Řeší problém s netěsnící převodovkou. 125kw MA rok 2011. Najeto aktuálně 110000km.Auto vykazovalo výrazně slyšitelné cvakání při řazení/vypínání spojky. A vibrace při náhlém zatížení přední nápravy (nerovnost na silnici, či plně zatížené auto). Byla nalezena velká vůle na vnitřním kloubu levé poloosy. Poloosa nebyla dostupná nová originální a tak byla provedena výměna za repasovanou. Cvakání a vibrace zmizely. Ale po cca 10 000km se objevil únik oleje z převodovky. Nalezeno prasklé gufero (nebylo při výměně poloosy měněno) a po výměně gufera klid. Ale cca po 2000km se objevil zasu únik oleje. Ohledání servisu bylo:
Dochází tam k nějakému (axiálnímu a radiálnímu) pohybu levé poloosy a při pohybu tam vznikne nějaká mezera v guferu a protéká olej ven. Pohyb poloosy (2-3mm) vzniká při sešlápnutí a vyšlápnutí spojky. Když auto stojí či jede bez řazení, tak nic. Ještě vyměnili preventivně gufero a stejný problém. Servis doporučuje zkontrolovat poloosu v místě uložení do diferenciálu a také mrknout na převodovku. Tzn. převodovka ven, otevřít a kontrola vůlí na výstupu na poloosu. Každopádně s tím je možné jezdit. Pár stovek km tomu nevadí. Ale tisícovky bych na tom neměl jezdit.
Tato kontrola byla provedena v servisu který dělá všechna různá auta.
Nesetkal jste se někdo prosím s tímto? Kde by mohl být problém? Na co se zaměřit? Zatím jsem objednán do ItalMotori Praha.
