedál + tlačítko na páce
N, D,+,- to mohu řadit libovolně bez brzdového penálu a bez tlačítka na páce
Selespeed na "Automat" stál a jel až když jsem sešlápl pedál, 159 když dám D nebo R tak jede pomalu sama, to je v pořádku?
Jak často dávat neutrál abych tomu neškodil? Vidím to dobře takhle:
Zastavení do ca 10 sec. (před křižovatkou, auto předemnou odbočuje apod.) stačí jen nechat "D" a zabrzdit
Zastavení na delší dobu jak nějakých 10 sec (červená na semaforu, čekání na křižovatce, kolona) vždy házet "N" abych tomu déčku přes tu brzdu neubližoval
Je to OK?
Fiat Croma 2,4jtd (200hp) emotion
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
To docela rád čtu co píšeš, já jsem pro pohodlí a právě že se mi moc nechce řadit ale jak jsem zjistil že to funguje trochu jinak než ten Selespeed co mi dělal radost dříve tak jsem se bál když je tam stále ta 1 (D) a jsem na brzdě aby tam něco nebylo zbytečně moc "pod parou" a nepoškozovalo se to, ale asi máš pravdu že to nemá cenu asi moc řešit páč to i v brožuře ke Q-Tronicu s tím nemají problém a o neutrálu během jízdy tam vůbec nepíšou.
BP
BP
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
Ahoj
No ja vyradim, len ked cakam dlho a davam do P inak furt na D.
Inak na N by si chod auta vobec nemal udrzovat, myslim z kopca do krizovatky a podobne, pretoze to skodi prevodovke najviac.
No ja vyradim, len ked cakam dlho a davam do P inak furt na D.
Inak na N by si chod auta vobec nemal udrzovat, myslim z kopca do krizovatky a podobne, pretoze to skodi prevodovke najviac.
Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
Re: QTRONIC
Už tady byla většina napsána, tak jen dodám, že když zastavíš a necháš tam D, tak si sama převodovka cca po 10-20ti vteřinách "vyřadí" a "zařadí" až když pustíš brzdu.. A fakt neporovnávej selespeed a automat, jsou to konstrukcí naprosto odlišná zařízení. Jen s tím rozdílem, že automat je extrémně háklivej na kvalitu oleje. Musí ho v ní být dostatek a cca po 100000km měnit i když Ti někdo bude tvrdit, že se v automatu měnit nemusí a je to celoživotní náplň.. už jsem se totiž setkal i s tímto názorem 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Olej budu zrovna nechávat měnit (Tacho "snad" 96t) ptám se takto protože auto budu mít déle a nerad bych jej nevědomky huntoval. Ohledně Selespeedu jsem srovnával proto že se ptám a aby bylo jasné proč si nejsem tak jistý. Jinak jsem rád že je tu více Q-troniců než jsem čekal
Nejdříve mě děsilo jak málo se jich prodává. U Vás to byla jasná volba při výběru nebo se Vám líbila nějaká 159 a prostě tam Q-Tronic byl?

Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Re: QTRONIC
Za mna to bola jasna volba, len som nejako dlho hladal, tak aby to bolo podla mojich parametrov.
Mylsim si ze AISIN v tomto pripade urobil kvalitnu prevodovku a nazov Q-tronic jej nalezite patri.
Mylsim si ze AISIN v tomto pripade urobil kvalitnu prevodovku a nazov Q-tronic jej nalezite patri.
Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
Re: QTRONIC
V manuáli na prevodovku Aisin je uvedené výrobcom to: že pri dlhšom státi na križovatke alebo v kolóne sa doporučuje vyradiť rýchlosť z dôvodu zníženia spotreby a emisií do polohy N - jasné je, že na meničovom systéme sa pri dlhšom státi určite nič nevyradí - motor a prevodovka je v zábere 

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: QTRONIC
Čoveče, tak co to teda je, že když zastavím, mám stále D, stojím na brzdě, a když třeba po plácnu deseti vteřinách pustím brzdu, tak se auto hned rozjede a když jí pustím třeba po dvaceti(nechytej mě za slovo, nemám teď ty časy v hlavě, ale až pojedu z práce, tak to zkusím změřit), tak se auto rozjede až po delší době(cca 1 s) a je tam citít jemné cuknutí těsně před tím rozjezdem- prostě jakoby zařazení? Třeba teda nevyřazuje, ale co to teda znamená? Vysvětluj, rád se od Tebe nechám poučit.. 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: QTRONIC
Sunic - skúšal si to odpájanie - pri dlhšom státi - funguje Ti to? Keď je rozjazd do kopca - tak Ti prevodovka brzdí ???
Nechýtam za slovo - len sa pýtam (odborníka)
Nechýtam za slovo - len sa pýtam (odborníka)

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: QTRONIC
No do kopce mě brzdí, to necouvne, ale fakt když stojím já nevím plácnu víc jak deset vteřin na místě s D a nohou na brzdě, tak je tam před rozjezdem fakt cítít jakoby cuknutí/zařazení nebo nevím jak to popsat, ale každopádně se nerozjede okamžitě po povolení brzdy, je tam prodleva cca 1s. Zato když jen zabrzdím na pár vteřin a brzdu zas pustím, tak se rozjede okamžitě.. Tak co to sakryš znamená, vada převodovky? Zkuste to prosím chlapi vy ostatní co máte automat, jestli když stojíte s Déčkem na brzdě víc jak 10-15 vteřin jestli se vám rozjede stejně okamžitě jako když břibrzdíte jen na pár vteřin nebo tam máte taky tu prodlevu. Fakt mám pocit, že jsem kdysi někde čet, že je v převodovce jakási ochrana, že si při delším stání s D "jakoby" vyřadí abyse netrápila..
A odborník na automaty fakt nejsem..
A odborník na automaty fakt nejsem..

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: QTRONIC
Jasné že to v kopci brzdí aj mne ....preto som sa pýtal ...... pri dlhšom státi v križovatke so zošliapnutou brzdou sa prevodovka zabrzdí - čiže to cvaknutie v prevodovke a záber s oneskorením je odbrzdenie brzdových lamiel v prevodovke - píšeš správne - je to ochrana pred poškodením prevodovky - ale menič je stále v zábere - to znamená, že sústava je natlakovaná.
Skús si to vyradiť do N a popočúvať motor aj pri dlhšom státi na D
Čiže - prevodovky nám fungujú správne ,,,, mňa onedlho čaká výmena oleja v prevodovke a teším sa na jeho stav
Skús si to vyradiť do N a popočúvať motor aj pri dlhšom státi na D
Čiže - prevodovky nám fungujú správne ,,,, mňa onedlho čaká výmena oleja v prevodovke a teším sa na jeho stav

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: QTRONIC
Ok, tak moc díky, přesně tak nějak jsem to potřeboval vysvělit.. prostě mi byla divná ta prodleva při delším stání a blbě jsem to připisoval jakože vyřazení. Jinak já už mám od výměny oleje nalítáno kolem 100tkm, takže taky mám nejvyšší čas uvažovat o další výměně.. 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- BlackPotter
- Příspěvky: 69
- Registrován: 11.12.2011, ned 16:13
Re: QTRONIC
Hele kluci, máte znatelnej schod po došlápnutí pedálu, takové tužší prošlápnutí dole než podřadí nebo to jde celkem plynule a prostě při plynulém sešlápnutí podřadí?
Máte na Q-Tronic DPF Off? Snížila se vám spotřeba? Já jsem od odstranění asi 3 dny a zatim nepozoruji snížení spotřeby, možná naopak (taky to bude možná i tím že jsem neměl 3 dny auto a zase s ním řádím více
) Nicméně, na B když sleduji trasu tak jsem na tom min. stejně nebo lehce o 0,2 hůře.
Máte na Q-Tronic DPF Off? Snížila se vám spotřeba? Já jsem od odstranění asi 3 dny a zatim nepozoruji snížení spotřeby, možná naopak (taky to bude možná i tím že jsem neměl 3 dny auto a zase s ním řádím více

Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti