Změna oleje -> návrat k Selenii

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Změna oleje -> návrat k Selenii

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 10:21

Chtět bych se zeptat... mám 155ku a byl do ní dřív nalíván olej Valvoline polosintetyka a prodejce mě tvrdil že Selenii tam lit nemam pač je to starej motor ( rv.96 160 000km) co si o tom myslíte? Můžu při další víměně nalít Selenii ? a popřípadě jakou děkuju za odpovědi a.vs.s
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Kůrkyn » 8.4.2010, čtv 11:31

Když dodržíš specifikaci 10W 40 a budeš měnit pravidelně, tak ej to úplně jedno, co to bude za olej. Jestli má motor vůle, tak umře tak i tak.

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 13:32

:diky Mě právě bylo řečeno že tam mám lít Valvoline protože už je to starší motor tak abych ho nesk..vil :smt033 ale dík za radu pravidelnou víměnu dodržuju a motor je docela v kondici jen mám problém že když nastartuju tak mě trochu chrastí ale to budou asi rozvody je to ještě řetězem páč je to 8v někde sem tu četl že se dají jen napnout a je to v klidu ale to se me teda nezdá :smt044 to bude asi chtět víměnu :smt102
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Kůrkyn » 8.4.2010, čtv 13:50

Jsou tam dva řetězy + napínací kladka s pružinou:
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... ozvodu.jpg
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=auto ... spodni.jpg
Ale nějako ručně to došponovat nejde, to by musela být jedině unavená pružina v napínáku nebo hodně opotřebená kola a vytahané řetězy. Napínák je jen na horním řetězu, spíš může chrastit ten spodní řetěz.
Do osmiventila Agip Sint 2000 10W 40 nebo Selenia Alfa 20K 10W 40 nebo Valvoline MaxLife 10W 40
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
Při zkrácení lhůty na 10 tis. km v podstatě jakákoli dnešní 10W 40.

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 14:06

Venca z JZD mě říkal že na to mám srat :???: ale radši s tím časem zajedu do servisu at' se na to mrknou na ty rozvody a pak tam naliju Agip :wink:
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2010, čtv 14:58

Rac3r píše::diky Mě právě bylo řečeno že tam mám lít Valvoline protože už je to starší motor tak abych ho nesk..vil :smt033 ale dík za radu pravidelnou víměnu dodržuju a motor je docela v kondici jen mám problém že když nastartuju tak mě trochu chrastí ale to budou asi rozvody je to ještě řetězem páč je to 8v někde sem tu četl že se dají jen napnout a je to v klidu ale to se me teda nezdá :smt044 to bude asi chtět víměnu :smt102


koukal jsi z kama to může chrastit? mě ta taky postartu něco zacvaká a šlo to někde od větráku, koukal jsem na to jenom zběžně, budu po tom ted o víkendu pátrat :) jako by tam něco zachytávalo... taky jsem myslel, že je to rozvodama, ale ty teď můžu vyloučit :)

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 15:19

No zatím sem to nějak eXtrémě neskoumal ale mám v plánu se na to zítra kouknout našt'ouchnu to a nechám běžet abu pátrat odkud to jde a pak sem napíšu info... ale z větráku to asi nebude :( dřív mě takovej zvuk dělala motorka a dřel řetěz o kryt motoru tak to chrastilo myslím že tohle bude něco podobnýho skouknu to a pak se uvidí. :roll:
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2010, čtv 16:04

jo aha, tak já mám takové lehké cvakání, jako by jsis dal na špici v kole kousek papíru a při otočení kola plesknul o vidlici... po chvilce to přestane

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 16:32

Mě to taky po chvilce přestane 3 minutky a je ticho... no uvidím zítra to omrknu arvsvw
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 796
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Eneck155 » 8.4.2010, čtv 18:58

mně na nynější 156 po nastartovaní taky zacvaká z motoru, ale jen na pár vteřin a pak to přestane, ale to je variátor, pokud to nebude dělat pořád, tak to zatím nemá cenu řešit, když jsem dal nový olej, tak se to trochu zlepšilo (dal jsem Castrol Magnatec 10W40 :( , ale příště dám radši Selenii :D )
U předchozí 155 jsem měl ten samý motor co ty a tam variátor mlčel (prý byl jiný než u 156), ale trochu rachotil řetěz už od doby co jsem ji koupil, měl jsem ji 4 roky a najel s ní asi 40 tis. km a bylo to pořád stejný, bylo mi řečeno, že se řetěz nemění, tak jsem to nechal být (lil tam taky ten Castrol po celou dobu)
AR Giulia 2.2 JTDM
AR GT 1.8 TS
AR 155 2.0 TS
ex: AR Giulietta, AR 147, AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od jindřich 333 » 8.4.2010, čtv 20:24

No já bych řekl, že to chrastění dělají zdvihátka ventilů, který se časem omelou a než se do hlavy dostane olej, který ty vůle trochu vymezí, tak to prostě chrastí. Ty zdvihátka se dají koupit nový a navíc dosedací plocha, na kterou najíždí vačka se taky ojíždí a uprostřed se vytvoří důlek, kterej způsobí nestejný vůle, podle toho, v jaké poloze zrovna vačka najíždí na zdvihátko (asi to není moc srozumitelný, ale lépe to nedovedu), ta dosedací plocha se dá zbrousit na magnetce, ale maximálně o pár desetin mm, takže lepší bude koupit nový. - a taky bych skontroloval ventilové vůle.
Řetěz může chrastit jedině ten spodní, jak psal Kůrkyn, na vrchním je napínak.

Zkus se zaposlouchat, odkud ten rachot jde - osobně typuju hlavu.

Na netu najdeš manuál (motor se dával i do 75 a na tu je manuálu všude hromada), kde jsou popsaný jak postupy, tak rozměry zdvihátek a v jaké toleranci jsou ještě použitelný.

Tak hodně zdaru - na servis to nedávaj - jenom utratíš peníze s nejistým výsledkem :-)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 20:38

Eneck155 píše:mně na nynější 156 po nastartovaní taky zacvaká z motoru, ale jen na pár vteřin a pak to přestane, ale to je variátor, pokud to nebude dělat pořád, tak to zatím nemá cenu řešit, když jsem dal nový olej, tak se to trochu zlepšilo (dal jsem Castrol Magnatec 10W40 :( , ale příště dám radši Selenii :D )
U předchozí 155 jsem měl ten samý motor co ty a tam variátor mlčel (prý byl jiný než u 156), ale trochu rachotil řetěz už od doby co jsem ji koupil, měl jsem ji 4 roky a najel s ní asi 40 tis. km a bylo to pořád stejný, bylo mi řečeno, že se řetěz nemění, tak jsem to nechal být (lil tam taky ten Castrol po celou dobu)
Souhlasím s tebou... bud' s tím zajedu časem do sevrisu ale nejspíš budu řešit jinné věci,vyměním olej filtry atd. asi to bude to co tu píšeš a mě taky řekly že se u toho rozvody nemění že jsou "nesmrtelné" to chrastění není nijak strašný a po chvylce přestane takže Ok..

To že by to byli ventily se mě nezdá zní to fakt jak sem to tu dřív popisoval zítra to ještě zkouknu ale dík za rady :partyman:
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 8.4.2010, čtv 20:41

jindřich 333 píše:No já bych řekl, že to chrastění dělají zdvihátka ventilů, který se časem omelou a než se do hlavy dostane olej, který ty vůle trochu vymezí, tak to prostě chrastí. Ty zdvihátka se dají koupit nový a navíc dosedací plocha, na kterou najíždí vačka se taky ojíždí a uprostřed se vytvoří důlek, kterej způsobí nestejný vůle, podle toho, v jaké poloze zrovna vačka najíždí na zdvihátko (asi to není moc srozumitelný, ale lépe to nedovedu), ta dosedací plocha se dá zbrousit na magnetce, ale maximálně o pár desetin mm, takže lepší bude koupit nový. - a taky bych skontroloval ventilové vůle.
Řetěz může chrastit jedině ten spodní, jak psal Kůrkyn, na vrchním je napínak.

Zkus se zaposlouchat, odkud ten rachot jde - osobně typuju hlavu.

Na netu najdeš manuál (motor se dával i do 75 a na tu je manuálu všude hromada), kde jsou popsaný jak postupy, tak rozměry zdvihátek a v jaké toleranci jsou ještě použitelný.

Tak hodně zdaru - na servis to nedávaj - jenom utratíš peníze s nejistým výsledkem :-)
Máš pravdu na servis se asi vyprdnu :pivko zítra to skusím nějak "vyposlouchat" :smt026 a uvidím co uslyším :smt023 pak tady napíšu výsledek :diky
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 9.4.2010, pát 14:31

Tak sem to dneska poslouchal... otevřel sem kapotu,nastartoval a zaposlouchal se :???: a nic... ale zhruba po 30ti vteřinách to začalo trochu rachotit ale nic strašnýho,když sem zavřel kapotu nebylo to skoro slyšet :smt023 ale pravděpodobně to bude asi spodní řetěz... nevím,netuším
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Kůrkyn » 9.4.2010, pát 15:50

Ten spodní řetěz bude mít podobný zvuk jak Felicie, Favorit, stodváca na volnoběh:)

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 10.4.2010, sob 00:33

Kůrkyn píše:Ten spodní řetěz bude mít podobný zvuk jak Felicie, Favorit, stodváca na volnoběh:)
Jo tak to máš pravdu je to něco podobnýho :( ale zas tak srašný to není a myslím že s tím můžu jezdit vesele dál :smt118 :supz:
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Sejny » 12.4.2010, pon 13:15

Horní řetěz se dá na 8V TSku dopnout.... ze předu na motoru u rozvodů je aretační šroub napínáku. Když jej povolíš tak se řetěz dopne. Raději si ale zjisti přesný postup jak se to má provést. Takhle je to na TSku v 75tce, taky je možný, že 155 už to má řešeno trochu jinak. spodní řetěz skutečně dopnout nejde.... ale zas ten je krátký takže tam nejspíš vytahování nebude hrát takovou roli.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: starý TS - má cenu se vracet k Selenii?

Příspěvek od Rac3r » 12.4.2010, pon 13:55

Dík za informace poptám se na to napnutí v servisu,protože jdu zítra přezouvat :)
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

crazyfrog
Nováček

Příspěvky: 128
Registrován: 11.1.2009, ned 18:32

Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?

Příspěvek od crazyfrog » 25.9.2010, sob 19:00

Zdravím, čeká mě výměna oleje a tak mám dotaz..když jsem kupoval novej motor, tak mi mechanik řekl, že je hrozně hlučnej (v té době jsem ještě nevěděl, že to je variatorem) a tak mi tam nalil tenhle olej, nyní bych tam ale chtěl dát radši pořádnej - selenii...a tak by mě zajímalo jestli to neudělá nějakej problém...s tím titanem jsem žádnej problém zatím neměl..díky moc

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?

Příspěvek od Petr147 » 25.9.2010, sob 19:05


crazyfrog
Nováček

Příspěvky: 128
Registrován: 11.1.2009, ned 18:32

Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?

Příspěvek od crazyfrog » 25.9.2010, sob 19:30

na to jsem koukal, strašně dlouhý téma :-) co jsem pochopil, tak při větší zátěži na motor je lepší selenia 10W60 a při šolíchání 10W40..nejezdím sice pořád naplno, ale občas se projedu, takže tam asi radši dám tu 10W60 pro jistotu..jen mi šlo o to, jestli místo toho titanu můžu nalejt plnou syntetiku selenii..

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?

Příspěvek od Petr147 » 25.9.2010, sob 19:42

jen nezapomeň na to, ze 10w-60 se mnohem déle dostává na provozní teplotu než 10w-40 a proto bych ji na ježdění po Praze nedával

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: Titan CFE MC 10W40 -> Selenia?

Příspěvek od .myc155 » 25.9.2010, sob 19:56

[-o<
166 busso

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Změna oleje -> návrat k Selenii

Příspěvek od Petr147 » 25.9.2010, sob 20:10

.myc155: to je na koho? já jezdím do práce +-10km, z toho se mi někde po 3,5-4km dostane voda na 90°C, olej o pár km dál... při tom je to samej semafor, najíždění z vedlejší... kor před zimou, kde to bude ještě mnohem déle trvat... to byl jeden z důvodů, proč jsem neuvažoval o naftě...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19018
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Změna oleje -> návrat k Selenii

Příspěvek od Kubas » 25.9.2010, sob 20:29

no a není to náhodou tak, že oleje 10W-40 a 10W-60 se na stejnou provozní teplotu dostanou úplně stejně rychle? (to první číslo přece označuje mazací schopnost zastudena.....). Akorát ten "60" snese vyšší a delší tepelnou zátěž.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti