Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Hele já bych tu napínací kladku taky bral (kdyby náhodou odešla ta origo), vypadá to, že tam má 3 ks.
Aha, teď koukám, že už je pozdě, psal jsi mu včera...
Aha, teď koukám, že už je pozdě, psal jsi mu včera...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Ještě mi neodpověděl, až mi odpoví, tak to k tomu pridam. Muze byt?
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Tenhle plastovej pružinovej napínák bych asi nebral, dost motorů kvůli tomu skočilo. Originální hydraulický povolovák je lepší, tohle se začlo dávat až v rámci katování kostů...
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
No dobře, ale když se ten hyraulickej napínák odporoučí, tak to dál?
Vonkreuz: V klidu, nehoří to, chtěl bych to jen pro jistotu.
Vonkreuz: V klidu, nehoří to, chtěl bych to jen pro jistotu.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Kladka jde furt objednat na ebayi nová a ten zbytek... je potřeba vyříznout do toho dutého šteftu závit a zalepit tam červíka. Tím odstřihneš přívod oleje do povolováku a je vyřešeno. Sice tím trochu zkrátíš životnost řemene... ale beztak jestli budeš měnit 100tkm/5let nebo 50tkm/5let je jedno, bo víc jak 10tkm za rok s tím asi nenahrkáš A ono mezi náma ta kladka vydrží 200tkm bez problémů... a nejhůř se v ní daj jen vyměnit ložiska, jak to udělal Michal.
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Kluci, Polák se ještě neozval, takže kdybyste si to rozmysleli, tak není problém couvnout a já budu poslední, kdo se bude křivě dívat.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Riprex: Asi tě nechápu. Tuhle kladku tam přece dám místo té staré a zaslepím olejové kanálky o čemž taky píšeš. Kladky na ebayi taky nemusí být věčně, tak proč si nevzít tuhle do foroty.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
@ Michal, Coyote - objednano, zaplaceno. Až to dojde, tak Michalovi to pošlu pres kamosa, Coyotovi to dovezu osobně hned začátkem srpna (máme mít školení tam u tebe).
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Coyote: Ne, nejspíš nechápeš. To z polska není jen kladka ale celej napínák s pružinou. To se pak zadělávaj díry v bloku aby se to předělalo na tenhle novej plastonapínák.
Obrázek dole hovoří za vše.
Horní plastosráč vyrábí Litens a doporučuje se obecně prostě nepoužívat. Nevydrží tolik a pokud selže pružina (několik případů už bylo) vede to ke skočení zadní vačky nebo obou a destrukci minimálně ventilů. Na motor kterej mám rád bych si to nedal...
Spodní dva jsou totožné. Buďto se z toho dá ten olejovej válec uflexit a nahradit šroubem jako na foto (optimálnější je ale nic neflexit a dát šroub do vnitřku válce) - pak je potřeba mít měřák napnutí řemene a správně ho napnout a dotáhnout, nebo se dá nechat tak jak je, pak měřák není potřeba protože se to samo vymezí při dodržení postupu v servisnávodu. Tam je ale pak potřeba právě ten šteft na kterém to je zavařit nebo jinak zaslepit (tím červíkem například) aby nedocházelo k nežádoucímu úniku oleje. Hydraulický válec pak nebude fungovat a bude držet řemen stále napnutý = nebude ve vyšších otáčkách vlivem tlaku oleje docházet k povolení řemene a díky tomu je pak vhodné zkrátit interval výměny řemene na 50tkm nebo 5 let podle toho, co nastane dříve
Obrázek dole hovoří za vše.
Horní plastosráč vyrábí Litens a doporučuje se obecně prostě nepoužívat. Nevydrží tolik a pokud selže pružina (několik případů už bylo) vede to ke skočení zadní vačky nebo obou a destrukci minimálně ventilů. Na motor kterej mám rád bych si to nedal...
Spodní dva jsou totožné. Buďto se z toho dá ten olejovej válec uflexit a nahradit šroubem jako na foto (optimálnější je ale nic neflexit a dát šroub do vnitřku válce) - pak je potřeba mít měřák napnutí řemene a správně ho napnout a dotáhnout, nebo se dá nechat tak jak je, pak měřák není potřeba protože se to samo vymezí při dodržení postupu v servisnávodu. Tam je ale pak potřeba právě ten šteft na kterém to je zavařit nebo jinak zaslepit (tím červíkem například) aby nedocházelo k nežádoucímu úniku oleje. Hydraulický válec pak nebude fungovat a bude držet řemen stále napnutý = nebude ve vyšších otáčkách vlivem tlaku oleje docházet k povolení řemene a díky tomu je pak vhodné zkrátit interval výměny řemene na 50tkm nebo 5 let podle toho, co nastane dříve
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
24v ma podobny plastosrac(ta horna) a je pravde ze mi na starom praskla pruzinka ale len ta tenka co je regulovana termostatom, hlavna vratna pruzina drzala
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Jo takhle, tak tohle jsem ještě neviděl. A to se mi rozhodně nelíbí, raději to v případě nouze předělám na novější řešení.
Vonkreuz: Super, díky. Chceš poslat peníze?
Vonkreuz: Super, díky. Chceš poslat peníze?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
ja prestavuji ty napinaky vlevo natvrdo, tak jak ripex uz pres 20 let. olej z nich uz nikdy nepotece, ty kovove kladky se daji 1x, 2x nove naplnit vazelinou a maji temer nekonecnou zivotnost. A nejlepsi napinak je na 24v, ale jen u 164ky. Ty plastosrace delaly az na 156, 166,GTV 24v.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Coyote: Klidně předělej... ale pak nebreč až se to posere. Já ten krám neprozřetelně taky koupil a když se mi to dostalo do ruky, tak jsem to radši vrátil... jak píše rosso, tak ty origo kladky jsou skoro nesmrtelný. Když nic jinýho, tak pak prosím nevyhazuj ten původní napínák, klidně ho od tebe vezmu
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Neboj se, starýho napínáku se zbavovat nebudu, určitě tam bude ještě nějakou dobu a kdyby ne, tak něž nějaký starý díl pošlu pryč, tak se dost rozmýšlím. Jak jsem psal, beru to do foroty, kdyby někdy náhodou...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
OK, já jen, že Hampi ho tuším vyhodil
napínací kladka za 29 € - intzerát v Rakúsku
Nemám sice 3.0 V6, ale možná by se někomu šikla...
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und ... 166253473/
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und ... 166253473/
2 ks AR 164 2.0 TS /1991/
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
1. je jetej
2. je tam vystipnuty kus pplastu na kladce.
3. timpadem je to artikl urcenej k zahube...no ja bych si to tam nedal
2. je tam vystipnuty kus pplastu na kladce.
3. timpadem je to artikl urcenej k zahube...no ja bych si to tam nedal
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
.....no Helmut píše, že je nejetej a že kousek plastu z kladky se vyloupnul, když mu spadla na zem...
2 ks AR 164 2.0 TS /1991/
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Hoši hoši... twe řekne se vám tu z několika stran, že něco nemáte dělat a kupovat a stejně to všichni dělaj Ale no co už... klidně si dejte do rozvodů prasklou plastovou kladku, když z toho máte radost
Mimo jiné na tom je vidět krásně sračkoidní kvalita kladek Litens... origo kladka když spadne na zem, tak maximálně udělá díru do země
Mimo jiné na tom je vidět krásně sračkoidní kvalita kladek Litens... origo kladka když spadne na zem, tak maximálně udělá díru do země
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
V pondělí jsem o tomhle vyprávěl Coyotovi:
Davide Cironi - Countach Replica V6 Tb
Při stavbě použili 2.0 V6 12v z AR166.
A proč je to ve vlákně o napínací kladce?
10:26 - u pomocných rozvodu už mají sundaný klimakompresor, což je i pochopitelné... a následuje hustopřísné nastínění odstranění napínáku klínového řemene a jeho alternativa v upraveném uchycení alternátoru
15:20 - konečná podoba pomocných rozvodu bez napínací kladky, kterou částečně nahradil nastavitelný alternátor
Davide Cironi - Countach Replica V6 Tb
Při stavbě použili 2.0 V6 12v z AR166.
A proč je to ve vlákně o napínací kladce?
10:26 - u pomocných rozvodu už mají sundaný klimakompresor, což je i pochopitelné... a následuje hustopřísné nastínění odstranění napínáku klínového řemene a jeho alternativa v upraveném uchycení alternátoru
15:20 - konečná podoba pomocných rozvodu bez napínací kladky, kterou částečně nahradil nastavitelný alternátor
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Zvláštní, že 166/156/GTV aj. už skoro 20 let jezdí na plastový sráč a funguje to.
Ale očekávám, že riprex zase sypne historku o tlupě hloupých italských inženýrů a někdo*to v garáži vymyslel líp
Ale očekávám, že riprex zase sypne historku o tlupě hloupých italských inženýrů a někdo*to v garáži vymyslel líp
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Plastové kladky maj v zásadě asi dva problémy. Jedním z nich je kvalita pružin v kladkách Litens které rády praskají a kladka pak nenapíná. Kladky Dayco na tohle netrpěj ale je potřeba dost opatrná instalace za použití optimálně třírukého alfisty aby se namontovala správně. Druhý problém této kladky je, že nepodrží napnutej řemen při opačném protočení motoru a tak si to může skočit pokud někdo parkuje a nechá to opřený přes kvalt. Ber jak ber, původní napínák je lepší a skoro nesmrtelný, navíc 12V busso je na ten napínák dost náročný protože vačka na pravé hlavě není dostatečně obepnutá řemenem a občas si skočí. Nicméně teď jsme prostě neměli před odjezdem čas to rychle nějak jinak řešit a tak holt taky máme tuhle kladku. Zatím najeto nějakých 5000km a funguje to. A kladka u 24V je úplně něco jiného, tak sem netahej 156. A u turbo 166 a GTV jsou mnohé větší problémy.
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
u tech 24V bych teda videl taky velky rozdil 164 vs zbytek . A hlavne nechapu proc vodici kladky jsou delane supermasivne celoocelove a ktomu ten plastovy srac/napinak. No nekam asi museji povinne namontovat nejslabsi clanek.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Jo to samo, 24V ve 164 je v dost věcech jinej. Navíc u 166 a 156 je přesunutej ten termostat a čím víc inovovali, tím víc nahovno to bylo.
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody 12V - napínací kladka a vše kolem rozvodů
Nějak nechápu, co je špatně u 24V na termostatu, když je krásně přístupnej. Co je nový, to je blbý?
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host