2,0 turbo vs 2,5

dejvi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 15.8.2007, stř 19:28
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

2,0 turbo vs 2,5

Příspěvek od dejvi » 29.11.2008, sob 21:31

Chtěl bych vědět jaký je rozdíl ve spotřebě mezi 2,0V6 turbo a 2,5V6.
nevíte někdo jakej je automat ve 166ce?Jestli je to podobný jako Selespeed nebo obyč.automat? :diky
ALFA ROMEO 156 2,0TS SELESPEED SPORTWAGON
Alfa Romeo 156 2.0TS 155PS

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alfi166silver » 2.12.2008, úte 20:16

Nevím kolik si bere 2,5 ,ale moje 2,0TB teď v zimě jezdí město určitě za 17,možná víc.Dálky jezdím kolem 12-13.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

dejvi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 15.8.2007, stř 19:28
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dejvi » 2.12.2008, úte 20:21

to je pěkná pálka,ale to jezdíš svižně :drivers:
ALFA ROMEO 156 2,0TS SELESPEED SPORTWAGON
Alfa Romeo 156 2.0TS 155PS

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 2.12.2008, úte 22:57

taky ti zapoměl napsat, že zam má speciální upravu s 250 mulama... :hotovej ...ale konečně někdo kdo napsal pravdu..už mě vážně unavuje poslouchat jak někdo jezdí s 2.5 V6 v lehounké 166 za 8L...úplná kravina..já jsem jezdil ve vymazlené a s lehkou nohou okolo 12 kombinace..a to jsem jel vážně jak pro rohlíky...rozumná jízda kombinace okolo 13-15L..svižnější 17L a více úplně na pohodu.. 2.0 TB vychází z TS a ty žerou pěkně..takže spotřeba dle mě bude min. stejná.. jako 2.5 V6. A 2.5 V6 je jeden z nejlepší motorů od Alfy..hlavně ve spolehlivosti...oproti choulostivým TS a TB...takže bych to vůbec neřešil...
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.12.2008, úte 23:19

A v cem vychazi V6 Turbo z R4 TwinSparku? :hotovej
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 2.12.2008, úte 23:31

Harous píše:A v cem vychazi V6 Turbo z R4 TwinSparku? :hotovej
třeba stejné uložení kliky...je jasný, že je to V6..ale stejnej matroš a stejné vůle-takže stejná spotřeba oleje atd...ikdyž je pravda, že klika na tu spotřebu vliv mít nebude :smt026 ...v tomhle čerpám z info. známého technika z Fiatu
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.12.2008, úte 23:45

Ten motor vychazi prave z 2.5 V6 a ne z TS...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 3.12.2008, stř 00:01

Harous píše:Ten motor vychazi prave z 2.5 V6 a ne z TS...
tak bylo by to logický, když je to V6...a taky by to bylo pak super...co se týče spolehlivosti-ale i o té jsem slyšel něco jiného. To že tam odejde turbo neberu-to je riziko všech turbo motorů.. Upřimně tak se potom omlouvám za milné info..jak jsem nakoupil, tak prodávám a když mi to řekne technik co leta dělal Alfy, tak tomu prostě věřim. Jinak jsem ve všech recenzí četl, že 2.0TB nebrat, že se jednalo spíše o záležitost prodeje pouze v itálii. Tak je mi divný, že kdybyby vycházel z 2.5 V6, že by měl tak pochybnou recenzi :roll:
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2008, stř 00:56

On vychazi z 12V 3.0, ale je to rada sestivalcu pouzivana od Alfy Sei. Vyssi poruchovost muze byt zpusobena vetsim namahanim, ale nemyslim, ze by to bylo nejak tragicky. Kvalit Lanciackych turbobenzinu teda nedosahuje, ale ze by to byl vylozene prusvih jako 16V TS teda nevim. S tim italskym trhem to je pravda, ale to zase bylo dany takovym silne socialistickym experimentem v Italii jehoz vysledkem je milionarska dan, v pripade aut tusim nad dva litry objemu. Ta dan se snad blizi 40% z ceny, takze v Italii se logicky prodaval ten 2.0 turbo dobre.
Ke spotrebe muzu dodat jen to, ze jezdim s 2.0 Turbo (ale R5 20V) od 9 do 14. tech 9 ale neni rozhodne economyrun, tech 14 tam vyleti pri poskakovani po meste a pri dalnicnich strekach rychlostma nad 160. Pri takovy bezny jizde a castyho vyuzivani vykonu jezdim za cca 12 litru...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2008, stř 00:58

kravitzUL píše:Jinak jsem ve všech recenzí četl, že 2.0TB nebrat, že se jednalo spíše o záležitost prodeje pouze v itálii.
A nepsal ty recenze Vaculik? :hotovej
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 3.12.2008, stř 09:58

jednou jsem tu použil recenzi od Lukáše Vaculíka :hotovej a budu to zase poslouchat celej rok :smt073 Já asi věřim, že to bude :smt026 ..ale v jeho recenzi na TS 16 V motory(kterou jsem použil) bych mu já nevytknul nic..
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2008, stř 10:31

Jeste k tomu turbu. V dobe kdy vzniknul 2.0 V6 Turbo jeste nebyl TS 16V zrejme ani na papire. A stary dobry 8V TS jsou drzaky. Bohuzel ta Tvoje informace jen poukazuje na uroven mechaniku v servisech Fiat... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 3.12.2008, stř 10:47

Myslím že 2.0TB které se dávali do 166tek jsou 12ti ventilové nemají hydroštely a co 20tis.km se musí štelovat ventily a spotřeba je větší než u 2.5i
Pro kravitzUL s mojím autem jsem se dostal na nejnižší spotřebu jel jsem pořád po rovině Jeseník -Zlaté Hory 25km nepřekročil jsem 60ku a spotřeba 5.7 samozřejmě že to nebyla jízda jen jsem zkoušel nejmenší spotřebu,když jezdím s manželkou tak jezdím kolem 9ti litru když jedu sám tak kolem 12tilitru celková dlouhodobá spotřeba mi vychází 11.2litru
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 3.12.2008, stř 11:07

..ale je to naměřená spotřeba nebo PC?..reál je někdy trochu jinde.. Já to nechápu..měl jsem vážně vymazleného 1.8 TS..z Lucemburska..pak ho měl kámoš 5 let-garážovaný..v zimě nejetý a spotřeba 10-13L..z lehkou nohou kolem 10 průměr.. Ten samý kamarád měl pak 166, 2.5 V6 a zase voňavku-kupoval ji ještě za 240tis... a ta spotřeba průměr když mi ji půjčil okolo 12-15L.. Takže vážně nechápu :shock:...když jsem jel rozumě dálku po rovince, tak tro šlo okolo 6-7, ale stačilo lehce přišlápnou kopeček a PC nestíhal :hotovej
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 3.12.2008, stř 11:19

No jasně přes PC, vím že to není přesný ale velký rozdíl v tom není no ale když jezdím na srazy jezdíme z Gionardim který když jede přede mnou tak mám spotřebu hned 16 litrů je to palba vesnice nevesnice no.. :drivers: :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

krosmen

Příspěvky: 74
Registrován: 27.7.2008, ned 22:12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krosmen » 3.12.2008, stř 11:37

jen tak pro info R5 v kappě turbo je zase z fiatu coupe kde je docela častým problémem ne úplně nejlepší turbo garette TB28 je ale otázkou proč v coupe odchází a v kappě nikoliv-tedy ne že by vydrželo věčně ale v coupe kolem 80000 je už po smrti vlivem špatné konstrukce výfukové části uzlu turba....Já sem se s coupe pohyboval od deseti po pětadvacet.....podle stylu jízdu a počtu dotknutí se plynem podlahy..... :wink:
k tomuhle tématu turbomotor bude vždycky náchylnější na styl jízdy a bude v jeho spotřebě větší rozdíl než u NA motoru.já osobně preferuju spíše cestu přeplňovaného motoru neb se dá jeho výkon relativně levně a snadno navýšit což NA motor neumožňuje....
něco italskýho mám....

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2008, stř 12:04

A jeste mala zajimavost k R5 Turbo. Ve Fiatu Coupe ma ten motor jinou hlavu s jinym uhlem mezi ventilama a je ladenj vic do ostra nez v Kappe.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alfi166silver » 5.12.2008, pát 10:02

Jen pro upřesnění: V6 2,0TB nemá s 2,0TS nic společného.V6 2,0 TB je standardní šestiválec,jehož základ je stejný s 2,5 nebo 3,0 šestiválcem,rodíl je v hlavách.V6 2,0 TB má v každé hlavě jen jednu vačku na sací ventily a výfukové jsou ovládány systémem OHV od sací vačky.Ventily se seřizují napevno,jako u každého sportovního auta,protože hydrostavy jsou u "závodních motorů" téměř nepoužitelný.Ventilů je 12 a u turbomotoru stačí dva na válec,u turba je důležitý plnící tlak a turbomotor s více ventily na válec je jen komedie a marketing.Co se týče háklivosti motoru,nic nepozoruju a mám najeto 180 000km a jak motor tak turbo jsou původní.Auto je nemocný jinde,pořád sypu peníze do podvozku... :(
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.12.2008, pát 10:12

Je mi jasny, ze u preplnovanych motoru neni pocet ventilu tak zasadne dulezity jako u atmosfer, ale tvrdit, ze je to jen komedie a marketing bych si nedovolil.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 5.12.2008, pát 12:10

Tady jde spíš o umístění zapalovací svíčky než o vyplachování. U čtyřventilu je možné dát svíčku do vrcholu spalovacího prostoru - tam je pro ni nejvýhodnější místo, co se týče teplot a přístupu čerstvé směsi k ní.

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alfi166silver » 5.12.2008, pát 12:25

Kůrkyn píše:Tady jde spíš o umístění zapalovací svíčky než o vyplachování. U čtyřventilu je možné dát svíčku do vrcholu spalovacího prostoru - tam je pro ni nejvýhodnější místo, co se týče teplot a přístupu čerstvé směsi k ní.
To je pravda,ale 2,5 i 3,0 se čtyřmi ventily na válec mají svíčku na stejném místě jak 2,0TB a myslím,že zas tak složité tam nanamontovat turbo by asi nebylo...
K tý komedii a marketingu víceventilový turbomotor :D ,nechytej mě za slovo,ale efekt tam je minimální k vynaloženému technickému řešení.Vyššího výkonu dosáhneš jednodušší cestou a tou je jen zvýšení plnícího tlaku a pevnější hlavou
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Beaumont
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Registrován: 28.1.2008, pon 12:57
Bydliště: Brno

2,5 V6 vs. 2,0 TB

Příspěvek od Beaumont » 15.12.2008, pon 21:18

Tedy ve 166 jsem s těmi motory nejel, ale v jiných Alfách ano (v GTV mám TB) a jedno je jasné: 2,0 V6 TB bude rychlejší a při svižné jízdě o dost žravější. Já s GTV jezdím mezi 11 (dlouhá cesta po dálnici mezi 130 a 150 km/h) a 15 litry na sto (dost ostře na okresce).
2,0 V6 TB jede skvěle, ale až tak od 3000 otáček. Je otázka, jestli se tak vysokootáčkový charakter hodí pro velký sedan. Já bych do 166 volil 3,0 V6 24V nebo rovnou 3,2 V6 24V.

Automaty ve 166 NEBRAT! Zejména ne s 2,5 V6 (u 2,0 V6 TB ani nebyl). Rozumný automat má až 159.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB

dejvi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 15.8.2007, stř 19:28
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dejvi » 29.12.2008, pon 21:44

MOTOR VE 166 2,5 V6 JE CELKEM SPOLEHLIVEJ NE,NEBO SE PLETU?
nĚKDE JSEM ČETL,ŽE MOTORY ALFY V6 JSOU NEJLEPŠÍ A VÍCEMÉNĚ BEZPROBLÉMOVÝ POKUD SE K TOMU ČLOVĚK CHOVÁ. _Q4_
ALFA ROMEO 156 2,0TS SELESPEED SPORTWAGON
Alfa Romeo 156 2.0TS 155PS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 29.12.2008, pon 23:12

To jsi četl správně :smt023

dejvi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 15.8.2007, stř 19:28
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dejvi » 30.12.2008, úte 09:31

Právě se rozhoduju jestli koupit 2,0turbo nebo 2,5,ale pořád mi nějak ve všem vítězí 2,5,řekl bych že i ta spotřeba bude menší? :drivers:
ALFA ROMEO 156 2,0TS SELESPEED SPORTWAGON
Alfa Romeo 156 2.0TS 155PS

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů