Brzdy
Re: Brzdy
skuste sa opytat ci na ten strmen nejde zohnat opravarenska sada tie vodiace tycky a tak
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Brzdy
Zdar chlapi.
Otazka, ak idem do zakruty pomaly asi cca.10-20km som si vsimol ze mi popiskuje od kolies,ale iba ak tocim doprava.Dolava nie.Ako keby treabalo len nieco namazat, nema niekto nejaky napad? Moze bit zatuhnuty strmen?
Dikes Andy.
Otazka, ak idem do zakruty pomaly asi cca.10-20km som si vsimol ze mi popiskuje od kolies,ale iba ak tocim doprava.Dolava nie.Ako keby treabalo len nieco namazat, nema niekto nejaky napad? Moze bit zatuhnuty strmen?
Dikes Andy.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Brzdy
ztuhnuty strmen alebo vola na lozisku ale skor strmen
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Brzdy
Takze moje pikanie sa nezlepsilo je to des, kupil som pastu "plastilube", takze teraz skusim namazat vsetko co sa da, ze vraj to ma bit lepsie ako medena tak uvidim.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Co máš měněný:Andy159sw píše:Zdar chlapi.
Otazka, ak idem do zakruty pomaly asi cca.10-20km som si vsimol ze mi popiskuje od kolies,ale iba ak tocim doprava.Dolava nie.Ako keby treabalo len nieco namazat, nema niekto nejaky napad? Moze bit zatuhnuty strmen?
Dikes Andy.
• pouze desky
• desky + kotouče
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Brzdy
Úplně to samý máme na Roomsteru, při pomalé jízdě doprava pískají brzdy.
Jen pro uklidnění. Už to bylo 3x v servisu rozbraný a na nic nepřišli (2x oem auto/pneuservis, 1x vw-škoda podbořany)
Mně se prozměnu zkroutily zadní, dva roky starý kotouče TRW
Jen pro uklidnění. Už to bylo 3x v servisu rozbraný a na nic nepřišli (2x oem auto/pneuservis, 1x vw-škoda podbořany)
Mně se prozměnu zkroutily zadní, dva roky starý kotouče TRW
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Kdysi sme meli jeste na 156 zaseknuty kamen za tim ochranym plechem a skripalo to o kotouc. Nebo jestli neni ten plech od neceho ohnuty. Jedine kouknout jestli tam neuvidis nejaky mechanicky poskozeni jestli neco o nic nedre, kdyz ne, tak uz zbyva jen lozisko nebo brzdy. Desky jsou opotrebovany rovnomerne?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Brzdy
Ono to zacalo piskat este na starych kotucoch aj platnickach tak som menil platnicky. Zacalo zas popiskovat tak som menil aj kotuce vsetko sa premazalo medenou pastou ale to pomohlo tak na dva tyzdne, potom prislo leto a ked bolo teplo nepiskalo skoro nikdy. Teraz s prichodom jesene je to strasne az sa hambim ked niekde parkujem. Mechos to bude teraz v sobotu riesit bo meni kladky tak uvidim ze co. Dam vediet.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
No ono pokud nebudeš mít napasovanou značku kotoučů a brzdových destiček, tak to může problém.
Není to ale samozřejmně pravidlem, ale od doby co se přestal používat asbest, tak se pískaní častěji ojevuje.
Pokud ti to pískalo i před tím, tak to vidím na zatuhnuté třmeny a možná ti i některý kolo přibrzďuje.
Ideální by bylo po nějaké cestě změřit každý z kotoučů samostatně IR teploměrem
a na každé nápravě porovnat mezi sebou teploty.
Tam kde bude vyšší teplota je předpoklad že bude ten problém.
Není to ale samozřejmně pravidlem, ale od doby co se přestal používat asbest, tak se pískaní častěji ojevuje.
Pokud ti to pískalo i před tím, tak to vidím na zatuhnuté třmeny a možná ti i některý kolo přibrzďuje.
Ideální by bylo po nějaké cestě změřit každý z kotoučů samostatně IR teploměrem
a na každé nápravě porovnat mezi sebou teploty.
Tam kde bude vyšší teplota je předpoklad že bude ten problém.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Brzdy
Ale ked brzdim tak netaha do stran keby bol nejaky zatuhly tak by to tahalo ne? Inac neviem zacalo to piskat po roku od kupy a teraz sa toho neviem zbavit. Ale nadej zomiera posledna
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Brzdy
Vůbec nevim, poprvé jsem si toho všiml už někdy v září. Od té doby se to dost zhoršilo a teď to celkem silně vibruje. Přitom si nejsem vědom jediné situace, kdy by k tomu mohlo dojít. Ani voda, ani prudké brzdění, nic.
Kotouče jsou tak v polovině života, destičky taky ok.
Ta "vrstva" by měla jít nějak vidět ne?
Kotouče jsou tak v polovině života, destičky taky ok.
Ta "vrstva" by měla jít nějak vidět ne?
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Brzdy
Má se za to, že zkroucenej kotouč je urban myth. Imho je to možný na nějakech tenkejch, ale u těch 4 cm tlustejch, litinovejch, je to snad skoro vyloučený. Samozřejmě mi to tvrdili v servisu taky (Nissan) a stočili je na soustruhu, přestaly vibrovat, ale po měsíci to zase začalo.
Nové (nebo stočené) kotouče je třeba zajet, aby se na ně rovnoměrně na nesla vrstva z desky, dochází pak ne k abrazivnímu, ale adherentnímu tření (porušování a rekonstrukce vazeb materiálu desky namísto obrušování kotouče). Problém vznikne, když se brzdy zahřejou a např. úplně zastaví a deska se obtiskne na kotouč (to vidět je). Moje zkušenost v zásadě odpovídá tomuto:
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Dá se to buď nechat obrat, nebo bych tam dal na chvíli nějaký metalický desky, ty by to mohly obrousit.
Nové (nebo stočené) kotouče je třeba zajet, aby se na ně rovnoměrně na nesla vrstva z desky, dochází pak ne k abrazivnímu, ale adherentnímu tření (porušování a rekonstrukce vazeb materiálu desky namísto obrušování kotouče). Problém vznikne, když se brzdy zahřejou a např. úplně zastaví a deska se obtiskne na kotouč (to vidět je). Moje zkušenost v zásadě odpovídá tomuto:
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Dá se to buď nechat obrat, nebo bych tam dal na chvíli nějaký metalický desky, ty by to mohly obrousit.
159 3.2 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Zkroucenej kotouc je realita... Klasika Octavy a jejich predni kotouce. Ikdyz je kotouc tlusty a nebo i vetrany, tak tepelne namahani je vysoke a na prehrati (tzn zvetseni objemu materialu) muze kotouc zareagovat i zvlnenim. Bohuzel zvlneny kotouc se sice da stocit, ale tim zase dojde k poruseni vyvazeni (hlavne tepelnych kapacit v objemu) a zvlni se znova. Problem je treba pokud na dalnici clovek dojede do kolony (ne ze by se to na nasich dalnicich mohlo stat) z plne rychlosti zastavi a zustane stat na brzde, nebo se posouva v kolone. Rozhaveny kotouc nemuze vychladnout jizdou, ale je jeste sevreny do brzdovych celisti to otestuje jestli jsou kotouce udelane dobre.
Re: Brzdy
az sa vam krutia v predu kotuce skontrolujte ci vam dobre brzdi zadok
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 227
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Čau, mám jeden (zatím) čistě hypotetický dotaz. Jsem línej to hledat, takže pokud je to v tomhle vláknu, či to tu někdo řešil někde jinde - prosím o odkázání.
Máte někdo zkušenost/tušení, jak by to bylo v případě přehození větších brzdových třmenů (jako mají standartně 2.4) namísto menších na 1.9?? Vím, že jsou tam jiné těhlice. Samozřejmě větší kotouče atd.. To, že tam pak nedám 16tku disk vím taky. Ale ještě něco krom tohoto?? Ne, že bych byl nespokojen s tím, jak Alfuše brzdí - a že brzdí fakt skvěle. Ale ty větší jsou prostě hezčí a tak .. nudím se no
Díky!
Máte někdo zkušenost/tušení, jak by to bylo v případě přehození větších brzdových třmenů (jako mají standartně 2.4) namísto menších na 1.9?? Vím, že jsou tam jiné těhlice. Samozřejmě větší kotouče atd.. To, že tam pak nedám 16tku disk vím taky. Ale ještě něco krom tohoto?? Ne, že bych byl nespokojen s tím, jak Alfuše brzdí - a že brzdí fakt skvěle. Ale ty větší jsou prostě hezčí a tak .. nudím se no
Díky!
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Imho je to zbytečný. Častokrát nemám problém zabrzdit tak aby se kola zablokovaly. Stačí vybrat kvalitní destičky a nějaký drahý pneumatiky
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 227
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
I když teď asi budu za blázna.. ale ten důvod zmněny by byl spíš vzhled - ty červený s nápisem alfa romeo jsou prostě super. (Jasně, ty malý bych taky mohl namatlat - ale to nebude ono. Přece ty dětský brzdiče nebudu zvýrazňovat ). Jak už jsem psal výš - alfina brzdí nadprůměrně dobře. Na ničem nešetřím (a na těhle věcech už vůbec ne), takže kotouče, desky i gumy jsou prvotřídní ;)
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 227
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Jo, tak to pak chápu.. to já když už červený, tak prostě velký. (A jakou jsi použil barvu??) Kdyby alespoň na ty prcky šel dát ten nápis.. ale nikde tam ani není prostor, aby byl dostatečně velkej. Takže na to dlabu, koupim celou 2.4, 1.9 přenechám přítelkyni a je to..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio
Re: Brzdy
A tie moje problemy s brzdami su hadam tiez uz zazehnane, dovodom boli zadne trmene boli zatuhle a kolesa sa poriadne netocili ked sme auto dali na zvedak. Teraz to ide super a hadam to ostane uz tak.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Brzdy
Chystám se na kompletní výměnu brzdových setů...předek i zadek. Nnechal jsem si udělat nějaké CN a mám opravdové dilema:
ABCdíly (TRW):
přední kotouč: DF4478S - 1395 Kč/ks
přední desky: GDB1648 - 955 Kč sada
Zadní kotouč: DF4479 - 951 Kč/ks
zadní desky: GDB1649 - 805 Kč sada
CELKEM - 6 452,-
HAMAR (Brembo):
přední kotouč: 09.9365.20 - 1531 kč/ks
přední desky: P23 078 - 911 kč sada
Zadní kotouč: 09.9366.10 - 1378 kč/ks
zadní desky: P23 109 - 847,- kč sada
CELKEM - 7 576,-
Chevron (EBC):
Standard disc kompletni sada na predni napravu (2x kotouc)(D1464) - 3144,-
Standard disc kompletni sada na zadni napravu (2x kotouc)(D1465) - 2127,-
Blackstuff kompletni sada na predni napravu (4x desticka)(DP1536) - 871,-
Blackstuff kompletni sada na zadni napravu (4x desticka)(DP1425) - 726,-
CELKEM - 6 868,-
Cenové rozdíly jsou zanedbatelné...
Nechci spouštět nějaký flame, ale kterou značku zvolit a proč?
ABCdíly (TRW):
přední kotouč: DF4478S - 1395 Kč/ks
přední desky: GDB1648 - 955 Kč sada
Zadní kotouč: DF4479 - 951 Kč/ks
zadní desky: GDB1649 - 805 Kč sada
CELKEM - 6 452,-
HAMAR (Brembo):
přední kotouč: 09.9365.20 - 1531 kč/ks
přední desky: P23 078 - 911 kč sada
Zadní kotouč: 09.9366.10 - 1378 kč/ks
zadní desky: P23 109 - 847,- kč sada
CELKEM - 7 576,-
Chevron (EBC):
Standard disc kompletni sada na predni napravu (2x kotouc)(D1464) - 3144,-
Standard disc kompletni sada na zadni napravu (2x kotouc)(D1465) - 2127,-
Blackstuff kompletni sada na predni napravu (4x desticka)(DP1536) - 871,-
Blackstuff kompletni sada na zadni napravu (4x desticka)(DP1425) - 726,-
CELKEM - 6 868,-
Cenové rozdíly jsou zanedbatelné...
Nechci spouštět nějaký flame, ale kterou značku zvolit a proč?
Naposledy upravil(a) braynshe dne 29.1.2013, úte 17:57, celkem upraveno 1 x.
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Já mám komplet Bremba předek zadek, brzdí dobře, extrémě špiní kola a občas popískávají. Po cca 20ti tisících jsou přední desky na polovině životnosti zadní mají něco navíc a oboje kotouče mají znatelný rantl. Většinu km s tím najezdila manželka takže výdrž nic moc. Příště vyberu něco jiného, co to bude netušim.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Já mám skoro rok EBC - std kotouče, RedStuff destičky. Brzdí to výborně, ale zdá se mi, že se to musí trošku nahřát než se úplně zakousnou (řádově milisekundy), nicméně problém s tím není žádný. Špiní to průměrně, možná o chlup méně než původní série. Přední kotouče mi podle zvuku při prudkým brždění přijdou, že už nejsou úplně rovné, ale nijak nehází. Zatím spokojenost.
Příště bych bral to samý, možná spíš "studenější" destičky, pokud možno. Případně něco originálního, pokud se dá TRW za to považovat
Příště bych bral to samý, možná spíš "studenější" destičky, pokud možno. Případně něco originálního, pokud se dá TRW za to považovat
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti