DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Adamsquare » 18.7.2011, pon 21:56

To co popisuješ je problém většiny z nás, akorát každý je v různé fázi "zašpinění".
Mám tušení, že mě to čeká hodně brzo :???:
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 18.7.2011, pon 22:02

to illegal:
chlape, doufám, že tvoje Alfa ožije, pro potvrzení tvojí teorie jsem našel velice zajímavý technický rozbor na ALFAOWNERS. Kdo umí anglicky, najděte si na této stránce příspěvek od CLANGER9:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ugh-4.html

Jde o to, že DPF nejen dusí motor, ale při jeho vypalování se vstřikuje nafta do výfuku. ECU se asi snaží EGR při vypalování držet zavřený, ale co když už to není co bývalo? V tom případě se rozžhavená směs s přivstříknutou naftou místo do DPF tlačí přes EGR do sání. Jakou radost z toho mají vířivé klapky a poté vstřikovače si dokážeš představit.
Zkrátka tento motor byl zkonstruován bez DPF. Na to pak navrch naroubovali DPF.
Proces vypalování je dost hrubá a násilná záležitost. Zpočátku motor funguje, ale regenerace se sčítají. Také díky EGR se sání zanáší jako tlusťochovy cévy. Není divu, že se motor začne zadýchávat a časem přijde i několik lehkých infarktů..
Takže DPF off je jednoznačně ozdravný proces :D

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od illegal » 18.7.2011, pon 22:14

Dám pak vědět, jak to dopadlo..
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od xjohny » 25.7.2011, pon 10:42

Mám prý mrtvý EGR. Podle toho jak tady čtu tak to je možná i důvod proč mi odešel DPF a nechci ani vědět, jak se při téhle katastrofě zadělalo sání :smt013

Mám dotaz - podařilo se někomu tady reálně zaslepit EGR v ŘJ u 159ky? Prý to pořád nějak zlobí a nejde to dobře udělat. Proto se přistoupilo k výměně za nový nebo spíš repas...
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Envel » 25.7.2011, pon 11:34

S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 26.7.2011, úte 14:10

Envel píše:S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
EGR jde softem udělat aby se neotevíral vůbec , to už umíme celkem dlouho , ale prostě a jasně není to ono když ho uzavřeš softem nebo mechanicky, jak už jsem tady psal , jede to líp bez omezování EGRu. Na čištění sání se chystám taky , ale nějak se mi do toho nechce , když tak napiš jestli bude nějaká změna až ti to dekarbonizují :smt023
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Sgt. » 26.7.2011, úte 16:23

Musím konstatovat že odstranění DPF má negativní vliv na životnost pneumatik obzvláště krajů běhounu. :D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 26.7.2011, úte 20:32

tak bacha v zimě

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 26.7.2011, úte 20:36

Má už svého strážného anděla VDC :smt040 , jen aby si potom na chvilku neodskočil a nebylo kutulů. Taky,když jsem otočil na boudu svoji první 120, tak jsem si řekl, že už se mi to nesmí znovu stát a téměř do roka a do dne byla na boudě druhá,ach ty nestabilní podvozky :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Sgt. » 26.7.2011, úte 20:37

O tom si ještě promluvíme :D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 26.7.2011, úte 20:41

:smt016 :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

N3RF

Příspěvky: 10
Registrován: 17.7.2011, ned 18:28

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od N3RF » 6.8.2011, sob 16:13

Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo :smt041
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........ :-D

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.8.2011, stř 14:10

N3RF píše:Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo :smt041
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........ :-D
Tu průměrnou spotřebu máš palubní nebo reálnou ? ....co máš za motor ? Já se reálně nedostanu pod 6,5 ani náhodou :smt033 :-D Když bych se držel rychlostních limitů tak by se to k těm 6,5 asi přiblížilo :-D :smt044 ...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.8.2011, stř 15:13

Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Alfa Romeo Perfection

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 11.8.2011, čtv 19:12

yan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... :smt044 ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... :smt033 Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR :smt033 Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 km :smt023
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Franik » 11.8.2011, čtv 19:18

na palubáku mám 5,1 a dle tankování 5,5l/100km A to i při dálniční rychlosti na 900km průměr rychlost 98km/hod a spotřeba 5,5. Ale nějak to moc neřeším stejně bych radši zpět V6.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 11.8.2011, čtv 19:19

Radek156 píše:
yan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... :smt044 ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... :smt033 Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR :smt033 Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 km :smt023
Tak to si trošku divočák, co? :smt033
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Mára » 11.8.2011, čtv 21:53

Mám 156 2,4 JTD rok 02.Jak je to stim když odpojim (N)Egr ventil? Bude se muset přenastavit řídící jednotka? Díky za odpovědi :) arvsvw
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 12.8.2011, pát 08:28

Neodpojuj EGR, rozeber a vyčisti včetně solenoidu, jak je popsáno v návodu na fóru. Pak dej zaslepovací podložku s dírou. A jezdi vesele dál.

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Mára » 12.8.2011, pát 09:41

Děkuju ti :)
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od xjohny » 12.8.2011, pát 09:54

Možná už jsem se někde ptal, ale kde se dá ta podložka sehnat? :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 12.8.2011, pát 10:19

Podložku netřeba shánět, nýbrž udělat.
Odmontuješ dva šrouby co drží přírubu od trubky přívodu spalin do EGR. Vyndáš těsnění. Vemeš měděný plech tloušťky cca 1mm. Nevím jak na Litoměřicku, ale u nás na Jižní Moravě to má kdekdo. Vyrábíme z toho totiž "přístroje" na zušlechtění ovoce..
Na ten plech obkreslíš to těsnění z venkovní strany a díry pro šrouby. Vystřihneš nůžkama na plech, díry vyvrtáš. Doprostřed navrtáš díru 10mm. Namontuješ, já osobně dávám tuto podložku na EGR, pak těsnění a pak přírubu.
Pokud řídící jednotka uzná, že ta dírka 10mm pouští málo čmoudu a ukáže ti na palubce vrtulník, tak to vyndáš a vedle vyvrtáš další dírku, tentokrát velikosti 5mm. Vrátíš zpět a uvidíš, mělo by to stačit, pokud ne, tak ještě jednu malou, ale to už je pak na tuti.

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 12.8.2011, pát 15:13

yan.ko píše:Tak to si trošku divočák, co? :smt033
Divočák ani ne , když je dálnice prázdná tak to pustím i klidně k 200 , když je provoz tak se držím normálu , abych nemusel pořád přibržďovat a problikávat , za ty nervy to nestojí. Jsem slušný a klidný řidič. :smt033 Vyblbnu se na sprintech na letištích... :smt023 s 2,4kou se pod 6,5 v reálu jezdit nedá , na palubáku to jde v poho :smt044 V září mě čekají 4 týdny dovolené, Alfína si dá kolem 6000tis KM (Řecko,Turecko) Vloni jsem měl průměrnou na dovolené 7,3...tak uvidíme letos ,stejná cesta a zkusíme pošetřit plynový pedál, jestli to bude znát :wink:
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Joe » 15.8.2011, pon 10:56

Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 15.8.2011, pon 11:32

Joe píše:Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
Záslepku-těsnění vývodu jí prodává FIAT original 4 díry , na přívodu to ŘJ pozná, že jsi to zaslepil možná když tam vyvrtáš 3x8mm díry tak by mohla být spokojená...nebo egr uzavřít softwarově... :smt023 Ale lepší je nezaslepovat :smt033 ...Lepší je jednou za 40-50tis km EGR vyčistit...cca hodinka práce a je jako nový :D Návod ja tady na fóru....
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti