
Problém olej
Tak jsem si letěl čuchnout ještě k benzínu a potom o tomu oleji a nesmrdí to nijak podobně. Ale je fakt, že ten olej nějakej načuchlej je, ale předpokládám, že když si čuchnu k oleji novému a k oleji co nějakej čas běhá v motoru asi nebudou smrdět stejně 

Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Starej a novej olej jsem neočuchával
Jednou jsem to měl v Pick-upu a nemohl jsem na to přijít.Tam to byla prasklá membrána u čerpadla(to u tebe nehrozí).Tenkrát mi někdo říkal,že je to možný i přes kroužky(když se jen popojíždí se studeným motorem) ale moc se mi to nezdá.Jen jsem si na to vzpomněl

AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
No zejtra provedu s kamarádem takovej pokus. Odpustíme za prvé z vany olej aby nebyl měrka plná. Za druhé nalejeme ho do nádoby a zkusíme zapálit, dle toho zjistíme jestli v něm je benzín nebo ne. Potom samozřejmě v rámci pokusu zkusíme čistý olej nový zapálit a porovnáme to. Jelikož klasicky olej by neměl hned chytnout, ale olej s benzínem zaručeně chytne hned.
Stejně se to musí odpustit, slyšim jak tam běhaj válce a zvuk jak kdyby se utápěly, takže tipuju, že je tam toho oleje na ně moc.
Stejně se to musí odpustit, slyšim jak tam běhaj válce a zvuk jak kdyby se utápěly, takže tipuju, že je tam toho oleje na ně moc.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Kdybych měl benzín v oleji čím by to mohlo být ? Nejsem takový znalec motorů, autům tolik nehovim. Dík za odpověd.
EDIT: Nikdo nic ? Hladina oleje se mi zvedla na komplet plochu měrky takže asi 2,x cm nad max rysku a údajně je z toho cítit benzín. Nevíte čím by to mohlo být ?
EDIT: Nikdo nic ? Hladina oleje se mi zvedla na komplet plochu měrky takže asi 2,x cm nad max rysku a údajně je z toho cítit benzín. Nevíte čím by to mohlo být ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Bud jsou v pr..li kroužky,nebo teče nějaký vstřik,nebo nějaké čidlo a ř.j. dává bohatou směs a ta smývá olejový film z válců a benzín prolíná do oleje.Začal bych diagnostikou.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Vstřik stojí asi 3500 Kč to by se dalo. Ale jak se to pohybuje s cenou těch kroužků to nevim... nevíš ? Případně nemůže to být nějaká ta membrána regulátoru tlaku paliva ? Případně kde ten regulátor je ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Hm hm, já jen, že jsem četl na webu alfa romeo go od Slávy, že jedna z příčin zadírání je právě pronikání benzínu, přes membránu regulátoru tlaku paliva.
ale ono je taky dost možný, že u mě to bude problém jen toho, že jezdím krátké trasy a teď v zimě se ten benzín z oleje nestihne spálit, protože v létě sem problém neměl a jezdím jen krátký trasy, tak 4,5 km tam a 4,5 km zpět, občas nějaká ta cesta 20 km apod. ale nic daleko.
Ale zase divný by bylo, že ten olej nabyl, právě v době, kdy sem jel domů a začalo mi problikávat mazání, ale od té doby už ani nebliklo tak nevím... Možná to problikávalo, jako že se někde něco zkurvilo, ale kdyby bylo málo oleje, asi by mi nenabyl, takže ta kontrolka musela reagovat na něco jiného nebo nevím... Ale u nás nikde poblíž diagnostika není, jen v LBC, jenže mám takovej divnej pocit, že to bude stát majland a tenhle měsíc na tom finančně nejsem nejlíp.
ale ono je taky dost možný, že u mě to bude problém jen toho, že jezdím krátké trasy a teď v zimě se ten benzín z oleje nestihne spálit, protože v létě sem problém neměl a jezdím jen krátký trasy, tak 4,5 km tam a 4,5 km zpět, občas nějaká ta cesta 20 km apod. ale nic daleko.
Ale zase divný by bylo, že ten olej nabyl, právě v době, kdy sem jel domů a začalo mi problikávat mazání, ale od té doby už ani nebliklo tak nevím... Možná to problikávalo, jako že se někde něco zkurvilo, ale kdyby bylo málo oleje, asi by mi nenabyl, takže ta kontrolka musela reagovat na něco jiného nebo nevím... Ale u nás nikde poblíž diagnostika není, jen v LBC, jenže mám takovej divnej pocit, že to bude stát majland a tenhle měsíc na tom finančně nejsem nejlíp.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Ciao, já zase řeším jaký teď koupit olej a tohle je topic z rozcestníku pro 145/146 tak píšu sem.
Mám 146, 1.4TS, rok 2000 a najeto cca 90000km. Auto by mělo být ježděno na plnou syntetiku, momentálně tam mám Shell Helix Ultra 5W-40. V manuálu je napsaná klasika pro Alfy Selenia 20K. Tak nevím jestli v něm pokračovat a nebo přestoupit na tu Selenii co je v manuálu. Předem děkuju za radu...
Mám 146, 1.4TS, rok 2000 a najeto cca 90000km. Auto by mělo být ježděno na plnou syntetiku, momentálně tam mám Shell Helix Ultra 5W-40. V manuálu je napsaná klasika pro Alfy Selenia 20K. Tak nevím jestli v něm pokračovat a nebo přestoupit na tu Selenii co je v manuálu. Předem děkuju za radu...
Tak mi dneska volal týpek ze servisu. Údajně zatím neví proč, ale v oleji mám benzín, říkal, že měřil komprese a byla kolem 13-14 což je údajně v normě, neví někdo víc jestli je to opravdu v normě ? Údajně by to mohl být ještě termostat a ještě spoustu dalších věcí, ale zatím nemá bližší info... Takže zatím tak. Neví někdo o těch kompresech ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Tak každopádně týpec si stím už neví rady, tlaky jsou v pořádku, svíčky, kabely, cívky taky. Říkal, že proměřil co mohl zjistit bez diag a termostat je v čoudu úplně, prej je pořád otevřenej, takže ten vymění, olej vyměnil. Ale nedaří se mu to spojit s diag, prej to nechce komunikovat, takže to budu muset zkusit ještě někde jinde... jenže kdo napojí magnet marelli ecu to nevim...
Ale údajně by za to termostat nemohl, kdyby tekl do oleje benzín, tak říkal, že prostě neví... takže co změřil zjistil vyměnil zaplatím a můžu to odvést dál
mě z toho jebne 
Ale údajně by za to termostat nemohl, kdyby tekl do oleje benzín, tak říkal, že prostě neví... takže co změřil zjistil vyměnil zaplatím a můžu to odvést dál


Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Ten mechanik je asi trochu jelito s odpuštěním.
jezdíš trasy 4,5 km, to se pokaždé motor ohřeje tak na 40˚C a jestli máš ještě k tomu pořád otevřený termostat, tak se neohřeje vůbec. Z toho vyplývá, že motor běží pořád v režimu "studený" po staru "na sytič" a tudíž jede na velmi bohatou směs. Ta jak známo hoří velmi špatně a nespálený benzín jde pryč z válce výfukem a taky kondenzuje na stěnách válce. Ten se pak lehce přes pístní kroužky protlačí až do klikové skříně, kde se míchá s olejem a ředí ho. Proto bliká mazání, protože olej je tak řídký, že ho čerpadlo nenatlakuje.
Jestli takhle jezdíš denně, tak se není čemu divit.
Není Ti divné, že to auto žere 20 na sto?
Sorry za ten tón, ale tohle mě dokáže rozčílit, když někdo dělá diagnistiku a má v háji termostat...
jezdíš trasy 4,5 km, to se pokaždé motor ohřeje tak na 40˚C a jestli máš ještě k tomu pořád otevřený termostat, tak se neohřeje vůbec. Z toho vyplývá, že motor běží pořád v režimu "studený" po staru "na sytič" a tudíž jede na velmi bohatou směs. Ta jak známo hoří velmi špatně a nespálený benzín jde pryč z válce výfukem a taky kondenzuje na stěnách válce. Ten se pak lehce přes pístní kroužky protlačí až do klikové skříně, kde se míchá s olejem a ředí ho. Proto bliká mazání, protože olej je tak řídký, že ho čerpadlo nenatlakuje.
Jestli takhle jezdíš denně, tak se není čemu divit.
Není Ti divné, že to auto žere 20 na sto?
Sorry za ten tón, ale tohle mě dokáže rozčílit, když někdo dělá diagnistiku a má v háji termostat...
V první řadě v klidu.
Auto 20 na 100 nežere. Žere kolem 10 na 100. Nejezdím pořád jen krátké trasy a to problikávání kontrolky se objevilo jen jednou a to právě paradoxne když jsem jel 50 km tam a 50 km zpátky a až skoro u baráku to začlo problikávat. Že byl špatnej termostat holt nepoznám nejsem přes auta takovej odborník. O diagnostiku nešlo mě, já chtěl auto pouze opravit. Diagnostiku chtěl dělat mechanik a nekomunikovalo mu to. Já tam přivezl auto, řekl jsem to co se mi stím stalo on čuchl k oleji, řekl že je tam benzín, vyměnil olej, zkontroloval tlaky, zjistil vadný termostat, vymění ho. Ale říkal, že si nemyslí, že by to dělal termostat, ten únik benzínu do oleje. Já stím nic nenadělám v autech se nevyznám, takže musim věřit servisu. Stejně potřebujem to auto odvést na diagnostiku a mrknout jestli ještě nějaké čidlo není v řiti, protože auto klepe na volnoběh jak vejtřaska, tak proto ta diagnostika.
Auto 20 na 100 nežere. Žere kolem 10 na 100. Nejezdím pořád jen krátké trasy a to problikávání kontrolky se objevilo jen jednou a to právě paradoxne když jsem jel 50 km tam a 50 km zpátky a až skoro u baráku to začlo problikávat. Že byl špatnej termostat holt nepoznám nejsem přes auta takovej odborník. O diagnostiku nešlo mě, já chtěl auto pouze opravit. Diagnostiku chtěl dělat mechanik a nekomunikovalo mu to. Já tam přivezl auto, řekl jsem to co se mi stím stalo on čuchl k oleji, řekl že je tam benzín, vyměnil olej, zkontroloval tlaky, zjistil vadný termostat, vymění ho. Ale říkal, že si nemyslí, že by to dělal termostat, ten únik benzínu do oleje. Já stím nic nenadělám v autech se nevyznám, takže musim věřit servisu. Stejně potřebujem to auto odvést na diagnostiku a mrknout jestli ještě nějaké čidlo není v řiti, protože auto klepe na volnoběh jak vejtřaska, tak proto ta diagnostika.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Tak jsem to dneska přivezl od toho týpka ze servisu. Vyměnil mi termostat a olej. Auto se za studena pořád dusí, netáhne, klepe. Ohřeje se ale poměrně rychle a potom už jede perfektně a neklepe. V oleji žádnej benzín už není, ani olej nepřibývá. Ani nebliká žádná kontrolka.
Takže za studena bude problém asi s nějakým čidlem, údajně by to mohlo být ještě čidlo teploty vody, říkal fachman a nebo prý seřídit řídící jednotku, říkal, že se nemohl napojit, takže po novým roce mě čeká novej servis... Minimálně alespoň můžu s klidným svědomím jezdit a nebát se. Za studena to holt musim nechat nahřát než stím vyjedu pár minut.
Každopádně fachman byl takovej dost nejistej a sám nevěděl nic moc, takže doporučit ho nemůžu a příště tam auto určitě nepovezu...
EDIT: A občas se mi rozsvítí vstřik a chcípne to, ale po nastartovaní bez problémů, řekl bych, že asi jeden vstřik vynechává občas. Ještě to bude muset počkat po novým roce na diag...
Takže za studena bude problém asi s nějakým čidlem, údajně by to mohlo být ještě čidlo teploty vody, říkal fachman a nebo prý seřídit řídící jednotku, říkal, že se nemohl napojit, takže po novým roce mě čeká novej servis... Minimálně alespoň můžu s klidným svědomím jezdit a nebát se. Za studena to holt musim nechat nahřát než stím vyjedu pár minut.
Každopádně fachman byl takovej dost nejistej a sám nevěděl nic moc, takže doporučit ho nemůžu a příště tam auto určitě nepovezu...
EDIT: A občas se mi rozsvítí vstřik a chcípne to, ale po nastartovaní bez problémů, řekl bych, že asi jeden vstřik vynechává občas. Ještě to bude muset počkat po novým roce na diag...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
No sorry ale na změření teplotních čidel ti stačí obyč multimetr za 250Kč a nepotřebuješ diagnostiku za desetitisíce. Vlastně diag neni potřeba skoro nikdy.... většina jednotek stejně jde vyblikat a zbytek zastaneš s osciloskopem(ideálně vícekanálovým a paměťovým) a obyčejným multimetrem. Kdo potřebuje spešl mašinu za desetitisíce aby se vůbec hnul z mrtvého bodu je podle mě tak trochu neschopnej.
Jo a 10L/100 je na boxera 1,4 zatraceně hodně
Jo a 10L/100 je na boxera 1,4 zatraceně hodně
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
Já se v tom prd vyznám, ani neznám polohu toho čidla, dal jsem to do servisu, aby se mi na to podíval, vyplázl jsem skoro 3 tis. a prakticky nic nevim. Na Diagnostice alespoň uvidim co se tam uložilo za chyby, občas mi chcípne a rozsvítí se vstřik, mám domluvený v Bosch servisu v liberci, že mě napíchnou a případně opraví, takže to nechám tak.
Uvidim jak se to začne se spotřebou chovat teď s novým termostatem.
Uvidim jak se to začne se spotřebou chovat teď s novým termostatem.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Vysolis litr za pripojeni a smazani chyby. Buhvi kdy to bylo delany naposled a tech chyb tam muze byt hafo. Takze das litr za smazani a az Ti to zablika pojedes tam znovu. Zaplatis zase litr za pripojeni, pak Ti vymenej za litr nejakej snimac co jim zrovna hodil chybu a Tobe to bude zlobit porad...
Zkus poshanet hodnoty cidel, protoze to asi mit mechanik nebude, ale kdyz mu to das do ruky tak by to mel odmerit kazdej trosku sikovnej mechanik.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
300 Kč za připojení a smazání, ale mě nejde o to. Mě jde o to aby mrkl na to jak tam běhá lambda apod. :-P to na diagnostice taky jde. Sem tam byl se Stilem rodičů a v pohodě to napojil, mrkl na lambdy, jaký maj průběhy, mrkl co tam hází chybu, jaký hází hodnoty čidla, tak já nevim jako. Jak se proměřujou vstřiky nevim, každopádně si myslim, že když jeden bude špatně dávkovat, tak to diagnostika ukáže ne ? Nebo když čidlo bude dávat špatný hodnoty, tak se to tam ukáže, alespoň tak to na tý diagnostice vypadalo, když jsem tam byl se Stilem.
Nejsem prostě fachman a ze servisu se mi to vrátilo sice v o něco lepším stavu, ale pořád to není ono a fachman řekne, že už neví. Tak musim jít o dům dál. Pokud mi může diagnostika alespoň trošku ukázat směr a pokud to fachmani spraví, tak proč ne ?
Nejsem prostě fachman a ze servisu se mi to vrátilo sice v o něco lepším stavu, ale pořád to není ono a fachman řekne, že už neví. Tak musim jít o dům dál. Pokud mi může diagnostika alespoň trošku ukázat směr a pokud to fachmani spraví, tak proč ne ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti