Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Tloušťka je v tvém případě jasná a poloměr si udělal jinou redukci ne? Chápeš to správně, zajímalo by mě, jestli ty moje zvládnou dobře i 345mm kotouč, nebo bude potřeba 6-ti písky.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
@George: Stou roztečí si mě docela dostal, to jsem si neuvědomil. Ono by se to dalo převrtat, ale...
Co se týče redukcí tak nevím, to mi nepřijde jako moc pěkné řešení, ale vím, že se to tak dělá. Problém je, že jsem ještě nikde nenašel nějaké slušné schéma nebo něco podobného a vymýšlet to doma na koleně to se mi moc nechce.
No jsem zvědav jak to dopadne, otázka jestli tam bude sedět náboj s ložiskem ze 156.
edit: Teď jsem to projel, sedět tam bude. Náboje na 156 a 166 by měli být stejné takže by to v podstatě mělo jít když tam dá dopředu náboj ze 166 tak může použít i kotouč 310, ale vepředu kola s jinou roztečí. Nebo se mýlím?
Každopádně držím ti palce
Co se týče redukcí tak nevím, to mi nepřijde jako moc pěkné řešení, ale vím, že se to tak dělá. Problém je, že jsem ještě nikde nenašel nějaké slušné schéma nebo něco podobného a vymýšlet to doma na koleně to se mi moc nechce.
No jsem zvědav jak to dopadne, otázka jestli tam bude sedět náboj s ložiskem ze 156.

edit: Teď jsem to projel, sedět tam bude. Náboje na 156 a 166 by měli být stejné takže by to v podstatě mělo jít když tam dá dopředu náboj ze 166 tak může použít i kotouč 310, ale vepředu kola s jinou roztečí. Nebo se mýlím?
Každopádně držím ti palce
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Redukce mám i ja z výroby na svých 330. Jinak když si koupíš nejaké nové velké brzďiče, tak ty redukce budes mít taky.
Jinak chápeš to dobře a musel by použit buď kola s jinou roztečí, nebo podložku na změnu rozteče a na tu tam třeba nemusí být už místo.
Jinak chápeš to dobře a musel by použit buď kola s jinou roztečí, nebo podložku na změnu rozteče a na tu tam třeba nemusí být už místo.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Díky za odpovědi...Myslel jsem že to tam půjde normálně. Nezkoušel jsem to jelikož ještě nemám přední nápravu rozebranou.Ale takhle na pohled to vypadalo ůplně stejně... Kterej kotouč mám to nevim zatim jsem neměřil. Kdyby měl někdo nějakou fotku nebo výkres toho mezi kusu bylo by to super
O víkendu nato jěště kouknu
V pátek bych si měl ject pro vejfuk tak uvidíme a asi rovnou vyměnim siláče v zadní těhlici protože už se mi asi 3 měsíce válí doma
Vyrábim si tu zadní rozpěru ale fotky přidám později
Do děr co jsem vyvrtal přijdou nabodovat tyhle válečky se závitem který jsem našel v práci
A následně ktomu přišroubovat rozpěra
Jako návod jsem vzal tu co se prodává ve shopech...






Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Redukce/adaptéry se většinou dělaj právě na 130mm rozteč. Budeš se stím asi muset poprat sám.
Půjde ti tam dát náboj z 166, ale budeš mít prostě vepředu 5x108, vzadu 5x98
A nebo nechat převrtat díry na kotouči,pokud by se to vystředilo mezi současné díry tak půl bídy, ale nevím jak je na tom kotouč na namáhání v tomhle místě (dle mě v pohodě)
Půjde ti tam dát náboj z 166, ale budeš mít prostě vepředu 5x108, vzadu 5x98

A nebo nechat převrtat díry na kotouči,pokud by se to vystředilo mezi současné díry tak půl bídy, ale nevím jak je na tom kotouč na namáhání v tomhle místě (dle mě v pohodě)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Tvoje rada je nad zlatoDallen píše:Redukce/adaptéry se většinou dělaj právě na 130mm rozteč. Budeš se stím asi muset poprat sám.
Půjde ti tam dát náboj z 166, ale budeš mít prostě vepředu 5x108, vzadu 5x98![]()
A nebo nechat převrtat díry na kotouči,pokud by se to vystředilo mezi současné díry tak půl bídy, ale nevím jak je na tom kotouč na namáhání v tomhle místě (dle mě v pohodě)



156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Poloměr myslím tak, že brzdič je konstruovaný na daný průměr kotouče, tím pádem máš i brzdič vytvarovaný(poloměr) podle kotouče. Takže když chceš dát brzdič na větší kotouč tak musíš vybrousit poloměr v brzdiči podle průměru kotouče aby ti destička brzdila po celé ploše a né že kus destičky běží v prázdnu a blíže ke středu kotouče centimetr prázdný. Asi tak.George.KHE píše:Tloušťka je v tvém případě jasná a poloměr si udělal jinou redukci ne? Chápeš to správně, zajímalo by mě, jestli ty moje zvládnou dobře i 345mm kotouč, nebo bude potřeba 6-ti písky.
A proč tam chceš napasovat ty 345ky? Brzdný učinek, kroucení kotouče, cool vzhled?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
@r-a-k: To nejsou rady, ani jednou jsem nenapsal udělej to tak.
Já osobně bych to tak neřešil. Psal jsem to proto, aby jen věděl do čeho jde a měl čas si rozmyslet co a jak udělat. Takže vklidu mistře
Nejmenší zlo bude ve výsledku nechat vyrobit adaptéry nebo to střelit a sehnat těhlice a třmeny z Gta, už tady i zaznělo, že těhlice z 166 je jiná.

Nejmenší zlo bude ve výsledku nechat vyrobit adaptéry nebo to střelit a sehnat těhlice a třmeny z Gta, už tady i zaznělo, že těhlice z 166 je jiná.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Teoretik amatér
Jak jsem psal tak nejjednoduší je použít ten mezikus(není to nic náročného na výrobu a zvladne to člověk sám doma, když je šikovnej) a kotouče z GTA 305mm nebo 330mm, ale doporučuji ty 305 mm, kde odpadne sraní s upravou těch třmenů. Ty Brembo třmeny ze 166ky mají + v tom že jsou větší destičky= větší brzdný učinek, oproti těm starším GTA třmenům. A to nemluvím o pořizovací ceně a dostupnosti těch GTA brzd+těhlice oproti jen 166ce třmeny a mezikus.

Jak jsem psal tak nejjednoduší je použít ten mezikus(není to nic náročného na výrobu a zvladne to člověk sám doma, když je šikovnej) a kotouče z GTA 305mm nebo 330mm, ale doporučuji ty 305 mm, kde odpadne sraní s upravou těch třmenů. Ty Brembo třmeny ze 166ky mají + v tom že jsou větší destičky= větší brzdný učinek, oproti těm starším GTA třmenům. A to nemluvím o pořizovací ceně a dostupnosti těch GTA brzd+těhlice oproti jen 166ce třmeny a mezikus.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Větší kotouče mě napadly, protože by vyšly na dost podobnou cenu jako plovoucí 330mm.r-a-k píše:Poloměr myslím tak, že brzdič je konstruovaný na daný průměr kotouče, tím pádem máš i brzdič vytvarovaný(poloměr) podle kotouče. Takže když chceš dát brzdič na větší kotouč tak musíš vybrousit poloměr v brzdiči podle průměru kotouče aby ti destička brzdila po celé ploše a né že kus destičky běží v prázdnu a blíže ke středu kotouče centimetr prázdný. Asi tak.George.KHE píše:Tloušťka je v tvém případě jasná a poloměr si udělal jinou redukci ne? Chápeš to správně, zajímalo by mě, jestli ty moje zvládnou dobře i 345mm kotouč, nebo bude potřeba 6-ti písky.
A proč tam chceš napasovat ty 345ky? Brzdný učinek, kroucení kotouče, cool vzhled?
Dallen: s redukcí je jedno jaké brzďiče použije. Klidně i z jiné znacky auta.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
@rak:Tak teoretiku profiku najdi si nejakou fyziku pro zakladni skoly a nalistuj si treni a precti si zakladni poucku ktera se vaze ke treni. Potom tady poucuj 

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
To mě poserDallen píše:@rak:Tak teoretiku profiku najdi si nejakou fyziku pro zakladni skoly a nalistuj si treni a precti si zakladni poucku ktera se vaze ke treni. Potom tady poucuj



156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
George.KHE
Dal bych ty 330ky plovoucí a budeš vysmátej
Ty bych taky chtěl ale nevědí co by za to chtěli 
Dal bych ty 330ky plovoucí a budeš vysmátej


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Hele vklidu, já tady napsal fakta a snažil jsem se tím pomoct márovi, aby si ušetřil práci s výměnou těhlic, výměnou nábojů a nebo ještě při nejhorším koupí špatných kotoučů což se může stát. Nevím co ti na tom vadí, je mi to jedno. Co se týče adaptéru je to na každém jestli si to na své auto dá nebo nedá, podle mě když chci jít do takové úpravy tak to udělám tak jak to má být a dál to nebudu rozebírat.
A píšeš tady:
Končím
A píšeš tady:
což, je nesmysl, protože tření nezávisí na velikosti styčných ploch, ale pouze na velikosti síly. Výhoda většiho kotouče je rozložení tření na větší plochu=menší tepelné namáhání.Ty Brembo třmeny ze 166ky mají + v tom že jsou větší destičky= větší brzdný učinek
Končím
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Notak chlapy...Každej má svůj vlastní názor a já to beru. Rak má asi hodně skušeností stímhle jelikož to dělal... A Dallen chtěl poradit
Jinak tady jsou ty fotky a chtěl bych požádat raka jestli nemá fotky toho jak to má on na svojí








Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Dallen píše:Hele vklidu, já tady napsal fakta a snažil jsem se tím pomoct márovi, aby si ušetřil práci s výměnou těhlic, výměnou nábojů a nebo ještě při nejhorším koupí špatných kotoučů což se může stát. Nevím co ti na tom vadí, je mi to jedno. Co se týče adaptéru je to na každém jestli si to na své auto dá nebo nedá, podle mě když chci jít do takové úpravy tak to udělám tak jak to má být a dál to nebudu rozebírat.
A píšeš tady:což, je nesmysl, protože tření nezávisí na velikosti styčných ploch, ale pouze na velikosti síly. Výhoda většiho kotouče je rozložení tření na větší plochu=menší tepelné namáhání.Ty Brembo třmeny ze 166ky mají + v tom že jsou větší destičky= větší brzdný učinek
Končím
Ty jseš borecDallen píše:Hele vklidu, já tady napsal fakta a snažil jsem se tím pomoct márovi, aby si ušetřil práci s výměnou těhlic, výměnou nábojů a nebo ještě při nejhorším koupí špatných kotoučů což se může stát. Nevím co ti na tom vadí, je mi to jedno. Co se týče adaptéru je to na každém jestli si to na své auto dá nebo nedá, podle mě když chci jít do takové úpravy tak to udělám tak jak to má být a dál to nebudu rozebírat.
A píšeš tady:což, je nesmysl, protože tření nezávisí na velikosti styčných ploch, ale pouze na velikosti síly. Výhoda většiho kotouče je rozložení tření na větší plochu=menší tepelné namáhání.Ty Brembo třmeny ze 166ky mají + v tom že jsou větší destičky= větší brzdný učinek
Končím



Mě nasralo u tebe to že tu dotyčnýmu vymýšlíš varianty typu někde jsem našel že by to mohlo jít, myslím si že je to stejný atd a z nějakýho důvodu máš averzi na mezikus kde se někdy používá i ve výrobě nových vozů a musí se použit vždy když dáváš jiný třmeny z jiného vozu.
Serem na to hádáme se tu jak dvě báby na tržnici a zasíráme uživateli kartu. Promazejte to prosím.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
[quote="Mára"]
Já jí tam nemám
Protože systému toho spoje a učiností jsem k výsledku skeptický. Aby to mělo nějaký význam tak bych jí tam navařil napevno do kastle, protože šroubovaným spojem nedocílíš takové pevnosti v spoji, aby to plnilo učel.A i tak zadní skelet je stabilnější a tužší než předek. Proto jsem dal jen dopředu.
Já jí tam nemám

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
vlastnosti třecí síly:
1. velikost třecí síly nezávisí na obsahu styčných ploch
2. její velikost podstatně nezávisí na rychlosti
3. její velikost je přímo úměrná velikosti tlakové (normálové) síly kolmé k podložce, po níž se těleso pohybuje
zdroj: http://fyzika.jreichl.com/main.article/ ... kove-treni
Velikost desek ovlivnuje tlak (rozlozeni tlakove sily na plochu kotouce), velikost a konstrukce kotouce pak schopnost odvadet teplo.
1. velikost třecí síly nezávisí na obsahu styčných ploch
2. její velikost podstatně nezávisí na rychlosti
3. její velikost je přímo úměrná velikosti tlakové (normálové) síly kolmé k podložce, po níž se těleso pohybuje
zdroj: http://fyzika.jreichl.com/main.article/ ... kove-treni
Velikost desek ovlivnuje tlak (rozlozeni tlakove sily na plochu kotouce), velikost a konstrukce kotouce pak schopnost odvadet teplo.
Alfa Romeo Perfection
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
To je sice hezky napsáno ale při větší ploše styčných ploch není třeba takové síly jako na poloviční styčnou plochu pro stejný brzdící účinek..a vovotom to je.. 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1441
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Chlapci, věřte ze velmi nerad zasí.ám toto vlákno, ale pokud stojíte o velmi zjednodušené vysvětlení výše probíraného problému velikosti třecí plochy, dovoluji si přispět pouze tímto jediným příspěvkem do diskuze:
Samotné zvětšení plochy obložení nepřináší ani zlomek zvýšení brzdného účinku - skutečně velikost třecí síly nezávisí na ploše. Že to není tak jednoduché je ovšem nasnadě : zvětšením plochy se totiž sníží měrný tlak na obložení a tím se naopak zvyšuje koeficient tření, který je navíc závislý na teplotě a rychlosti na středním třecím poloměru brzdy. Větší plocha obložení lépe odvádí teplo - opět se zvyšuje koeficinet tření. Jednoduše řečeno - i pouhá výměna obložení za větší (za předpokladu, že nepřesahuje kotouč) přináší zvýšení výkonu brzdy - ne ovšem z titulu zvětšení třecí plochy.
Toto jsem si dovolil sesmolit z titulu 30ti let praxe konstruktéra brzd, zabývajícího se cca 3x do týdne i jejich výpočty.
Samotné zvětšení plochy obložení nepřináší ani zlomek zvýšení brzdného účinku - skutečně velikost třecí síly nezávisí na ploše. Že to není tak jednoduché je ovšem nasnadě : zvětšením plochy se totiž sníží měrný tlak na obložení a tím se naopak zvyšuje koeficient tření, který je navíc závislý na teplotě a rychlosti na středním třecím poloměru brzdy. Větší plocha obložení lépe odvádí teplo - opět se zvyšuje koeficinet tření. Jednoduše řečeno - i pouhá výměna obložení za větší (za předpokladu, že nepřesahuje kotouč) přináší zvýšení výkonu brzdy - ne ovšem z titulu zvětšení třecí plochy.
Toto jsem si dovolil sesmolit z titulu 30ti let praxe konstruktéra brzd, zabývajícího se cca 3x do týdne i jejich výpočty.
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Serte na to jdeme raději na pivo
Tyhle technický rozepře jsou na diskuzi 15 stran. Jednoduše řečeno, když jsou problémy s brzdným učinkem, kroucením kotoučů, měknutí brzd při zátěži tak téměř vždy se dají větší kotouče a více pístový brzdy, který jsou na to přizpůsobeny neboli adekvátní. Nikdy jsem neslyšel že je to naopak. Koho zajímají technický žvásty když i sedlák z vesnice ví že čím víc proužků tím víc Adidas 


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Alespoň jsme se něčemu přiučily
Zejtra mám volno a musim z Omegou na geošku a pak se vrhnu natu rozpěru...Samozřejmě že navařit by bylo nejlepší...Matroš mě nic nestál tak jsem si to chtěl skusit udělat 
raku nenašel y jsi prosimtě nějaký fotky tvojí Alfiny a konkrétně těch brzd?
Děkujůů


raku nenašel y jsi prosimtě nějaký fotky tvojí Alfiny a konkrétně těch brzd?

Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Pošli mi email do SZ a něco ti tam pošlu 

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Mára - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (2002)
Zdravím pánové, mám dotázek moc mně zajíma ten výrobce Strongflexu nemáte odkaz kde se dá sehnat ty selen bloky od nich díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti