FAQ-rady při koupi

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

FAQ-rady při koupi

Příspěvek od RV147 » 19.3.2009, čtv 13:15

Koroze:
-podlaha u míst pro zvedáky
- přední podběh tam kde se stýká s prahem a podlahou (většinou ukryto pod plastovým podběhem)
-prahy (všude, občas ukryt pod plastovým, chráničem )
-lemy zadních blatníků (zase často důmyslně skryto pod plasty)
-nádrž,nejvíc v místě kde to není vidět, ale pokud má někde puchýřek na tom místě to bude komplet death)-týká se všech modelů kromě V6-nádrž už má uvnitř
-piksla pro rezervu,vyndej si rezervu, bo hnije věršinou jak je hák na nouzový tažení a odspod to není vidět
-kufr v rozích (odkrýt tapec), v extrému prohnije až k zadním světlům)
Pohon:
-hardyny KO se hlásí vibracemi se zvyšujícími se otáčkami, popř. rachocením při startu a chcípání (to může dělat i vejfuk)
-mizerně řadí (to pozná každej hned)
- u V6 pozor na spojku, stojí balík
Brzdy
-zadní se často zaseklýmy samostavy, popř. třmeny
-nebrzdí ručka (souvisí s předchozím bodem)
-shnilý hadičky, trubičky
Nápravy
-KO všechny gumový díly (a že jich je)
-vepředu čepy ramen
-zarezlý štelování sbíhavosti a záklonu
Motory
-u V6 tekoucí napínák rozv. řemene a z toho plynucí problémy
-často odrbaný vačky a zničený zdvihátka (je většinou slyšet)
-u TS zteřelý gumy kolem sání a škrt.klapky
-u TS siláče na motoru a pak prasklý litinový svody
-tekoucí posilovač řízení
-časté defekty benzínové pumpy uložené pod podlahou a vystavené všemu bordelu ze silnic (je vidět zespoda, včetně schnilejch palivovejch trubek)
Ostatní
- osleplý přední světla
- různý elektrický "radosti" většinou plynoucí ze špatnýho ukostření

S autem je zábava jezdit, i s naprosto zanedbaným a vymláceným podvozkem jede poměrně tiše a dobře sedí. Někdo mě určitě ještě doplní .Skoro si připadám jak óbr šulín Vaculík. Všechno jde řešit, seznam vypadá hrozně, ale v podstatě jsou to nedůležitý drobnosti. Až se projedeš, chytne tě to tak, že zapomeneš na perfektní stav.
Ještě chceš 75-ku ?



_Q4_
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

spojka

Příspěvek od Milano75 » 19.3.2009, čtv 17:24

zase na druhou stranu když chceš koupit 75 a nemáš na výběr z hafo aut, respektive se dohodneš na ceně a to jsi to auto viděl jen z dálky tak to je pak to správní šílenství. :D


Jiank takhle sem koupi svou ameriku, byla tam KO spojka a nestartovala, spojku sem opravil za 500kč (není pravda že stojí majlant, stačí si umět pomoci) jen někdo kdo tomu nerozumí dá hned celej set spojky.

Podobě sem kupoval i 75 QV, když sem zjistil co je v tom za motor a tak na zbytku nezáleželo(byla dokonce zkroucená i kastle,ale zase sportovní tlumiče péra)


Jestli někdo chce 75 na dlouho tak to nejdůležitější je aby kastle byla co možná v nejlepším stavu, zbytek se dá vyměnit, ale stále reznoucí kastle je na pytel...............

*varim varim alfaromeo1
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4875
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od A.J.Michal » 19.3.2009, čtv 18:54

Taky co by ste chteli po autu ktere ma cca 25 let :) jeste aby nehnilo.

Ale jinak ja bych uz nic jineho nezli alfu 75 nechtel. Mozna misto dieselu bych chtel 2.0 TS ,aby to trochu svistelo , ale jinak tohle auto doporucuji i zacatecniku. Sam mam ridicak pul roku a v zime se clovek aspon naucil auto poradne ovladat ,ale zase nesmi moc blbnout, jinak to muzes s alfou dopadnout hrozne :wink:

Alfě zdar
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

2,4 td

Příspěvek od Milano75 » 19.3.2009, čtv 19:02

ten TD motor lze upravit na víc jak 150HP což má to TSko :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 19.3.2009, čtv 19:39

Tak netvrdím, že mám ve všem pravdu a už vůbec, že něčemu rozumím. Lamely jdou znova nalepit, přítlačáku nic nebejvá a spojkový ložisko není drahý. To jsi chtěl Milano říct ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 19.3.2009, čtv 21:58

Na bodykitu - TS 2.4TD a pod - proste plastove rozsirenia... Tak tam zvycajne chybaju krytky na zvedak.

Spojka - vypinaci mechanizmu spojky, pomocny valcek vzadu - pomala reakcia za studeneho pocasia - pripadne vyliatie valceka, unik kvapaliny. Celkovo zivotnost pomocneho valcek na spojku nic moc...

Packa smeroviek - nefunkcne vracanie smeroviek po vytoceni volantu do polohy "rovno" - da sa zisti ked volant pri otacani "necvaka".

Zadne brzdy - opotrebovane rapidne zadne kotuce, zadne brzdy, mechanizmus zadnych brzd, pripadne rozdelene kotuce na DVE casti, nefunkcna zadna brzda - resp. slaby ucinok brzd.

Zadne svetla - korozia kontaktov, vyblednute zadne svetla - najma cervene - nevidet smerovky ani kkt... Slabe uzemnenie - preblikovanie svetiel podla zataze smeroviek.

Siber - mechanizmus, tlacitka okien - zasekavanie, zalepene kontakty. Central - nefunkcne motorceky najma zadnych dveri. Celkovo zamky a klucky na alfe + otvaranie kliky zvnutra.

Poodtrhane madla dveri, ARC panel - blikajuci, nefungujuce diodky, tlak oleja - spatne ukazujuci tlak oleja, prip. nefungujuci - dost casto aj spatne cidlo na motori...

Tesnenie kufra - lista na kufri - spatne dosada, vyblednuta, antena na kufri - zateka, poohynana antena od slnka, listy na bokoch auta - vytahane od slnka, deformacia.

Capy na tyckach riadenia - tie vnutorne, ktore su schovane pod manzetou.

Dost choroba TD motorov - zatekanie gufera na kluke - ci uz spredy od hlavnej remenice, alebo od zotrvaku, praskanie hlav na TD, podfukovanie tesneni hlav, vadne startery TD.

Predne loziska - dost odchadzaju. Vyfukove potrubie na TS - bud polamane zvody kvoli absencii pletenca, alebo netesnost potrubia.


Silentbloky prevodovky - najma pravy!!! Toto je velka slabost transaxle - auto so 100tkm ho malo uplne na dve pulky! Takisto treti silentblok prevodovky - oko + silentblok napravy.

Tesnenia dveri - najma vodicovych a spolujazdcovych.

Opadavanie LAKU, nie farby, ale len laku na roznych castiach auta.

Stredovy silentblok motora.

Termostat na TD motoroch + termocidlo zopnutia sahary.

Na vodicovej strane - dotrhana loketni operka + madlo dveri - tam, kde si sofer poklada lavu ruku - preliacenina.

Odkladaci suplik nedrzi na mieste, pri prudkom pohnuti vystreli ako "grcatko" :D



Toto su moje najcastejsie zavady, skusenosti s 10x AR75 TS + TD 2.4 a 2.0... Ak ma nieco napadne, dopisem :)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Příspěvek od crashta » 19.3.2009, čtv 22:41

:smt023 perfektni vec ste tady zalozili... :diky
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 19.3.2009, čtv 23:16

A co palubní barevná hudba tzv. ALFA CONTROL systém :D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 19.3.2009, čtv 23:18

Petan píše:A co palubní barevná hudba tzv. ALFA CONTROL systém :D
Spomenuto vyse - casto reagujici hlavne na zmenu teploty, kdyz je ideal, tak mi funguje ihned, jindy blika blika az se auto neohreje, brachovi to funguje dobre, bez ohledu na teplotu furt :D
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 20.3.2009, pát 00:07

U mě alfacontrol taky funguje perfektně... jen ze začátku semtam hlásil málo vody v chladiči ale tam byl jen totál zaoxidovaný konektor...a byl v něm vražený kus drátu, někdo to měl vyřazené. U mě je introš troufl bych si říct velice zachovalý, mechanizmy dveří chodí v pohodě a ani nikde nic neni nějak enormě ošoupaný. Ikdyž to už je asi dost záležitost kus od kusu a nájezdu.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 20.3.2009, pát 06:33

Alfa control je na samostatný téma. Citlivost na teplotu prý jde spravit. Dělá to jakejsi stabilizátor napětí, takovej švábik co stojí 18 kč. Já to ještě nezkoušel opravit, jsou důležitější věci.
Co se týká ostatního tak má miso pravdu, s šíbrem jsem si taky užil..
Jo a možná ještě odlepující se čalounění stropu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Cinan

Příspěvky: 33
Registrován: 9.4.2008, stř 23:36

Příspěvek od Cinan » 20.3.2009, pát 07:42

RV147 píše:Alfa control je na samostatný téma. Citlivost na teplotu prý jde spravit. Dělá to jakejsi stabilizátor napětí, takovej švábik co stojí 18 kč. Já to ještě nezkoušel opravit, jsou důležitější věci.
Co se týká ostatního tak má miso pravdu, s šíbrem jsem si taky užil..
Jo a možná ještě odlepující se čalounění stropu.
Calounění stropu - hehe - od minulého majitele mám strop posetý špendlíky, jak se to snažil zachránit, ale stejně to vypadá jak nebesa :-D

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 20.3.2009, pát 08:43

Sranda je, že na některejch místech je k plechu přilepenej suchej zip a na tom drží tapec. Tapec na zipu dodnes drží, ale zip na plechu už ne. Další věcí je, že se rozpadá ten molitan pod tím hadříkem a je to pak vyvěšený.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hondzik » 20.3.2009, pát 10:01

rez na zadních blatnících ve spoji zadní okno- blatník- víko kufru-anténa.
stahovačky předních oken- motůrek jezdí, přeškubnutej lanovod

Zbytek už asi bylo řečeno- domlácený silentbloky, prorezlá nádrž, uražený svody, stávkující elektrika, korozo- můžu posoudit jen podle toho kde vidím že bylo vyvařováno...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Milano75 » 2.5.2009, sob 21:26

RV147 píše:Tak netvrdím, že mám ve všem pravdu a už vůbec, že něčemu rozumím. Lamely jdou znova nalepit, přítlačáku nic nebejvá a spojkový ložisko není drahý. To jsi chtěl Milano říct ?

správně :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů