Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Mám hliníkovú, odmontoval som ochranu výfuku (alebo čo to je), ostali však trčať šrouby, na ktorých to bolo. No a jedného dňa jeden známy prefrčal cez obrubník, šroub zohnutý, z vane odlomený kúsok hliníka, ale inak OK. Myslím, že aj tá hliníková čosi znesie. Okrem toho je taktiež poriadne poobíjaná, ale drží.
Edit: s chladičom oleja by som vzhl'adom na hmotnosť bral plechovú.
Edit: s chladičom oleja by som vzhl'adom na hmotnosť bral plechovú.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Ok, asi teda zůstanu u plechový.
Jinak ty šrouby co zůstanou po ochraně výfuku můžeš taky odšroubovat - ta díra pro ně není průchozí, takže tam nemusí být...
Jinak ty šrouby co zůstanou po ochraně výfuku můžeš taky odšroubovat - ta díra pro ně není průchozí, takže tam nemusí být...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Tak se mi už podařilo poskládat krátkou převodovku. Velké díky patří Franikovi, který mi zprostředkoval nákup ložiska na allegru (je to originál ricambi díl).
Převody jsou následující:
konečný: 4,07
1: 3,545
2: 2,238
3: 1,52
4: 1,156
5: 0,87 (5tku jsem použil nejdelší co jsem měl kvůli cestování, ale dá se celkem jednoduše vyměnit - stačí sundat jeden kryt..).
Další specifikace jsou - řazení lanovody, spojkový váleček na obalu převodovky, čidlo rychlosti na převodovce...
Co se týče kvality TS převodovek, tak jsou tam hodně velké rozdíly. Např. synchrony ze 147 je složitější typ co se více opotřeboval - oproti tomu jednoduchý synchrony ze 145 jsou skoro netknutý. Dále třeba planetky diferenciálu ze 147 vypadají že jsou odlévané a ty ze 145 zase jako frézované.. Pak celkově materiály hřídelů mi přišly ze 145 o dost silnější než ty ze 147. Proto jsem se snažil použít co nejvíc dílů ze 145 - ze 147 je tam jenom druhá hřídel a hlavní kolo diferenciálu.
Tady jedna fotka ze skládání:

Porovnání planetek (vlevo je ze 145, vpravo ze 147):

Převody jsou následující:
konečný: 4,07
1: 3,545
2: 2,238
3: 1,52
4: 1,156
5: 0,87 (5tku jsem použil nejdelší co jsem měl kvůli cestování, ale dá se celkem jednoduše vyměnit - stačí sundat jeden kryt..).
Další specifikace jsou - řazení lanovody, spojkový váleček na obalu převodovky, čidlo rychlosti na převodovce...
Co se týče kvality TS převodovek, tak jsou tam hodně velké rozdíly. Např. synchrony ze 147 je složitější typ co se více opotřeboval - oproti tomu jednoduchý synchrony ze 145 jsou skoro netknutý. Dále třeba planetky diferenciálu ze 147 vypadají že jsou odlévané a ty ze 145 zase jako frézované.. Pak celkově materiály hřídelů mi přišly ze 145 o dost silnější než ty ze 147. Proto jsem se snažil použít co nejvíc dílů ze 145 - ze 147 je tam jenom druhá hřídel a hlavní kolo diferenciálu.
Tady jedna fotka ze skládání:

Porovnání planetek (vlevo je ze 145, vpravo ze 147):

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
co se tyce tvaru, jsou ty planetky z 147ky lepsi, vsechno hladke a kulate hrany - vyssi odolnost proti ulomeni.Je to modernejsi dooptimalizovany design. Ale vice zalezi na kvalite oceli + tepelneho zpracovani, takze bych za to ruku do ohne nedal, ze bude celkove kvalitnejsi.Muze to byt sr.cka matros...
To kolecko 145 je jeste stara frezovana/brousena klasika, na vetsi zatez se hrany brousi do kulata....
To kolecko 145 je jeste stara frezovana/brousena klasika, na vetsi zatez se hrany brousi do kulata....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Aha, to jsem mohl aspoň trochu srazit ty ostrý hrany na planetkách, ale teď už to asi řešit nebudu. S tím materiálem planetek si nejsem tak jistej, ale třeba jedna hřídel ze 147 byla oproti tý ze 145 hodně měkká, ale ten diferenciál na tom může být zase líp.. Je pravda že ty planetky ze 147 měly minimální opotřebování, ale zase je to převodovka z 1.6, takže to dostávalo asi menší záhul oproti 2litru... Každopádně díky za info.
Ještě pak nahodím fotky, jak dopadly planetky z mojí předchozí C.513.5 převodovky - ty jsou úplně KO - posledních pár kilometrů se to už ani nechovalo jako diferenciál
Ještě pak nahodím fotky, jak dopadly planetky z mojí předchozí C.513.5 převodovky - ty jsou úplně KO - posledních pár kilometrů se to už ani nechovalo jako diferenciál

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Tady je slibovaná fotka jak dopadly planetky z předchozího diffu z převodovky s mokrýma poloosama...


145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
ty mokry vs suchy poloosy je k tomu vice info/foto - kam se ktere davaly + vyhody/nevyhody, ja ty mokre jeste nevidel...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Mokrý jsem měl na Junioru z 98... Jestli je to výhoda nebo nevýhoda nevim, jen když rupne, jsi do pár km o nějakej ten olej z převodovky lehčí...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Ty mokrý poloosy se dávaly na některý 1.4/1.6TS a je s nima spojená plechová vana a menší spojka (200mm). U suchých poloos je vana hliníková a větší spojka (215 nebo 230mm). Výhoda těch mokrých poloos je asi jenom ve hmotnosti. Jinak jak psal Hampi - když praskne manžeta, tak vyteče trochu oleje a tím se podle mě načaly ty moje planetky (když jsem jí kupoval, tak měla prasklou manžetu a něco se na to asi najelo). Pak můžu udělat fotky těch mokrých poloos až budu doma...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
uz je mi to jasne, je to takova levnejsi vyrobni verze spojena s rizikem poskozeni prevodovky ( kdyz vytece olej ) - to neni nic pro me.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Přesně tak. Proto to předělám na suchý poloosy. Nakonec dám i tu hliníkovou vanu, protože pro zachování plechový bych musel předělávat držáky převodovky a poloos.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
asi dobry napad, da se do te 4valcove sehnat i samosvor, nebo se delal jen na 6valy....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
V originálu se samosvor na tyhle převodovky nedělal. Ale dá se sehnat torsen (quaife) nebo i lamelový samosvor. Pak je ještě řešení přejít na V6 převodovku... Já zatím zůstanu u normálního diffu. nechci do toho zase cpát tolik peněz... 

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
a ta V6 prevodovka se na 4zyl dava jak, to musi mit preci jinou prirubu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Myslím že to řeší použitím 6ti kvalt převodovky ze 166 2.0TS. To by měla být V6 převodovka a zároveň příruba sedí na TSko.. Ale teď to nevím jistě, moc jsem se o to nezajímal...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
tak to zni zajimave, jsem nevedel, ze 166 v 2.0 TS ma 6kvalt......
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
No co jsem tak narychlo hledal, tak do roku 2000 měly 5ti kvalt a od konce roku 2000 by měly mít 6ti kvalt...
Pokud se nějaká naskytne, tak jí vezmu do zásoby a kouknu jak moc se liší oproti tý z TS (jestli by šly použít TS poloosy, držák atd..).
Pokud se nějaká naskytne, tak jí vezmu do zásoby a kouknu jak moc se liší oproti tý z TS (jestli by šly použít TS poloosy, držák atd..).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Tak 145 je už zase pojízdná.. tady je seznam co jsem všechno udělal:
Převodovka z 2.0TS s konečným převodem 1:4.07, suché poloosy, hliníková vana, 284mm brzdy + větší posilovač, silnější přední stabilizátor, repase všech hydraulických válečků a třmenů, strmější řízení.
Ta konverze z mokrých na suchý poloosy mi dala zabrat, protože se kvůli tomu musí vyměnit plno dalších věcí (např. startér, komplet spojka a setrvačník, držák motoru, olejová vana, výfuk ... ).
Tenhle týden budu ještě dávat nové přední tlumiče a ještě čekám na OMP rozpěrnou tyč (prý je u 145 docela účinná, tak jsem na to zvědavej.. )
Převodovka z 2.0TS s konečným převodem 1:4.07, suché poloosy, hliníková vana, 284mm brzdy + větší posilovač, silnější přední stabilizátor, repase všech hydraulických válečků a třmenů, strmější řízení.
Ta konverze z mokrých na suchý poloosy mi dala zabrat, protože se kvůli tomu musí vyměnit plno dalších věcí (např. startér, komplet spojka a setrvačník, držák motoru, olejová vana, výfuk ... ).
Tenhle týden budu ještě dávat nové přední tlumiče a ještě čekám na OMP rozpěrnou tyč (prý je u 145 docela účinná, tak jsem na to zvědavej.. )
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Tak to jsem zvědav na poznatky s tou tyčí. Ve 145 jsem rozhodně neměl problem s tuhostí, ale měl jsem konec 98, už jakože FL a prý tam byly i nějaké změny v tuhosti šasi.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Taktiež som zvedavý, nezabudni poreferovať.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
Já s tuhostí problémy taky neměl, ale po nahození tvrdších pružin začal trochu vrzat interiér (co jsem četl, tak je to u 145 se sníženým podvozkem normální..). A hlavně jsem četl jak je ta rozpěra u 145 hrozně znát v zatáčkách..
Dneska jsem jí nahodil a jako je to asi trochu znát, přijde mi to trochu stabilnější v zatáčkách, ale možná je to jenom placebo.. Vrzání se asi taky trochu ustálilo..
Dneska jsem jí nahodil a jako je to asi trochu znát, přijde mi to trochu stabilnější v zatáčkách, ale možná je to jenom placebo.. Vrzání se asi taky trochu ustálilo..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
U naší 156 šla ta rozpěra taky dost cítit, tužší, ale taky tvrdší, ale stabilnější 

Bez srdce bychom byli jen stroje
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark - Strada
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V - Stradale .....už tam má 3.0 :)
_________________________________
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark - Strada
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V - Stradale .....už tam má 3.0 :)
_________________________________
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4903
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)
no tak to jste celkem v klidu, ja nejak nevim, jak to krouceni karoserie mam poznat 

Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Ještě jsem to byl trochu testovat a fakt je to stabilnější.. Další stage bude asi dozadu silnější stabík, zadní nápravu uchytit napevno místo silentů a udělat nějakou rozpěru do kufru...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host