Řekl bych, že spojení "zdravě udržovaný DPF" je v souvislosti s tímto motorem utopie. Zvlášť proto - jak tu píšou chlapi - že se ta kontrolka rozsvítí až v kritickym stavu - tj. po několika přerušených regeneracích. (Mně nesvítil nikdy). Osobně bych řekl, že když to zrovna probíhalo, tak je to znát i na tahu. A pochopitelně spotřebě.Hampice píše:Pokud jsi ho vyndaval, protože ti kexnul, tak asi nejspíš v kondici nebyl, a to nejspíš kvůli nesprávnému zacházení (tvému, nebo pžedchozího majitele). Takže nemůžeš tvrdit, že auto netáhne nebo víc žere, když je tam DPF. Se zdravým a udržovaným DPF se nic z toho, co zde všude možně popisujete nestane. Za tím si stojím.
"Bohužel" udržet ho v dobrém stavu vyžaduje trochu pozornosti a jisté ústupky (např. když regenerace zažne u domova, tak hold musim ještě někam vyrazit atd...)
Já neměnil filtr proto, že mi on exnul, ale proto, že se kvůli němu hryzly klapky v sání. Takže když už jsem celý ten díl měnil, nehodlal jsem riskovat, že se to časem znovu zaprasí...
A je snad naproto logický, že se ten rozdíl projeví v jízdě a spotřebě. Proboha - to auto má protě špunt v prdeli... a je jedno, jestli 4vál, či 5vál. U obou je ta změna znát a to řekne každej, kdo si tu krávovinu nechal vyndat.
V neposlední řadě za vše mluví fakt, že tenhle motor ještě nebyl kontrukčně řešený pro DPFko. To tam naroubovali až na základě nějakejch zhovadilejch eko pravidel. Italové - coby známí flegmatici (miluju Itálii) to prostě vyřešili nějakou zárukou.. Už si to přesně nepamatuju. Ale Cendler mi to všechno vyprávěl..






 Především je to poznat na chování turba (budík), při regeneraci při jizdě bez plynu se zařazenou rychlostí prudce klesá tlak až na nulu, kdyžto při běžném stavu padá plynule k cca 0,2 bar. Podle tohoto to poznás naprosto 100%. Tu zvýšenou spotřebu uvidíš krásně při aktivní aktuální, kdy se i bez plynu hodnoty pohybují kolem 4-5l/100km a s plynem hodně přes 10...
  Především je to poznat na chování turba (budík), při regeneraci při jizdě bez plynu se zařazenou rychlostí prudce klesá tlak až na nulu, kdyžto při běžném stavu padá plynule k cca 0,2 bar. Podle tohoto to poznás naprosto 100%. Tu zvýšenou spotřebu uvidíš krásně při aktivní aktuální, kdy se i bez plynu hodnoty pohybují kolem 4-5l/100km a s plynem hodně přes 10...














 
  

