Problém olej

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Problém olej

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 16:04

Zdravim, tak jsem dneska sedl do alfy a jel pro máti a nákup. Už když jsem nastartoval na volnoběh se auto divně klepalo celý, otáčky v pohodě kolem 1000 (900-1000) nedusilo se nechcípalo.

Nechal jsem to chvilku na volnoběhu, pač to bylo studený, asi po 4 minutách naladění správné MP3 v radiu jsem se chtěl rozjet, k mému překvapení auto mělo tendenci chcípnout, tak jsem musel trošku přidat plynu no ale jel jsem, už při prvním zařazení třetího kvaltu auto nechtělo vůbec do otáček. No nic říkám si asi se chce pořádně ohřát, tak jedu jedu a když už je to zahřátý na nějaký ty stupně, tak zase zkusim jestli už se tomu nebude chtít do otáček, no inu jo, auto jelo, ale podivně se to klepalo, ne moc ale klepalo.

Dojel jsem na místo určení a tak mi to nedalo, že kouknu alespoň na olej, na měrce bylo oleje dost, ale po poslední kontrole dost načernal (poslední kontrola před 5 dny), olej má najeto necelejch 1500 km, nevěděl jsem jestli to je normální, ale ještě nebyl úplně černej, tak jsem dojel dom, zaparkuju a chci se trošku couvnout, tak zařadim zpátečku a jen na spojku o kousek že povyjedu a ono prd chcíplo to a na volnoběh zase. Divný. Tak jsem si řekl, zkontroluju chladící kapalinu, servo olej všechno jsem prošmejdil nikde nic neteklo ani neubývalo vše bylo v pořádku, ale když jsem otevřel nádobku na dolévání motorového oleje byl v ní takovej bílej sajrajt neumim to ani popsat, jakási pěna bílá. A to je moje otázka, je tato pěna, či bilý sajrajt normální ?

Případně pokud by někoho nenapadlo čím by to chcípání a klepání mohlo být ? Ještě jsem myslel, že svíčky, zkoušel jsem zda jsou správně dotáhnuté a jsou, kabely taky sedí...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 26.9.2008, pát 16:27

Bílej sajrajt = voda v oleji.
Modli se za těsnění pod hlavou.
V horším případě, budiž je vrakoviště boxerovi lehké...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 16:40

Kejml: a kdyby to nebylo těsnění pod hlavou co by to mohlo být ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 26.9.2008, pát 16:48

Nejsem mechanik a o motoru boxer nevím vůbec nic.
Ale někde proniká voda do oleje. Takže asi prasklá hlava, křivá hlava, prasklý blok...
Emulze vody s olejem nemaže, tak se modli, ať to není přidřené. Třeba nebude potřeba ani přešálovat. Nevím...
Na motory je tu třeba slimak07
http://forum.cuoresportivo.net/profile. ... file&u=266
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 16:50

Ok díky, zkusím mu napsat SZ.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.9.2008, pát 17:13

Mam pocit, ze tesneni pod hlavou je u boxeru bezna zalezitost. Znamej pred nedavnem kupoval 1.4 boxera pro syna a taky nechaval delat tesneni pod hlavama, protoze bylo jedno spatny...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 17:16

hezký no... tak auto hodim do garáže a koupim těsnění, ale na servis zatím nebude cash, takže si bude dva tejdny stát než budou prachy a bůh ví kolik si za to řeknou...

:smt013 :smt013
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.9.2008, pát 17:24

Pocitej s tim, ze je to pekna pakarna. Je k tomu pristup jako k penezum a delas to vlastne dvakrat. Zlatej radovej motor na vymenu tesneni pod hlavou... Muze se stat, ze Ti budou tvrdit, ze ten motor musi ven, stejne jako tomu mymu znamymu. Nakonec mu to nekde zvladli s motorem v aute...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 17:28

Nj co nadělám... Kdo to může čekat, celou dobu to jezdí krásně a najednou se to dneska začne klepat jak ani nevim jak co. A v oleji objevim nějakej bílej shit,no nejsem z toho nadšenej. Jen doufám, že je to opravdu jen těsnění, protože na opravu motoru komplet mít teda určitě nebudu, jsem přece jen ještě student...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.9.2008, pát 17:33

Takhle - ten bilej sajrajt byt tesnenim muze. Ale jestli se klepe cely auto, tak bych si nedelal nadeje a pocital radsi s horsi variantou... :(
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 17:42

Jo já stím počítám, koneckonců na tohle mývám "štěstí". Ale opravdu se nezvykle klepalo hlavně na volnoběh to bylo šíleně cejtit.

Jenže ještě netuším stím jak to nechám opravit, protože zase tak velkej příjem abych si dovolil opravovat motor fakt nemám... 5 tis. na měsíc holt nenabízí luxus jako nechat si opravit motor nebo zajít na GO...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 18:54

Tak já nevim... Byl jsem to teď projet a jelo to normálně, plynule do otáček to šlo pěkně, šel jsem na 4500 ot. nikde neklepalo nic a když jsem otevřel víčko od oleje byl tam ten sajrajt ale bylo ho míň nevim jestli to je dobře nebo špatně, každopádně olej vypadá zase míň černě než když jsem koukal odpoledne. :-k :-k :-k
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 26.9.2008, pát 19:15

Ta bílá emulze se tvoří normálně.Je to nedostatečným ohřátím motoru,ve kterém zkondenzují vodní páry.Popojíždění a spol.Při delší jízdě by se neměla objevit.Ale může to být i těsnění.To by ti šla z výfuku vodní pára a byla by cítit po fridexu.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 19:17

tak to zase ne. Právě teď jsem to zahřál na 60 stupnů než jsem vyjel, jak jsem stim blbnul a ta bílá emulze tam skoro nebyla. Je fakt, že když jsem jel odpoledne tak to auto den stálo. A teď to mělo normální zátah a emulze skoro žádná. A z výfuky opravdu nebylo cítit nic, teda určitě ne fridex.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 26.9.2008, pát 19:23

S tý emulze bych si hlavu nedělal. Jestli už tam není a dál to jede normálně,tak třeba měla jen slabou chvilku :) (např voda v benzínu)
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 19:30

No prakticky tam teď není byl tam jen zbyteček. Ale jelo to už normálně. Doufám, že mě takhle lekat alfinka nebude často, ale to těsnění pro jistotu asi nechám za dva tejdny udělat.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 26.9.2008, pát 20:26

No nevim.Já bych jen tak "pro jistotu" těsnění nedělal.Podle mě škoda peněz.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 20:57

Tak jsem se s otcem rozhodli, že uvidíme jak to bude s emulzí, když se bude tvořit častěji a na měrce bude načernalej olej, tak necháme udělat těsnění, budem to prostě víc sledovat.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 26.9.2008, pát 22:05

Emulze pod víčkem je normální věc, když se s motorem jezdí krátké trasy. Emulze se ztratí až cca po 20-30 km souvislé jízdy. Víčko je chladné a tak tam kondenzuje vodní pára. Obzvláště u boxera, kde je na 15 cm dlouhé trubce... Máš v pořádku termostat? Jaká je teplota motoru po jízdě 10 km? To škubání může dělat špatná směs, svíčky, probité kabely, palec.... Dokud není voda namíchaná v motorovém oleji na měrce, tak to neřeš. Voda v oleji - emulze- má světle okrovou barvu, asi jako bílá káva nebo pěna na capuccinu. jestli se Ti olej hodně znečišťuje, tak je to krátkými jízdami se studeným motorem nebo profukují pístní kroužky - spíš to první.
Nelze dělat závěry po projíždce kolem bloku domů...


Na demontáž hlav je nejlepší boxera vyndat celého ven, je to opravdu méně práce... Teď jsem u 33 dělal spojku a nadával jsem, že jsem si celý agregát nevyndal ven, visí jen na jednom silentbloku, poloosách, hadicích a troše kabelů. :wink:

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 26.9.2008, pát 22:26

Je pravda, že auto jezdí dost nesouvisle krátké trasy. Jablonec - Liberec je maximum. Na teplotu si nevzpomenu, resp. ne na hodnotu ale je to kolem půlky ukazatele. To škubání to dělalo právě jen dnešní jízdu, pak když jsem jel po druhý už nic. Svíčky jsou nový NGK, právě s nima mi dokáže držet volnoběh, takže ty jsou bych řekl dobré. Kabely asi taky. V měrce je olej v pořádku bez vody, prostě jen olej. Jen pod víčkem je taková pěna, asi jako capucino jak si psal. Termostat bude v pořádku, protože za studena i na volnoběh vyžene otáčky na nějakej čas výš než na zahřátým motoru než se trošku ohřeje, je pravda, že problémy se studenýma startama už moc nemám, ale chce ho to nechat chvilku se zahřát.

Problém s vyndáním je, že na to nemáme vybavení, garáž máme, ale vybavení je slabé, na vyndávání motoru to není. Ani nevim jestli se dá ve dvou solidně vyndat. Motor z favorita šel v pohodě, ale tohle bude jiný kafe a kladku nemáme.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 27.9.2008, sob 04:20

Ten sajrajt ve víčku je běžná věc, opravdu je to tím, že se motor řádně neprohřeje. Já třebas u své 33 sice žádný sajrajt nemám, ale zato je víčko zevnitř normálně orosené... po delší jízdě kdy se motor prohřeje tak je krásně suché. Teďko je to blbé... do práce to mám 14km a teploměr se pohne nahoru tak v půlce trasy... když jsem na místě tak je na něm něco přes 60°C. Jinak to že olej zčernal a pak se pročistil není možné, to se ti zcela určitě jen zdálo, nespíš to zas tak pitvat :wink: Jo boxera vyndat jde docela dobře, aspoň teda u 33... třeba u mojí 16V je nutné motor vyndat při každém úkonu krom výměny rozvodů a ojničních šálů....opravdu je méně pracné motor vyndat než u toho pak kurvovat :) Můžeš si pak vše pořádně prohlídnout, připravit, očistit atd. Kladka snad není takový problém :) kor pokud máš v garáži nějaký trám... ikdyž kamoš když vyndával motor z Vectry si postavil v garáži lešení :D ...taky je to řešení
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 27.9.2008, sob 11:27

Když už jsme u vyndavání motoru...dělám to bez kladky. Auto nadzvednu, aby se šlo se pod něj šlo dostat, všechno odpojím, krom hlavních silentbloků. Pak motor pečlivě podložím, aby byl stabilní, odpojím silentbloky (motor zůstene na podložkách) a zbytek karoserie zvednu obyč. heverem.

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 18.11.2008, úte 15:32

Zdravim.

Mám zase problém s olejem. Když si změřim měrkou olej za studena, mám plnou měrku až nad max bůhví kam. Prostě mi tam ten olej nabyl. Potřebuju zjistit příčinu, šel jsem po vodě. Ale voda mi neutíká nikde, takže pochybuju, že by šlo o problém těsnosti. Navíc olej má načernalou barvu a nevypadá jako emulze. Zjistil jsem, že olejové čerpadlo má netěsnost, ale neutíká tam moc oleje spíš jsou tam jen fleky mastné. Ale olej z něho jde čistý určitě v něm není voda. I tak, když má netěsnost, spíš by olej utíkal, než že by nabýval, což se mi zdá divné... Nenapadá někoho co by ten mohlo způsobit, že olej nabyl ?

EDIT: Jinak ten olej přibyl na měrce v době kdy mě začala problikávat kontrolka mazání, ale od té doby již kontrolka neukazuje nic, jen ta hladina oleje ve vaně je jaksi převeliká...


A jen tak mimo, nevíte někdo kde bych sehnal to čerpadlo olejové nové ? Jde o Alfu 146 1.4 i.e. boxer.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 18.11.2008, úte 18:32

Není ten olej cítit benzínem?
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 18.11.2008, úte 18:58

Benzínem cítit není... A benzín se ani neztrácí. Z olejové pumpy jde ještě k tomu krásně čistej olej, bez zápachu benzínu, či fridexu. A Kdyby utíkal do oleje benzín cítil bych to i z pod víčka ne ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Odpovědět

Zpět na „145/146“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti