chybějící kapalina - servo
Re: chybějící kapalina - servo
No já se na to taky chystám. Byly by i nějaké fotky z výměny? KDyž dám auto na špaleky, kde najdu na servu ten vypouštěcí sroubek nebo něco takového?
Díky.
Díky.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: chybějící kapalina - servo
Perfektní návod, díky. Taky se na to chystám a teď když vím přesně jak, tak není co řešit. Doteď se mi zdálo, že kapalina na měrce je celkem čistá a kromě jemného vrzání při točení volantem jsem si ničeho nevšiml (drhnutí, vibrace a pod. jen na úrovni tušení), ale když říkáš, že na měrce si to měl čisté taky a potom z toho lezla kalná srajda, tak nebudu čekat až mi to zničí řízení. Ještě jeden dotaz, ta kalná původní kapalina bude přitékat tou vrchní hadičkou?
Na celé této výměně mě štve jedna věc, nevím proč taloši od výroby dali do auta červenou GI/E včetně červeného víčka(podle mého servisáka to jasně označuje barvu kapaliny která se má používat), když na samolepce co mám ze spodní strany kapoty je předepsaná do serva zelená GI/R. Je to nějaká divná italská schíza, nebo trapný pokus ušetřit na nesprávném místě ??? - "vždyť oni si to ti blbci zákazníci vymění a zas vyděláme na náplních".
Na celé této výměně mě štve jedna věc, nevím proč taloši od výroby dali do auta červenou GI/E včetně červeného víčka(podle mého servisáka to jasně označuje barvu kapaliny která se má používat), když na samolepce co mám ze spodní strany kapoty je předepsaná do serva zelená GI/R. Je to nějaká divná italská schíza, nebo trapný pokus ušetřit na nesprávném místě ??? - "vždyť oni si to ti blbci zákazníci vymění a zas vyděláme na náplních".
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: chybějící kapalina - servo
Na zelenou se přecházelo až po pár letech, takže buď máš novou samolepku nebo měněnou kapotu
Já o další výměně také uvažuji. Měnila se loni, ale místo Tutely je tam Valvoline ... mám pocit, že to není úplně ok, navíc když je ráno kosa, tak servo popískává než se namaže.

Já o další výměně také uvažuji. Měnila se loni, ale místo Tutely je tam Valvoline ... mám pocit, že to není úplně ok, navíc když je ráno kosa, tak servo popískává než se namaže.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: chybějící kapalina - servo
Kluci, fotky nemám, ale dohromady tam není co fotit.
To najdete i očima, nebo hmatem, že jedna hadička jde k servu a druhá jde k chladiči. Ta od chladiče je tenší a tou se ta kapalina vrací.
Samotná nádržka je na třech šroubcích, bez problému ji sundáte. Já pro lepší přístup ještě sundal ten AIR-box, co je připojený před a za váhu vzduchu.
Já osobně jsem se chtěl vyhnout zavzdušnění a běhu serva nasucho, takže jsem kapalinu pořád doléval. Možná to jde i tak, že nastartuješ, necháš všechno vytéct a pak leješ novou.
Kdybych to dělal znovu, tak bych to zkusit úplně bez motoru, jen točením volantu a servo nechal jen protočit motorem po prvním dolití nové kapaliny. Se spuštěným motorem to fakt valí rychle ven tím přepadem.
Jinak na kapotě na štítku mám taky GI/R, kapota je zaručeně originální a auto z roku 2007.
To najdete i očima, nebo hmatem, že jedna hadička jde k servu a druhá jde k chladiči. Ta od chladiče je tenší a tou se ta kapalina vrací.
Samotná nádržka je na třech šroubcích, bez problému ji sundáte. Já pro lepší přístup ještě sundal ten AIR-box, co je připojený před a za váhu vzduchu.
Já osobně jsem se chtěl vyhnout zavzdušnění a běhu serva nasucho, takže jsem kapalinu pořád doléval. Možná to jde i tak, že nastartuješ, necháš všechno vytéct a pak leješ novou.
Kdybych to dělal znovu, tak bych to zkusit úplně bez motoru, jen točením volantu a servo nechal jen protočit motorem po prvním dolití nové kapaliny. Se spuštěným motorem to fakt valí rychle ven tím přepadem.
Jinak na kapotě na štítku mám taky GI/R, kapota je zaručeně originální a auto z roku 2007.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: chybějící kapalina - servo
No, já jsem právě taky přesvědčen, že mám kapotu origo - je tam třeba origo výrobní štítek, který by se při výměně přelepit nedal. Jedině, že by někdy v průběhu ve značkovém servisu přelepili tu samolepku, ale to se mi taky nezdá. Fakt mi z toho vychází, že borci na jihu Itálie si nedělají hlavu z vlastních servisních doporučení ani při samotné výrobě a prostě co je na skladě to se tam šoupne - "máme nádobky s červeným víčkem a červená kapalina je levnější ?, AHA, tak to tam fláknem a jdeme tančit"
. Začínám si myslet, že to co se o Italech vykládá z legrace, tak vůbec ve výsledku legrační není
. Vím, že to není zrovna názor pravověrného Alfisty, ale nebýt těchto detailů, tak Alfa a celý koncern Fiat mohli dnes být úplně někde jinde.


Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9115
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chybějící kapalina - servo
Kde se to podepisuje?
(jinka servo asi není jediný komponent na 159ce, který prošel tímto konstrukčním procesem)
(jinka servo asi není jediný komponent na 159ce, který prošel tímto konstrukčním procesem)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: chybějící kapalina - servo
taky mám takovej pocit... kapalina jako kapalina... nalejt a jit na cigaro s croasantem
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybějící kapalina - servo
Tanguero:
Diky za popis. Ja mam 2008 a taky jeste červenou, takže v nejbližší době vyměním. Ale zajímalo by mě, jestli by někdo potvrdil, že to jde jen nechat vytect pomocí serva při zapnutým motoru celý nebo je nutno jit vpredu na spalky jak píšeš ty.

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: chybějící kapalina - servo
Tak na to ti odpovím sám, tím, že jen nastartuješ a vyčerpáš to pomocí serva, nedostaneš všechnu starou kapalinu ven. V tělese řízení něco zůstane a to se dostane ven jen točením volantu doprava nadoraz a doleva nadoraz, nejlépe několikrát zopakovat.
Jak už jsem psal, při zapnutém motoru vyteklo ven cca litr a už začla téct zelená. Pak jsem při vypnutém motoru protáčel volant a zas začal téct hnědý hnus.
Jak už jsem psal, při zapnutém motoru vyteklo ven cca litr a už začla téct zelená. Pak jsem při vypnutém motoru protáčel volant a zas začal téct hnědý hnus.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybějící kapalina - servo
Jo tak jasny, to toceni volant mi prislo jako automaticky. Jde mi jen o to, ze kdyz to vycrnku pomoci serva+točení volantem, jestli to je schopny bežet já nevím 2s (než to vypnu) nasucho.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: chybějící kapalina - servo
hele toho bych se trochu bál... už takhle je to řizení náchylný a ještě ho pokoušet...Kolbik píše:Jo tak jasny, to toceni volant mi prislo jako automaticky. Jde mi jen o to, ze kdyz to vycrnku pomoci serva+točení volantem, jestli to je schopny bežet já nevím 2s (než to vypnu) nasucho.
raději to hodit na špalek a bez zatížení vycákat
v elearnu popis není????
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: chybějící kapalina - servo
Taky jsem to měnil. Dělal jsem to pomocí odsávačky na motorový olej. Je to tenká hadička, aby se dal olej odsát přes měrku. Stejně tak jsem ji snadno strčil do nádobky a posléze nacpal co nejdál do hadic a odsál všechnu (co šla) starou červenou kapalinu. No taky to byl hnědočerný sajrajt, ačkoliv předtím v nádobce byla docela čistá červená. Pak jsem nalil novou zelenou a nastartoval. Pochvíli běhu jsem protočil na obě strany a zhasnul motor. Pak jsem znovu odsál co šlo. Kapalina už byla celkem čistá do zelena. Pak jsem znovu doplnil na předepsanou hladinu a jezdím.
Určite bych nevyprazdňoval soustavu pomocí serva, protože by mohlo při jeho běhu nasucho dojít k jeho popravení a to mně za to nestojí, to si raděj koupím litr kapaliny víc - na proplach.
Určite bych nevyprazdňoval soustavu pomocí serva, protože by mohlo při jeho běhu nasucho dojít k jeho popravení a to mně za to nestojí, to si raděj koupím litr kapaliny víc - na proplach.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybějící kapalina - servo
Ok. Jasný. Díky. O nic nejde. Já jen, že tu někdo kdysi o tomhle postupu myslím psal, tak sem chtěl vědet, jestli je to možný nebo ne. Ono dát to na špalky není zas taková práce. 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: chybějící kapalina - servo
Jinak po objednání GI/R u Znackoveoleje.cz jsem byl dnes informován, že tato servokapalina je beznadějně vyprodaná v celé ČR a čeká se na novou velkou dodávku 100 l. To jen pro dokreslení co se stane, když Italové ušetří pár kaček ve výrobě. Všichni majitelé 159 mění a ani značkové prodejny prostě nemají na skladě ani hlt. Tím nechci říct, že u jiných automobilek se nedějou podobné i horší věci.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: chybějící kapalina - servo
A hádej kdo si koupil ty poslední 2 litry 

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybějící kapalina - servo
Hovni
Co já teď bez zelené 


Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybějící kapalina - servo
Co třeba nezatáčet
. Ne jako je to ostuda že to nejde sehnat. 


You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: chybějící kapalina - servo
Takže dnes jsem taky provedl výměnu za zelenou následovně:
1. auto jsem předními koly postavil na igelitky, které jsem zevnitř vystříkal silikonovým olejem a zabrzdil ručkou - pak jde lehce točit volantem i bez nastartovaného motoru a serva
2. odsál jsem vše z nádobky a na víčku izolepou zalepil malinkatý červený čudlík, což je vlastně jakási kulička
3. odpojil jsem přívodní hadičku (ta vrchní) a tuto napojil na cca půl metrovou která ústila do petláhve
4. malý kelímek jsem vrazil do prostoru pod nádržku aby do něho odkapávala titěrná přepadová hadička z nádobky - i přes zalepenou kuličku je tam vždy nějaká netěsnost a může přetékat
5. na uvolněný přívod do nádobky jsem napojil další cca metrovou hadičku, kterou jsem napojil na na láhev GI-R navrtanou přes špunt - prozatím odloženou někde na chladič do úrovně nádobky
6. zvedl jsem láhev GI-R vzhůru dnem a kus dna cca do poloviny uřízl, odklopil, udělal šroubovákem dírku a za tuto pověsil na oko kapoty
7. teď jsem musel rychle uzavřít nádobku v momentě, kdy v ní dotekla nová kapalina cca do půlky - je to hned
8. v tomto stavu jsem měl vše připraveno na výměnu, takže strčit klíč do zapalování a bez nastartování několik krát protočit volant střídavě až na doraz - přitom lze pod kapotou sledovat jak do petky odtéká tmavě hnědý sajrajt a z nové láhve si samo přisává stejné množství GI-R
9. po vytečení necelého litru je potřeba dolít celý další litr do již prázdné pověšené láhve s uřezaným dnem a pokračovat dokud do petky nevytéká čistá zelená GI-R.
10. mě to vyšlo přesně na 2 litry a protože jsem měl pro jistotu koupené 3 litry, tak jsem ještě 2-3 dcl prolil tak, že do petky vytekla úplně čistá zelená, abych měl jistotu, že tam nezůstal žádný starý hnědý sajrajt.
11. všechno jsem odpojil, hadičku napojil na přívod a nádobku dolil po max
12. ještě jsem 2x protočil volant na doraz a opět dolil po max - někde bylo asi trochu vzduchu, takže jsem dolil cca 0,5 cm a HOTOVO
Zas mám z Alfice o něco lepší pocit
Mimochodem ta původní GI-E byla fakt hnusně hnědá a celkem smrděla - ti Italové fakt nemají rozum...
Fotku jsem dal k diskuzi u mé alfici:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 33#p196733
1. auto jsem předními koly postavil na igelitky, které jsem zevnitř vystříkal silikonovým olejem a zabrzdil ručkou - pak jde lehce točit volantem i bez nastartovaného motoru a serva
2. odsál jsem vše z nádobky a na víčku izolepou zalepil malinkatý červený čudlík, což je vlastně jakási kulička
3. odpojil jsem přívodní hadičku (ta vrchní) a tuto napojil na cca půl metrovou která ústila do petláhve
4. malý kelímek jsem vrazil do prostoru pod nádržku aby do něho odkapávala titěrná přepadová hadička z nádobky - i přes zalepenou kuličku je tam vždy nějaká netěsnost a může přetékat
5. na uvolněný přívod do nádobky jsem napojil další cca metrovou hadičku, kterou jsem napojil na na láhev GI-R navrtanou přes špunt - prozatím odloženou někde na chladič do úrovně nádobky
6. zvedl jsem láhev GI-R vzhůru dnem a kus dna cca do poloviny uřízl, odklopil, udělal šroubovákem dírku a za tuto pověsil na oko kapoty
7. teď jsem musel rychle uzavřít nádobku v momentě, kdy v ní dotekla nová kapalina cca do půlky - je to hned
8. v tomto stavu jsem měl vše připraveno na výměnu, takže strčit klíč do zapalování a bez nastartování několik krát protočit volant střídavě až na doraz - přitom lze pod kapotou sledovat jak do petky odtéká tmavě hnědý sajrajt a z nové láhve si samo přisává stejné množství GI-R
9. po vytečení necelého litru je potřeba dolít celý další litr do již prázdné pověšené láhve s uřezaným dnem a pokračovat dokud do petky nevytéká čistá zelená GI-R.
10. mě to vyšlo přesně na 2 litry a protože jsem měl pro jistotu koupené 3 litry, tak jsem ještě 2-3 dcl prolil tak, že do petky vytekla úplně čistá zelená, abych měl jistotu, že tam nezůstal žádný starý hnědý sajrajt.
11. všechno jsem odpojil, hadičku napojil na přívod a nádobku dolil po max
12. ještě jsem 2x protočil volant na doraz a opět dolil po max - někde bylo asi trochu vzduchu, takže jsem dolil cca 0,5 cm a HOTOVO


Zas mám z Alfice o něco lepší pocit

Mimochodem ta původní GI-E byla fakt hnusně hnědá a celkem smrděla - ti Italové fakt nemají rozum...

Fotku jsem dal k diskuzi u mé alfici:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 33#p196733
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: chybějící kapalina - servo
A po tom všem, mě v autorizovanym servise řeknou že je to blbost že tam má bejt červená... 
edit:
Tak v HK mi řeknou že tam má bejt červená a že tam vždy byla, je mi to divný, volám do Brna, kde mi řeknou že tam je zelená a vždy byla. Někdo by potřeboval
ale kdo? 

edit:
Tak v HK mi řeknou že tam má bejt červená a že tam vždy byla, je mi to divný, volám do Brna, kde mi řeknou že tam je zelená a vždy byla. Někdo by potřeboval


AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: chybějící kapalina - servo
nechápu, jak najednou může Alfa přejít z jedné kapaliny na druhou, když jsou tak děsně nekompatibilní??? mě nedávno měnili řízení,v autorizáku,nalili tam červenou,řízení ztichlo a ztuhlo. nevím, co si o tom mám myslet..rostreet píše:Výměna v autorizovaném servise je dle TEMPARIA 3,25 Nh + geometrie. Geometrie by se měla raději dělat i se zadní osou, což někdy může být otázka i dvou hodin, dle zarezlosti šroubů.wenca89 píše:Tak dneska mi přišlo řízení, resp. jsem to nemohl vydržet, tak díky ochotě na centrální poště nám balík vydali. Řízení přišlo kompletní (i včetně těsnění,prachovek atd.), až se mechoš divil. Stačilo staré odpojit a nasadit nové, takže žádná práce na celý den, jak mi tvrdily v původním servise. Teď už jenom udělat geometrii a je to.
Moje velké DÍKY patří kolegovy alfistovy zde vystupujícím pod nickem sunic. Nebýt jeho, tak doteď mám alfušku nepojízdou. Oceňuji jeho ochotu a ještě jednou děkuji.
Nechci nějak machrovat, ale na AR 159 je vydaný "přípis" který říká že: pokud je řízení hlučné (myšleno hlučnost čerpadla), nebo vibruje volant a nebo proniká olej z nádrže je třeba to řešit servisním zásahem. Příčiny jsou buď:1) kavitace čerpadla, 2) vyklouznutí vnitřní objímky ze vstupního hrdla oleje do nádrže pos. řízení.Řeší se to dvouma způsobama.
a) buď výměna oleje v servořízení
b) nebo výměna nádržky včetně oleje
Tady bych chtěl upozornit ještě na jednu důležitou věc a to na změnu typu oleje. Konkrétně z červené TUTELA GI/E na zelenou TUTELA GI/R.
Tyto dvě kapaliny v žádném případě nemíchat a při výměně pečlivě vyčistit celou soustavu od staré TUTELy!!!
Hezký den
EDIT: oprava typu kapaliny ;)
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: chybějící kapalina - servo
Ve kterém autorizáku? Vypadá to totiž že v každém ti tam nalejou něco jiného.
AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: chybějící kapalina - servo
To je ale přesně ono - ani ve výrobě v tom neměli jasno. Vsadím se, že skoro všichni máme na samolepkách zespodu kapoty doporučenou GI/R (tedy zelenou) a ještě jsem se nesetkal s jediným kusem 159, která by od výroby GI/R skutečně měla, všechny tam mají GI/E (tedy červenou). Prostě shizofrenie jak prase.
Ty autorizované servisy v tom pak plavou úplně stejně jak my všichni.
Pokud by byla Alfa Romeo co k čemu, tak by zdarma vyměnila zelenou za červenou na všech autech svolávací akcí, ale to je japonské Sci-Fi.
Ty autorizované servisy v tom pak plavou úplně stejně jak my všichni.
Pokud by byla Alfa Romeo co k čemu, tak by zdarma vyměnila zelenou za červenou na všech autech svolávací akcí, ale to je japonské Sci-Fi.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: chybějící kapalina - servo
ok, pořád ale nechápu, jak mohou v jednom dílu existovat dvě verze náplně, to je jako bych dal do JTD 5W-30 nebo 10W-60 a bylo by to údajně jedno..? fakticky samozřejmě ne, protože jedna z variant by díl(motor) šetřila, druhá defacto ničila. no a představa, že mám nový řízení za x tisíc, s blbou nápní, a všichni autorizáci se tváří kosher, to mě hlava opravdu nebere.
HonzaR, ty jsi takovej expert na oleje, zkus mi vysvětlit rozdíly mezi těmi náplněmi, abych věděl zda to mám vylejt, nebo můžu být v klidu.dík.
HonzaR, ty jsi takovej expert na oleje, zkus mi vysvětlit rozdíly mezi těmi náplněmi, abych věděl zda to mám vylejt, nebo můžu být v klidu.dík.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: chybějící kapalina - servo
Laicky bych ti to řekl tak, že červená je polosyntetika, zelená plně syntetická kapalina.
To, že se to nemá míchat je míněno tak, že neradno dolévat jednu druhou a opačně. Nicméně obojí je svým způsobem olej, takže při jejich smíchání nedojde k výbuchu, ani se to nesrazí, nebo něco podobného.
Já si všiml, že zelenou už lijí i v servisech FIAT do CROMY, takže určitě by servis měl vědět, co tam má správně být.
To, že se to nemá míchat je míněno tak, že neradno dolévat jednu druhou a opačně. Nicméně obojí je svým způsobem olej, takže při jejich smíchání nedojde k výbuchu, ani se to nesrazí, nebo něco podobného.
Já si všiml, že zelenou už lijí i v servisech FIAT do CROMY, takže určitě by servis měl vědět, co tam má správně být.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: chybějící kapalina - servo
No myslím si že v tomto případě se hledá problém tam kde není.
Jestliže máte v řízení červenou a ta je čistá, řízení není hlučné, tak bych to vůbec neřešil. Jestliže je však červená již stará a hnusně zakalená (vlastně je hnědá) tak je důvod k výměně. Určitě bych pak volil zelenou protože je inovovaná-vylepšená, tedy v nízkých teplotách zachovává extrémní tekutost, což je pro bezproblémový chod řízení nutná podmínka.
Další chiméra je nesnášenlivost červené a zelené. Jasně že nebudu do červené dolívat zelenou, ale rozhodně si nemyslím, že při přechodu z červené na zelenou musím celý systém pečlivě vysušit hadříkem a pak teprve dát zelenou. Domnívám se že když to pečlivě vypustím, dvakrát propláchnu, tak je vše OK a postačí mi k tomu 2l GI/R. U svojí Alfinky jsem to tak udělal (viz předchozí zprávy) a zatím maximální spokojenost. Minulý víkend když bylo -4°C šlapalo řízení krásně hladce a tiše, v podstatě jsem nepozoroval rozdíl oproti provozu při vyšších teplotách.
Pokud nějaký rádoby "autorizovaný" servis dolejvá červenou tak by u mne s důvěryhodností zkončil.
To Tanguero naprostý souhlas, pár větama jsi to přesně vystihl
Jestliže máte v řízení červenou a ta je čistá, řízení není hlučné, tak bych to vůbec neřešil. Jestliže je však červená již stará a hnusně zakalená (vlastně je hnědá) tak je důvod k výměně. Určitě bych pak volil zelenou protože je inovovaná-vylepšená, tedy v nízkých teplotách zachovává extrémní tekutost, což je pro bezproblémový chod řízení nutná podmínka.
Další chiméra je nesnášenlivost červené a zelené. Jasně že nebudu do červené dolívat zelenou, ale rozhodně si nemyslím, že při přechodu z červené na zelenou musím celý systém pečlivě vysušit hadříkem a pak teprve dát zelenou. Domnívám se že když to pečlivě vypustím, dvakrát propláchnu, tak je vše OK a postačí mi k tomu 2l GI/R. U svojí Alfinky jsem to tak udělal (viz předchozí zprávy) a zatím maximální spokojenost. Minulý víkend když bylo -4°C šlapalo řízení krásně hladce a tiše, v podstatě jsem nepozoroval rozdíl oproti provozu při vyšších teplotách.
Pokud nějaký rádoby "autorizovaný" servis dolejvá červenou tak by u mne s důvěryhodností zkončil.
To Tanguero naprostý souhlas, pár větama jsi to přesně vystihl

Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host