FIAT...Dallen píše:Po chvili koumani nefungovalo vubec nic (ani klakson), varim si kafe a najednou se auto samo rozsviti, blinkry vsechno jede![]()
Evidentne stim bude zabava
Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
kamo kdybys videl tu elektrifikaci
:D:D tak by ses nesmal, to mel autobusak,ktery nedostudoval elektrotechnickou skolu, cest jeho pamatce 
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
poslední 850, kterou jsem viděl po dlouho době startovat, tak při prvním protočení zasmrděl benzín, skočil plamen a pak se jenom letělo pro hasičákbobas píše:kamo kdybys videl tu elektrifikaci:D:D tak by ses nesmal, to mel autobusak,ktery nedostudoval elektrotechnickou skolu, cest jeho pamatce
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
ja tu svoji po 8 letech nakopl a cajk
elektrinu mam puvodni nastesti , jedine co ma Dallen doopravdy rad,tak to bude asi moje sedma,respektive ty budiky 
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Az tu sedmu prodas tak to se nekdo posere asi stejna tak jako sem se dneska posral ja kdyz na me vyskocil ten atomovy reaktor 
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
zas bez budiku to pojede
tam ty trojlinky co mas v motoraku jsou horsi 
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
To jsem se ti smál, že je to Fix It Agail Tonny, ale koukám, že jsem se ani moc nesekl. 
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
A nezapoměl jsi po změně tras nahrát nový mapy vedení el. proudu? Nejspíš jo a elektrika si musel najít cestu sama, prostě někde loudila. To výš na kilometrovým drátu něž doteče na druhý konec bez mapy nějakej čas zabere.

Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Nebo taky Fehler In Alle Teile.
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Furt lepší než Fix Or Repair Daily 
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Kastle vyřešená

Ví někdo o nějaké literatuře z které dobře pochopím jak zcela funguje rozdělovač/zapalování a co tam jednotlivé věci dělaj?


Ví někdo o nějaké literatuře z které dobře pochopím jak zcela funguje rozdělovač/zapalování a co tam jednotlivé věci dělaj?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Tam je určitě klasickej rozdělovač s kladívkama. Ty jsou vidět, když sundáš víčko rozdělovače. Rozdělovač se točí a v místě kladívek (to jsou takový ohnutý plíšky, který mají na konci uhlíky. Když jsou uhlíky opálený nejedeš, když je na nich "pecka" jedeš blbě, nebo nejedeš, odtrh kladívek má být zpravidla 0,6mm, měří se, když jsou kladívka od sebe, šteluje se šroubkem kterej fixuje tu nepohyblivou část kladívek k tělu rozdělovače) je ta tyčka, na jejímž konci je palec rozdělovače, čtyřhranná a tím jak se točí, rozepínají a spínají ty kladívka. Tím dávkují elektriku pro kontakty ve víčku rozdělovače, která musí přijít v přesnej moment. Ten moment určuje předstih, tzn. ta jiskra na svíčce musí přijít kousíček před horní úvratí pístu, ideální u těchhle motorů je 10-12°, proto je na řemenici na klikovce zářez a na hliníkovým krytu rozvodů takový značky. Ten předstih nastavuješ pootáčením rozdělovače - proti směru otáčení palce větší předstih, po směru menší předstih. V servisu to dělají pomocí stroboskopu, ale nikdy to nenastaví tak dobře jako správnej fachman tzv. "na ucho"
Musíš si lehce zvýšit otáčky, třeba na 1300 ot/min. a pootočit to tak, aby motor měl co nejklidnější a nejpravidelnější chod, pak se s tím o maličkej kousíček pootočí zpátky a je to. Pro kontrolu zkusíš znovu nastartovat, když se motoru moc nechce, chová se jak s vybitou baterkou, tak je předstih moc velkej. Do víčka rozdělovače doprostřed Ti jde proud z cívky (ten tlustej stejnej jako kabely ke svíčkám) a pak tam jde ještě jeden drátek z cívky, kterej jde z boku do toho hliníkovýho těla rozdělovače právě k těm kladívkům. Pak je tam ještě kondenzátor našroubovanej na těle rozdělovače z venku, kterej tam je jen kvůli odrušení.
No a pokud jde o zapalování tak do cívky Ti jde proud z baterky přes relátko zapalování, který je spínaný klíčkem a ten druhej drátek na cívce je právě ten co jde do rozdělovače.
To by mělo bejt všechno.
No a pokud jde o zapalování tak do cívky Ti jde proud z baterky přes relátko zapalování, který je spínaný klíčkem a ten druhej drátek na cívce je právě ten co jde do rozdělovače.
To by mělo bejt všechno.
Naposledy upravil(a) MichalT dne 9.1.2014, čtv 19:33, celkem upraveno 1 x.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
No paráda
Někdo kdo ví o co jde.
Ono teorii znám, ale už jsme řešili stejný problém na dvou autech. Na cívku jde napětí, ale jiskra není. Když kabel z cívky zkusím zkratnout tak nic, není ani jiskra. Kabely nějak fungují (i když mají asi 2x větší odpor, ale jiskru by to hodit mělo) zkoušelo se jich víc a nebo i jen měděný drát a ani jednou jiskra proti zemi.
Jinak myslím, si dobře, že když tam kondík není tak to stejně pojede?
Ono teorii znám, ale už jsme řešili stejný problém na dvou autech. Na cívku jde napětí, ale jiskra není. Když kabel z cívky zkusím zkratnout tak nic, není ani jiskra. Kabely nějak fungují (i když mají asi 2x větší odpor, ale jiskru by to hodit mělo) zkoušelo se jich víc a nebo i jen měděný drát a ani jednou jiskra proti zemi.
Jinak myslím, si dobře, že když tam kondík není tak to stejně pojede?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
já bych se pokusil kontaktovat Kůrkyna 
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Ještě jsem to upravil o to zapalování jako takový. Můžeš mít problém v tom spínacím relátku, ale pokud Ti tam jde proud, do tý cívky, ale ten tlustej kabel proti kostře nehází jiskru, tak bych to viděl na špatnou cívku. Předpokládám, že ukostření je v pořádku.
Bez kondíku jsem to nikdy nezkoušel, ale když je ten kondík špatnej, tak to nějak zlobí, ale osobně jsem to nikdy neřešil, tak nevím co to přesně dělá nebo nedělá
Bez kondíku jsem to nikdy nezkoušel, ale když je ten kondík špatnej, tak to nějak zlobí, ale osobně jsem to nikdy neřešil, tak nevím co to přesně dělá nebo nedělá
Naposledy upravil(a) MichalT dne 9.1.2014, čtv 19:48, celkem upraveno 1 x.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
To je cajk, nebudu ho otravovat kvuli kazde blbosti sam toho ma dost. Jedna vec co mi neleze na hlavu je to, ze na palec jde proste privod z civky (vysokonapetovej) a jinak nijak to spojene neni. Takze nechapu jak to co se deje pod tim (kontakty, kondik) omezuje to co se deje nahore
Rozdelovac mam pred sebou celej rozebranej a pomalu ho skladam.

edit: Cívka nemla 0.8 jak má mít, ale nějakých 3Ohm, ale i tak by to mělo aspoň něco dělat
Rozdelovac mam pred sebou celej rozebranej a pomalu ho skladam.

edit: Cívka nemla 0.8 jak má mít, ale nějakých 3Ohm, ale i tak by to mělo aspoň něco dělat
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Protože ta cívka funguje tak, že do ní jde plus, jak jsem psal, přes zapalovací relátko, takže zapneš klíček, zapalovací relátko pošle plus do cívky, kde je uvnitř spirála indukující to vysoká napětí, který pak jde tím zapalovacím kabelem do středu víčka rozdělovače, ale aby byl okruh uzavřenej, musí se to plus spojit s kostrou, k čemuž dojde právě ve chvíli, kdy sepnou kladívka, který jsou s cívkou spojený tím druhým drátem z cívky. Ta má přece dva kontakty a středovou díru. Jeden kontakt je přívod proudu, druhej kontakt je spojení mezi cívkou a kostrou, který je přerušovaný kladívkama. Takže v moment sepnutí ta cívka indukuje vysoký napětí pro palec rozdělovače. Tudíž to co se děje pod palcem řídí to, co se děje nad palcem 
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Kolik má mít cívka to nevím, ale kdysi jsem měl v jednom autě immobilizer, kterej fungoval tak, že snižoval výkon cívky, takže auto sice házelo jiskru, ale slabou a motor nešel natočit. Síla jiskry má teda velkou důležitost. Někdy máš svíčky, který vyšroubuješ, strčíš je do kabelu, proti bloku motoru Ti při protočení motoru jiskru hodí, ale motor stejně nechytne, protože ty svíčky už jsou v háji a v motoru pak pod tlakem hážou jiskru slabou a motor nechytne, dáš nový svíčky a auto chytne na první otočení...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Až ten rozdělovač složíš, víš jak ho tam máš dát? Nezapomeň, že je hnanej vačkou, takže zatímco se klikovka otočí dvakrát, vačka jen jednou, takže když si ho dáš blbě, bude Ti pálit jinam, máš tohle nějak poznačený, nebo umíš to nastavit?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
To vím, že ho musím nastavit (dát do správné polohy). Jak ho tam nasadit přesně je v príručce.
Prvnotní je, aby to dávalo jiskru kterou to zatím nedává vůbec. Pak se to bude řešit dál.
Teďka je to stejně ve stádiu kdy jsem vystříhal všechny kraviny a nefunguje nic takže na to se zítra podívám
Prvnotní je, aby to dávalo jiskru kterou to zatím nedává vůbec. Pak se to bude řešit dál.
Teďka je to stejně ve stádiu kdy jsem vystříhal všechny kraviny a nefunguje nic takže na to se zítra podívám
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
toto iste som riesil na malotraktoriku... no na chuja uz bola cievka lebo aj s novou svieckou nevladala hodit isku vo valci... proste ine prostredie a nepomohlo ani sklepanie svieckyMichaltalbot píše:svíčky, který vyšroubuješ, strčíš je do kabelu, proti bloku motoru Ti při protočení motoru jiskru hodí, ale motor stejně nechytne, protože ty svíčky už jsou v háji a v motoru pak pod tlakem hážou jiskru slabou a motor nechytne
a to iste ma aj kamos na punte 1.1.. iskra ide vsetko aj benzin no aj tak nenastartuje lebo iskru vo valci uz nehodi... mozno este moze byt zle casovanie ale to by aspon strielalo ne?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Jiskra nejde vubec. Ja měl svíčky venku.
Cívka je "darda" v porovnani s ostanim (500)
Ale zkouseli jsme funkcni civku a taky nic 
Cívka je "darda" v porovnani s ostanim (500)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
no,ja se taky pridam,zkouseli jsme dve funkcni civky i z auta, co normalne jelo a ani jedna nezajiskrila, tak nevim
sam jsem z toho blby 
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Pokud jde do cívky plus od klíčku, tak změřit jestli je taky plus za cívkou, tzn. na tom druhým kontaktu, pak prověřit jestli jsou v pořádku ty kladívka a kostra motoru. Tyhle starý auta jsou tak jednoduchý, že když je tam benzín a baterka, tak to nakonec vždycky musí odjet po svejch 
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host
