DPF a EGR off (multijet)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: DPF a EGR off (multijet)
To co popisuješ je problém většiny z nás, akorát každý je v různé fázi "zašpinění".
Mám tušení, že mě to čeká hodně brzo
Mám tušení, že mě to čeká hodně brzo
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: DPF a EGR off (multijet)
to illegal:
chlape, doufám, že tvoje Alfa ožije, pro potvrzení tvojí teorie jsem našel velice zajímavý technický rozbor na ALFAOWNERS. Kdo umí anglicky, najděte si na této stránce příspěvek od CLANGER9:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ugh-4.html
Jde o to, že DPF nejen dusí motor, ale při jeho vypalování se vstřikuje nafta do výfuku. ECU se asi snaží EGR při vypalování držet zavřený, ale co když už to není co bývalo? V tom případě se rozžhavená směs s přivstříknutou naftou místo do DPF tlačí přes EGR do sání. Jakou radost z toho mají vířivé klapky a poté vstřikovače si dokážeš představit.
Zkrátka tento motor byl zkonstruován bez DPF. Na to pak navrch naroubovali DPF.
Proces vypalování je dost hrubá a násilná záležitost. Zpočátku motor funguje, ale regenerace se sčítají. Také díky EGR se sání zanáší jako tlusťochovy cévy. Není divu, že se motor začne zadýchávat a časem přijde i několik lehkých infarktů..
Takže DPF off je jednoznačně ozdravný proces
chlape, doufám, že tvoje Alfa ožije, pro potvrzení tvojí teorie jsem našel velice zajímavý technický rozbor na ALFAOWNERS. Kdo umí anglicky, najděte si na této stránce příspěvek od CLANGER9:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ugh-4.html
Jde o to, že DPF nejen dusí motor, ale při jeho vypalování se vstřikuje nafta do výfuku. ECU se asi snaží EGR při vypalování držet zavřený, ale co když už to není co bývalo? V tom případě se rozžhavená směs s přivstříknutou naftou místo do DPF tlačí přes EGR do sání. Jakou radost z toho mají vířivé klapky a poté vstřikovače si dokážeš představit.
Zkrátka tento motor byl zkonstruován bez DPF. Na to pak navrch naroubovali DPF.
Proces vypalování je dost hrubá a násilná záležitost. Zpočátku motor funguje, ale regenerace se sčítají. Také díky EGR se sání zanáší jako tlusťochovy cévy. Není divu, že se motor začne zadýchávat a časem přijde i několik lehkých infarktů..
Takže DPF off je jednoznačně ozdravný proces
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Mám prý mrtvý EGR. Podle toho jak tady čtu tak to je možná i důvod proč mi odešel DPF a nechci ani vědět, jak se při téhle katastrofě zadělalo sání
Mám dotaz - podařilo se někomu tady reálně zaslepit EGR v ŘJ u 159ky? Prý to pořád nějak zlobí a nejde to dobře udělat. Proto se přistoupilo k výměně za nový nebo spíš repas...
Mám dotaz - podařilo se někomu tady reálně zaslepit EGR v ŘJ u 159ky? Prý to pořád nějak zlobí a nejde to dobře udělat. Proto se přistoupilo k výměně za nový nebo spíš repas...
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: DPF a EGR off (multijet)
S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: DPF a EGR off (multijet)
EGR jde softem udělat aby se neotevíral vůbec , to už umíme celkem dlouho , ale prostě a jasně není to ono když ho uzavřeš softem nebo mechanicky, jak už jsem tady psal , jede to líp bez omezování EGRu. Na čištění sání se chystám taky , ale nějak se mi do toho nechce , když tak napiš jestli bude nějaká změna až ti to dekarbonizujíEnvel píše:S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Musím konstatovat že odstranění DPF má negativní vliv na životnost pneumatik obzvláště krajů běhounu.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
tak bacha v zimě
Re: DPF a EGR off (multijet)
Má už svého strážného anděla VDC , jen aby si potom na chvilku neodskočil a nebylo kutulů. Taky,když jsem otočil na boudu svoji první 120, tak jsem si řekl, že už se mi to nesmí znovu stát a téměř do roka a do dne byla na boudě druhá,ach ty nestabilní podvozky
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
O tom si ještě promluvíme
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Re: DPF a EGR off (multijet)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: DPF a EGR off (multijet)
Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tu průměrnou spotřebu máš palubní nebo reálnou ? ....co máš za motor ? Já se reálně nedostanu pod 6,5 ani náhodou Když bych se držel rychlostních limitů tak by se to k těm 6,5 asi přiblížilo ...N3RF píše:Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Alfa Romeo Perfection
Re: DPF a EGR off (multijet)
Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 kmyan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
na palubáku mám 5,1 a dle tankování 5,5l/100km A to i při dálniční rychlosti na 900km průměr rychlost 98km/hod a spotřeba 5,5. Ale nějak to moc neřeším stejně bych radši zpět V6.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak to si trošku divočák, co?Radek156 píše:Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 kmyan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: DPF a EGR off (multijet)
Mám 156 2,4 JTD rok 02.Jak je to stim když odpojim (N)Egr ventil? Bude se muset přenastavit řídící jednotka? Díky za odpovědi
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: DPF a EGR off (multijet)
Neodpojuj EGR, rozeber a vyčisti včetně solenoidu, jak je popsáno v návodu na fóru. Pak dej zaslepovací podložku s dírou. A jezdi vesele dál.
Re: DPF a EGR off (multijet)
Děkuju ti
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Možná už jsem se někde ptal, ale kde se dá ta podložka sehnat? :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: DPF a EGR off (multijet)
Podložku netřeba shánět, nýbrž udělat.
Odmontuješ dva šrouby co drží přírubu od trubky přívodu spalin do EGR. Vyndáš těsnění. Vemeš měděný plech tloušťky cca 1mm. Nevím jak na Litoměřicku, ale u nás na Jižní Moravě to má kdekdo. Vyrábíme z toho totiž "přístroje" na zušlechtění ovoce..
Na ten plech obkreslíš to těsnění z venkovní strany a díry pro šrouby. Vystřihneš nůžkama na plech, díry vyvrtáš. Doprostřed navrtáš díru 10mm. Namontuješ, já osobně dávám tuto podložku na EGR, pak těsnění a pak přírubu.
Pokud řídící jednotka uzná, že ta dírka 10mm pouští málo čmoudu a ukáže ti na palubce vrtulník, tak to vyndáš a vedle vyvrtáš další dírku, tentokrát velikosti 5mm. Vrátíš zpět a uvidíš, mělo by to stačit, pokud ne, tak ještě jednu malou, ale to už je pak na tuti.
Odmontuješ dva šrouby co drží přírubu od trubky přívodu spalin do EGR. Vyndáš těsnění. Vemeš měděný plech tloušťky cca 1mm. Nevím jak na Litoměřicku, ale u nás na Jižní Moravě to má kdekdo. Vyrábíme z toho totiž "přístroje" na zušlechtění ovoce..
Na ten plech obkreslíš to těsnění z venkovní strany a díry pro šrouby. Vystřihneš nůžkama na plech, díry vyvrtáš. Doprostřed navrtáš díru 10mm. Namontuješ, já osobně dávám tuto podložku na EGR, pak těsnění a pak přírubu.
Pokud řídící jednotka uzná, že ta dírka 10mm pouští málo čmoudu a ukáže ti na palubce vrtulník, tak to vyndáš a vedle vyvrtáš další dírku, tentokrát velikosti 5mm. Vrátíš zpět a uvidíš, mělo by to stačit, pokud ne, tak ještě jednu malou, ale to už je pak na tuti.
Re: DPF a EGR off (multijet)
Divočák ani ne , když je dálnice prázdná tak to pustím i klidně k 200 , když je provoz tak se držím normálu , abych nemusel pořád přibržďovat a problikávat , za ty nervy to nestojí. Jsem slušný a klidný řidič. Vyblbnu se na sprintech na letištích... s 2,4kou se pod 6,5 v reálu jezdit nedá , na palubáku to jde v poho V září mě čekají 4 týdny dovolené, Alfína si dá kolem 6000tis KM (Řecko,Turecko) Vloni jsem měl průměrnou na dovolené 7,3...tak uvidíme letos ,stejná cesta a zkusíme pošetřit plynový pedál, jestli to bude znátyan.ko píše:Tak to si trošku divočák, co?
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
Re: DPF a EGR off (multijet)
Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: DPF a EGR off (multijet)
Záslepku-těsnění vývodu jí prodává FIAT original 4 díry , na přívodu to ŘJ pozná, že jsi to zaslepil možná když tam vyvrtáš 3x8mm díry tak by mohla být spokojená...nebo egr uzavřít softwarově... Ale lepší je nezaslepovat ...Lepší je jednou za 40-50tis km EGR vyčistit...cca hodinka práce a je jako nový Návod ja tady na fóru....Joe píše:Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti