dodělávka chladiče oleje
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak nakonec to moje řešení není tak špatný..
Jinak je zajímavý, že někomu se olej u TS nepřehřívá ani při plný zátěži a někomu se zase přehřívá i při klidným cestování.. Asi bych nejdřív nahodil budík teploty oleje a když se bude přehřívat, tak případně dál řešit co s tím.
vonkreuz: Radši bych to neriskoval. Nevím jak u 166, ale podle mě ty chladiče pro servokapalinu nejsou stavěný na tlak.
Jinak je zajímavý, že někomu se olej u TS nepřehřívá ani při plný zátěži a někomu se zase přehřívá i při klidným cestování.. Asi bych nejdřív nahodil budík teploty oleje a když se bude přehřívat, tak případně dál řešit co s tím.
vonkreuz: Radši bych to neriskoval. Nevím jak u 166, ale podle mě ty chladiče pro servokapalinu nejsou stavěný na tlak.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
cituji z knizky " Secrets of Speed", autor profesionalni stavitel zavodnich motoru s vice jak 30tiletou praxi:" pro maximalni vykon, teplota mineralniho oleje musi byt 115-120°C, teplota syntetickeho oleje musi byt 150 - 160°C."
Dale doporucuje pro silnicni pouziti termostat ktery otevira pri 120°C, nizsi teplota bere vykon a zvysuje spotrebu.
Ten vymenik na TS je fakt maly, mam tady nachystany vymenik, ktery ma stejny prumer ale je 2x delsi, ktery jsem nasel na jednom VW tdicku. Pokud namerim na svym QV moc vysokou teplotu, namontuji ho. Ale drive jak na jare se k tomu nedostanu...
Ty vymeniky maji prave tu obrovskou vyhodu, ze zprva olej zahrivaji, to je v beznem provozu obrovsky +.
Dale doporucuje pro silnicni pouziti termostat ktery otevira pri 120°C, nizsi teplota bere vykon a zvysuje spotrebu.
Ten vymenik na TS je fakt maly, mam tady nachystany vymenik, ktery ma stejny prumer ale je 2x delsi, ktery jsem nasel na jednom VW tdicku. Pokud namerim na svym QV moc vysokou teplotu, namontuji ho. Ale drive jak na jare se k tomu nedostanu...
Ty vymeniky maji prave tu obrovskou vyhodu, ze zprva olej zahrivaji, to je v beznem provozu obrovsky +.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: dodělávka chladiče oleje
Je obrovskej rozdíl mezi provozem seriového motoru, který jen občas "vytočí" majitel v sobotu pro zábavu, ale stejně mlčky očekává životnost agregátu min. 200 tis km a soutěžním agregátem kde tohle nikdo nečeká.Soutěžní a nebo vysloveně závodní motor je zcela jiná kapitola.
--A je taky dobrý říct, jak dlouho vydrží v motoru olejová "syntetická náplň "ohřátá při provozu na 160stC...
--to je totiž teplota, při které degraduje provozem i každá kvalitní 10W-60 velmi rychle
-- neuvažuje se rozhodně provoz při téhle teplotě náplně v řádu 8-10tis do výměny, natož 15.tis .
--jako max možnou provozní 150 stC uvažuje třeba Motul u esteru 20W-60 300V LaManche u vytrvalostního závodu. Klíčem k problému je logicky kinematická viskozita a konkrétní osazený ložisko kliky, jeho kondice--v případě jízdy na "přehřátou náplň" ..má pravdu asi hlavně "tlakoměr mazání"..
Bylo by zajímavé vědět, pro jakou konkrétní náplň doporučoval tyhle teploty--a jaký intervaly výměny uvažoval--většinou asi klasika- "závod a ven ".
--A je taky dobrý říct, jak dlouho vydrží v motoru olejová "syntetická náplň "ohřátá při provozu na 160stC...
--to je totiž teplota, při které degraduje provozem i každá kvalitní 10W-60 velmi rychle
-- neuvažuje se rozhodně provoz při téhle teplotě náplně v řádu 8-10tis do výměny, natož 15.tis .
--jako max možnou provozní 150 stC uvažuje třeba Motul u esteru 20W-60 300V LaManche u vytrvalostního závodu. Klíčem k problému je logicky kinematická viskozita a konkrétní osazený ložisko kliky, jeho kondice--v případě jízdy na "přehřátou náplň" ..má pravdu asi hlavně "tlakoměr mazání"..
Bylo by zajímavé vědět, pro jakou konkrétní náplň doporučoval tyhle teploty--a jaký intervaly výměny uvažoval--většinou asi klasika- "závod a ven ".
Re: dodělávka chladiče oleje
no byt autor - Nicholas Swager - se zivi cely zivot stavbou zavodnich motoru, knizka konkretne se zabyva spise lehkou upravou silnicnich motoru, ne primo pro zavody, jinak bych to sem neuvadel. A take pise, ze Mobil Oil pro svuj Mobil 1 uvadi max. 180°C jako stalou povolenou teplotu . Rok vydani je 2010, takze celkem mladsi vydani, stranka 82.
Jinak tu knizku muzu celkem doporucit, z zhruba 40ti odbornych knizek podobneho razu co mam je to jedna z nejlepsich pro motorare, pritom neni zbytecne odborna. Bohuzel vse v technicke anglictine...
Jinak kdo umi pouze nemecky, doporucuji knizky od Gerd Hack nebo Helmut Hütten, je to ale spise uz pro inzenyry. Spousta tabulek a nezkutecne napechovane informace/ porovnani doslova stovek ruznych motoru a jejich uprav/konstrukce. Jeho knizka " Schnelle Motoren, seziert + frisiert" je neco jako bible pro nemecke "Motorenbauer", ma 600 stran........
Kdo hleda neco odbornejsiho, ale v anglictine, muzu doporucit vsechno od Carroll Smith - napsal v rocich 1970 - 1985 fantasticke knizky, velmi technicke ale pritom srozumitelne, byt napsane pred tak dlouhou dobou, vse je dodnes platne a aktualni. Mnoho jinych knizek ze serie "SpeedProSeries" byt novodobe neobsahuje tolik uzitecnych informaci jako jeho trilogie.
Jinak zpet k tematu: vseobecne jsou pro mineralni oleje doporucene vymenne intervaly 4-5 tis km, pro full synthetic pak 8-10tkm, ale nekteri te syntetice veri az na 20tkm, casto se uprostred meni pouze olej. filtr. Celkem souhrne vsichni autori povazuji prodlouzene intervaly dnesni doby za hovadinu.
Jinak tu knizku muzu celkem doporucit, z zhruba 40ti odbornych knizek podobneho razu co mam je to jedna z nejlepsich pro motorare, pritom neni zbytecne odborna. Bohuzel vse v technicke anglictine...
Jinak kdo umi pouze nemecky, doporucuji knizky od Gerd Hack nebo Helmut Hütten, je to ale spise uz pro inzenyry. Spousta tabulek a nezkutecne napechovane informace/ porovnani doslova stovek ruznych motoru a jejich uprav/konstrukce. Jeho knizka " Schnelle Motoren, seziert + frisiert" je neco jako bible pro nemecke "Motorenbauer", ma 600 stran........
Kdo hleda neco odbornejsiho, ale v anglictine, muzu doporucit vsechno od Carroll Smith - napsal v rocich 1970 - 1985 fantasticke knizky, velmi technicke ale pritom srozumitelne, byt napsane pred tak dlouhou dobou, vse je dodnes platne a aktualni. Mnoho jinych knizek ze serie "SpeedProSeries" byt novodobe neobsahuje tolik uzitecnych informaci jako jeho trilogie.
Jinak zpet k tematu: vseobecne jsou pro mineralni oleje doporucene vymenne intervaly 4-5 tis km, pro full synthetic pak 8-10tkm, ale nekteri te syntetice veri az na 20tkm, casto se uprostred meni pouze olej. filtr. Celkem souhrne vsichni autori povazuji prodlouzene intervaly dnesni doby za hovadinu.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: dodělávka chladiče oleje
Myslím, že na stránkách podobných této jde spíš o racionální "optimalizaci" provozu konkrétního seriového motoru s vyloučením známých empirických rizik.
--Určitě existují závodní speciální emulze olejů s pracovní teplotou přes 250stC, na druhou stranu tady spousta uživatelů šilhá po levných HC olejích z Lidlu, které jsou v motoru TS prostě problém.
--Jestliže diskuze ohledně maziva do TS motoru Alfa je vedená většinou snahou "šoupnout do motoru něco levnějšího" než
průměrnou estersyntetiku 10W-40, nebo 10W-60 /třeba Selenii/s cenou pod 3 kila za litr, pak informace o použití vysokých teplot maziv může už být doslova zavádějící.
-- Pokud se uživatel bude řídit starým heslem do Alfy nepatří nic po 4 kila za litr, nebude mít s mazivem naprosto žádný problém.
-- 99%diskuze je na téma :"můžu tam šoupnou NĚCO LEVNĚJŠÍHO ?".Třeba ten jakoby syntetický "KRAKOVANÝ MINERÁL" typu HC?
Pak snaha držet teplotu maziva okolo 100-110 stupňu je velmi rozumný přístup.
Pokud použije kdokoli ester racing speciál mazivo s provozní teplotou 150stC , nemá dál co řešit.Nikdy nedostane emulzi mimo pracovní optimum.Ale to tady rozhodně není aktuální téma.
--Jinak je určitě fakt, že díky současné eko- politice s tlakem na výrobu emulzí typu low SAPS neplatí už to, co se před pár lety považovalo za jednou pro vždy dané. Dnešní produkce maziv nesleduje v prvním gardu maximální schopnost lubrikace, sleduje emisní hledisko a pak až u průměrných emulzí "ještě přijatelnou mazivost". Tomu plně odpovídá u nových agregátů volba třecích dvojic v kritických místech motoru.
--Otázka výkonových aditiv-resp. hladina jejich koncentrace v současných mazivech běžné produkce je otázkou do velké míry narážející na ekopožadavky EU.Není ve střední cenové hladině dostupná cenově přijatelná náhrada za klasická výkonová aditiva.
Jde se často cestou pouhého snížení jejich obsahu.
Je pikantní, že např vysoce kvalitní emulzi ester Motul 5W-50 koupíš v Británii ale u nás ti zástupci Motulu zapřou, že ji vůbec vyrábí.
:-)
--Čili ano, v závodním režimu jsou běžně používána vysokoteplotní maziva..
ale většina zdejších diskutujících považuje i relativně levný průměrný ester olej Selenia za drahý a šilhá po náhradě za levný HC z řetězců typu Albert, Lidl..
--Dálším zásadním údajem použité emulze je tlou3+tka filmu, resp. alespoň hodnota HTHS.
Vyběhaný TS motor vysloveně nesnáší nízké hodnoty tloušťky mazacího filmu..
/Pokles viskozity olejové emulze v závislosti na teplotě vyjadřuje v podstatě "viskozitní index"./
--Kinematická viskozita 10W-60 při 100stC je typicky 23..kolik je ale pro stejnou emulzi ve 160 stC..? víš to ?
Stačí zbývající viskozita té přehřáté v podstatě už "vody"k natlačení hlavních ložisek kliky a mazání pístu na hranici rychlosti ještě rozumných 22 m/s pro běžný seriový motor a nebo už jede motor v režimu nedostatečného tlaku mazání.a trhání emulze na prvním pístním kroužku.To je bez tlakoměru maziva/ na palubce některých implementací motoru TS / pouze věcí spekulací..
--Čili určitě platí :Bez tlakoměru oleje a teplotně odolné ester báze mazací emulze nemá smysl riskovat vyšší provozní teploty.
Oxidační stabilita maziva je velmi závislá na teplotě provozu. Za málo peněz je bohužel jen přiměřené množství muziky--to nejde obejít...
Hele je smutným faktem, že
--"Ben" /GTV 2.0 TS / na dálnici zadřel po nalití 10W-40 Selenia 20k po pouhých 300 kilácích pod plynem.
--"AlfaGTV" 2.0 TS na 5W-40 HC typu zadřel 3x za sebou..generálkovanej motor jednou dokonce po 80 kilácích..
Nízká kinematická viskozita a vyšší teplota průměrného maziva popraví 2.0 TS hodně rychle.
Kinematická viskozita maziva s teplotou poměrně rychle klesá a tlak v ložiscích oběhaného motoru už nemusí stíhat.
Nestíhal v TS ani v těch čerstvě generálkovanejch . To jsou praktický zkušenosti lidí odsud---je jich tady ve foru maraky, viz třeba
--"Jouda" a záděr 2.0 TS na 10W-40 v létě..
--"Tata" a zkušenosti s TS 2.0 na HC-Castrol popsané pomalu literárně atd, atd..
Je problém srovnávat vyběhaný seriový motor TS s délkou válce 91mm z kolikáté ruky a s pístovkou v zátěži na 22m/s s optimalizovaným nízkozdvihovým agregátem jiného výrobce připraveným pro soutěže...
-- 1.4 TS je nízkozdvihová /82x 64,9 / starej boxer měl 80x67,2,
-- 2.0 TS bohužel není nízkozdvihová ani náhodou../83x91/
-- množství nízkozdvihovejch 1.4 TS přidřenejch je minimální,bez ohledu na použité mazivo, nejčastěji přidřená je 2.0.TS
Pístová rychlost 1.4 okolo maxu je nějakých 17, u 2.0 už to je okolo kritických 22m/s.pro seriový agegát .
--Dolovat výkon z dlouhých válců u atmosferického motoru není cesta.To je fakt známý desítky let.
Polovina třecích ztrát spalovacího motoru klasické konstrukce s lomenou ojnicí je na tření ve válci, většinu sežere 1.pístní kroužek.
-- Pokud se současně pohybuje u seriového agregátu píst pístovou rychlostí okolo 22m/s , je o problém postaráno. Ne nadarmo má tento motor doporučené mazivo pro zátěž : ester racing emulzi SElenia 10W-60 s klasickou ekologii neplnící aditivaci .. když dostane přehřátou náplň s nízkou kinematickou viskozitou s low SAPS aditivací, zakuká hooodně rychle.
Geometrie motoru limituje racionální výkonovou hladinu seriového atmosferického motoru a provozní požadavky stran maziva víc, než si tady chce většina lidí přiznat.
--Určitě existují závodní speciální emulze olejů s pracovní teplotou přes 250stC, na druhou stranu tady spousta uživatelů šilhá po levných HC olejích z Lidlu, které jsou v motoru TS prostě problém.
--Jestliže diskuze ohledně maziva do TS motoru Alfa je vedená většinou snahou "šoupnout do motoru něco levnějšího" než
průměrnou estersyntetiku 10W-40, nebo 10W-60 /třeba Selenii/s cenou pod 3 kila za litr, pak informace o použití vysokých teplot maziv může už být doslova zavádějící.
-- Pokud se uživatel bude řídit starým heslem do Alfy nepatří nic po 4 kila za litr, nebude mít s mazivem naprosto žádný problém.
-- 99%diskuze je na téma :"můžu tam šoupnou NĚCO LEVNĚJŠÍHO ?".Třeba ten jakoby syntetický "KRAKOVANÝ MINERÁL" typu HC?
Pak snaha držet teplotu maziva okolo 100-110 stupňu je velmi rozumný přístup.
Pokud použije kdokoli ester racing speciál mazivo s provozní teplotou 150stC , nemá dál co řešit.Nikdy nedostane emulzi mimo pracovní optimum.Ale to tady rozhodně není aktuální téma.
--Jinak je určitě fakt, že díky současné eko- politice s tlakem na výrobu emulzí typu low SAPS neplatí už to, co se před pár lety považovalo za jednou pro vždy dané. Dnešní produkce maziv nesleduje v prvním gardu maximální schopnost lubrikace, sleduje emisní hledisko a pak až u průměrných emulzí "ještě přijatelnou mazivost". Tomu plně odpovídá u nových agregátů volba třecích dvojic v kritických místech motoru.
--Otázka výkonových aditiv-resp. hladina jejich koncentrace v současných mazivech běžné produkce je otázkou do velké míry narážející na ekopožadavky EU.Není ve střední cenové hladině dostupná cenově přijatelná náhrada za klasická výkonová aditiva.
Jde se často cestou pouhého snížení jejich obsahu.
Je pikantní, že např vysoce kvalitní emulzi ester Motul 5W-50 koupíš v Británii ale u nás ti zástupci Motulu zapřou, že ji vůbec vyrábí.
:-)
--Čili ano, v závodním režimu jsou běžně používána vysokoteplotní maziva..
ale většina zdejších diskutujících považuje i relativně levný průměrný ester olej Selenia za drahý a šilhá po náhradě za levný HC z řetězců typu Albert, Lidl..
--Dálším zásadním údajem použité emulze je tlou3+tka filmu, resp. alespoň hodnota HTHS.
Vyběhaný TS motor vysloveně nesnáší nízké hodnoty tloušťky mazacího filmu..
/Pokles viskozity olejové emulze v závislosti na teplotě vyjadřuje v podstatě "viskozitní index"./
--Kinematická viskozita 10W-60 při 100stC je typicky 23..kolik je ale pro stejnou emulzi ve 160 stC..? víš to ?
Stačí zbývající viskozita té přehřáté v podstatě už "vody"k natlačení hlavních ložisek kliky a mazání pístu na hranici rychlosti ještě rozumných 22 m/s pro běžný seriový motor a nebo už jede motor v režimu nedostatečného tlaku mazání.a trhání emulze na prvním pístním kroužku.To je bez tlakoměru maziva/ na palubce některých implementací motoru TS / pouze věcí spekulací..
--Čili určitě platí :Bez tlakoměru oleje a teplotně odolné ester báze mazací emulze nemá smysl riskovat vyšší provozní teploty.
Oxidační stabilita maziva je velmi závislá na teplotě provozu. Za málo peněz je bohužel jen přiměřené množství muziky--to nejde obejít...
Hele je smutným faktem, že
--"Ben" /GTV 2.0 TS / na dálnici zadřel po nalití 10W-40 Selenia 20k po pouhých 300 kilácích pod plynem.
--"AlfaGTV" 2.0 TS na 5W-40 HC typu zadřel 3x za sebou..generálkovanej motor jednou dokonce po 80 kilácích..
Nízká kinematická viskozita a vyšší teplota průměrného maziva popraví 2.0 TS hodně rychle.
Kinematická viskozita maziva s teplotou poměrně rychle klesá a tlak v ložiscích oběhaného motoru už nemusí stíhat.
Nestíhal v TS ani v těch čerstvě generálkovanejch . To jsou praktický zkušenosti lidí odsud---je jich tady ve foru maraky, viz třeba
--"Jouda" a záděr 2.0 TS na 10W-40 v létě..
--"Tata" a zkušenosti s TS 2.0 na HC-Castrol popsané pomalu literárně atd, atd..
Je problém srovnávat vyběhaný seriový motor TS s délkou válce 91mm z kolikáté ruky a s pístovkou v zátěži na 22m/s s optimalizovaným nízkozdvihovým agregátem jiného výrobce připraveným pro soutěže...
-- 1.4 TS je nízkozdvihová /82x 64,9 / starej boxer měl 80x67,2,
-- 2.0 TS bohužel není nízkozdvihová ani náhodou../83x91/
-- množství nízkozdvihovejch 1.4 TS přidřenejch je minimální,bez ohledu na použité mazivo, nejčastěji přidřená je 2.0.TS
Pístová rychlost 1.4 okolo maxu je nějakých 17, u 2.0 už to je okolo kritických 22m/s.pro seriový agegát .
--Dolovat výkon z dlouhých válců u atmosferického motoru není cesta.To je fakt známý desítky let.
Polovina třecích ztrát spalovacího motoru klasické konstrukce s lomenou ojnicí je na tření ve válci, většinu sežere 1.pístní kroužek.
-- Pokud se současně pohybuje u seriového agregátu píst pístovou rychlostí okolo 22m/s , je o problém postaráno. Ne nadarmo má tento motor doporučené mazivo pro zátěž : ester racing emulzi SElenia 10W-60 s klasickou ekologii neplnící aditivaci .. když dostane přehřátou náplň s nízkou kinematickou viskozitou s low SAPS aditivací, zakuká hooodně rychle.
Geometrie motoru limituje racionální výkonovou hladinu seriového atmosferického motoru a provozní požadavky stran maziva víc, než si tady chce většina lidí přiznat.
Re: dodělávka chladiče oleje
asi sa na chladic vyprdnem a dam budik teploty a ked tak potom budem riesit chladic
no aky teraz zvolit olej? mobil 5w50 ci racing10w60?
no aky teraz zvolit olej? mobil 5w50 ci racing10w60?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
POkud myslíš Mobil 1 5w-50 rally, tak to už není bohužel ester jak býval, ale jedná se o HC olej..bohužel..
Pokud chceš ester 5W-50, nebo můžeš i 5W-60 pro poskakování a nižší viskozitu za studena, pak je dobrou volbou:
Motul 5w-50 /ten je esterový, bohužel v ČEchách k nesehnání, v Británii běžně, třeba ho někde u vás seženeš../
http://www.opieoils.co.uk/p-68893-motul ... e-oil.aspx
pak u nás třeba Alfi 166silver má v nabídce slušné emulze Yacco ester +PAo 5W-50
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... T-5W-50-1l
ZAJÍMAVÁ EMULZE JE I TOHLE: ester+PAO
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
.......................
samozřejmě všechny 10w-60 ester typu jsou vhodné pro TS na léto určitě:
AGIP racing 10W-60, SELENIA racing 10W-60, Yacco 10w-60 ke koupi třeba tady:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-2l
Millers Oils CFS 10W-60 NT-třeba tady
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... W-60-NT-5l
Millers Oils CSF 10W-50
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... W-50-NT-5l
Millers Oils CFS 10W-60
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-1l
MOTUL 300V LE MANS 20W-60 : v podobě letní okruhové brutální pecky s HTHS 7
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-60-2l
kinematická je od 40 stC stejná jako u 10w-60,/čili okolo 170/, ve 100stC pak 23.. jen tloušťka filmu je brutál..nejde běžnou jízdou vůbec přetrhnout ..
MOTUL 300V COMPETITION 15W-50..té viskozity netřeba se bát, motul je sorta sama o sobě.., to je i při téhle viskozitě plně syntetická technologie..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-50-2l
Jdi určitě po esterech+ PAO--za ty prachy je škoda do TS dávat předražený HC oleje..
----------------------------
Pokud má být olej opravdu syntetický,--jak psal výše i rossogtv-- nesmí to být HC čili pouze krakovaný minerál. ale opravdu syntetické složky čili báze základové skupiny PAO třída 4-/polyalfaolefiny/ a estery -tř.5.
-----------------------------
Pokud někdo použije bázi této třídy, nikdy to nezapomene v materiálovém listu zmínit, pokud to není vysloveně uvedeno, je to pouhé
HC :-)
-------------------------
Pokud chceš ester 5W-50, nebo můžeš i 5W-60 pro poskakování a nižší viskozitu za studena, pak je dobrou volbou:
Motul 5w-50 /ten je esterový, bohužel v ČEchách k nesehnání, v Británii běžně, třeba ho někde u vás seženeš../
http://www.opieoils.co.uk/p-68893-motul ... e-oil.aspx
pak u nás třeba Alfi 166silver má v nabídce slušné emulze Yacco ester +PAo 5W-50
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... T-5W-50-1l
ZAJÍMAVÁ EMULZE JE I TOHLE: ester+PAO
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
.......................
samozřejmě všechny 10w-60 ester typu jsou vhodné pro TS na léto určitě:
AGIP racing 10W-60, SELENIA racing 10W-60, Yacco 10w-60 ke koupi třeba tady:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-2l
Millers Oils CFS 10W-60 NT-třeba tady
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... W-60-NT-5l
Millers Oils CSF 10W-50
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... W-50-NT-5l
Millers Oils CFS 10W-60
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-1l
MOTUL 300V LE MANS 20W-60 : v podobě letní okruhové brutální pecky s HTHS 7
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-60-2l
kinematická je od 40 stC stejná jako u 10w-60,/čili okolo 170/, ve 100stC pak 23.. jen tloušťka filmu je brutál..nejde běžnou jízdou vůbec přetrhnout ..
MOTUL 300V COMPETITION 15W-50..té viskozity netřeba se bát, motul je sorta sama o sobě.., to je i při téhle viskozitě plně syntetická technologie..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-50-2l
Jdi určitě po esterech+ PAO--za ty prachy je škoda do TS dávat předražený HC oleje..
----------------------------
Pokud má být olej opravdu syntetický,--jak psal výše i rossogtv-- nesmí to být HC čili pouze krakovaný minerál. ale opravdu syntetické složky čili báze základové skupiny PAO třída 4-/polyalfaolefiny/ a estery -tř.5.
-----------------------------
Pokud někdo použije bázi této třídy, nikdy to nezapomene v materiálovém listu zmínit, pokud to není vysloveně uvedeno, je to pouhé
HC :-)
-------------------------
Re: dodělávka chladiče oleje
tak to asi neni o com selenia racing vzhladom na dostupnost jasna volba a 52€ za 5L je tiez pohoda
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
na FB som nasiel fotku kde ma chladenie oleja urobene tak ze navrtal hadice do olejovej vane a nejakym cerpadlom to prehana cez chladic co mi pride asi ako najlepsie riesenie
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
tady se pravdepodobne jedna rovnou o suchou klikovou skrin
Alfa Romeo Perfection
Re: dodělávka chladiče oleje
no to je zcela urcite sucha skrin na 75ce, motor V6....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: dodělávka chladiče oleje
no aby som bol o nieco mudrejsi co presne je pod pojmom sucha? ako ze hadica je priamo napojena na saci kos?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
olej je v externi nadobe, kam se precerpava a nasledne odebira na mazani motoru, tudiz v olej. vane "neni" olej a je "sucha" , seriove napr. 911ka, kde neni misto na klasickou olej. vanu.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: dodělávka chladiče oleje
Tento systém mazání má zásobník oleje umístěn mimo spodní víko motoru, a to buď na jiném místě v motoru, nebo zcela mimo něj. Používá se dvojstupňové olejové čerpadlo, nebo i více olejových čerpadel (kupříkladu motor vozu Porsche 911 Turbo má 1 hlavní a 7 pomocných olejových čerpadel). První, nízkotlaký stupeň přečerpává olej odkapávající z mazaných částí do zásobníku, druhý, vysokotlaký stupeň jej dopravuje pod tlakem ze zásobníku do mazaných míst.
Re: dodělávka chladiče oleje
no to teda je bestia
technicka uroven toho je uz niekde inde... a dik za vysvetlenie
technicka uroven toho je uz niekde inde... a dik za vysvetlenie
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Pokud by někdo chtěl vylepšit chlazení oleje bez přidávání chladiče, tak výměník z 2.0JTS (možná i 2.0TS CF3) je trochu větší než předchozí model...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Zajímalo by mě jaký je procentuální zlepšení v chlazení náhodou čidlo teploty nemáš, že by si to vypozoroval? Zase kdyby to nepomohlo, tak proč by se srali s tím tam dávat jinej, že.
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti