Tlak Turba
Re: Tlak Turba
kolisani tlaku turba mel u mne pricinu v cidlu tlaku turba...
kazdopadne zmena na benzin je volba klidu... tsko ci busso busso
kazdopadne zmena na benzin je volba klidu... tsko ci busso busso
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: Tlak Turba
Já ted naposled právě začal regenerovat hrozně brzo teplota byla teprve někde na 60° - 70°, pak jsem si všim tohodle chovanání turba které skončilo naprosto současně s regenerací... Do ted jsem si myslel že to regeneruje jen při provozní teplotě ale asi když je potřeba tak ne. . . Jinak ta regenerace se da vzdy s trochou citu odhalit, změní se reakce na plyn a když neni nahlas radio tak i zvuk motoru. Pak stačí jen přepnout na aktualni spotřebu a tím si to potvrdit. Moje regenerace je přesná jak švýcarské hodinky co 800-900km při mém běžném ježdění, takže jí vždy už tak trochu očekávám. A možná že další příznak jak se to pozná je to chování turba, to se právě snažím ověřit. Proč tam proboha nemuže bejt kontrolka ktera informuje o tom že to probíhá jako to maj náklaďáky nebo některy dodavky. Kontrolka ktera informuje až o tom že je něco špatně je na nic...sunic píše:ssvd: Já přesně co popisuješ pozoroval tak 3 týdny zpátky, že jakmile sem ubral plyn, tak ručka, jak tažená magnetem letěla na nulu a jakmile sem trochu přidal, zas podobným fofrem letěla nahoru.. tohle sem pozoroval poprvý, ale já většinou ručku turba nesleduju, takže jsem to asi spíš přehlíd. Jinak jestli jsem regeneroval netuším, ale bylo to pár km po vyjetí z baráku, tak snad ani nebyl zahřátej motor natolik aby to začalo regenerovat. Nevím, od tý doby jsem teda na ručku občas kouknul, ale už se chová zas standartně No až budu regenerovat a všimnu si toho, zkusím si na to vzpomenout a mrknu, jak se budík turba chová. Takže radu nedávám žádnout, jen Tě můžu "uklidnit", že se nám to chová podobně..
AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: Tlak Turba
Neblázni, kontrolku to nemá, jelikož většina lidí vůbec neví co DPF je a zároveň nikdy nečetli manuál, takže po rozsvícení kontrolky by polovina "expertů" zastavila. Pak by to zhaslo, tak by pokračovali, opět by se to rozsvítilo a tak dokola. Při 3. vyskočení kontrolky by zastavili a zavolali nějakému svému mechošovi, který by jim prozradil, že to je DPF a dal "bezva radu - pořádně to protáhni!!!", což by byl totální hřebík do rakve DPF-ka, takže by byli schopni odvařit jej během jediné jízdy.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Tlak Turba
No já bych si chrochtal kdyby to bylo tak jak to maj náklaďáky kde tě to informuje o % zanešení, o tom že se to chystá a ty to můžeš manualně odložit když víš že třeba už dojíždíš do cíle a potom to třeba zas manualne zapnout když víš že nejedeš jen pro rohlíky. To by bylo luxusní a dpf by me přežilo. Protože teď naposled se mi spustila naprosto hloupě, sice při jízdě do kopce ale co nemohla tušit že potom bude dloooouhé klesání uplně bez plynu což neni idealni. Kdyby to řekla předem, tak ji řeknu at si ještě pár km počká.
AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: Tlak Turba
ssvd: Sice už jsem bez DPFka,ale myslím že jsem tu někde popisoval přesně to samý.Pár regenerací jsem asi prošvihl,ale pak jsem nějak celkem často jezdil se zapnutou spotřebou na pc,ale pak už jsem to poznal sám.
Takže když auto začalo regenerovat bylo takový tupější na odezvu plynu,všiml jsem si že se něco děje,další moje kontrola byla že při zařazené rychlosti jsem ubral plyn,ručička okamžetě letí na nulu,při přidání rychle nahoru,auto jede neochotně,jedu s ním tedy plynule protože regeneraci prudkým přidáváním plynu přerušíš.Při vyřazení a stání na semaforech se ručička turba chová normálně,byla těsně nad nulou.No takže jsem jezdil a jezdil,většinou tak 10km,než se DPF doregenerovalo,vždycky jsem udělal kontrolu ubráním plynu a když se rafička začala chovat normálně,tak jsem se otočil a dal autu pořádně aby se protáhlo,protože po regeneraci to jelo mnohem lépe a spotřeba šla cca o litr dolů.
No teď je DPF venku a jede to furt jak kdyby bylo po regeneraci
Takže když auto začalo regenerovat bylo takový tupější na odezvu plynu,všiml jsem si že se něco děje,další moje kontrola byla že při zařazené rychlosti jsem ubral plyn,ručička okamžetě letí na nulu,při přidání rychle nahoru,auto jede neochotně,jedu s ním tedy plynule protože regeneraci prudkým přidáváním plynu přerušíš.Při vyřazení a stání na semaforech se ručička turba chová normálně,byla těsně nad nulou.No takže jsem jezdil a jezdil,většinou tak 10km,než se DPF doregenerovalo,vždycky jsem udělal kontrolu ubráním plynu a když se rafička začala chovat normálně,tak jsem se otočil a dal autu pořádně aby se protáhlo,protože po regeneraci to jelo mnohem lépe a spotřeba šla cca o litr dolů.
No teď je DPF venku a jede to furt jak kdyby bylo po regeneraci
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
kejzi1 : popsal jsi to přesně, a přesně tohle mi vadilo na DPF, když byl přicpaný filtr, tak bylo auto jako tupé, pak se vyčistilo a jelo krásně, prostě jsem se nemohl spolehnout na ten výkon, kdybych náhodou předjížděl atd. tak jsem se ho naučil vyndavat od té doby je to pořád stejně krásný
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Cipís
- Štamgast
- Příspěvky: 665
- Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
- Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
kejzi: ty ji mas uz i chipnutou..?? nejaky dojmy,atd. ..? klido do SZ dik
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
Re: Tlak Turba
Cipís: jojo vypočtený výkon je cca 105 kw a krouťák 345 Nm,ale nestihli jsme to změřit díky komplikacím který vznikli,takže měření proběhne až se budu pohybovat zase po Praze :-) A dojmy? Mám jiný auto,jede to mnohem líp,jak kdyby auto bylo lehčí o x-kilo,není to taková ta těžkopádná Alfa jako dřív,jede lehčeji,spotřeba cca stejná (dpf ji sundalo,chip navýšil) takže já jsem spokojen.Vše se dělalo s ohledem na spojku a turbo,až odejde spojka a dá se nová,tak Jirka říkal že malinko přidáme Takže já doporučuji,každopádně až bude nějaký srazík třeba na jaře tak ti půjčím moji a můžeš porovnat
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Tlak Turba
pani tak ze ak vam to niekedy pridusa v otackach 2000 2500 a kolise tlak turba tak ja som vymenil cidlo tlaku turba a kolisanie zmizlo aj dusenie
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
přesně tak, už jsem to tady někde psal, další příčina je cukání, nebo cuknutí při tahu
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Tlak Turba
zdravím páni ďalší problém, ďašia výzva.
turbo tlačilo normalne a zrazu na ďalší deň dokáže tlačiť max 0,8 a dost vonka je to dosť piskot.
nejdem do toho šprtať skúsim prvo radu ak mal niekto problém podobný,predpoklad že keď ho počuť veľmi pišťať von tak bude asi prasklina dakde daka.
za rady a skusenosti dakujem
turbo tlačilo normalne a zrazu na ďalší deň dokáže tlačiť max 0,8 a dost vonka je to dosť piskot.
nejdem do toho šprtať skúsim prvo radu ak mal niekto problém podobný,predpoklad že keď ho počuť veľmi pišťať von tak bude asi prasklina dakde daka.
za rady a skusenosti dakujem
Alfa Romeo 159 2,4jtdm
Re: Tlak Turba
Zbehni do servisu a budes vediet na com si. Pravdepodobne turbo v lepsom pripade nejaka prasklina.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Tlak Turba
Jak se tedy dá celkem přesně zjistit že je čidlo turba špatné ???cendler píše:přesně tak, už jsem to tady někde psal, další příčina je cukání, nebo cuknutí při tahu
Re: Tlak Turba
Má smysl měnit to čidlo sání když chci odpojit klapky ??? Díky za radu ???
Re: Tlak Turba
Jasne ze ma, ak je ko! To s klapkamy nema nic spolocne.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
to čidlo se dá změřit, nebo i vyčíst podle budíku jak ukazuje, ale na to jsou potřeba zkušenosti a jak se tu píše s klapkama nemá nic společného, když tam nebude, nejedeš
To pískání je široký pojem, ale může být i naprasklá nějaká hadice, díry v mezichladiči atd.atd.
To pískání je široký pojem, ale může být i naprasklá nějaká hadice, díry v mezichladiči atd.atd.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Tlak Turba
Čendo, jak prosím tě změřit to čidlo sání? Předpokládám, že podle hodnot tlaku, ale nevím kterou položku v diagnostice přesně sledovat, jaké to má dávat hodnoty, nebo jak se vlastně vadné čidlo projeví? Musí se to testovat za jízdy, nebo se něco projeví i při točení na místě.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Tlak Turba
dnes som si našiel čas na alfinu chybu som našiel rozhodil som hadice a na hadici od turba do intercooleru diera asi 1x1cm takže vymeniť a bude.neviete niekto či robia aj nahrady alebo len v alfe sa da objednať?ďakujem
Alfa Romeo 159 2,4jtdm
Re: Tlak Turba
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Tlak Turba
A keby som to vyriesil dakou rurkov velkosti vnutorneho priemeru?zeby som spravil znerez alebo hlinikovej rurky vadilo by to dacomu?ak nie tak by som tu hadic u rezol na mieste diery a spojil zasunutim rurky.lebo to je akurát na rovnom miestečo vy na to ako odborníci?
Alfa Romeo 159 2,4jtdm
Re: Tlak Turba
myslim ze uplne v pohode,tiez by som to tak riesil
PS:ale pisal si ze odbornici-tak to ja nie som
PS:ale pisal si ze odbornici-tak to ja nie som
Dočasne MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Tlak Turba
Panove, je nejaky zpusob jak to cidlo pres diag otestovat? Mam totiz takovy pocit, ze ho mam taky spatny, ale nerad bych koupil cidlo za 1500 kc a pak zjistil, ze to tim neni.
Poslednich 14 dnu totiz pozoruju ze kdyz jedu do mirneho tahleho kopce na petku, lehce pod 2000 otacek, tak na vrsku kopce pridam, treba plnej, tlak vyleti, spadne, vyleti, spadne a auto nezrychluje, pak prekrocim 2000 nebo 2500 otacel, turbo zabere a drzi dokud ja drzim plyn tlak naplno. V tydnu se mi stalo ze jsem stal na krizovatce, blikla zelena, otacky cca 1500 na rozjezd, rozjizdim se, pridam a auto nemelo tendenci vubec zrychlit, vyslapl jsem spojku, vytocil pres 2000 otacek a uz zase jela jak ma. Docela me to obtezuje, protoze bych rekl ze driv se to tak nechovalo, pak ji musim zbytecne vic tocit. Treba na dalnici uplne ok, protoze je ve vyssich otackach, ale treba v zatackovite okresce musim pod kazdym stoupanim podradit aby tenhle efekt nenastal.
Je tedy moznost to nejak promerit, nebo jedina moznost je zkusit cidlo z jinyho auta?
Poslednich 14 dnu totiz pozoruju ze kdyz jedu do mirneho tahleho kopce na petku, lehce pod 2000 otacek, tak na vrsku kopce pridam, treba plnej, tlak vyleti, spadne, vyleti, spadne a auto nezrychluje, pak prekrocim 2000 nebo 2500 otacel, turbo zabere a drzi dokud ja drzim plyn tlak naplno. V tydnu se mi stalo ze jsem stal na krizovatce, blikla zelena, otacky cca 1500 na rozjezd, rozjizdim se, pridam a auto nemelo tendenci vubec zrychlit, vyslapl jsem spojku, vytocil pres 2000 otacek a uz zase jela jak ma. Docela me to obtezuje, protoze bych rekl ze driv se to tak nechovalo, pak ji musim zbytecne vic tocit. Treba na dalnici uplne ok, protoze je ve vyssich otackach, ale treba v zatackovite okresce musim pod kazdym stoupanim podradit aby tenhle efekt nenastal.
Je tedy moznost to nejak promerit, nebo jedina moznost je zkusit cidlo z jinyho auta?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Tlak Turba
no ja som si tiež za posledné 3dni čo jazdím všimol, že ukazovateľ tlaku turba mi robí niečo podobné ako tebe -tiež to je pri nízkych otáčkach, keď zošlapnem plyn tak vyletí tlak na 1,6 a hneď spadne dole a potom tlačí postupne...občas mi to spravilo aj viackrát počas jedného zošlapnutia plynu, že ručička išla hore-dole-hore-dole... môže to byť tým čidlom? ale sa mi zdá autíčko aj také nemotornejšie, akoby nešlo už tak ako keď som ho mal "nové", ale dával som to za vinu EGRku že je ešte zapnuté (tie príznaky mi tak prišli)
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
To neni cidlem, to bude chipem.kejzi1 píše:Poslednich 14 dnu totiz pozoruju ze kdyz jedu do mirneho tahleho kopce na petku, lehce pod 2000 otacek, tak na vrsku kopce pridam, treba plnej, tlak vyleti, spadne, vyleti, spadne ...
Alfa Romeo Perfection
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti