Odpojení akumulátoru...

Odpovědět
Oucher
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 18.6.2011, sob 13:01
Bydliště: České Budějovice

Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od Oucher » 19.8.2011, pát 09:17

Ahoj všichni,

hodím trochu laický dotaz :

Na všech autech, co sem kdy měl jsem prostě baterku vypojil, někdy dřív +, někdy - .. pak ji nabil, zapojil a jezdil.

Co na naší nové alfičce 159? :) Mám obavu kvůli náchylné elektrice. Poradíte, jak postupovat s vyndaváním? (Zítra jedu na dovču a chci mít vše tipťop)

Díky za každou radu

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabití baterie

Příspěvek od xjohny » 19.8.2011, pát 10:55

Podle mě se správně vždycky odpojuje (-) jako první.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabití baterie

Příspěvek od Žížal » 19.8.2011, pát 11:58

Proc baterku odpojovat a pak se zabyvat s nastavenim vseho mozneho? Baterku nabijim normalne pripojenou k autu a zadny problem. Pokud mas nabijecku co by ublizila autu, tak znicis i baterku...
Veterana co mam vetsinu roku v garazi mam na kvalitni nabijecce treba ctvrt roku a no problem. Staci odpojit nabijecku, nastartovat a jet.

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabití baterie

Příspěvek od TMiky » 24.8.2011, stř 16:42

Delam to u svyho youngtimera uplne stejne... ;)
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Oucher
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 18.6.2011, sob 13:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od Oucher » 26.8.2011, pát 08:48

Jenže pokud nemáte garáž? :D

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od xjohny » 26.8.2011, pát 13:05

Já naopak veterána odpojuju skoro pokaždý, když se vrátím z cest. Běží tam totiž zbytečně starobylé hodinky v palubce, co se automaticky vždy po cca minutě natáhnou. Vše pěkně elektromechanický, žádnej krystal :smt019
Chci co nejvíc oddálit dobu, kdy to rapidní natažení něco ve strojku poškodí (což už se jednou stalo).
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

alf159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 4.7.2011, pon 14:45
Bydliště: Ostrava

Re: Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od alf159 » 28.8.2011, ned 11:44

Teda já jsem elektrofabet - vše co zavání elektrikou nechávám řešit odborníky.
Taky jsem přemýšlel, jestli baterii vyndat, nebo zkusit nabít na autě - tak tedy díky za radu testnu to nabití bez odpojení.
Alfa 159SW 1.9 JTDm 8V r.v.2007 + Kawasaki ZX6R
ex. Marea Weekend 1.6 16V 1997 (neexistovat AR159 mám ji dodnes)
ex. Škoda Favorit (jediné auto do kterého jsem kdy kopal)
ex. Škoda 110R (srdeční záležitost)

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od JardaS » 31.8.2011, stř 11:41

Naprosto bez problémů dobíjím baterii v autě bez odpojení. Nabíječka musí být kvalitní, tzn. nesmí dávat víc jak 18V (ani ve špičce průběhu půlvlny). Třeba ta z LIDLu za 200,-Kč je úplně skvělá, nebo kterákoliv jiná inteligentní. Co se týká pořadí odpojování + a -, z hlediska elektroniky je to úplně jedno (jedná se přeci o rozpojení obvodu a jedno v jakém místě). Jedno to však není po stránce případného dotyku montážního klíče. Když se rozhodneš první odpojit plus a škrtneš klíčem o kastli dojde ke zkratu a lítají dost ošklivé jiskry, zatímco když první odpojuješ mínus klidně se kostry dotknout můžeš (nic se nestane spojuješ stejné potenciály) no pak když se dotkneš kostry při odpojování plusu tak se zase nic nestane neboť už máš odpojenej mínus ::s29:: .
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojení akumulátoru...

Příspěvek od xjohny » 31.8.2011, stř 13:09

Aha, až teď jsem se dočetl, že je řeč o dobíjení :-D
V tom případě jsem snad ještě nikdy baterku kvůli dobíjení neodpojoval. Odpojuji ji samozřejmě tehdy, když se chystám dělat něco na elektrice!
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 3 hosti