Příspěvek
od rossogtv » 8.7.2014, úte 20:42
v konkretnim pripade byl pouzit hbz hlinikovy dvouprumerovy, porsche 944, predni okruh 25,4mm, zadni 20mm. Zadni seriove trmeny maji velmi male pistky a potrebuji upravit tlak, aby se vyrovnal pomer predek/zadek. Se seriovym 22mm by sice predek jeste brzdil ( konkretne by prebrzdoval ), ale jelikoz je to tandem, nepomer a nedostatek kapaliny se projevuje fatalne. Prvni moje prestavba mela 22mm vpredu i vzadu, ale k prednim 4pistkum byly vzadu outboard predni trmeny Alfa 75 TS Brembo, aby byla vyrovnana balance, i tak to bylo na hrane kapacity. Musel se upravit chod pedalu na max. zmenil se pomer paky pedalu a jezdilo se bez posilovace brzd.
4pistky se delaji v obrovskem rozsahu prumeru, rozmezi 4 x 18mm ( male zadni ) do 4x 24mm ( velke zadni ) a predni male ca. 4x 28mm az do 4x44mm, navic vetsinou asymetricky kvuli nabehu, konkretni Porsche maji predni 2x40mm + 2x 44mm, stejny typ brzdice se dela 38/44 a 40/42.
takze jestli to nekomu funguje jentak, je to spise haluz, ale urcite ne optimalne vyladena uprava.
Prestavby jsem delal nekolikrat, nezbytnou soucasti je prepocitani hydraulickych pomeru + zohledneni noveho prumeru kotouce ( jina paka ) + koeficient treni pouzitych desticek ( proto se u zavodnich udavaji ) , vse se meni pouzitim sliku/semisliku a jestli se menil pomer vahy vpredu/vzadu.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk