
Recenze na auta, nejen Alfa....
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
tak měl jsem za to, že se to obecně ví, že 1.9JTS a 2.2JTS jsou prostě oplácké motory s italskou hlavou.... (ono i ta 1.8 atmo byla úplně nezměněný Ecotec, pokud si vzpomínám) jinak jo, jejich poměr zdvih/vrtání je předurčuje k linearitě, nicméně neviděl bych to tak tragicky - už tak mají spotřebu poměrně vysokou, tak kdyby byly ještě podčtvercové a otáčkové, žraly by jak GTA.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Jasně že se to ví...jen chvíli trvá, než člověku docvakne, z "čeho že je to
konkrétně reálně spáchaný"


Celkem dobrá zpráva je, že spodek "testovanej v 2t Fronteře",s reálnejma otáčkama 1800-3500 v terénu rozhodně není nijak choulostivej, fakt si nechá hodně líbit,tady nastavenej na 2600 krouťák max, 5200 výkon max , pístovka max 16,
ale
--bohužel s ohledem na posunutou křivku výkonu tohoto bloku v 2.2 JTS -- 136 kW (185 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 230 Nm při 4500 ot/min. se při zátěži dostane opět zas do oblasti relativně vysoké pístové rychosti, /19,5/a řeči že je to "odolnej opel" budou platit jen výrazně omezeně,žádnej motor s touhle délkou válců provozovaný v horním otáčkovým poli s pístovkou okolo 20 nejde mazat s čímkoli, co bude po ruce --takže mazání i tady je dost bohužel důležitou věcí.
/při stejnejch otáčkách 6200 má busso 3.0 pístovku cca 14.7 , takže zívačka....běžné motory končí na zhruba té 16 /busso max 17 při 7200/a to je také indikace běžné rozumné materiálové zátěže., všechno nad těch 16-17 chce už opravdu péči... :-(
A olej tím pádem začne být zase důležitý faktor životnosti..Jasnej kandidát na "Focusovitý přeplnění"--ne prioritně "otáčkovej provoz"

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
vzhledem k charakteru auta i motoru samotného asi nehrozí nějaké dlouhodobé otáčkové orgie jako za starých TS časů... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Pár obrázků X22SE.z Frontery.a to není vzniklé při nijak dramatických otáčkách /čili ecotec 2.2, jinak blok od 2,2 JTS../...názor mechaniků.--často vzniká při.nedostatečném mazání na ojnici 1.válce..
U FRontery to došlo dokonce tak daleko, že se přehazovaly spínače sahary na 90st..
Seriové byly nastaveny příliš vysoko a v terénu teplota lezla přes 100stC a nekvalitní olej
to dorazil..takže i tady je to o oleji..tato závada byla registrována jako typická v limitní zátěži a na řadě motorů..
U FRontery to došlo dokonce tak daleko, že se přehazovaly spínače sahary na 90st..
Seriové byly nastaveny příliš vysoko a v terénu teplota lezla přes 100stC a nekvalitní olej
to dorazil..takže i tady je to o oleji..tato závada byla registrována jako typická v limitní zátěži a na řadě motorů..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.11.2011, úte 19:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
:-)
Tady se to řešilo bastlem..
"
...Výměna termostatu motoru vůbec neuškodí. Podstatné je u tohoto motoru udržet teplotu okolo 85 stupňů. Což je s originálním chlazením problém. Vůbec Frontery všeobecně jsou s teplotami motoru na tom na štíru. Je to dáno tím, že opel u svých vozidel má tlakové chlazení a tím i zvýšený bod varu a tím i přizpůsobeno spínání ventilátorů. Nicméně při tomto provozu bohužel trpí všechna těsnění a spoje. Uprava se dělá vcelku jednoduše. Nejdražší ze všeho je sehnat vhodnou hadici do které lze umístiti termospinač. Nejvhodnější je z 2.2 A a prodloužit ji. Nová tato hadice stojí zhruba 1200,- Kč. Když spočítám cenu kopletu i s prací tak se dostáváme u 2.2i podotýkám u 2.2 ne u 3.2 někam okolo 2500,- Kč".............
Jezdím s Fronckou na 85stC.. :-)
..z komunikace ze starým praktikem okolo FRoncka..
Tady se to řešilo bastlem..
"
...Výměna termostatu motoru vůbec neuškodí. Podstatné je u tohoto motoru udržet teplotu okolo 85 stupňů. Což je s originálním chlazením problém. Vůbec Frontery všeobecně jsou s teplotami motoru na tom na štíru. Je to dáno tím, že opel u svých vozidel má tlakové chlazení a tím i zvýšený bod varu a tím i přizpůsobeno spínání ventilátorů. Nicméně při tomto provozu bohužel trpí všechna těsnění a spoje. Uprava se dělá vcelku jednoduše. Nejdražší ze všeho je sehnat vhodnou hadici do které lze umístiti termospinač. Nejvhodnější je z 2.2 A a prodloužit ji. Nová tato hadice stojí zhruba 1200,- Kč. Když spočítám cenu kopletu i s prací tak se dostáváme u 2.2i podotýkám u 2.2 ne u 3.2 někam okolo 2500,- Kč".............
Jezdím s Fronckou na 85stC.. :-)
..z komunikace ze starým praktikem okolo FRoncka..
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
to jsou prima zprávy pro majitele čtyřválcových JTSek v 159 - netočte to moc!
motoru a podobných majitelů je jako šafránu
když si přidám problémmy JTDm s DPF a spol.nemá defacto 159 pořádnou motorizaci,až na TBI.

když si přidám problémmy JTDm s DPF a spol.nemá defacto 159 pořádnou motorizaci,až na TBI.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Prodejně exotický 1.8MPI ... nakonec bude tenhle dýchavičný motor nejlepší 

//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Ve FRonteře B s blokem 2.2 /nyní v 2.2 JTS ALFA / provozovaný na vysoký "reálný"--nikoli " budíkový" teplotě má tenhle blok ještě další typické "únavové závady"
xxxx
z diskuze
......................
Podfouknutí těsnění pod hlavou:
1. Všechny motory Opel jsou na toto háklivé. Specielně 2.2 benzin (dále jen 2.2).
2. Těsnění se podfoukne většinou okolo 200000 km plus mínus.
3. Důvod podfouknutí je víceméně jasný. Díky vysoké teplotě chladící kapaliny, která se pohybuje okolo 100 stupňů u 2.2 tak je chladící okruh natlakovaný a je tam poměrně vysoký tlak. NAvíc pro zajímavost 2.2 ve FRonteře má spínaný ventilátor přes ECU někded kolem 115 stupňů, což je darda.
4. Těsnění podhlavu má na takovýto tlak malé průchody do hlavy. Je dobré jej lehce upravit a źvětšit tyto průchody např. průbojníkem.
Jen tak rychle v kostce napsáno.
JO a praskající paroží u FRontery je standardní věc u těchto motorů. Příčinou je uložení výfukového potrubí bez odpružení.
.....................................
xxxx
z diskuze
......................
Podfouknutí těsnění pod hlavou:
1. Všechny motory Opel jsou na toto háklivé. Specielně 2.2 benzin (dále jen 2.2).
2. Těsnění se podfoukne většinou okolo 200000 km plus mínus.
3. Důvod podfouknutí je víceméně jasný. Díky vysoké teplotě chladící kapaliny, která se pohybuje okolo 100 stupňů u 2.2 tak je chladící okruh natlakovaný a je tam poměrně vysoký tlak. NAvíc pro zajímavost 2.2 ve FRonteře má spínaný ventilátor přes ECU někded kolem 115 stupňů, což je darda.
4. Těsnění podhlavu má na takovýto tlak malé průchody do hlavy. Je dobré jej lehce upravit a źvětšit tyto průchody např. průbojníkem.
Jen tak rychle v kostce napsáno.
JO a praskající paroží u FRontery je standardní věc u těchto motorů. Příčinou je uložení výfukového potrubí bez odpružení.
.....................................
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
tak při vší úctě ke klukům z Frontera-klubu bych jejich problémy nedával do nějaké zaručené souvislosti s AR159
Nemá cenu panikařit.... Majitelům stejně nezbývá než jezdit a věřit, že se nic nestane
(to máme všichni společné
)



Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Jj--na každým klubu je nějakej ostřílenej "Kurkyn" a tak bych nebral to co říká -při stejným bloku --úplně na lehkou váhu..

Dobrým olejem kterej funguje na hranici přehřátí jak se má se určitě nedá zkazit nic..

Dobrým olejem kterej funguje na hranici přehřátí jak se má se určitě nedá zkazit nic..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.11.2011, úte 21:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
tak při čtení těchto diskusních fór musí člověk nezbytně nabýt dojmu, že jeho auto se mu do pár hodin rozsype pod rukama
Realita nebývá tak divoká.... No však časem uvidíme 


Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Jj-je to tak, sám "guru" -fronteráckej "kurkyn"roztrhnul píst na 1.válci u svý "bílý" a autor toho bastlu na snížení teploty stejně nakonec "fouknul" těsnění pod hlavou.... a pak se v tom vyznejte, paní pošmistrová

Doufejme, že v Alfě věnovali známým problémům tohoto bloku v jiném autě dostatečnou péči..jinak tenhle blok prostě vyžaduje rozumný zacházení, úměrný jeho vrtání..


Doufejme, že v Alfě věnovali známým problémům tohoto bloku v jiném autě dostatečnou péči..jinak tenhle blok prostě vyžaduje rozumný zacházení, úměrný jeho vrtání..
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Kašlu na vrtání, kašlu na spotřebu oleje, kašlu na spotřebu, ale přísahám, že toho bohdá nebude, abych na kufru alfy vozil nápis MPI 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Multi Point Injection ?
Tak to samo o sobě ještě není žádná hrůza, oni ani karbecový motory nebyly špatný..
Horší už to je, když "chybí přímočará filozofie" a diktát "emisí" z toho bohužel dělá
"naprosto jinej příběh"
Tak to samo o sobě ještě není žádná hrůza, oni ani karbecový motory nebyly špatný..
Horší už to je, když "chybí přímočará filozofie" a diktát "emisí" z toho bohužel dělá
"naprosto jinej příběh"
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Já to myslel jinak, šlo jenom o označení. Proč nevymysleli něco jiného? To tam můžou rovnou nalepit HTP 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

myslíš jako
HTP (High Torgue Performance)
čili
Zkratka HTP- lze volně přeložit jako motor s vysokým kroutícím momentem. Označuje motory s velmi plochou křivkou kroutícího momentu.
To nezní vůbec špatně co ?
Clověk potom logicky čeká pružnej zázrak..


Naposledy upravil(a) HonzaR dne 9.11.2011, stř 08:30, celkem upraveno 2 x.
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
HTP znamená Hromada Technických Problémů 

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
takhle měla začít škodofka citygou http://toyotatsusho.cz/akcni-nabidka/akce-aygo
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
H ovno To Pojede
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
a je to tady, auta z Číny mají 4* v NCAP
http://www.autorevue.cz/euroncap-ctyri- ... ske-modely
jsou ve stavu, jako Hyundai a Kia před pár lety ;)
http://www.autorevue.cz/euroncap-ctyri- ... ske-modely
jsou ve stavu, jako Hyundai a Kia před pár lety ;)
Re: Recenze na auta, nejen Alfa....
Dobové testy AR33 a 75:
http://www.berlinasportivo.com/pages/Mag_alfa3375.php
http://www.berlinasportivo.com/pages/Mag_alfa3375.php
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host