Zpráva se sestává z následujících částí:
1. představení modelu a design
2. motory 3.2 JTS V6 a 2.2 JTS
3. bezpečnost a jízdní vlastnosti
4. komfort
5. technická data
Jednotlivé části zveřejním postupně, je s tím docela práce, prosím mějte trpělivost


Zdroj: Alfa Romeo
ALFA BRERA
(část první - představení vozidla, design)
Model ve zkratce
Sportovní duch a elegance sladěné v jedinečném a exkluzivním stylu. Harmonie tvarů a objemů, které ve spojení se skvělými mechanickými a motoristickými vlastnostmi Alfy Romeo dávají život krásnému, výkonnému a solidnímu vozidlu. A to je, ve zkratce, duch Alfy Brera, nového prestižního coupé, které dokáže vzbudit velké emoce a zaručit maximální potěšení z jízdy. Ostatně, projektanti a designéři měli jeden jediný cíl: sloučit elegantní a sportovní linii výjimečného vozu s kvalitou a pohodlím luxusní limuzíny.
Aby dosáhli tohoto výsledku, vyšli z těch nejlepších příslibů fascinujícího prototypu Brera navrženého Giugiarem, který nadchl tisk a široké publikum, jak dokazují významná mezinárodní ocenění: “Nejlepší vůz” udělené časopisem Autoweek na Ženevském autosalónu, “Nejlepší vůz” v kategorii Prototyp na soutěži automobilové krásy Villa d’Este, 2 ceny ve své kategorii na Bibedium Challenge 2002 včetně označení „jeden z nejelegantnějších na světě” a titul “nejúchvatnější automobil”, kterým byla Alfa poctěna na Super Car Rally 2002 z Paříže do Montecarla. Tedy úctyhodný životopis, který dnes dědí nová Alfa Brera uváděná na trh na konci roku 2005.
Tento model, navržený Giugiarem, okamžitě oceníte díky nezaměnitelné “italské eleganci”, absolutně jedinečnému a neopakovatelnému stylu, který předem ohlašuje radost ze sportovního řízení při plném respektování tradice značky. Stejné pojetí dokazují některé dřívější vozy Alfa Romeo, které se právě v této kategorii staly základními etapami v historii automobilu: od 1900 SS k Giuliettě Sprint, od Alfetty k Giulii Sprint GT.
Originálnímu stylu odpovídají i velkorysé rozměry: Alfa Brera je široká 183 centimetrů, dlouhá 441, vysoká 137 a rozvor je 252 cm, i když důkladné omlazení čela a zadní části dodávají modelu velmi kompaktní dojem. A to aniž by bylo nutné sáhnout ke kompromisům v komfortu a funkčnosti, jak se často tomuto typu automobilů stává.
Alfa Brera kromě toho zajišťuje v interiéru příjemné, světlé a velmi ušlechtilé prostředí díky kvalitním materiálům a některým inovačním řešením, jakým je například prosklená panoramatická střecha, která zvyšuje osvětlení interiéru, dává cestujícím pocit prostoru a větší rozlet linii vozu.
Ve středu palubní desky Alfy Brera se pak nachází zabudované rádio a všechny ovládací prvky příslušející ke klimatizaci, vše ve vytříbeném designu. Mezi jiným je zde autorádio s přehrávačem CD (na přání i přehrávačem MP3), skvělé akustické zařízení Bose® navržené a zkalibrované na kabinu vozu se šesti reproduktory o výkonu 570 Wattů. K této výbavě přidává Alfa Brera četná a propracovaná zařízení a systémy, které z ní dělají nový referenční bod v segmentu. Dokazují to: stabilizační systém VDC, bi-xenonové světlomety, sedm sériově montovaných airbagů (na poli bezpečnosti), infotelematický systém s ovladači rádia a telefonu na volantu, systém Hi-Fi Bose® a CD-changer (na poli audio a infomobility), tempomat (pro řízení “bez stresu”), ráfky z lehkých slitin 16”, 17” a 18” (pro osobní estetickou úpravu vozu). Dále pak jsou v nabídce různé možnosti, které vznikají kombinací dvou benzínových motorů s přímým vstřikováním JTS (2.2 s výkonem 185 k a 3.2 V6 s výkonem 260 k), dvou úrovní výbav, 10 barev karoserie a 4 vnitřních potahů z látky Floccato nebo látky Alfatex®, kůže a kůže Frau® „Pieno Fiore“.
Od bohaté výbavy po exkluzivní nabídku na poli motorových jednotek. Skutečným srdcem a spolu s ním silným místem každého modelu Alfy je motor. Pod fascinující linií je vysoká profesionalita, Alfa Brera nabízí skvělé a technicky pokročilé pohonné jednotky, mimořádné ve svých výkonech: 2.2 s výkonem 185 k a 3.2 V6 s výkonem 260 k, obě benzínové s přímým vstřikováním JTS. Obě pohonné jednotky, velmi ohleduplné k životnímu prostředí (Euro 4) jsou kromě toho propojeny s mechanickými, šestirychlostními převodovkami s typickým krátkým chodem a přesným řazením rychlostí. Je nutno také zdůraznit, že pohonné jednotky JTS Alfy Brera byly vyvinuty podle vlastního zadání inženýrů italského výrobce a představují interpretaci benzínového motoru s přímým vstřikováním ve stylu Alfy Romeo. K zákazníkovi se pak tato interpretace přenáší v podobě radosti z jízdy a vysokých výkonů. Zkrátka automobil dosahující skvostných výkonů, ale vhodný k užití i na každodenních silnicích.
Kromě “temperamentu Alfa Romeo“ podává nové vozidlo skvělé dynamické výkony díky přednímu čtyřprvkovému zavěšení a zadnímu zavěšení typu Multilink. K vysokému komfortu jízdy pak Alfa Brera přidává sportovní geometrii zavěšení a rozvinutou verzi pohonu všech čtyř kol “Alfa Q4”, který se sériově montuje u verze 3.2 JTS. Na poli bezpečnosti pak Alfa Romeo Brera disponuje těmi nejmodernějšími elektronickými zařízeními pro kontrolu dynamického chování vozu (počínaje bržděním až po přenos pohonu) implementovanými pro další zvýšení dynamických limitů. Jejich výhodou je, že řidiče neruší, ale přispívají k celkové bezpečnosti. Zásah těchto zařízení byl studován pomocí simulací a důkladných zkoušek na dráze s cílem zajistit maximální potěšení z jízdy.
Zkrátka Alfa Brera, bezpečná, výkonná, s fascinujícím stylem, signalizuje další krok vpřed v oblasti coupé vyšší třídy, zvláštní kategorie, ve které odjakživa hraje Alfa Romeo prim. Nové vozidlo bylo projektováno pro kvalitu bez kompromisů. To je koncepce, která se stala základní linií všech momentů procesu vývoje vozu, koncepcí vozidla počínaje, přes koncepci výrobku a bezpočetné testy, kterým bylo vozidlo vystavováno až do zahájení výrobního procesu. Kvalita Alfy Brera je vyjádřena nejen ve výběru kvalitních vnitřních materiálů, ale i ve vyladění motorů tak, aby byl zvuk, výkon a pohodlí jízdy vždy na maximální úrovni. Stejná koncepce platí i pro optimalizaci propracovaných typů zavěšení. A nakonec, “kvalita” znamená také svět služeb a finančních řešení schopných reagovat na všechny potřeby.
Fascinující styl a propracované interiéry
«Breru jsem navrhl, protože mě touha zvaná Alfa Romeo nikdy nepřejde» říká Giorgetto Giugiaro, automobilový designer, který vytvořil koncepci modelu představujícího umění na poli coupé. Toto coupé se představuje jako silné a kompaktní auto, vládce silnic se silnou osobností. «Když jsme v roce 2002 představili na světové premiéře v Ženevě to, co jsem definoval jako “velmi sexy”sportovní Alfa Romeo, nevěděl jsem, že se stane skutečností: měl jsem jenom jistotu, že se několika málo úpravami může tento koncept stát skutečným autem. A opravdu, pokud se týká vnějšího vzhledu, kterým jsem se osobně zabýval, nebylo nutné provádět žádné velké úpravy». Tento okouzlující vůz “2+2” se pyšní především velkorysými rozměry: je široký 1.830 milimetrů, dlouhý 4.413, vysoký 1.372 mm, s rozvorem 2.525 milimetrů, i když důkladné zeštíhlení čela a zadní části dodávají modelu velmi kompaktní dojem. Ale není to na úkor elegance linií, které plynou hladce, vpředu i vzadu, až k integrovaným nárazníkům a světlometům.
«Přes jeho velké rozměry – upřesňuje však Giugiaro – není toto coupé vůbec masivní. Vyjadřuje sílu a solidnost spojené do harmonického celku. Pracovali jsme hodně na celkové vyváženosti a objemech, aby auto nevypadalo těžké».
Stačí rychlý pohled, abyste odhalili tradici, kterou linie vozu následuje. Jde například o zadní okno, které připomíná historické okno Giulietty Sprint. Nebo záď, která přepracovává typické rysy posledních modelů Alfy Romeo. Odkazem na minulost je také čelní část: kapota připomíná vozy z padesátých let, kdy byl dominantou štít zasazený do jejího středu. A konečně, rozšířené zadní světlomety a čtyři koncovky výfuku přispívají k zesílení dojmu výkonného sportovního vozu stejně jako velkorysé pneumatiky a slitinové ráfky se sportovním designem (sériově pro všechny verze).
Zkrátka, Alfa Brera sice navazuje na tradici Alfy Romeo, rozšiřuje však svůj životní prostor. Alfa vždy navrhovala auta s velkým temperamentem, jejichž základním bodem je místo řidiče a vnitřní prostor je pak navržen jako jeho obal. Alfa Brera není výjimkou, což je přirozené pro vozidlo zrozené k tomu, aby nabízelo skvělé výkony spolu s jedinečným designem.
K dispozici jsou dvě výbavy, které se vyznačují bohatým elektronickým a telematickým obsahem. Alfa Brera nabízí útulné a velmi vytříbené prostředí s originálními formami, okouzlujícími barvami a ušlechtilými materiály použitými na obložení rámečků ovladačů, palubní desku a sedadla. Celkový dojem zvýrazňuje i použití inovačních řešení, například prosklená panoramatická střecha, která zlepšuje osvětlení interiéru a dává cestujícím pocit prostoru a zároveň větší rozlet linií vozu.
Stylistická analýza, která vedla k těmto výsledkům, brala v úvahu tři základní principy: charakter, sportovní duch a kvalitu. Takže onen “typický charakter” nového vozu začíná kabinou pro cestující, která je opravdu jedinečná, jak dokazuje tvarovaná konzole, panely do tvaru mušle a průběžná střední konzole, která prochází bez přerušení mezi zadními sedadly. K těmto estetickým rysům přiřadil návrhář koncepci “sportovního ducha” tím, že zvolil dynamické a lehké linie. Design jednotlivých prvků nemá téměř nikdy paralelní linie, ale mírně ohnuté, evokující rychlost a štíhlost.
A konečně, třetí charakteristikou interiéru je kvalita, kontrolovaná ze všech aspektů, nabízí řidiči i spolujezdcům pocit péče o detail, vysokou funkčnost a komfort. Použití kvalitních materiálů a zpracování některých prvků jako například sedadel dodávají vnitřku kabiny výrazně italský charakter. Tak, jak je přirozené pro sportovní coupé zrozené k tomu, aby nabízelo úžasné emoce, centrálním bodem, kolem kterého je zkonstruován interiér Alfy Brera, je místo řidiče. Cíl: garantovat řidiči soulad, který by umožňoval za všech okolností co nejlepší kontrolu nad vozem. Tady uvádíme několik detailů rozhodně sportovního charakteru: kruhové tvary přístrojů a výdechů klimatizace, nebo jemná hliníková lišta, která vymezuje interiér vozu a vytváří z něj kompaktní a útulný prostor. Sedadla jsou charakterizována měkkými liniemi a prošíváním, které podtrhuje jejich tvar. Při sklopení zadních sedadel se zvýší objem zavazadlového prostoru ze 300 na 610 litrů, což je hodnota, která dobře vystihuje opravdu velkorysou kapacitu. V případě, že je auto vybaveno systémem Hi-Fi Bose® , jde o 236 (plus 20 litrů v cargo boxu pod podlahou zavazadlového prostoru) a 546 litrů.
Jakmile si sednete na místo řidiče v nové Alfě Brera, okamžitě si všimnete skvělého uspořádání přístrojů, ovladatelnosti a pohodlného dosahu ovládacích prvků, které jsou všechny orientované směrem k řidiči a seskupené podle jasné funkční logiky. Zejména pak strana určená řidiči se výrazně liší díky struktuře typu “cockpit”, která do jediného tělesa zahrnuje všechny přístroje určené pro řízení. Na centrální konzole jsou soustředěny všechny ovládací prvky klimatizace, rádia, navigace, řadicí páky i startovací tlačítko. Toto tlačítko představuje moderní systém startování, jehož součástí je elektronický klíč se třemi tlačítky, detektor elektronického klíče umístěný v palubní desce, tlačítko startování poblíž detektoru elektronického klíče a elektrický zámek řízení umístěný na sloupku řízení tak, aby nedoznal úhony v případě nárazu.
Na přístrojové desce můžete pak najít analogový rychloměr a otáčkoměr kruhového tvaru, které jsou mezi sebou propojeny digitálním nastavitelným displejem s vysokým rozlišením, zatímco dokonalé osvětlení zajišťuje, zejména při řízení v noci, jasné a pohodlné čtení všech přístrojů. Volant se třemi paprsky zajišťuje lepší polohu rukou a dokonalé držení i při těch nejnáročnějších manévrech.
Kromě toho nabízí nové coupé Alfa Romeo pohodlná sedadla, kterými garantuje maximální pohodlí a bezpečnost. Zvyšují celkový komfort vozu a především tlumí vibrace. Na předních sedadlech jsou také k dispozici, v závislosti na výbavě, četná a důležitá nastavení, která komukoli umožňují nastavit si tu nejvýhodnější polohu pro řízení: výškové a úhlové přestavení, nastavení bederní opěrky, naklonění (elektrické) a sklopení opěradla, podélné naklonění sedadla ve vodorovné rovině. Na předních sedadlech je také velmi pohodlná středová opěrka ruky s klimatizovanou odkládací schránkou, zatímco opěrky hlavy jsou zabudované a zdůrazňují sportovní charakter vozu. Na přání je možné vybavit přední sedadla elektrickým ovládáním s pamětí. Zadní sedadla sériově nabízejí: zdvojené opěradlo 40/60 (s odklopením sedáku) a ukotvení Isofix pro přepravu dětských sedaček.
«Alfa Brera je rozhodně a se vší hrdostí výrobkem “Made in Italy”», uzavírá Giugiaro.