DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radim » 31.10.2010, ned 21:35

jak se to má s tím egr a dpf u 159? jde to nějak vykuchat a přitom projít stk?

ten motor je papírově ok, ale ta jízda je díky váze slabší. taky mi přijde, zejména v nízkých otáčkách, motor zoufale tupý. je to tím, že je defacto těmi filtry "ucpaný"? jde to nějak řešit?
Alfetta GTV L

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Sgt. » 1.11.2010, pon 08:47

Není to tím, že všechny italský 16V a 20V motory sou na spodku mrtví?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Harous » 1.11.2010, pon 11:57

První otázkou je jestli by to vůbec šlo. Některý auta mají před a za DPF čidlo tlaku a pokud bude stejný tlak na obou tak jednotka přepne do nouzáku. EGR ventil už asi taky nejde jednoduše odpojit aniž by se dělal zásah do elektroniky. STK asi problém nebude, ale na emise bych s tím ani nejezdil.
Druhou otázkou je jestli to má vůbec cenu. Přecijen to není Lancer EVO, ale rodinnej kombík v naftě. Asi bych to neřešil, maximálně někde zjistit stav filtru, případně ho řízeně vypálit pokud to jde.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18572
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Kubas » 1.11.2010, pon 12:22

nebo vočipovat, ať to táhne vocpoda :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od cendler » 1.11.2010, pon 14:22

řízeně to vypálit jde, to umím, nebo teda diagnostiku co jsem rozchodil ale na to tu mám jiné vlákno

ale stejně to chci zkusit na jaře zaslepit a uvidím co to udělá, teď na zimu to ještě nechám, nejde mi o ekologii, ale o to, že se motor rychleji zahřeje
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od michal96 » 1.11.2010, pon 21:20

Radim píše:jak se to má s tím egr a dpf u 159? jde to nějak vykuchat a přitom projít stk?

ten motor je papírově ok, ale ta jízda je díky váze slabší. taky mi přijde, zejména v nízkých otáčkách, motor zoufale tupý. je to tím, že je defacto těmi filtry "ucpaný"? jde to nějak řešit?
Ahoj Radime,
dnes jsem se na tohle ptal v http://www.mh.cz/ a odpověděl mi klouček,že celej výkon motoru řídí ten zkurvenej filtr dpf!!!!
Má čidlo tlaku před a za sebou a tyhle dva tlaky se porovnávaj v řídící jednotce a ta tam posíla naftu,nebo neposílá a podle toho auto zrychluje,nebo spíš nezrychluje :(
Řekl,že zjistí v centrále jestli by to na 159 uměli odstranit a dá vědět.

Mam obavu,ale že bez známejch na emisích bude problém a pak následně při prodeji auta :(

Mam ten samej motor ještě ve stilu a tam neni dpf auto nádherně při akceleraci hulí z vejfuku a jede jako kráva a vůbec mi nevadí,že nemam lancer evo,to pro Harouse.....,

Ale s tím dpf je to fakt mrtvý a je to škoda,protože AR se píše jako sportwagon a to fakt nemá se sportem nic společnýho,je to auto pro důchodce,přitom ten podvozek nemá chybu

to-cendler
zaslepení toho egru prej moc nepomůže :(

m.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Oskar » 1.11.2010, pon 21:33

Tak nevim, ale na http://www.fapoff.cz pisou, ze po odstraneni DPF (FAP) jak mechanicky, tak softwarove, ruci za to, ze emisema na STK normalne legalne projdes.
Jinak bych na tema DPF a zaslepeni EGR na 159, zalozil nove tema, protoze otazky a odpovedi se v ruznych tematech mnozi a bylo by dobre to mit nekde pohromade. MUze to nekdo z adminu posbirat? Dik.
Vim ze DPF a EGR funguji nezavisle na sobe, ale obe dve veci jsou tam na nic a rad bych se jich zbavil. Nechci resit dokola jestli nahodou to, ze auto zrovna nejede neni nahodou nejake zadelane cidlo v sani. :(
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od michal96 » 1.11.2010, pon 21:39

taky jsem pro založení nového vlákna

jojo,oni slíbí cokoliv,to asi jo.

hlásí se nějakej dobrovolník :D
m.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od cendler » 2.11.2010, úte 05:48

já se hlásím, pokud mi to zaplatíte :smt033

stejně to mám v plánu, protože logicky je to překážka ve výfuku pro turbo, takže jenom odstraněním půjde výkon víc od spoda, takže až našetřím, tak si udělám radost a pojedu a.vs.s

jinak další firma co to dělá a AR taky dělaly http://www.chiptuning.cz/clanek-odstran ... castic.php
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Radim » 2.11.2010, úte 07:54

michal96 píše: Mam ten samej motor ještě ve stilu a tam neni dpf auto nádherně při akceleraci hulí z vejfuku a jede jako kráva
Ale s tím dpf je to fakt mrtvý a je to škoda,protože AR se píše jako sportwagon a to fakt nemá se sportem nic společnýho,je to auto pro důchodce,přitom ten podvozek nemá chybu.
už mám tento motor (2.4) potřetí - a mám uplně stejný názor. 20V DPF oproti starším verzím nehulí, ale jede až nahoře, což je u nafťáku dost kontradikce, že .
já do auta asi vrtat nebudu, nestojí mi to za to. ale je to škoda, jestli něco na autech nemám rád, tak když se chovají "tupě".
Alfetta GTV L

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 2.11.2010, úte 08:09

tož sis měl pořídit šestiválca :) (fplynu)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18572
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kubas » 2.11.2010, úte 08:15

Radim: jinak to s tou tupostí je bohužel věc, která se mi zdála taky, když jsem (faceliftovanou!) 156 2.4JTD řídil.... Třeba ve srovnání s GT JTDm150k to auto prostě tak nějak jde míň za plynem a je takové mdlé.... Samozřejmě je to jen pocit, v absolutních číslech bude 159 určitě rychlejší, ale ten projev je takový nic moc.... No nic, nechme OT, tady by se měly řešit EGR a FAP....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Harous » 2.11.2010, úte 11:06

michal96 píše:dnes jsem se na tohle ptal v http://www.mh.cz/ a odpověděl mi klouček,že celej výkon motoru řídí ten zkurvenej filtr dpf!!!!
Má čidlo tlaku před a za sebou a tyhle dva tlaky se porovnávaj v řídící jednotce a ta tam posíla naftu,nebo neposílá a podle toho auto zrychluje,nebo spíš nezrychluje :(
Řídící jednotka na základě těch tlaků rozpoznává stav toho filtru. Pokud ho vyhodnotí jako plnej tak řízeně motoru pošle víc nafty aby nespálená nafta vyhořela v tom filtru i s tím bordelem. Když je filtr vypálenej tak samozřejmě pojede líp, protože nemá "špunt" ve výfuku. Jenže i s vypáleným filtrem to nepojede tak jak by to jelo bez něj. A to si už každej musí určit sám jestli se s tím smíří nebo vezme flexu a začne se hrabat do elektroniky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Zip166JTD » 2.11.2010, úte 11:20

Nevím kde už jsem to četl ale prý se to mechanicky odstavuje navrtáváním vnitřku toho filtru.Prý pokud se udělá správný počet dírek určité velikosti tak si čidla stále myslí že je filtr průchozí a není potřeba ho vypalovat. Samozřejmě asi pokud se to přežene s těmi dírkami a filtr už bude moc průchozí tak ho elektronika vyhodnotí jako poškozený.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radim » 2.11.2010, úte 15:45

jak se ten filtr čistí? mohu tomu nějak pomoci? :D
Alfetta GTV L

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 4.11.2010, čtv 07:25

dej jí pořádnej céres :)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od cendler » 4.11.2010, čtv 07:35

Radim píše:jak se ten filtr čistí? mohu tomu nějak pomoci? :D
někde jsem četl, že máš jet konstatní rychlostí na 4stupeň a 2000ot/min, ale nevím co je na tom pravdy, nebo diagnostikou( vlákno - http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=6941 ) , kterou jsem 159 rozchodil a tam si můžeš čištění DPF vyvolat sám

http://www.youtube.com/watch?v=CeoLybnR5po
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od RV147 » 4.11.2010, čtv 11:16

Ježiš zase další kurvítko. Co to má za smyls, když auto sice nehulí, ale když dáš čištění hulí to když zapálíš kýbl s naftou. Ty emise prostě stejně musej ven. Jenom způsobí místní ekologickou katastrofu. Když budou zhoršený rozptylový podmínky, nesmí se čistit FAP (nebo fuck) filtry :-D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

jelcinek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.10.2009, čtv 10:07
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od jelcinek » 4.11.2010, čtv 13:12

Tak nevim, mě 1.9 JTDM ve 147 při vypalování nehulí vubec, jen to má zvuk jak s laděným výfukem, stoupnou otáčku asi na 900-950 a z vejfuku jde děsnej žár...Jinak nic (teda krom aktuální spotřeby jako kráva) :-)
Alfa Romeo 147, 1,9 JTDM 150k, 06´

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Foli » 4.11.2010, čtv 16:23

nejsem si úplně jistej, jestli 147 má DFP, ale myslím na 99 procent že ne, tak nevím, copak by se tam vypalovalo
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18572
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kubas » 4.11.2010, čtv 17:24

taky mi to trošku neštymuje, GT r.v. 2007 (ani pozdější) DPF neměly....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Sgt. » 5.11.2010, pát 18:36

156SW z roku 2005 s totožným motorem tohle "kurvítko" nemá.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Fap a EGR off (multijet)

Příspěvek od Franik » 5.11.2010, pát 20:29

též mám 10/2005 a FAP filtr nemám.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Foli » 5.12.2010, ned 09:42

Tak mám zajímavej poznatek ohledně 2,4 JTDm 147 KW AR 159. Auto bez čipu, origo, najeto 112000 Km. Majitel vozu se rozhodl, že nechá vyřadit EGR + DFP. Auto šlo na brzdu před tímto zákrokem. Před brzdou se vypálil DFP a šlo se na brzdu. 147 Kw verze hodila na brzdě 150Kw, o tři více, než série. Po odstranění EGR a DFP jak softwarově tak mechanicky ( sofwarově proto, aby motor nepadal do nouzáku ) tak výkon na brzdě 158,5 KW. Takže skoro 12 koníků k dobru po odstranění kurvítek díky emisím. majitel říkal, že auto jde znatelně líp za plynem, jede mnohem volněji. Co se týče spotřeby zatím nevíme, to řekne potom majitel. Takže už vím, co nechám udělat, až pořídím 159.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Oskar » 5.12.2010, ned 09:54

docela by me zajimalo, kde si to nechaval delat, hlavne ten EGR. Coz spousta lidi tady rika, ze to nejde. :smt102
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti