Skubani u cca 2000tis otacek
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4042
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tuto teorii nemohu potvrdit, řekl bych, že se tak děje bez ohledu na teplotu motoru. Naopak, když se úplně zahřeje tak je klid. Riziková oblast je do těch 10minut od nastartování. Mě by zajímalo, proč to u toho taky hulí.
S tím studeným motorem mě napadá, jestli to není potlačeno "sytičem" (nebo jak se tomu dnes říká)
S tím studeným motorem mě napadá, jestli to není potlačeno "sytičem" (nebo jak se tomu dnes říká)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Taky jsem nad tim uvažoval.Měl jsem EGR ven nebyl ani moc zajebaný a chodil fajne jak ta tyčka v elektromagnetu tak samotný ventil chodil krásně.Ale jak říkam studený motor v poho a když je ven chladněji ani škub.Stačí jak stojí auto na slunku je vedro a už to sem tam škube.Tanguero píše:Kocoure, já mám podobnou zkušenost, nedělá mi to se studeným motorem. Spíš když s teplým zastavím a pak znovu nastartuju a jedu. Moje pracovní teorie byla, že se zahřeje od motoru EGR na teplotu 90 stupnu a začne se v něm něco přidírat, co po schládnutí nepoznáš.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4042
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Mám taky pocit, že se tu řeší hned dvě věci najednou a když mluví o něčem jiném
1. Při plynulém zrychlování jeden záškub při 2000ot. jako turbodíra
2. Při běžné jízdě v tahu, okolo 2000ot. opakující se série škubání, auto netáhne a hulí.
1. Při plynulém zrychlování jeden záškub při 2000ot. jako turbodíra
2. Při běžné jízdě v tahu, okolo 2000ot. opakující se série škubání, auto netáhne a hulí.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
U mě bod 2 akurát že nehulí a dělá to když je venku vedro.Adamsquare píše:Mám taky pocit, že se tu řeší hned dvě věci najednou a když mluví o něčem jiném
1. Při plynulém zrychlování jeden záškub při 2000ot. jako turbodíra
2. Při běžné jízdě v tahu, okolo 2000ot. opakující se série škubání, auto netáhne a hulí.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Myslím, že tady řešíte dlouhodobě neřešitelné.. Takhle rozškubat jde skoro každá 2.4 JTD ve 159 nebo Breře. Čím víc se na to člověk soustředí a zaměřuje, tím je snažší to vyvolat. Vyměna EGR ventilu nebo jeho částečné zaslepení (dodávají se na to originál záslepky) je pouze řešení nějakého důsledku, ale ne příčiny. Primární problém je filtr DPF. Pokud se z auta vyndá, když je nové a přeprogramuje se ř.j., tak se motor nezanese a funguje normálně (odzkoušeno). Pokud ale má auto najeto 100.000 a vyndá se DPF, tak je motor už tak zanesený, že se škubání vyvolá na 99% aut. Měnili jsme v servisu od všech možných snímačů a ventilů až po nový motor a vždy se po nějaké době závada vrátila. A vzhledem k tomu, že už Italové ukončili výrobu těchto motorů, skončila i veškerá podpora a snaha to nějak řešit. Snažte se jezdit mimo toto spektrum otáček.... Levnější řešení bohužel neexistuje.
Alfa Romeo 156 GTA SW 3.2 V6
Lancia Y 1.2 16V
ex Fiat Linea 1.3 JTD 16V
ex Fiat Panda 1.2 8V
Lancia Y 1.2 16V
ex Fiat Linea 1.3 JTD 16V
ex Fiat Panda 1.2 8V
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Lukyne, ta věta o tom, že se ve 100kkm vyndá DPF a vyvolá se škubání je poněkud zavádějící. Většina lidí tento problém řeší na motorech co DPF pořád mají. Jeho vyndáním se přiblížím stavu kdy je čersvě zregenerovaný a neměl by být důvod ke škubání bez DPF, pokud auto s DPF neškubalo. Navíc naše motory mají spíš 200kkm, než 100kkm, což by spíš chtělo sundat a dekarbonizovat hlavu, sání, ventily, atd. I když už se nevyrábí, tak těchto motorů jezdí mraky, takže podporu a řešení musíme najít sami mezi sebou.
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Jasně, to je přesně ono. Musí se sundat hlava a dekarbonizovat. Když se vyndá DPF u nového motoru, tak k tomu zanešení motoru dojde minimálně. Když se vyndá DPF ve 100 nebo 200 tisících, tak už musí hlava dolů a vyčistit. Jenže to to není úplně levná sranda, pokud si to člověk neudělá sám...
Alfa Romeo 156 GTA SW 3.2 V6
Lancia Y 1.2 16V
ex Fiat Linea 1.3 JTD 16V
ex Fiat Panda 1.2 8V
Lancia Y 1.2 16V
ex Fiat Linea 1.3 JTD 16V
ex Fiat Panda 1.2 8V
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
S tou dekarbonizací hlavy se mi to zdá jako zbytečnost. To se tak dělalo u fichtla, ale diesel když mu dáš napít má takový teploty že se dekarbonizuje spalovací prostor sám. Ten trošek co tam zůstane, nemá smysl odstraňovat rozebráním neb se tam po krátké době provozu stejně zase usadí. Pokud je diesel dobře seřízen a v dobrém stavu s karbonem ve spalovacím prostoru není potřeba si lámat hlavu. Něco jinýho je karbon v sacím potrubí a klapkách, který se tam dostává z výfuku přes EGR.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
A přesně o tom mluvím Jardo. Ne spalovací prostor, ale sací trakt.
Každý, kdo čistil klapku a EGR ví, v jakém stavu je sání motorů se zpětnou recirkulací spalin a turbem. A který turbodiesel dnes EGR nemá..
Je to plné černého mastného sajrajtu. Vyčistíte co jde, ale do sání dál se nedostanete bez sundání rozvodů. Jenže jak asi musí vypadat sací ventily? Jak černí sněhuláci.. A k těm se nedostanete bez demontáže hlavy. Někde mám AUTOBILD test aut na 100kkm a přesně tohle tam kritizovali u JTDm motoru. Jenže můj motor bude mít co nevidět 200kkm.
Jakmile demontuju DPF, zvažuju vystříkání sání tímhle:
http://www.liqui-moly.cz/detail/pro-lin ... eselmotoru
Každý, kdo čistil klapku a EGR ví, v jakém stavu je sání motorů se zpětnou recirkulací spalin a turbem. A který turbodiesel dnes EGR nemá..
Je to plné černého mastného sajrajtu. Vyčistíte co jde, ale do sání dál se nedostanete bez sundání rozvodů. Jenže jak asi musí vypadat sací ventily? Jak černí sněhuláci.. A k těm se nedostanete bez demontáže hlavy. Někde mám AUTOBILD test aut na 100kkm a přesně tohle tam kritizovali u JTDm motoru. Jenže můj motor bude mít co nevidět 200kkm.
Jakmile demontuju DPF, zvažuju vystříkání sání tímhle:
http://www.liqui-moly.cz/detail/pro-lin ... eselmotoru
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Něco podobnýho už zkoušel cendler a prý bez výsledku...
AR 159 SW 1,9JTDm
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tanguero:
Tak já zas musím říct, že jsem měl s klapkama v sání docela problém viz moje karta. Něco podobného jsem do morotu nastříkal a zatím
Předtím mi auto padalo do nouzáku průměrně každých 50-100 km.
Pokud dojedu bez zaváhání na akci DPFoff tak to bude už přes 500 km bez jediného problému, takže nějaký výsledek se zřejmě dostavil. Na druhé straně, nedělám si žádné iluze, že nějakým sprejem lze totálně pročistit celé sání, takže Cendlerovo řešení rozhodit motor bude úplně jiná liga, ale kdo to nezvládne sám a není mechanik, tak se nevyhne pořádné investici - v autorizáku mi řekli 15-17.000,-Kč.
To už jsem ale silne jelikož mě auto naštěstí nikdy neškubalo - alespoň jsem si ničeho nevšiml.
Tak já zas musím říct, že jsem měl s klapkama v sání docela problém viz moje karta. Něco podobného jsem do morotu nastříkal a zatím
Předtím mi auto padalo do nouzáku průměrně každých 50-100 km.
Pokud dojedu bez zaváhání na akci DPFoff tak to bude už přes 500 km bez jediného problému, takže nějaký výsledek se zřejmě dostavil. Na druhé straně, nedělám si žádné iluze, že nějakým sprejem lze totálně pročistit celé sání, takže Cendlerovo řešení rozhodit motor bude úplně jiná liga, ale kdo to nezvládne sám a není mechanik, tak se nevyhne pořádné investici - v autorizáku mi řekli 15-17.000,-Kč.
To už jsem ale silne jelikož mě auto naštěstí nikdy neškubalo - alespoň jsem si ničeho nevšiml.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
takže po akci DPF off a přidání zaslepovacích podložek z obou stran EGR (ty s většíma dírkama), jede motor bezproblémů.
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4042
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Mně to po vyndání DPF taky šlapalo jak hodinky ... asi po dvou týdnech to ale bylo zpět. Vždycky se něco udělá a je na chvíli klid ... hlava mi to nebere
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Možná to bude scestné. Ale stále tady nevidím jediného člena že by měl problém s cukáním s 166 2,4 JTDM tak že bych se zaměřil na ty vířivé klapky a nebo DPF jelikož je to to jediné co 166 nemá. NAštěstí :-)
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Adame, DPF nemá s cukáním nic společného, hned po vyndání jsem to projel a bylo to tam pořád. DPF maskuje problémy a dusí motor.
Mě pomohli ty záslepky EGR. Zmírnilo se to o 90%, přesně tolik, o kolik se zmenšilo množství spalin co může přes EGR.
Souhlasím, že pes je zakopán v sání. Ty výřivé klapky mi chodí, ale jsou vymačkané a podfukují. Určitě sání rozeberu a vyčistím hned jak budu dělat rozvody (za cca 20kkm). Taky jsem viděl na OPEL fŕu, že pro 1.9 16V jsou kluci schopní sehnat komplet sání za cca 6kKc. Nevíte někdo jestli je to kompatibilní?
Mě pomohli ty záslepky EGR. Zmírnilo se to o 90%, přesně tolik, o kolik se zmenšilo množství spalin co může přes EGR.
Souhlasím, že pes je zakopán v sání. Ty výřivé klapky mi chodí, ale jsou vymačkané a podfukují. Určitě sání rozeberu a vyčistím hned jak budu dělat rozvody (za cca 20kkm). Taky jsem viděl na OPEL fŕu, že pro 1.9 16V jsou kluci schopní sehnat komplet sání za cca 6kKc. Nevíte někdo jestli je to kompatibilní?
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Je uplne stejne. Vyrobce firma Pierburg.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Zdravim, předevčírem se mi objevily stejné příznaky, jak tu popisujete, skubnutí u cca 2k otáček( asi 3x za pul hodiny)... na rychlosti 2,3 a 4, u jiných se mi to nestalo. Včera jsem vyjel s autem a po par km jsem jel na 4ku a to samé, akorát škubnutí bylo hodně intenzivní, tak jsem vyhodil rychlost, zastavil se a už jsem se nerozjel. Asi konečná převodovky, když dám spojku do záběru tak to dělá příšerný zvuk a nerozjedu se... Spojka i setrvák jsou nové .. Teď jen čekám, co s tim bude
AR 156 1,9 JTDm 16V
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Přidávám se do klubu "škubačů", varianta č.1. Na dvojku a trojku to bývá celkem pravidelně kolem 2000ot. Ale řekl bych, že to souvisí s turbem. Občas jezdím mezi vysokými domy se staženým oknem, takže je dobře slyšet pískot turba. Jedu na trojku, pedál plynu tak na 20%, cca 1500ot. Auto zrychluje, turbo se roztáčí a někdy kolem těch 2000ot. otáčky na chvíli poklesnou, aby pak znovu stoupaly (předpokládám, že to je způsbené regulací lopatek turba). Pokud zrovna v tom okamžiku zakolísání otáček turba pustím plyn, auto sebou jakoby trhne a ozve se nehezký zvuk, který nedokážu popsat. Snad jakoby se něco přidrhlo.
Někdo tu psal radu jezdit mimo tohle pásmo otáček. Rada je to vtipná, ale bohužel zrovna ve městě jsou to nejpoužívanější otáčky motoru. Na druhou stranu je pravda, že když dám v 1500ot. plnej knedlík, žádný zvukový efekty nepozoruju.
Moje myšlenka - jelikož jsou tyhle motory dost silný (mám 2.4 JTDm 20V), jezdíme dost času jen na 10-20% výkonu (tupicky právě ve městě). Stavitelný lopatky turba tím pádem nejsou tak honěný a zatuhávají. Pak se nenaklápějí plynule, ale skokově (proto slyším snížení otáček turba v přechodu). Když v tu chvíli uberu plyn, lopatky, který se zrovna naklopí na plnej výkon, dostanou prakticky v tomtéž okamžiku povel vrátit se zpátky.
Upozorňuju, že nejsem technik a diesel s turbem mám teprve půl roku. Takže jestli melu moc velký blbosti, omluvte mne, prosím
Někdo tu psal radu jezdit mimo tohle pásmo otáček. Rada je to vtipná, ale bohužel zrovna ve městě jsou to nejpoužívanější otáčky motoru. Na druhou stranu je pravda, že když dám v 1500ot. plnej knedlík, žádný zvukový efekty nepozoruju.
Moje myšlenka - jelikož jsou tyhle motory dost silný (mám 2.4 JTDm 20V), jezdíme dost času jen na 10-20% výkonu (tupicky právě ve městě). Stavitelný lopatky turba tím pádem nejsou tak honěný a zatuhávají. Pak se nenaklápějí plynule, ale skokově (proto slyším snížení otáček turba v přechodu). Když v tu chvíli uberu plyn, lopatky, který se zrovna naklopí na plnej výkon, dostanou prakticky v tomtéž okamžiku povel vrátit se zpátky.
Upozorňuju, že nejsem technik a diesel s turbem mám teprve půl roku. Takže jestli melu moc velký blbosti, omluvte mne, prosím
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
mufe, teorie dobrá, nicméně mě se to děje při 2000ot, na trojku, plyn jen lehtám a turbo se prakticky do hry nezapojuje, mám 159, takže na budíku vidím, že nedělá žádný tlak. Zajímavé je, že po ohřátí motoru, nebo po pořádném "protáhnutí" jede motor normálně.
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
..že by dva různé problémy?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Já už jsem se s tím škubaním naučil žít a mám klid
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
No to už tu bylo.
Dva různé problémy.
Jeden je cuknutí kolem 2000tis
Druhé je pocukávání. Tak že asi více slabšíh trhů za sebou pokud to říkám dobře.
Já mám příznaky jako Muf2 a mufe jak říkáš můžou to dělat přidrhávají cí se lopatky nebo EGR ventil. Aspon podle Alfikovi diagnostriky.
Dva různé problémy.
Jeden je cuknutí kolem 2000tis
Druhé je pocukávání. Tak že asi více slabšíh trhů za sebou pokud to říkám dobře.
Já mám příznaky jako Muf2 a mufe jak říkáš můžou to dělat přidrhávají cí se lopatky nebo EGR ventil. Aspon podle Alfikovi diagnostriky.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
to Zip166: Zrovna jsem ti ohledně našeho společného problému psal SZ EGR rozeberu, na to si troufnu, ale do turba se svépomocí asi pouštět nebudu. Navíc k turbu je v tý mojí strojovně přístup jak k penězům
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
mne ked to zacuka tak mam tlak turba na nule ale mam povolene zvody a zapchate sanie
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak mne to robi tiez. Okolo 2000 ot. mi pri jemne stlacenom plyne skube, trha s motorom. Staci pridat viac alebo pustit plyn a skubanie prestane. Aby som nezavadzal, tak mne to ale zacalo robit az po nacipovani. Tak neviem, mali ste niekto nieco podobne? Moze to robit aj zotrvacnik, alebo nieco okolo spalovania? Chip by som rad nechal, auto ide podstatne lepsie, ale ked to neporiesim, tak pojde spät povodny soft. Mne docela vadi to trhanie.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host