tyhle věčný spekulace taky nikdy nepochopimtuta146 píše:Já to furt nechápu, to vám to žere tolik oleje, že vymýšlíte něco jiného než Selénii?![]()
Netvrdím, že třeba Selénie 20K je olej pro F1, ale předepisuje mi ho výrobce, tak ho tam prostě dávám. Výsledkem je klidné spaní a 160tis najeto bez poruchy. Tak nevymýšlejte kraviny
jaky olej
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7312
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: jaky olej
tuta146 píše:
Já to furt nechápu, to vám to žere tolik oleje, že vymýšlíte něco jiného než Selénii?
Netvrdím, že třeba Selénie 20K je olej pro F1, ale předepisuje mi ho výrobce, tak ho tam prostě dávám. Výsledkem je klidné spaní a 160tis najeto bez poruchy. Tak nevymýšlejte kraviny
Speedy:
tyhle věčný spekulace taky nikdy nepochopim
tuta 146:
Paradoxem tohoto názoru je fakt, že výrobci ester olejů AGIP a SELENIA doporučují
do tvého motoru 156-2.0 JTS 10W-60 racing...proč asi--jen oni vědí, jaké je aktuální složení těchto zmíněných
emulzí..
Ono to není v poslední době tolik o"jméně," ale o reálném složení.--i AGIP u celé řady emulzí přešel na strategii střední SAP..a ti výrobci vědí, že ty jejich "osvědčené známé emulze" podléhají změně receptury ve shodě s platnými předpisy EU, že sice mají třeba 15 a víc let stejnej název, ne ale rozhodně stejné balíky výkonových aditiv ...pozvolná změna receptur není nic mimořádného..u některých emulzí se měnila částečně i báze..
Pokud myslíte, že TBN je 15 let stejný, je to omyl. dnes Selenia 20K má 7., kde jsou ty časy , kdy to bylo 11....tlak na low SAP dle trendu znamená vynucený -z hlediska legislativy--pokles výkonových aditiv.., bohužel ekologie a vý konová aditiva se nemají tak úplně rádi, protože prvky, jejichž sloučeniny tvoří velkou skupinu aditiv jsou u ekologů "na indexu"......
/Filtry pevných částic mají taky svoje technický specifikace provozu.., i tlak na snižování
papírové spotřeby.../
/Čili pokud někdo žije v iluzi, že lze na SElenii 20k na studeným provozu /bez reálnýho pořádnýho ohřátí olejový lázně na optimální teplotu/ naskákat po dvou nebo pěti kilákách 20tis, je to blbě..TBN nebude stíhat ani náhodou s nevyhnutelným výsledkem, kdy určitou část už bude provozovat na kyselém oleji, s korozivníma vlastnostma, i když třeba bude "vypadat báječně čistě"... čili interval výměny té nulové rezervě v alkalickém předpětí emulze musí odpovídat /
Já to furt nechápu, to vám to žere tolik oleje, že vymýšlíte něco jiného než Selénii?
Netvrdím, že třeba Selénie 20K je olej pro F1, ale předepisuje mi ho výrobce, tak ho tam prostě dávám. Výsledkem je klidné spaní a 160tis najeto bez poruchy. Tak nevymýšlejte kraviny
Speedy:
tyhle věčný spekulace taky nikdy nepochopim
tuta 146:
Paradoxem tohoto názoru je fakt, že výrobci ester olejů AGIP a SELENIA doporučují
do tvého motoru 156-2.0 JTS 10W-60 racing...proč asi--jen oni vědí, jaké je aktuální složení těchto zmíněných
emulzí..
Ono to není v poslední době tolik o"jméně," ale o reálném složení.--i AGIP u celé řady emulzí přešel na strategii střední SAP..a ti výrobci vědí, že ty jejich "osvědčené známé emulze" podléhají změně receptury ve shodě s platnými předpisy EU, že sice mají třeba 15 a víc let stejnej název, ne ale rozhodně stejné balíky výkonových aditiv ...pozvolná změna receptur není nic mimořádného..u některých emulzí se měnila částečně i báze..
Pokud myslíte, že TBN je 15 let stejný, je to omyl. dnes Selenia 20K má 7., kde jsou ty časy , kdy to bylo 11....tlak na low SAP dle trendu znamená vynucený -z hlediska legislativy--pokles výkonových aditiv.., bohužel ekologie a vý konová aditiva se nemají tak úplně rádi, protože prvky, jejichž sloučeniny tvoří velkou skupinu aditiv jsou u ekologů "na indexu"......
/Filtry pevných částic mají taky svoje technický specifikace provozu.., i tlak na snižování
papírové spotřeby.../
/Čili pokud někdo žije v iluzi, že lze na SElenii 20k na studeným provozu /bez reálnýho pořádnýho ohřátí olejový lázně na optimální teplotu/ naskákat po dvou nebo pěti kilákách 20tis, je to blbě..TBN nebude stíhat ani náhodou s nevyhnutelným výsledkem, kdy určitou část už bude provozovat na kyselém oleji, s korozivníma vlastnostma, i když třeba bude "vypadat báječně čistě"... čili interval výměny té nulové rezervě v alkalickém předpětí emulze musí odpovídat /
Re: jaky olej
fakt sem zvedavej jestli je ten castrol tak zlej jak tu nekdo pise ted sem udelal vyplach a nalil tam castrol magnatec 5w40
Re: jaky olej
Tak hodně štěstí
, ani né kvůli Castrolu, ale té specifikaci 5W40 
, ani né kvůli Castrolu, ale té specifikaci 5W40 Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jaky olej
takovejch lidí bylo... se zeptej roubrta37, co bylo za olej v té zadřené 156, kterou si dovezl, někde to tu psal... nebo Kůrkyna, co je v TS s ohoblovanýma vačkama za oleje...vassagg píše:fakt sem zvedavej jestli je ten castrol tak zlej jak tu nekdo pise ted sem udelal vyplach a nalil tam castrol magnatec 5w40

Re: jaky olej
tak to si posral mladejvassagg píše:fakt sem zvedavej jestli je ten castrol tak zlej jak tu nekdo pise ted sem udelal vyplach a nalil tam castrol magnatec 5w40

ani neviem kolko x som tu cital o vackach
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
Komu není rady.... 
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jaky olej
5W40 
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Komu není rady, tomu 5W 40. 
Re: jaky olej
výhoda toho oleje je, že se rychleji zahřeje a tím pádem to teď může klidně točit zastudena 
Petr: Roubrt tam tuším měl 5W30
Petr: Roubrt tam tuším měl 5W30
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Ano 5W-40 je výtečná volba pro TS--- zvlášť v provedení HC od Castrolu..
//AlfaGTV na ní zadřel úžasně celkem třikrát svoje GTV, který vždycky znova trpělivě rekonstruoval, jednou dokonce hned cestou z dílny tuším se to povedlo po 50km--a mechanik mu neustále chlácholivě tvrdil, že olej nemá na tohle žádnej vliv..., on věděl jak mu udělat radost
//
TOHLE je pánové " krví prověřená" věrnost značce...tohle není pro měkoty..
Někdo to holt potřebuje takhle, tak to je --takový alfistický SM--zadřít--zgenerálkovat, zadřít -zgenerálkovat--zadřít-zgenerálkovat---úžasné- vzrušující --
Když dal Alfa GTV nakonec -potupně 10W-60 a motor po otočení klíčkem začal lehce ohřívat,jak když utne..-- škoda..taková krásná šňůra to byla , měl to tak hezky rozehraný
Obdivuju nezdolnou schopnost jít hlavou proti zdi a srdnatě trvat na svém, v tom je rozhodně potenciál --určitě se nenech odradit, jdi do toho a hoď sem prosím potom ty nádherný záběry na proraženej blok, když ojnice vyjde na výlet.--- budeš na tu nádheru vzpomínat celý motoristický život... kur.va ...cool-borec má něco takovýho vymytý ve svým pokoji a na tom desku tvrzenýho skla....holky když to viděj, maj zvýšenou frekvenci tepu na dvojnásobek-a" potřebujou tu úžasnou vložku ", co jí každej den připomínaj v telce..
Proč mu-- vy oškliví budulínci -- tuhle šanci chcete brát..
Opakuju---Jseš na nejlepší cestě /třeba zas po čase konečně následovník AlfaGTV/a určitě pokračuj a NEZAPOMEŇ SE HLAVNĚ PODĚLIT O TY FANTASTICKÝ VÝSLEDKY..nemáš se za co stydět...."ty seš .velkej " kur,va drsňák" takovej tady fakt dlouho chybí --určitě se nezdržuj nějakým zahříváním motoru a dej tomu plnej knedlík hned---ty naprosto, ale naprosto nemůžeš ztrácet čas..
jasný-není o čem..žádnej přizdi.sráč..takovýhle typy nám ukazujou světlo na konci tunelu..
Rozumím..bože ..rozumím..ať ti ta ojnice blokem vyjde-no nakonec klapot kliky je sice
menší cirkus ale nemusíš se za to určitě hambit--hele potkan se dělá nejlíp přetržením
rozvoďáku---takže prosím tě určitě rozhodně NEMĚNIT..TOČIT..PODŘAZOVAT CO TO JDE..ono to nakonec vyjde--trpělivost
držím ti palce...
//AlfaGTV na ní zadřel úžasně celkem třikrát svoje GTV, který vždycky znova trpělivě rekonstruoval, jednou dokonce hned cestou z dílny tuším se to povedlo po 50km--a mechanik mu neustále chlácholivě tvrdil, že olej nemá na tohle žádnej vliv..., on věděl jak mu udělat radost
TOHLE je pánové " krví prověřená" věrnost značce...tohle není pro měkoty..
Někdo to holt potřebuje takhle, tak to je --takový alfistický SM--zadřít--zgenerálkovat, zadřít -zgenerálkovat--zadřít-zgenerálkovat---úžasné- vzrušující --
Když dal Alfa GTV nakonec -potupně 10W-60 a motor po otočení klíčkem začal lehce ohřívat,jak když utne..-- škoda..taková krásná šňůra to byla , měl to tak hezky rozehraný
Obdivuju nezdolnou schopnost jít hlavou proti zdi a srdnatě trvat na svém, v tom je rozhodně potenciál --určitě se nenech odradit, jdi do toho a hoď sem prosím potom ty nádherný záběry na proraženej blok, když ojnice vyjde na výlet.--- budeš na tu nádheru vzpomínat celý motoristický život... kur.va ...cool-borec má něco takovýho vymytý ve svým pokoji a na tom desku tvrzenýho skla....holky když to viděj, maj zvýšenou frekvenci tepu na dvojnásobek-a" potřebujou tu úžasnou vložku ", co jí každej den připomínaj v telce..
Proč mu-- vy oškliví budulínci -- tuhle šanci chcete brát..
Opakuju---Jseš na nejlepší cestě /třeba zas po čase konečně následovník AlfaGTV/a určitě pokračuj a NEZAPOMEŇ SE HLAVNĚ PODĚLIT O TY FANTASTICKÝ VÝSLEDKY..nemáš se za co stydět...."ty seš .velkej " kur,va drsňák" takovej tady fakt dlouho chybí --určitě se nezdržuj nějakým zahříváním motoru a dej tomu plnej knedlík hned---ty naprosto, ale naprosto nemůžeš ztrácet čas..
jasný-není o čem..žádnej přizdi.sráč..takovýhle typy nám ukazujou světlo na konci tunelu..
Rozumím..bože ..rozumím..ať ti ta ojnice blokem vyjde-no nakonec klapot kliky je sice
menší cirkus ale nemusíš se za to určitě hambit--hele potkan se dělá nejlíp přetržením
rozvoďáku---takže prosím tě určitě rozhodně NEMĚNIT..TOČIT..PODŘAZOVAT CO TO JDE..ono to nakonec vyjde--trpělivost
držím ti palce...
Re: jaky olej
=D>

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
s tema vackama me to zajima muze to tu nekdo hodit o tomhle sem nic nezaslechnul jinak ze si zeme delate srandu mi nevadi kdyz to budete dokladat nejakyma technickyma vecma misto kecu ...Petr147 píše:takovejch lidí bylo... se zeptej roubrta37, co bylo za olej v té zadřené 156, kterou si dovezl, někde to tu psal... nebo Kůrkyna, co je v TS s ohoblovanýma vačkama za oleje...vassagg píše:fakt sem zvedavej jestli je ten castrol tak zlej jak tu nekdo pise ted sem udelal vyplach a nalil tam castrol magnatec 5w40
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
už jsem ve dvou motorech, který jezdily na 5W 40 měnil vačky. Úplně ohoblovaný, jedna 147 1.6 TS (člen thorncz) a druhá 145 1.6 TS, to už nevím, čí byla, někde z Prahy.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
tady jedna z "legend o 5W 40"
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 7&start=25
Všechny Alfy, dovezené z Německa, které jsem kdy viděl měly na štítku od výměn zapsaný špatný druh oleje...
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 7&start=25
Všechny Alfy, dovezené z Německa, které jsem kdy viděl měly na štítku od výměn zapsaný špatný druh oleje...
Re: jaky olej
Myslím, že podstatné už bylo řečeno.
Osobně jsem se zatím nesetkal se zadřeným autem (A.R.), které by jezdilo na olej jiný, než-li na který bylo zaběhnuté. Jistě nejsem mechoš, neživím se tím, mám omezený přehled, ale je to moje hobby, o A.R. se člověk zajímá, pár aut mi pod rukama prošlo a proto píšu, že podstatné je, co chycené auto, to jiný olej. Teď aktuálně u kamaráda na dílně přidřená klika na 1.6 TS, opět jiný olej. Takhle už to sleduju 10. rok.
Osobně jsem se zatím nesetkal se zadřeným autem (A.R.), které by jezdilo na olej jiný, než-li na který bylo zaběhnuté. Jistě nejsem mechoš, neživím se tím, mám omezený přehled, ale je to moje hobby, o A.R. se člověk zajímá, pár aut mi pod rukama prošlo a proto píšu, že podstatné je, co chycené auto, to jiný olej. Teď aktuálně u kamaráda na dílně přidřená klika na 1.6 TS, opět jiný olej. Takhle už to sleduju 10. rok.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: jaky olej
kdybych zmenil nazor co bych mel udelat aby to bylo bezproblemu?zase vyplach a novej olej?jinak po jake dobe se udela to poskozeni vacek a pridreni?olej je v aute dva dny...Kůrkyn píše:tady jedna z "legend o 5W 40"
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 7&start=25
Všechny Alfy, dovezené z Německa, které jsem kdy viděl měly na štítku od výměn zapsaný špatný druh oleje...
Re: jaky olej
nemusíš dělat žádný výplach, nechat vykapat a nalít Selenii nebo Agip 10W-40 nebo nejlíp 10W-60... o vhodnosti těchto olejů je toho zde dost 
Re: jaky olej
auto mam 3 mesice a zajimam se o neho hodne jinak bych tu nic neresil no chtel jsem mu dat poradnej olej (pac osobne si myslim ze castrol je moc dobra znacka kvality)ale zacinam to zvazovatPetan píše:Myslím, že podstatné už bylo řečeno.
Osobně jsem se zatím nesetkal se zadřeným autem (A.R.), které by jezdilo na olej jiný, než-li na který bylo zaběhnuté. Jistě nejsem mechoš, neživím se tím, mám omezený přehled, ale je to moje hobby, o A.R. se člověk zajímá, pár aut mi pod rukama prošlo a proto píšu, že podstatné je, co chycené auto, to jiný olej. Teď aktuálně u kamaráda na dílně přidřená klika na 1.6 TS, opět jiný olej. Takhle už to sleduju 10. rok.
Re: jaky olej
tak zvažuj rychle dokud ti z toho motoru něco zbyde ... . Příště sezkus podívat do manuálu k autu, pokud to neni vyrobený v Gruzii tak se tam dočteš jakej olej tam lejt ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: jaky olej
Podstatné je použít oleje se skupinou bází 4 a 5--čili PAO+ESTER---nikoli HC/hydrokrak/
--to jsou všechny Castroly..
Výhodné řešení, prověřené představují cenově výhodné AGIP oleje--původní řada před přechodem se ještě dá někde sehnat---PAO+ESTER za tyhle peníze nenabízí nikdo..
AGIP SINT 2000 10W-40 =180,-/litr
AGIP racing 10W-60 == 300,-/litr
Produkty SElenie jsou postavený na stejný bázi--maličko jinak aditivovaný a zhruba o 70-80 Kč na litr dražší..
1.Castrol tuhle specifikaci báze NENABÍZÍ .., představa že Castrol je dobrá značka dokazuje
jen fakt, že o olejích a jejich reálném složení nic nevíš...
Zkus se pozeptat někoho, kdo se vyzná--Castrol je předraženej slabej průměr
Opravdová kvalita se jmenuje MOTUL ester technologie, AGIP PAO+ESter technologie,
MObil 1 ester, Miller oil ester, atd..
2.Castroly neplní úplnou specifikaci olejů pro ALfu TS motory..to že olej plní viskozitní specifikaci OPRAVDU NESTAČÍ// ta 5W-40 není dobrá volba/ ale musí plnit
úplnou výkonovou specifikaci danou výrobcem motoru..
čili pro tebe je to
Selenia 20K 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF
FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04
SElenia 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00, Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
--tohle na žádným Castrolu nenajdeš..
jsem línej to furt dokola kopírovat, stačí si to tu pročíst..
nick ---Tata:
To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Je potřeba to tady číst důkladně a VŠÍMAT SI HLAVNĚ NEGATIVNÍCH ZKUŠNOSTÍ, který
některý členové s olejem mají--stálo to už něčí peníze, tohle to testování, tak proč
to opakovat stejně furt do blba..výsledky se tím nezmění a pod zátěží prostě TS motory to na HC olejích maj dost rychle za sebou...neříkám nic o "ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ..tam by to asi nijak nevadilo..
báze..olejů
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Čili větina "syntetických olejů " jsou předražené krakované minerály a do Alfy se nehodí..
Výrobce motorů TS odkazuje v manuálu k olejům třídy 4a5..s přesnou specifikací..
-------------------
Ale nechtěj, abych ti tohle vlákno převyprávěl znova..to už by bylo na hlavu..prostě si ho přečti..
--to jsou všechny Castroly..
Výhodné řešení, prověřené představují cenově výhodné AGIP oleje--původní řada před přechodem se ještě dá někde sehnat---PAO+ESTER za tyhle peníze nenabízí nikdo..
AGIP SINT 2000 10W-40 =180,-/litr
AGIP racing 10W-60 == 300,-/litr
Produkty SElenie jsou postavený na stejný bázi--maličko jinak aditivovaný a zhruba o 70-80 Kč na litr dražší..
1.Castrol tuhle specifikaci báze NENABÍZÍ .., představa že Castrol je dobrá značka dokazuje
jen fakt, že o olejích a jejich reálném složení nic nevíš...
Zkus se pozeptat někoho, kdo se vyzná--Castrol je předraženej slabej průměr
Opravdová kvalita se jmenuje MOTUL ester technologie, AGIP PAO+ESter technologie,
MObil 1 ester, Miller oil ester, atd..
2.Castroly neplní úplnou specifikaci olejů pro ALfu TS motory..to že olej plní viskozitní specifikaci OPRAVDU NESTAČÍ// ta 5W-40 není dobrá volba/ ale musí plnit
úplnou výkonovou specifikaci danou výrobcem motoru..
čili pro tebe je to
Selenia 20K 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF
FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04
SElenia 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00, Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
--tohle na žádným Castrolu nenajdeš..
jsem línej to furt dokola kopírovat, stačí si to tu pročíst..
nick ---Tata:
To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Je potřeba to tady číst důkladně a VŠÍMAT SI HLAVNĚ NEGATIVNÍCH ZKUŠNOSTÍ, který
některý členové s olejem mají--stálo to už něčí peníze, tohle to testování, tak proč
to opakovat stejně furt do blba..výsledky se tím nezmění a pod zátěží prostě TS motory to na HC olejích maj dost rychle za sebou...neříkám nic o "ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ..tam by to asi nijak nevadilo..
báze..olejů
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Čili větina "syntetických olejů " jsou předražené krakované minerály a do Alfy se nehodí..
Výrobce motorů TS odkazuje v manuálu k olejům třídy 4a5..s přesnou specifikací..
-------------------
Ale nechtěj, abych ti tohle vlákno převyprávěl znova..to už by bylo na hlavu..prostě si ho přečti..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 20.4.2012, pát 12:59, celkem upraveno 3 x.
Re: jaky olej
slovo do pranice - znám ( větina z vás taky) 156 TS, která má najeto 320 000 a jezdí výhradně na Castrol 10W40 a když se majitel vyspí do růžova tak na 10W60 a stále jezdí a jezdí a jezdí ......
"Tohle doma nezkoušejte ...."
"Tohle doma nezkoušejte ...."
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: jaky olej
Všechno je skrytý ve spojení ZPUSOB PROVOZU..
OLej plní řadu funkcí, který jsou zohledněný v úplným požadavku dle výrobce motoru.
Výrobce odpovídající emulze reaguje postavením maziva, které plní VÝKONOVOU A KONSTRUKČNÍ SPECIFIKACI--omletý vačky jsou přesnej příklad neplnění týhle normy..
¨Ve VW PD motorech přetížená vačka potřebuje aspoň olej 505.01--samotná 505.00
mu nestačí a vačka se přidírá..
čili:
Pokud to auto jezdí na spodním okraji svých možností, a netočí se nad střední pole, může
to normálně běžně snášet i na emulzi, která do něj nepatří v tom smyslu že se bezprostředně nezadře, no ty omletý vačky jsou výmluvný..
/Členovi GAP měnil Kurkyn vačky v motoru TS poté , co motor byl předchozím majitelem provozován na Divinol 5W-40..byla to ženská, tak se to nepřidřelo, no ty vačky byly úděsný.../
ale --stačí motoru TS na nestandartním oleji Castrol ale dát "do těla" a je to rychlý..
v předchozím příspěvku jsem překopíroval nick Tata--jeho zkušenost je standart..
PROSTĚ NEVIDIM JEDINEJ DUVOD JEZDIT NA HC-OLEJI NEPLNICIM NORMU v Alfě..
/FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04/
pro 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00, Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
Jednoduchá otázka zní --- PROČ TO DĚLAT? K čemu je tenhle přístup dobrý..
Ve Feldě nemá smysl o těhle věcech mluvit no u ALFY TS ?
OLej plní řadu funkcí, který jsou zohledněný v úplným požadavku dle výrobce motoru.
Výrobce odpovídající emulze reaguje postavením maziva, které plní VÝKONOVOU A KONSTRUKČNÍ SPECIFIKACI--omletý vačky jsou přesnej příklad neplnění týhle normy..
¨Ve VW PD motorech přetížená vačka potřebuje aspoň olej 505.01--samotná 505.00
mu nestačí a vačka se přidírá..
čili:
Pokud to auto jezdí na spodním okraji svých možností, a netočí se nad střední pole, může
to normálně běžně snášet i na emulzi, která do něj nepatří v tom smyslu že se bezprostředně nezadře, no ty omletý vačky jsou výmluvný..
/Členovi GAP měnil Kurkyn vačky v motoru TS poté , co motor byl předchozím majitelem provozován na Divinol 5W-40..byla to ženská, tak se to nepřidřelo, no ty vačky byly úděsný.../
ale --stačí motoru TS na nestandartním oleji Castrol ale dát "do těla" a je to rychlý..
v předchozím příspěvku jsem překopíroval nick Tata--jeho zkušenost je standart..
PROSTĚ NEVIDIM JEDINEJ DUVOD JEZDIT NA HC-OLEJI NEPLNICIM NORMU v Alfě..
/FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04/
pro 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00, Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
Jednoduchá otázka zní --- PROČ TO DĚLAT? K čemu je tenhle přístup dobrý..
Ve Feldě nemá smysl o těhle věcech mluvit no u ALFY TS ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host
