Mam 166 3.0 V6 24V a kamarat ma zasa 166 2.0 V6T.
Na zatah v pasme kde ma motor najvyssi krutak je ten V6T citelne silnejsi, kedze pri cca 2800-3000rpm ma prudky turbo-kopanec krutaku (285Nm).
Z mojho uhla pohladu a zvyku na 3.0 24V je ale ale ten 2.0 V6T velice tazko pouzitelny na kazdodenne jazdenie v meste - ten motor ma proste velmi silny deficit krutaku a pruznosti pri nizkych otackach okolo 2000rpm, tam kde som ja z trojlitrom zvyknuty jazdit 50-60km/h na 5-6ke bez problemov a ked trosku potrebujem zrychlit aj bez podradenia, tak auto plynule zrychluje. Toto sa zial na V6T moc neda, sice pri tych otackach ide ale ta pruznost je tam velmi slaba vdaka SOHC technike.
Samozrejme na druhej strane zasa zatah v oblasti 3000-4000rpm je devizou V6T vdaka turbu, len keby tam nebolo toho z mojho pohladu neskutocne dlheho turbolagu. Ten motor si vyzaduje montaz BOV ventilu ako SOĽ, pretoze ten lag je tam dost citelny. Niekde som pocul ze GTV V6TB uz nejaky BOV ventil zo serie maju, ktory vyfukuje tlak do sania ale neviem co je na tom pravdy a neviem ci to plati aj pre 164/166 V6T.
Na 3.0 V6 24V sa mi paci ta neskutocna odozva na plynovy pedal a sice pocitovo ten motor az tak "netaha", kedze ten krutiak stupa linearne a nie kopancom, ale v kazdom pripade bude vzdy seriovy 3.0 V6 rychlejsi ako seriovy 2.0 V6T kedze ten vykon ma stale o tych cca 20ps vyssi. Druha vec je ale chiptuning vdaka ktoremu sa to vsetko da zmenit pripadne az otocit v prospech V6T
