Jaké brzdové kotouče/desky?

D@ndy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 5.7.2010, pon 17:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od D@ndy » 7.7.2010, stř 21:59

Ok díky za radu...dam se do schaneni potřebných dílů. Nevíte nekdo o nečem?

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Kůrkyn » 7.7.2010, stř 22:20

Simtě, dej na to zpátky 16" kola, pořádný kotóče a desky a brzdí to jak víno, jen nesmí mít člověk nohy jak párátka :)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 8.7.2010, čtv 10:10

:-D tak asi. :smt023 jinak brzdy z maseratti 3200 GT dozadu i dopředu s kotoučema OK
má kolega bratru za 20t..je to už nějakej čásek, můžu se pozeptat..- levný opravdu jedovky..ale zase to adaptovat .. :( . :smt021.kdyby jako z 3.0 se to zdálo nakonec málo/taky to není totiž nic dramatickýho , možná bys je měl nejdřív zkusit při jízdě na 3.0 a porovnat reálnou účinnost abys viděl ten faktickej rozdíl a :D nebyl případně zklamanej..
Kompletní zavěšení 3.0 se mi sice do rezery válí garáži, -právě proto, že se trochu hůř schání a neshoduje se s 2.0-- nechci se těch rezervních těhlic zbavovat.. :(
Ale pokud bys je chtěl prohodit, můžu se zkusit pozeptat po známých..

D@ndy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 5.7.2010, pon 17:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od D@ndy » 8.7.2010, čtv 11:26

Byl bych rád....díky moc. :diky

D@ndy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 5.7.2010, pon 17:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od D@ndy » 8.7.2010, čtv 14:10

jo a další věc...kde se zobrazuje opotřebení brzdových destiček? Mám totiš na pravém předním a.vs.s kole přetrhlý modrý kablík k senzoru opotřebení...ten kablik asi neseženu co? a.vs.s

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od theminson » 8.7.2010, čtv 14:21

D@ndy píše:jo a další věc...kde se zobrazuje opotřebení brzdových destiček? Mám totiš na pravém předním a.vs.s kole přetrhlý modrý kablík k senzoru opotřebení...ten kablik asi neseženu co? a.vs.s
pokud je pouze přetrhnutý tak ho zarovnej, svlíkni a spoj, to ničemu neublíží.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

D@ndy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 5.7.2010, pon 17:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od D@ndy » 8.7.2010, čtv 17:34

bych rád,ale to neni klasický kablik,je to takovej modrej drolicí se kablik(drolí se jako křída)...sam jsem cumel co to je... mozna jsem se špatně podíval
*varim varim

Pacho

Příspěvky: 15
Registrován: 20.1.2010, stř 10:18
Bydliště: Pardubice

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Pacho » 14.7.2010, stř 15:04

Abys po výměně brzdičů za větší nenarazil taky na nutnost výměny brzdového válce a posilovače. Kamarád na to na jiným autě narazil, pedál šel neustále sešlápnout až na podlahu. Nevím ale jak to u GTV je, třeba jsou tam všude válce a posilovače stejný.
ex. Gtv 3.0 V6 24v, r.v. 99
Mondeo 2.0 16v (Lpg), kombi, Ghia, r.v. 1998 - to musí ven i když prší
Nově: Volvo XC70 Ocean race D5, Geartronic, r.v. 2012

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 14.7.2010, stř 16:33

Jj--pokud ze stávajících brzd nemačkáš max, určitě bych nejdřív zkusil panceřový hadičky,
kapalinu určitě vyměnit/možná tam máš už víc než 4%vody a tím pádem to okamžitě vadne /,šoupnul bych tam DOT 5.1 --kompatibilní s DOT-4 co tam běžně je, ta DOT 5.1 má teplotu suchýho varu přes 300 stC za rozumný peníze--třeba tady

http://www.motoquadshop.cz/brzdova-kapa ... d-600/1144

ona i běžná DOT 4 dneska když je z diethylenglykolu vaří až při 260stC, což dělávaly dřív jen silikonový DOT 5 a není problém s glykolovejma DOT 4 který tam normálně bejvaj..

Rozdíl je dramatickej..zavodněná DOT 4 vaří klidně při 150stc..pak to samozřejmě okamžitě chcípe .po pár pořádných sešlápnutí pedálu.
a hlavně taky pořádný kotouče a destičky s koeficientem klidně nad 0,5 -- racing typu
/bacha hlavně aby nepotřebovaly pořádně ohřát , -většina tvrdejch-před reálnou účinností..třeba ti Chevron udělá cenu..:-)/
a dával bych potom v běžným provozu pozor..než si zvykneš..a tý změně se podivíš..:-)pokud nejezdíš v kuse po okruhu brzda plyn, tu výměnu železa asi neoceníš.. a to co říkám udělá slušný brzdy i na klasický 145 ze seriových..až potom bych šel do ev.výměny,kdyby to nestačilo, protože je to o něco nákladnější než to co píšu a chce to přece jen adaptaci..

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Chevron » 15.7.2010, čtv 10:27

DOT-4 a DOT-5 kapaliny pokud vim tak kompatibilni nejsou \:D/

//prevzato z oficialnich materialu EBC Brakes//

DOT-4 - brzdová kapalina na bázi glykolu s bodem varu 260°C/500°F pro vetšinu brzdových systemů moderních automobilů a motocyklů. NESMÍ být míchána (ředěna) s DOT-5 kapalinami na bázi silikonu.

DOT-5 - brzdová kapalina na bázi silikonu. NESMÍ být míchána (ředěna) s kapalinami na bázi glykolu, jinak hrozí poškození hydraulických čelistí a celého brzdového systému.

Osobne bych doporucil tady tohle...Je to Racing DOT-4 s bodem varu 307°C

BF-307 – vysoce rafinovaná DOT-4 kapalina na bázi glykolu je vhodná pro všechny brzdové systémy s DOT-3 a DOT-4 brzdovou kapalinou. Její bod varu, který je 307°C, redukuje pocit plavání brzdového systému, zlepšuje pocit v pedálech a únavu brzd. Speciální složení redukuje dodatečně korozi uvnitř brzdového systému. NESMÍ být míchána (ředěna) s DOT-5 kapalinami na bázi silikonu.

http://www.chevron-racing.com/bf307-brz ... -7226.html :smt035
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 15.7.2010, čtv 13:20

Chevrone, přehled složení a kompatibility jsem házel v sousedním vlákně..včetně čísel norem..právě kapaliny DOT 5.1 o kterých jsem psal a na který jsem házel odkaz
jsou kompatibilní s většinou DOT 4..glykolová báze pokud tedy jsou jasně jmenovitě označený jako glykolová báze.. tedy nikoli kapalina standartu DOT 5 která je jasně dle normy z principu silikonová.báze a nelze je obecně s ničím mísit.




Tohle je ze sousedního vlákna z diskuze s Dolphin7......:-)






Je naprosto klíčové vědět druh použité náplně aktuálně v systému..
Podle toho se pak zařídit...
KAPALINY NEJSOU OBECNĚ MÍSITELNÉ LIBOVOLNĚ


Třídění brzdovek
Kapaliny dle americké normy FMVSS CFR 571.116

DOT 3

Suchý bod varu (°C) 205
Mokrý bod varu (°C) 140
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 1500
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : poly- alkylenglykol/ glykoleter


DOT4


Suchý bod varu (°C) 230
Mokrý bod varu (°C) 155
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 1800
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : ester kyseliny borité glykoleter



DOT5.1

Suchý bod varu (°C) 260
Mokrý bod varu (°C) 180
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 900
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : ester kyseliny borité glykoleter



DOT5

Suchý bod varu (°C) 260
Mokrý bod varu (°C) 180
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 900
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : silikonový olej



norma SAE J 1703f

Suchý bod varu (°C) 205
Mokrý bod varu (°C) 140
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 1800
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : glykoleter



norma ISO 4925

Suchý bod varu (°C) 205
Mokrý bod varu (°C) 140
Kinematická viskozita při -40°C (mm²/s) max. 1500
Kinematická viskozita při +100°C (mm²/s) min. 1,5 min.
Báze : poly- alkylenglykol/ glykoleter



Poznámky

--Chemické složení tří základních druhů brzdových kapalin je většinou zcela rozdílné /i když glykoleter může být DOT3 i DOT4 i DOT 5.1 podle aditivace/a z tohoto důvodu je jakékoliv nahodilé vzájemné míchání bez znalosti báze nepřípustné. Mohou se mísit pouze kapaliny stejné specifikace, vyrobené na stejné bázi. S ohledem na rozdílné vlastnosti může být např. záměna některých brzdových kapalin DOT3 a DOT4 fatální. ´Čtyřka´ má lepší vlastnosti, ale zároveň je výrazně agresivnější vůči pryžovým dílům.

--V minulosti se používala jako náplň brzdových soustav kapalina červené barvy označovaná jako Syntol č. 1. Jedná se o kapalinu na bázi butylalkoholu a ricinového oleje, která byla použitelná u brzdových systémů, v nichž teplota nepřesáhla 100°C. Tato kapalina je naprosto nemísitelná s dnes používanými brzdovými kapalinami. Přesto se ale jedná o artikl vyhledávaný veteránisty pro potřeby svých miláčků. Někteří opraváři s oblibou používají tuto kapalinu rovněž k povolování zakorodovaných šroubových spojů. Do současných vozidel je ale naprosto nevhodná.

--Důležité --množství vody vzrůstá v čase a odolnost na přehřátí rapidně klesá..
Množství přijaté vody je základním hlediskem degradace náplně. největší koncentrace vody je u pístků brzdiče--zde se také měří
.čím nižší bod varu, tím menší odolnost na zátěž sistému...


--Suchý bod varu - je definován při 0% obsahu vody v brzdové kapalině
Mokrý bod varu - je definován při 3,5% obsahu vody v brzdové kapalině

--Brzdová kapalina není přátelská k autolakům. Při práci s ní by se tedy mechanik měl vyvarovat potřísnění laku. Pokud k němu přesto dojde, je třeba potřísněnou část ihned důkladně očistit. V opačném případě může kapalina lak poškodit - některé kapaliny dokáží ´prožrat´ lak až na plech.


Přílohy:






Brzdovka vlastně neobíhá a voda se má tendenci tlačit dolů..

Kolik přesně je náplň v GTV bude vědět možná Kurkyn :-)--osobně jsem výměnu neřešil kvůlivá odvzdušnění, škodovky mívaly cca 0,5 litrů .. nebude to teda kanystr..ale mělo by stačit litrový balení , Fiat coupé měl cca 0,8 litru :-) myslím že bys tam mohla mít nejspíš DOT4 a ta je mísitelná podle báze i s DOT 5.1, často se to píše i na nálepkách, určitě je důkladně pročti, je v tom dost binec a výrobci na značení trochu kašlou--důležitá je prostě báze , zbytek jsou aditiva a na ty to v běžným provozu nechcípne, chcípe to v brzdovým okruhu na vodu---pokud bys jen dolévala..výměna z DOT 4 na DOT 5.1 není problém, báze je stejná..odolnost DOT 5.1 je už excelentní pro běžný použití..
Spíš je to opruz pořádně odvzdušnit a druhák dát opravdu bacha na to, co tam je teď
velký servisy maj analýzu k dispozici..

Pokud je to do provozu, DOT 4 nejde přehřát,a taky není totální krize trocha vody/-1% v okruhu /na "okruh" to je něco jinýho, tam není dobrý nic co není DOT 5 -5.1 čili suchý var 260 stC , no dneska se aditivujou i některý DOT 4 na teploty suchýho varu kolem 260 nebo jsou i různý "speciály", no materiálový listy se sehnat nepodaří tak otázka agresivity
není úplně jasná..
....podstatný je vždycky --složení báze a agresivita k pryži a plastům..
třeba tady je jeden Motul s teplotou suchýho varu přes 310stC ,DOT 5.1,kompatibilní s některými DOT 4..je třeba znát bázi ev.aktuální DOT 4


http://www.motoquadshop.cz/brzdova-kapa ... d-600/1144

obr.=pokles teploty varu brzdové kapaliny standartu DOT 4 v závislosti na množství obsažené
vody...
Přílohy
brzdové kapaliny.jpg

Michal_Plzen
Pozorovatel

Příspěvky: 403
Registrován: 26.1.2010, úte 19:36

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Michal_Plzen » 18.7.2010, ned 15:40

HonzaR píše:Jj--pokud ze stávajících brzd nemačkáš max, určitě bych nejdřív zkusil panceřový hadičky,
kapalinu určitě vyměnit/možná tam máš už víc než 4%vody a tím pádem to okamžitě vadne /,šoupnul bych tam DOT 5.1 --kompatibilní s DOT-4 co tam běžně je, ta DOT 5.1 má teplotu suchýho varu přes 300 stC za rozumný peníze--třeba tady

http://www.motoquadshop.cz/brzdova-kapa ... d-600/1144

ona i běžná DOT 4 dneska když je z diethylenglykolu vaří až při 260stC, což dělávaly dřív jen silikonový DOT 5 a není problém s glykolovejma DOT 4 který tam normálně bejvaj..

Rozdíl je dramatickej..zavodněná DOT 4 vaří klidně při 150stc..pak to samozřejmě okamžitě chcípe .po pár pořádných sešlápnutí pedálu.
a hlavně taky pořádný kotouče a destičky s koeficientem klidně nad 0,5 -- racing typu
/bacha hlavně aby nepotřebovaly pořádně ohřát , -většina tvrdejch-před reálnou účinností..třeba ti Chevron udělá cenu..:-)/
a dával bych potom v běžným provozu pozor..než si zvykneš..a tý změně se podivíš..:-)pokud nejezdíš v kuse po okruhu brzda plyn, tu výměnu železa asi neoceníš.. a to co říkám udělá slušný brzdy i na klasický 145 ze seriových..až potom bych šel do ev.výměny,kdyby to nestačilo, protože je to o něco nákladnější než to co píšu a chce to přece jen adaptaci..

Prosim help... zacal jsem se koukat po zminenych pancerovych hadickach, ale nejak se mi nedari ... delka na moje GTV by mela byt 435mm Zavit F 10x1 a M 10x1

Nema prosim nekdo nejaky typ???
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 18.7.2010, ned 19:42

Tady je metráž hadic,některý typy koncovek..

http://speedpro.cz/brzdy-pancerove-hadi ... 5_339.html

tady jsou ochotný udělat pancéřový hadičky na objednávku na jakýkoli auto/pro toho, kdo nechce řešit koncovky :-)/....

http://www.demon-kolin.cz/view.php?naze ... 2007060017

Michal_Plzen
Pozorovatel

Příspěvky: 403
Registrován: 26.1.2010, úte 19:36

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Michal_Plzen » 18.7.2010, ned 20:51

Deeekuji mnohokrat .... :smt023
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od JendaV6 » 18.7.2010, ned 21:16

Goodridge v Anglii dela typ primo pro GTV (viz foto). Za necelych 60 liber za vsechny ctyri neni co resit.

http://www.goodridge.co.uk/car-brake-li ... -romeo.htm
Přílohy
Goodridge_brakeline_kit.jpg
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 18.7.2010, ned 21:22

:smt023 ..Jendo ahoj :smt041

D@ndy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 5.7.2010, pon 17:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od D@ndy » 18.7.2010, ned 21:24

to je dobrá cena a je to na vsechny typy GTV brzd?

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od JendaV6 » 18.7.2010, ned 21:44

HonzaR píše::smt023 ..Jendo ahoj :smt041
Honzo cau :D

Je to na trilitr s Brembo brzdicema vpredu. Ale na dvoulitry a turba delaj taky. U nas to dealuje MK racing ale ceny jsou trosku jinde. http://www.mk-racing.cz/ceniky.htm
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Dr.DooM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 84
Registrován: 8.12.2009, úte 20:53
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Dr.DooM » 20.7.2010, úte 17:12

Jaký je rozdíl mezi brzd. hadicema na 2.0TS a 3.0V6??? Dali by se ty z 3.0 použít do TS při předpokladu že by se měnili komplet přední brzdy z 3.0 do TS??? Díky za rady
Dodge Neon SRT-4
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm

ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Kůrkyn » 20.7.2010, úte 21:45

No hadice dáš snad nový, to je korunová položka...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od HonzaR » 23.7.2010, pát 21:46

Hadice ještě jednou..
Tady jsou Goodridge panceřovky pro GTV ./.i ostatní Alfy /v nabídce za celkem slušnou
cenu..

http://www.autofashion.cz/zbozi/produkt ... v-98-.html

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od theminson » 18.4.2011, pon 07:57

čaute, nechci zakládat nový vlákno...přece jenom se můj dotaz týká brzd.

Neřešil někdo rozměry desek jaký mají být do 2,0 V6 TB a podle čeho je výrobě dělili?

Na GTV rv.96 se totiž dělají na předek jak v rozměrejch 156x58x19mm tak i 130x58x19mm.
Na autokelly, na e-cat, i u chevrona v katalogu jsou v nabídce oboje.
Bylo by sice asi nejlepší vytáhnout z brzdiče desku a změřit, ale chci to rozdělat až budu mít desky koupený a nachystaný na výměnu.

U zadních je to jakžtakž v pohodě, akorát jelikož uvažuju o EBC deskách a v katalogu jsou jak DP596 tak i DP1214...dle rozměrů jsou oboje úplně stejný, ale co když ne..a bude tam nějakej rozdíl....řešil tohle už někdo? :smt064

Díky za radu....
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18591
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jaké brzdové kotouče/desky?

Příspěvek od Kubas » 23.4.2011, sob 19:48

debata o brzdách a kotoučích přesunuta do příslušného vlákna (tady tohle je pro GTV, tady http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=60 je to pro všechny auta, tedy i to, co jste řešili....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host