
Změna oleje -> návrat k Selenii
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Změna oleje -> návrat k Selenii
Chtět bych se zeptat... mám 155ku a byl do ní dřív nalíván olej Valvoline polosintetyka a prodejce mě tvrdil že Selenii tam lit nemam pač je to starej motor ( rv.96 160 000km) co si o tom myslíte? Můžu při další víměně nalít Selenii ? a popřípadě jakou děkuju za odpovědi 

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Když dodržíš specifikaci 10W 40 a budeš měnit pravidelně, tak ej to úplně jedno, co to bude za olej. Jestli má motor vůle, tak umře tak i tak.
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?




__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Jsou tam dva řetězy + napínací kladka s pružinou:
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... ozvodu.jpg
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... spodni.jpg
Ale nějako ručně to došponovat nejde, to by musela být jedině unavená pružina v napínáku nebo hodně opotřebená kola a vytahané řetězy. Napínák je jen na horním řetězu, spíš může chrastit ten spodní řetěz.
Do osmiventila Agip Sint 2000 10W 40 nebo Selenia Alfa 20K 10W 40 nebo Valvoline MaxLife 10W 40
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
Při zkrácení lhůty na 10 tis. km v podstatě jakákoli dnešní 10W 40.
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... ozvodu.jpg
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... spodni.jpg
Ale nějako ručně to došponovat nejde, to by musela být jedině unavená pružina v napínáku nebo hodně opotřebená kola a vytahané řetězy. Napínák je jen na horním řetězu, spíš může chrastit ten spodní řetěz.
Do osmiventila Agip Sint 2000 10W 40 nebo Selenia Alfa 20K 10W 40 nebo Valvoline MaxLife 10W 40
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
Při zkrácení lhůty na 10 tis. km v podstatě jakákoli dnešní 10W 40.
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Venca z JZD mě říkal že na to mám srat
ale radši s tím časem zajedu do servisu at' se na to mrknou na ty rozvody a pak tam naliju Agip 


__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Rac3r píše:Mě právě bylo řečeno že tam mám lít Valvoline protože už je to starší motor tak abych ho nesk..vil
ale dík za radu pravidelnou víměnu dodržuju a motor je docela v kondici jen mám problém že když nastartuju tak mě trochu chrastí ale to budou asi rozvody je to ještě řetězem páč je to 8v někde sem tu četl že se dají jen napnout a je to v klidu ale to se me teda nezdá
to bude asi chtět víměnu
koukal jsi z kama to může chrastit? mě ta taky postartu něco zacvaká a šlo to někde od větráku, koukal jsem na to jenom zběžně, budu po tom ted o víkendu pátrat


- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
No zatím sem to nějak eXtrémě neskoumal ale mám v plánu se na to zítra kouknout našt'ouchnu to a nechám běžet abu pátrat odkud to jde a pak sem napíšu info... ale z větráku to asi nebude
dřív mě takovej zvuk dělala motorka a dřel řetěz o kryt motoru tak to chrastilo myslím že tohle bude něco podobnýho skouknu to a pak se uvidí. 


__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
jo aha, tak já mám takové lehké cvakání, jako by jsis dal na špici v kole kousek papíru a při otočení kola plesknul o vidlici... po chvilce to přestane
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Mě to taky po chvilce přestane 3 minutky a je ticho... no uvidím zítra to omrknu 

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
mně na nynější 156 po nastartovaní taky zacvaká z motoru, ale jen na pár vteřin a pak to přestane, ale to je variátor, pokud to nebude dělat pořád, tak to zatím nemá cenu řešit, když jsem dal nový olej, tak se to trochu zlepšilo (dal jsem Castrol Magnatec 10W40
, ale příště dám radši Selenii
)
U předchozí 155 jsem měl ten samý motor co ty a tam variátor mlčel (prý byl jiný než u 156), ale trochu rachotil řetěz už od doby co jsem ji koupil, měl jsem ji 4 roky a najel s ní asi 40 tis. km a bylo to pořád stejný, bylo mi řečeno, že se řetěz nemění, tak jsem to nechal být (lil tam taky ten Castrol po celou dobu)


U předchozí 155 jsem měl ten samý motor co ty a tam variátor mlčel (prý byl jiný než u 156), ale trochu rachotil řetěz už od doby co jsem ji koupil, měl jsem ji 4 roky a najel s ní asi 40 tis. km a bylo to pořád stejný, bylo mi řečeno, že se řetěz nemění, tak jsem to nechal být (lil tam taky ten Castrol po celou dobu)
AR Giulia 2.2 JTDM
AR GT 1.8 TS
AR 155 2.0 TS
ex: AR Giulietta, AR 147, AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR GT 1.8 TS
AR 155 2.0 TS
ex: AR Giulietta, AR 147, AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
No já bych řekl, že to chrastění dělají zdvihátka ventilů, který se časem omelou a než se do hlavy dostane olej, který ty vůle trochu vymezí, tak to prostě chrastí. Ty zdvihátka se dají koupit nový a navíc dosedací plocha, na kterou najíždí vačka se taky ojíždí a uprostřed se vytvoří důlek, kterej způsobí nestejný vůle, podle toho, v jaké poloze zrovna vačka najíždí na zdvihátko (asi to není moc srozumitelný, ale lépe to nedovedu), ta dosedací plocha se dá zbrousit na magnetce, ale maximálně o pár desetin mm, takže lepší bude koupit nový. - a taky bych skontroloval ventilové vůle.
Řetěz může chrastit jedině ten spodní, jak psal Kůrkyn, na vrchním je napínak.
Zkus se zaposlouchat, odkud ten rachot jde - osobně typuju hlavu.
Na netu najdeš manuál (motor se dával i do 75 a na tu je manuálu všude hromada), kde jsou popsaný jak postupy, tak rozměry zdvihátek a v jaké toleranci jsou ještě použitelný.
Tak hodně zdaru - na servis to nedávaj - jenom utratíš peníze s nejistým výsledkem :-)
Řetěz může chrastit jedině ten spodní, jak psal Kůrkyn, na vrchním je napínak.
Zkus se zaposlouchat, odkud ten rachot jde - osobně typuju hlavu.
Na netu najdeš manuál (motor se dával i do 75 a na tu je manuálu všude hromada), kde jsou popsaný jak postupy, tak rozměry zdvihátek a v jaké toleranci jsou ještě použitelný.
Tak hodně zdaru - na servis to nedávaj - jenom utratíš peníze s nejistým výsledkem :-)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Souhlasím s tebou... bud' s tím zajedu časem do sevrisu ale nejspíš budu řešit jinné věci,vyměním olej filtry atd. asi to bude to co tu píšeš a mě taky řekly že se u toho rozvody nemění že jsou "nesmrtelné" to chrastění není nijak strašný a po chvylce přestane takže Ok..Eneck155 píše:mně na nynější 156 po nastartovaní taky zacvaká z motoru, ale jen na pár vteřin a pak to přestane, ale to je variátor, pokud to nebude dělat pořád, tak to zatím nemá cenu řešit, když jsem dal nový olej, tak se to trochu zlepšilo (dal jsem Castrol Magnatec 10W40, ale příště dám radši Selenii
)
U předchozí 155 jsem měl ten samý motor co ty a tam variátor mlčel (prý byl jiný než u 156), ale trochu rachotil řetěz už od doby co jsem ji koupil, měl jsem ji 4 roky a najel s ní asi 40 tis. km a bylo to pořád stejný, bylo mi řečeno, že se řetěz nemění, tak jsem to nechal být (lil tam taky ten Castrol po celou dobu)
To že by to byli ventily se mě nezdá zní to fakt jak sem to tu dřív popisoval zítra to ještě zkouknu ale dík za rady

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Máš pravdu na servis se asi vyprdnujindřich 333 píše:No já bych řekl, že to chrastění dělají zdvihátka ventilů, který se časem omelou a než se do hlavy dostane olej, který ty vůle trochu vymezí, tak to prostě chrastí. Ty zdvihátka se dají koupit nový a navíc dosedací plocha, na kterou najíždí vačka se taky ojíždí a uprostřed se vytvoří důlek, kterej způsobí nestejný vůle, podle toho, v jaké poloze zrovna vačka najíždí na zdvihátko (asi to není moc srozumitelný, ale lépe to nedovedu), ta dosedací plocha se dá zbrousit na magnetce, ale maximálně o pár desetin mm, takže lepší bude koupit nový. - a taky bych skontroloval ventilové vůle.
Řetěz může chrastit jedině ten spodní, jak psal Kůrkyn, na vrchním je napínak.
Zkus se zaposlouchat, odkud ten rachot jde - osobně typuju hlavu.
Na netu najdeš manuál (motor se dával i do 75 a na tu je manuálu všude hromada), kde jsou popsaný jak postupy, tak rozměry zdvihátek a v jaké toleranci jsou ještě použitelný.
Tak hodně zdaru - na servis to nedávaj - jenom utratíš peníze s nejistým výsledkem :-)




__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Tak sem to dneska poslouchal... otevřel sem kapotu,nastartoval a zaposlouchal se
a nic... ale zhruba po 30ti vteřinách to začalo trochu rachotit ale nic strašnýho,když sem zavřel kapotu nebylo to skoro slyšet
ale pravděpodobně to bude asi spodní řetěz... nevím,netuším


__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Ten spodní řetěz bude mít podobný zvuk jak Felicie, Favorit, stodváca na volnoběh:)
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Jo tak to máš pravdu je to něco podobnýhoKůrkyn píše:Ten spodní řetěz bude mít podobný zvuk jak Felicie, Favorit, stodváca na volnoběh:)



__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Horní řetěz se dá na 8V TSku dopnout.... ze předu na motoru u rozvodů je aretační šroub napínáku. Když jej povolíš tak se řetěz dopne. Raději si ale zjisti přesný postup jak se to má provést. Takhle je to na TSku v 75tce, taky je možný, že 155 už to má řešeno trochu jinak. spodní řetěz skutečně dopnout nejde.... ale zas ten je krátký takže tam nejspíš vytahování nebude hrát takovou roli.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?
Dík za informace poptám se na to napnutí v servisu,protože jdu zítra přezouvat 

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?
Zdravím, čeká mě výměna oleje a tak mám dotaz..když jsem kupoval novej motor, tak mi mechanik řekl, že je hrozně hlučnej (v té době jsem ještě nevěděl, že to je variatorem) a tak mi tam nalil tenhle olej, nyní bych tam ale chtěl dát radši pořádnej - selenii...a tak by mě zajímalo jestli to neudělá nějakej problém...s tím titanem jsem žádnej problém zatím neměl..díky moc
Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?
na to jsem koukal, strašně dlouhý téma :-) co jsem pochopil, tak při větší zátěži na motor je lepší selenia 10W60 a při šolíchání 10W40..nejezdím sice pořád naplno, ale občas se projedu, takže tam asi radši dám tu 10W60 pro jistotu..jen mi šlo o to, jestli místo toho titanu můžu nalejt plnou syntetiku selenii..
Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?
jen nezapomeň na to, ze 10w-60 se mnohem déle dostává na provozní teplotu než 10w-40 a proto bych ji na ježdění po Praze nedával
Re: Změna oleje -> návrat k Selenii
.myc155: to je na koho? já jezdím do práce +-10km, z toho se mi někde po 3,5-4km dostane voda na 90°C, olej o pár km dál... při tom je to samej semafor, najíždění z vedlejší... kor před zimou, kde to bude ještě mnohem déle trvat... to byl jeden z důvodů, proč jsem neuvažoval o naftě...
Re: Změna oleje -> návrat k Selenii
no a není to náhodou tak, že oleje 10W-40 a 10W-60 se na stejnou provozní teplotu dostanou úplně stejně rychle? (to první číslo přece označuje mazací schopnost zastudena.....). Akorát ten "60" snese vyšší a delší tepelnou zátěž.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti