Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 2.7.2012, pon 18:58

No zatím byla alfa pod palbou jen jendou a byla to vzduchovka, vubec nevim co to bylo za silence ale slo to do sloupku na dverich ridice (do toho plastu). :-D Jinak se vždy snažím všemu předcházet a měním pokud možno hned jak se to uzve. Jediné co jsem možná podcenil bylo že se mi v zimě ozvalo asi spojkové ložisko chrastilo jen po startu studenyho motoru a jen chviličku pak se oteplilo a už sem to neslyšel takže ani neřešil, tak nevím jestli by takhle přišla náhlá smrt....

a mimochodem: Kdo byl na fesťáku v Kunčicích černou 159? :smt035
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 2.7.2012, pon 19:36

Za tu spojku nemůžeš... v zimě to pazvuky dělá dost často, nemusí to nic znamenat. K tomu střílení mě teď ještě napadá, jak po sobě ve filmech střílej a všichni se schovávaj za dveře, který jsou docela dost dobře průstřelný :D. V komisaři rexovi, když stříleli na 155 tak navíc hodně šetřili, prostřelili jen jednu pneumatiku a sklo, to Kobra 11, ta likvidovala auta vždycky pořádně (bylo tam dost Alf, které už nejsou :-D )
Na tom fesťáku jsem to každopádne nemohl bejt já, na fesťáky nejezdím... vlastně ani tak moc nejezdím, za červen mám cca150 Km :smt040

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 2.7.2012, pon 19:53

meni se to co je v haji, ale pokud uz to mas rozebrane a budes menit dvouhmotu (nebo z ni delat jednohmotu) nebo lozisko, tak vymena spojky se dela vetsinou ve stejnou dobu - kdo by to rozebiral za par desitek tisic km znova...
Me zacla spojka klouzat a taky to zaclo rachotit - ne nijak brutalne, ale uz jsem si rovnou sehnal i dvouhmotu a mel zarizene lozisko... Nakonec se vymenila jen spojka (chudak byla na nytech a ja motor zbavil DPF a jemne mu pomohl chipem) a jezdi se vesele dal. Tohle jsem nevedel, takze stara spojka zazila tyrani na brzde a prvni nadseni z kroutaku jak prase :-D Pokud vezmu cenu prace na vytazeni spojky, tak nechat prenytovat oblozeni je pakatel a clovek od toho ma na nejakou dobu klid a kdyz vi ze prijdou steroidy, tak si usetri jedno rozebirani.

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 3.7.2012, úte 19:37

Má někdo konkrétní zkušenost jak to probíhá a co to dělá když se totálně rozletí dvouhomta? Protože neveřim že by třeba spojka nebo ložisko mohlo zažít takovouhle náhlou smrt co se mi stala. U ty dvouhmoty možná nějaky naznak byl, takovy to zachrastění při chcípnutí motoru ale známýmu to dela 159 taky a už s tim jezdi roky... :???: = může rozletěná dvouhmota mít moje příznaky? (Šílený skřípavý zvuk při pouštění spojky do záběru, v podstatě nemožnost tu spojku uplně pustit?) Na neutrál ji pustim normálně a nic to nedělá + spojka jde mnohem lehčeji než před tím.
Díky pánové :smt023
AR 159 SW 1.9 JTDm

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od 1kovi » 3.7.2012, úte 21:40

tak dnes som skompletoval rozvody a menil som aj remeň čerpadla.Auto má 121 000 km ale pri štarte niečo spiští a čím väčšie teplo tak to viac počuť... kladky na remeni čerpadla sú ok ale remeň alternátora a klímy sa mi zdal volný a chcel som ho došpanovať ale žiaľ som neprišiel na to ako neviete mi poradiť ??? :???:
a ak to nepomôže tak to bude asi volnobežka alternátora :(
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 3.7.2012, úte 22:10

1kovi : to je samonapínací řemen, ten dotáhnout nejde a nový tam budeš horko těžko dostávat, to mi věř
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 3.7.2012, úte 22:16

ssvd píše:Má někdo konkrétní zkušenost jak to probíhá a co to dělá když se totálně rozletí dvouhomta? Protože neveřim že by třeba spojka nebo ložisko mohlo zažít takovouhle náhlou smrt co se mi stala. U ty dvouhmoty možná nějaky naznak byl, takovy to zachrastění při chcípnutí motoru ale známýmu to dela 159 taky a už s tim jezdi roky... :???: = může rozletěná dvouhmota mít moje příznaky? (Šílený skřípavý zvuk při pouštění spojky do záběru, v podstatě nemožnost tu spojku uplně pustit?) Na neutrál ji pustim normálně a nic to nedělá + spojka jde mnohem lehčeji než před tím.
Díky pánové :smt023
Věř mi, dvouhmota to nebude, to by dělalo bordel i při neutrálu, navíc jestli se nemýlím, setrvačník je pevně spojen s motorem aby vyrovnával jeho kmity a nepravidelnosti, od toho tam taky je. Spojování a rozpojování spojky s ním tedy až zas tak nesouvisí. Jinak je ale zbytečné nad tím polemizovat - naklusej s tím do servisu a nech to spravit, budeš mít klid :smt033

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od 1kovi » 3.7.2012, úte 22:54

cendler píše:1kovi : to je samonapínací řemen, ten dotáhnout nejde a nový tam budeš horko těžko dostávat, to mi věř
piska to len 5sekund tak si myslim ze to volnobezka nebude ak by bola tak to piska stale....
zajtra postriekam ten remen jarovou vodou a uvidim.
ono to piska len ked podlhsej dobe ako napriklad od vecera do rana potom celi den nic a piska to len po nastartovani...
a dufam ze to nebude cerpadlo riadenia..
co by si typoval ty cendlere?
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 3.7.2012, úte 23:01

riprex píše:
ssvd píše:Má někdo konkrétní zkušenost jak to probíhá a co to dělá když se totálně rozletí dvouhomta? Protože neveřim že by třeba spojka nebo ložisko mohlo zažít takovouhle náhlou smrt co se mi stala. U ty dvouhmoty možná nějaky naznak byl, takovy to zachrastění při chcípnutí motoru ale známýmu to dela 159 taky a už s tim jezdi roky... :???: = může rozletěná dvouhmota mít moje příznaky? (Šílený skřípavý zvuk při pouštění spojky do záběru, v podstatě nemožnost tu spojku uplně pustit?) Na neutrál ji pustim normálně a nic to nedělá + spojka jde mnohem lehčeji než před tím.
Díky pánové :smt023
Věř mi, dvouhmota to nebude, to by dělalo bordel i při neutrálu, navíc jestli se nemýlím, setrvačník je pevně spojen s motorem aby vyrovnával jeho kmity a nepravidelnosti, od toho tam taky je. Spojování a rozpojování spojky s ním tedy až zas tak nesouvisí. Jinak je ale zbytečné nad tím polemizovat - naklusej s tím do servisu a nech to spravit, budeš mít klid :smt033
Jasny jasny, v servisu už to je ale na rozdělání se to dostane až zítra odpoledne a pak už nic neobjednam až do příštího týdne takže si díly ktery by to mohly bejt obstaram předem a ty co nebudou potřeba se zase vratěj. Ale treba ten setrvak je docela palka a zas nechci zbytečně brat těch dilu hromadu tak proto takhle pátrám. ;) jinak to zní logicky takže díky
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 3.7.2012, úte 23:30

No budu ti držet palce, ať to máš co nejlevnější a hlavně ať zase co nejdřív jezdíš :drivers: !

1kovi: Je to zcela určitě ten řemen - kdybys hledal na fóru, zjistíš že nejsi sám, mě se to teď v létě začlo projevovat taky. Ten jar zkus (osobně bych to rukou trochu máznul a nechal to rozetřít), s gumou to hodněkrát pomohlo a pokazit bys tím nic neměl.

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Martas 01 » 4.7.2012, stř 20:52

Ahoj uz nevim v jakem vlakne jsem to psal tak to pisnu sem dosel mi kabel na diagnostiku a k nemu bylo mini cd bohuzel se nekde cestou zlomilo otazka zni pojede mi ten kabel jen s tim FES 3,6 nebo potrebuju to CD diky . :( :(
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 4.7.2012, stř 21:13

Na tom CD jsou ovladače - ty potřebuješ. Kdyžtak postni aspoň obrázek toho kabelu a zkusím ti je dohledat na netu. Jinak jestli potřebuješ FES, piš SZ :smt023

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Martas 01 » 4.7.2012, stř 21:27

Program uz mam dekuji a kabel je to tento USB http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-4-OBD ... 834wt_1270 pokud bys mi sehnal ty ovladace nebo nekdo mel byl bych moc vdecny jinak budu muset objednat dalsi diky.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 4.7.2012, stř 23:13

Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

vvenalfa

Příspěvky: 17
Registrován: 21.6.2012, čtv 16:36
Bydliště: Břeclav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vvenalfa » 5.7.2012, čtv 17:21

Ahoj, jen malá poznámka, taková myšlenka. Když jsem kupoval AR 159 a v servise při diagnostice mi borec říkal, že když auto delší dobu stojí (týden +), tak baterie stále malinko ztrácí kapacitu, proto by se měla odpojovat. Protože při nastartování, je tam ještě větší úbytek napětí a může odejít nějaké čidlo nebo řídící jednotka.
Tak mě napadlo, má někdo zkušenost s odpojovačem baterie (nebo jak se tomu říká)? Mám na mysli názor a realizaci.
:diky
AR 159 SW 1,9jtdm 110kw po faceliftu, DPF-ON (r.v.2008)
Ex Ford Focus combi 1,8tdci 85kw (r.v.2007)
Ex Škoda Fabia kombi 1,9tdi 74kw (r.v.2001)

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 5.7.2012, čtv 17:30

vvenalfa píše:Ahoj, jen malá poznámka, taková myšlenka. Když jsem kupoval AR 159 a v servise při diagnostice mi borec říkal, že když auto delší dobu stojí (týden +), tak baterie stále malinko ztrácí kapacitu, proto by se měla odpojovat. Protože při nastartování, je tam ještě větší úbytek napětí a může odejít nějaké čidlo nebo řídící jednotka.
Tak mě napadlo, má někdo zkušenost s odpojovačem baterie (nebo jak se tomu říká)? Mám na mysli názor a realizaci.
:diky
myslim, ze to nie je az tak tragicke, ked som ja svoju kupoval, stala cca 4 mesiace na bazare a to bolo este zima (dake dva som ju sledoval), s tym, ze raz za cas niekto pozrel, nastartoval, vypol, raz za dva tyzdne sa niekto previezol (asi tak ako ja prvy krat s bazarnikom 2-3km) ... ide v poho, aj baterka, na to ze stala tak dlho, vacsi problem pri takomto stani vidim v brzdach, ktore ti nahrdzaveju, aj ked je pravdou, ze pri uskladneni treba aj baterku odpajat, ale tyzden, dva ...
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

vvenalfa

Příspěvky: 17
Registrován: 21.6.2012, čtv 16:36
Bydliště: Břeclav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vvenalfa » 5.7.2012, čtv 17:40

No servisák to nemyslel tak, že to je pravidlo, ale je to možnost jak se vyhnout občasným problémům... A s tím bateriákem by to bylo přeci pohodlnější.
AR 159 SW 1,9jtdm 110kw po faceliftu, DPF-ON (r.v.2008)
Ex Ford Focus combi 1,8tdci 85kw (r.v.2007)
Ex Škoda Fabia kombi 1,9tdi 74kw (r.v.2001)

gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 160
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od gallibob » 5.7.2012, čtv 20:18

vvenalfa píše:Ahoj, jen malá poznámka, taková myšlenka. Když jsem kupoval AR 159 a v servise při diagnostice mi borec říkal, že když auto delší dobu stojí (týden +), tak baterie stále malinko ztrácí kapacitu, proto by se měla odpojovat. Protože při nastartování, je tam ještě větší úbytek napětí a může odejít nějaké čidlo nebo řídící jednotka.
Tak mě napadlo, má někdo zkušenost s odpojovačem baterie (nebo jak se tomu říká)? Mám na mysli názor a realizaci.
:diky
no tak je celkem logicke ze kdyz auto stoji ze stale odebira nejakou tu energii(pamet autoradia,alarm,dioda na dverich u ridice :wink: atd...),ale pokud auto stoji tyden ci dva tak to urcite na odpojeni neni a nedela se to.Ted v lete bych rekl ze to ani nema cenu + staruje se skoro bez zhaveni.Neco jineho je to v zime,ale tam je spis lepsi mit auto v garazi nez resit odpojovani baterie,ktera stejne zustane na mrazu(coz ji dobre nedela) a nosit si ji domu do tepla je celkem neprakticke :smt044 .Celkem by bylo dobry kdyby uz konecne zacly montovat solarni clanky na konzervaci akumulatoru(na vojne sme auta konzervovaly kabelem do el.site a to se potom startovalo)ktera by stale malinko dobijela baterii.Ale to by se asi moc nelibylo baterkarskym loby,takze jednou za par let nas vzdicky nejaka ta vymena ceka.Ale to sem uz hodne odbocil.Osobne bych rekl, ze by to zadny problem v eloktronice delat nemelo.Samozrejme je dobre tak 2x za rok akumulator zkontrolovat,premerit a pred zimou ho pekne dobit(specialne pokud se jezdi malo a auto casto delsi dobu stoji).Ale jinak bych baterku neodpojoval a pridelvat nejaky odpojovac mi prijde jako blbost.
Naposledy upravil(a) gallibob dne 5.7.2012, čtv 20:19, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Martas 01 » 5.7.2012, čtv 20:19

jurki888 píše:ovladace http://www.ftdi.com
Tak nevim jestli to ma byt legrace ale ja tam vidim jen kytky. :(
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 160
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od gallibob » 5.7.2012, čtv 20:21

Martas 01 píše:
jurki888 píše:ovladace http://www.ftdi.com
Tak nevim jestli to ma byt legrace ale ja tam vidim jen kytky. :(
hmm,ale hezky kytky :smt040 to by mela zena radost kdybych takovou velkou kytici prinesl misto novejch kotoucu a desticek :smt098
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Martas 01 » 5.7.2012, čtv 20:23

Tak to nedokazu posoudit u mne vydrzi jen kaktus. :D
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od 1kovi » 5.7.2012, čtv 20:40

Martas 01 píše:Tak to nedokazu posoudit u mne vydrzi jen kaktus. :D
toto je super aj kkl aj elm
http://www.edisk.cz/stahni/68319/CDM208 ... .61MB.html
:wink:
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Martas 01 » 5.7.2012, čtv 21:21

Dekuji zkusim to s tim. :)
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od 1kovi » 5.7.2012, čtv 21:39

a ak budes dobra baro tak ti presne popisem ako ho upravit aby si precital abs,airbag a svetla ak mas xenon... :wink:
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 6.7.2012, pát 10:06

Kdyby to náhodou nešlo, tak zkus tohle: http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm . Jinak bys asi musel počkat až se za týden dostanu domů a vyhrabu svoje CD. Jinak ty kytky se teda povedly :-D .

vvenalfa: To s tou baterií je samozřejmě zase nějáká pěkná blbost. Kam ty lidi na to choděj :hotovej ?!? Baterka samozřejmě trpí samovybíjením a odebírá z ní proud i palubní elektronika, která je zapnutá když je auto zamknuté, nicméně není to tak moc velkej odběr, takže pokud máš baterku vpořádku, tak nastartuješ i po měsíci bez problémů. Odpojování by nemělo smysl, akorát by ti nešel alarm, centrál, vymazaly by se ti hodiny a pozice na sedadle... Všechny ty čidla a senzory jsou připojené přes ECU a ta si je pohlídá. Navíc nevím jak by je poškodilo nižší napětí. Prostě pokud je tam už málo šťávy, tak když zmáčkneš START, tak v momentě sepnutí stertéru začne klesat napětí pod přípustnou mez a nenastartuješ a všechno zhasne.

Takhle to vidím, že se zachvíli dostaneme k tomu, jestli není lepší nastupovat kufrem, aby se zbytečně moc neopotřebovávaly dveře :smt040 ...

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host