Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
-
milanbiker1
- Příspěvky: 99
- Registrován: 24.4.2016, ned 06:14
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zkus dp-auto.cz jsou ze Senova u Nového jicina delaji repasi nejen turbodmychadel a davaji i zaruku
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Já to nechal dělat zde http://www.rematurbo.cz/firemni-profil/o-nas . Zatím šlape bez problémů....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Princ William
- Štamgast
- Příspěvky: 526
- Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
- Bydliště: Plzeň
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Já to také nechal dělat jak píše "Ladis" a jsem spokojen. Byl jsem tam osobně a mají to tam hezký (ne jako nějaký šmudla z garáže). Tuším, že na repasované je záruka 1 rok a jsou k tomu pak papíry z testů po generálce.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak v sobotu proběhla výměna, zatím za půjčené. To moje mělo zlomenou hřídel na straně výfukové a podařilo se mu dostat do hadic sání a intercooleru skoro půl litr oleje. Naštěstí jsem to rozebral a vyčistil komplet, jinak nevím, co by na to motor řekl, až bych přidal plyn.
-
Marek_Norway
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.6.2016, pon 15:22
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim, ake narocne je v domacich podmienkach vymenit turbo? A co vsetko treba okrem turba menit? Co by sa malo pri vymene turba vycistit? Oplati sa toho vobec chytat alebo to zverit servisu? Kadial je najlepsie vymontovat turbo - vrchom alebo spodom? Repas pre mna neprichadza do uvahy, som v zahranici a vyhodnejsie je proste vymenit kus za kus, z ebayu by som si vedel objednat creva, ale nakolko to treba vyvazit tak toto je nad moje sily...Dalsia otazka, ako je to cca casovo? Za vikend sa to da stihnut? Jedna sa o alfu 147, 2002, 1.9 jtd 85 kw, auto pada do nudzoveho rezimu pri vyssej zatazi a otackach, diagnostika vyhadzuje chybu P0236 overboost ventil, no s najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, auto dymi na cierno najma v podotackach, trochu aj berie olej, hadice su dost spinave...pri nastartovani sa ta tycka od banky na turbe ani nepohne, ako vyskusat tu regulaciu, kde to mam odpojit? Dik za rady...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
1. Výměna turba není úplně triviální záležitost. Doma to není zas tak velký problém, pokud máš dobrý vercajk a jámu. Nicméně očekávej záseky, jako třeba, že při povolování výfuku ukoutíš šrouby a budeš to muset převrtávat. Na 159 jde ven spodem.Marek_Norway píše:Zdravim, ake narocne je v domacich podmienkach vymenit turbo? A co vsetko treba okrem turba menit? Co by sa malo pri vymene turba vycistit? Oplati sa toho vobec chytat alebo to zverit servisu? Kadial je najlepsie vymontovat turbo - vrchom alebo spodom? Repas pre mna neprichadza do uvahy, som v zahranici a vyhodnejsie je proste vymenit kus za kus, z ebayu by som si vedel objednat creva, ale nakolko to treba vyvazit tak toto je nad moje sily...Dalsia otazka, ako je to cca casovo? Za vikend sa to da stihnut? Jedna sa o alfu 147, 2002, 1.9 jtd 85 kw, auto pada do nudzoveho rezimu pri vyssej zatazi a otackach, diagnostika vyhadzuje chybu P0236 overboost ventil, no s najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, auto dymi na cierno najma v podotackach, trochu aj berie olej, hadice su dost spinave...pri nastartovani sa ta tycka od banky na turbe ani nepohne, ako vyskusat tu regulaciu, kde to mam odpojit? Dik za rady...
2. Pokud se pustíš do bodu 1, vřele doporučuju zakoupit montážní sadu, ve které jsou i náhradní štefty, pokud se musí sundávat i parohy.
3. Nechápu proč chceš měnit celé turbo, když je chyba v overboost ventilu
-
Marek_Norway
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.6.2016, pon 15:22
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
S najvacsou pravdepodobnostou to bude turbo, nakolko v Norsku kde som, je maximalka 80, po dialniciach alebo obchvatoch kde by sa auto dalo dobre prehnat niet ani chyru ani slychu a o pokutach za rychlost ani nepisem...tz. auto je dlhodobo pouzivane na kratke trasy kedy sa poriadne ani nezohreje, okrem toho bolo asi stocene a bude uz mat cez 300 tis (udajne senzor otacok klukoveho hriadela zvykne odchadzat pri podobnych km a ten som menil minuly rok) a turbo vyzera byt este povodne a sudiac podla koncovky vyfuku aj kvalitne zakarbonovane...celkovo je auto dost zanedbane, ale kedze niesom majitel len obcasna vypomoc pri jednoduchych opravach tak sa pytam ci sa mi vobec do toho oplati pustit, majitel sa vyjadril, ze kasle na to, ze bude jazdit aj na nudzovom rezime, ale to netusi, ze ked sa mu to turbo rozleti tak s tym autom uz nespravi ani km...pouziva ho len na dochadzanie 5 km do roboty a bezne pobezky a rozhodne donho nemieni investovat nejake velke peniaze, tz. kludne to mozno bude aj macka vo vreci z buracky alebo vrakacu za co najnizsiu cenu.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Stejně bych asi začal tím ventilem. To turbo možná bude chtít vyčistit a rozhýbat, ale KO být vůbec nemusí.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
-
Marek_Norway
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.6.2016, pon 15:22
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ako vyskusam to naklapanie lopatiek? Kde odpojit tu tycku? Pri banke alebo pri turbe?
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
ahoj,
turbo mi tahá hrozně pozdě....od cca 2200 až 2400 otáček ale má začít ve 2000 a dříve bralo tak od 1800. A celkově jde do tahu docela pomalu. DPF jsem regeneroval a egr je čistej. Nějakej nápad?
AR 159 2,4 147 KW
Dík
turbo mi tahá hrozně pozdě....od cca 2200 až 2400 otáček ale má začít ve 2000 a dříve bralo tak od 1800. A celkově jde do tahu docela pomalu. DPF jsem regeneroval a egr je čistej. Nějakej nápad?
AR 159 2,4 147 KW
Dík
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím pánové. Už jsem to tu párkrát řešil, ale nevyřešil. AR166, 2.4jtd, 129kw. Přefukuje turbo. Do nouzáku nepadá. Regulace to stáhne, ale je cítit velkej pokles výkonu než se to srovná. Nejvíc se chyba projevuje např. při předjíždění z volna do plnýho výkonu nejvíc na trojku okolo 2000ot.. Egr, hadice kontrolovaný a v pořádku. Špatný čidlo tlaku je nepravděpodobný (ale možný). Regulace se nezasekává. Tady ve vláknu jsem našel, že by to mohlo být špatně seřízenou regulací. Já na regulaci nesahal, ale kdo ví co se dělo u předchozího majitele. Je někde nějakej předpis jak to lze seřídit? Nerad bych postupoval metodou pokus omyl. Dík za všechny rady.
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
odešlo někomu na JTD turbo kvůli malému tlaku oleje? případně jak jste to vyřešili. motor se nezadřel,ale turbo ano,protože z kanálku nestříká olej proudem
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Takze sitko na prutokaci zrovna v mesici,kdy je vyrobene moje 2,4 JTD udelali inovaci a zacali je tma davat do roku 2003 normalni prutokac,kde nemohl byt problem s mazanim jako u TBI a TJET
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Sháním regulační podtlakový ventil na 2,4 JTD 20V 129, 136 kW, výše uvedené firmy ale i další na webu negativní, prosím help.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Co některej tady? http://www.turbosport.cz/nahradni-dily.html
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
1500,- Kč Ostrava firmu doplním ale až po montáži a zkoušce, bo to má být údajně z Octávky :-) (prý shodné)
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
ano ten ventil je shodný s mnoha auty, mám ho určitě doma můžu zaslat kdyžtak sz Marek
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
tyhle obtky jsou zvláštní věc, vyndej elektroventil a zkus ho profouknout, pokud je přítomen. otevři ho a foukni i pozpátku. a pak řeš těsnost netěsnost hadičky baňa je obsluhovaná přetlakem tam bych hledal chybu, nebo zkus kompresorem přes redukční ventil nastavit 1Atp a připojit na bańku zda se otevře zcelaDeathCZ píše:Zdravím pánové. Už jsem to tu párkrát řešil, ale nevyřešil. AR166, 2.4jtd, 129kw. Přefukuje turbo. Do nouzáku nepadá. Regulace to stáhne, ale je cítit velkej pokles výkonu než se to srovná. Nejvíc se chyba projevuje např. při předjíždění z volna do plnýho výkonu nejvíc na trojku okolo 2000ot.. Egr, hadice kontrolovaný a v pořádku. Špatný čidlo tlaku je nepravděpodobný (ale možný). Regulace se nezasekává.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak sem se jak demontovat šneka z auta, pro opravu jsem zvolil specialturbo.cz, co sem hledal a pročítal vše možný tak by měly být jediný v čr snad kdo repasuje za použití originálních dílů, garrett je údajně posílá jen smluvním servisům... co je na tom pravdy nevim
jen pro zajímavost: poslaly PPL pro turbo, ve středu si ho u mě vyzvedli, v pátek telefonát že turbo posílají zpět a v pondělí bylo doma...
co bylo horší že turbo bylo na kaši, sací vrtulka nějakou dobu strouhala housing, axiální vůle cca 5mm nějak sem tušil že repas bude dražší ale nakonec by byla cena opravy cca 13500,- a cena nového 15300,- takže sem vzal nové :/
píši to sem jen pro zajmavost a upozornění že je třeba turbo repasovat včas
alfa 2.4 110kW má nalítáno 197xxxkm a turbo vypadalo původní.
jen pro zajímavost: poslaly PPL pro turbo, ve středu si ho u mě vyzvedli, v pátek telefonát že turbo posílají zpět a v pondělí bylo doma...
co bylo horší že turbo bylo na kaši, sací vrtulka nějakou dobu strouhala housing, axiální vůle cca 5mm nějak sem tušil že repas bude dražší ale nakonec by byla cena opravy cca 13500,- a cena nového 15300,- takže sem vzal nové :/
píši to sem jen pro zajmavost a upozornění že je třeba turbo repasovat včas
alfa 2.4 110kW má nalítáno 197xxxkm a turbo vypadalo původní.
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Mám zajímavý problém s regulací turba u 2,4 jtd. Regulátor je nový, při ručním foukání vzduchu se regulace hýbe na pohled dobře.
Za jízdy ale už při střední zátěži jde ručička tlaku turba rychle až nahoru za zvuku "cirkulárky". ( střed turba byl dán nový - beze změny )
Regulace se zasekne a až po dalším přidání plynu se "utrhne" a ručička spadne níž, současně to začne víc tlačit vzduch a auto vyrazí dopředu, k tomu ustane ten zvuk.
Neznám přesně konstrukci té regulace, ale nejde mechanicky seřídit rozsah toho ovládání?
Za jízdy ale už při střední zátěži jde ručička tlaku turba rychle až nahoru za zvuku "cirkulárky". ( střed turba byl dán nový - beze změny )
Regulace se zasekne a až po dalším přidání plynu se "utrhne" a ručička spadne níž, současně to začne víc tlačit vzduch a auto vyrazí dopředu, k tomu ustane ten zvuk.
Neznám přesně konstrukci té regulace, ale nejde mechanicky seřídit rozsah toho ovládání?
2.4 JTDm147kw
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim, jsem cerstvym majitelem 147 1.9 Jtd 85kw a mam mensi/vetsi problem s turbem. Kdyz ujedu trasu, ktera ma pres 100 kilometru, tak mi ve chvili, kdy mam na tachometru tak 130-140km/h,3000 otacek a zarazenou petku, vyskoci cervena kontrolka motoru a vypne se turbo. Musim zastavit, vypnout a znovu nahodit motor a je to v pohode do dalsiho vyletu. Na kratkych trasach to nic nedela i kdybych tam mel 200km/h a 5000 otacek. Muze ni s tim nekdo poradit prosim? Diky
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Hele diagnostika určitě řekne, kde je chyba. Tipoval bych nějaké čidlo - overboost ventil, možná váha vzduchu. Ten co ti to prodal to musel vědět. Řekl bych skrytá vada.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Dnes rano som po celej noci nakopol auto a vsimol si ze s nrho vysiel krasny kudol bieleho dymu jtorysa pomaly znasal. Auto dymilo asi sekundu-dve. Olej co pusta turbo ? Za jazdy nic...
Hadice od turba vcelku fajn, spotreba oleja asi liter na 8-10 tisic.
Najazdene 260t.
Hadice od turba vcelku fajn, spotreba oleja asi liter na 8-10 tisic.
Najazdene 260t.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Je to trochu zvýšená spotřeba, ale nic co by bylo potřeba řešit. S tachometrovými 260 + něco navíc od bazarů už se na oleji klidně projeví. Kouř po startu s tím může souviset, nebo to může být jen vlhkost v naftě a studený motor.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Nadrz bola zhodou okolnosti plna az po vrch , akurat som v ten den vecer natankoval 67 litrov + VIF uvidin co to bude robit dalsie dni Parkujem v garazi kde mam podla alfa teplomeru 10-12 C .
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host