Studene jizdy s dieselovym motorem....

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 15.12.2008, pon 11:38

voe Krawi, šerife :-D chtěl jsem jen odpověď , jestli:

a) mám nechat v zimě nastartovaný auto nebo ne

b) jestli můžu od začátku topit

nic jinýho, nikdo se tu na tom neshodl a odpověď typu: "co tu řešíte, nastartuj a jeď " rozhodně neodpovídá na obě mé otázky

i když některým děkuju, o kousek se mé chatrné znalosti posunuly :-D :-D
Naposledy upravil(a) Solidus dne 15.12.2008, pon 11:40, celkem upraveno 1 x.
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.12.2008, pon 11:38

cuhan píše:takže jestli si pustím topení hned po nastartování nebo ne tak tomu auto je to fuk...
Fuk je to Tobe, ale tomu auto to jedno byt nemuze. :-D Otazka je jestli to ma nejakej vliv na zivotnost motoru. A tam uz to asi bude jina...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 12:33

Harous píše:
cuhan píše:takže jestli si pustím topení hned po nastartování nebo ne tak tomu auto je to fuk...
Fuk je to Tobe, ale tomu auto to jedno byt nemuze. :-D Otazka je jestli to ma nejakej vliv na zivotnost motoru. A tam uz to asi bude jina...
Vysvětli mi jediný logický důvod proč bych měl zahřívat auto a až potom se rozjet :-D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 15.12.2008, pon 12:46

Zeptejte se Taze, jak zahřívá na volnoběh, když mu auto najelo už 1/4 mega. Jeho způsob bude k motoru zcela určitě šetrný.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.12.2008, pon 13:03

cuhan píše:Vysvětli mi jediný logický důvod proč bych měl zahřívat auto a až potom se rozjet :-D
Za domaci ukol si precti na co jsem Ti odpovidal. At nemotame jablka a hrusky. :-D
Mala napoveda:
Zahrat a rozjet? vs. ma vliv zapnute topeni na rychlost ohrivani auta?... :wink:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 13:12

Harous píše:
cuhan píše:Vysvětli mi jediný logický důvod proč bych měl zahřívat auto a až potom se rozjet :-D
Za domaci ukol si precti na co jsem Ti odpovidal. At nemotame jablka a hrusky. :-D
Mala napoveda:
Zahrat a rozjet? vs. ma vliv zapnute topeni na rychlost ohrivani auta?... :wink:
Přesně vím co jsi psal ale kdybys četl příspěvky pečlivě tak se dozvíš že v topení je zhruba desetina toho ce je v celém systému chlazení takže jestli ohřívám 5.5l bez topení nebo 6l s topením tak je to fuk :pivko
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 15.12.2008, pon 13:42

cuhan píše:jestli ohřívám 5.5l bez topení nebo 6l s topením tak je to fuk
Vždycky ohříváš celou náplň, protože to není Scháde 1-2-0, kde se otvíral kohout radiátoru topení. Všechna normální auta zatopí tak, že klapka pustí teplý vzduch do kabiny. A radiátor topení je "pod proudem" stále.
Nebo že by V6 byla technologicky stejná jako užovka?
...když už se tu debatuje o h@vně
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 14:12

kejml píše:
cuhan píše:jestli ohřívám 5.5l bez topení nebo 6l s topením tak je to fuk
Vždycky ohříváš celou náplň, protože to není Scháde 1-2-0, kde se otvíral kohout radiátoru topení. Všechna normální auta zatopí tak, že klapka pustí teplý vzduch do kabiny. A radiátor topení je "pod proudem" stále.
Nebo že by V6 byla technologicky stejná jako užovka?
...když už se tu debatuje o h@vně
Dobře,když tedy ohříváš celou náplň automaticky tak nechápu očem je tato diskuse
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 15.12.2008, pon 14:16

myslim, že tohle se k dokonalosti ani dotáhnout nedá... Když jdu v zimě k zamrzlému autu, tak tam přece nebudu foukat ještě ledárnou :smt026 A pak dieslovej motor se na volnoběh ani moc nezahřeje...tak 3x déle naž za jízdy.. a motor i turbo se na volnoběh méně maže a poběží ti vše tím pádem 2-3x déle za studena a se ztuhlým olejem...Takže je podle mě lepší u dieslu vyjet klidnou jízdou a motor i tubo se lépe maže a hlavně něběží tak dlouho za studena. Hlavní je tam taky mít kvalitní olej a né pak v mrazech marmeládu :smt033 ..kterou budeš mustet opravdu zahřívat dlouho.. Já si nastartuju, pustim topení a jdu oškrábat auto a za 2min..v klídku jedu..tak 10km.. a pak se pouštim pozvolna do větších akcí. Nastartovaný motor 10min je u dieselu zbytečný(a myslim, že mu tu ani nějak neprospěje) a hlavně je to blbost-to by naparkovištích stály samá nastartovaná auta s pokuřujícímy majiteli.. A abych si nezatopil a čuměl pak přez zamrzlé, nebo zapařené okno a ještě v autě 15 min. mrznul, kvůli tak malému vlivu na ohřev motoru-je dle mě taky blbina a nezažil jsem že by to někdo z okolí dělal...auto má sloužit mě a ne já jemu
Naposledy upravil(a) kravitzUL dne 15.12.2008, pon 14:21, celkem upraveno 1 x.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.12.2008, pon 14:21

kravitzUL píše:A abych si nezatopil a ještě v autě 15 min. mrznul, kvůli tak malému vlivu na ohřev motoru-je dle mě taky blbina a nezažil jsem že by to někdo z okolí dělal...auto má sloužit mě a ne já jemu
jednoho znas :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 15.12.2008, pon 14:25

Richie píše:
kravitzUL píše:A abych si nezatopil a ještě v autě 15 min. mrznul, kvůli tak malému vlivu na ohřev motoru-je dle mě taky blbina a nezažil jsem že by to někdo z okolí dělal...auto má sloužit mě a ne já jemu
jednoho znas :D
..no to jsem si mohl myslet :-D ..jestli to děláš u dědečka GTvéčka-chápu...ale u spotřebních kamen :roll:
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.12.2008, pon 14:36

cuhan píše:takže jestli ohřívám 5.5l bez topení nebo 6l s topením tak je to fuk :pivko
Nevim co by na to rikal zakon o zachovani energie. :wink: Nekde uz jsem psal, ze fuk to urcite neni. Ale je otazka jaky tam budou rozdily v teplotach a v casech a tim padem jestli to ma nebo nema smysl. A to uz je vec jina. Beztak to treba u Kappy je reseny tak, ze dokud se trochu neohreje tak netopi a ventilator jede na minimalni otacky...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 14:54

kejml píše:
cuhan píše:jestli ohřívám 5.5l bez topení nebo 6l s topením tak je to fuk
Vždycky ohříváš celou náplň, protože to není Scháde 1-2-0, kde se otvíral kohout radiátoru topení. Všechna normální auta zatopí tak, že klapka pustí teplý vzduch do kabiny. A radiátor topení je "pod proudem" stále.
Nebo že by V6 byla technologicky stejná jako užovka?
...když už se tu debatuje o h@vně
Tak jsem nad tím přemýšlel cos napsal a zdá se mi že je to blbost,mi neříkej že v létě mám v radiátoru topení vodu 90°.Když jsem jel v létě na slovensko tak mě vylezla teplota na 120° zdůvodu zasraného chladiče pustil jsem topení naplno a teplota mi klesla to znamená že jsem do oběhu pustil studenou vodu ne?
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 15.12.2008, pon 15:28

ty voe já to snad vyzkoušim :o))

dobrý, tak já každý ráno do konce týdne změřim venkovní teplotu před odjezdem a budu měnit podmínky topení :smt044 :smt044 :-D
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.12.2008, pon 15:29

Kůrkyn to napsal dobře, najděte si znova jeho příspěvek a přestaˇnte spekulovat.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 15.12.2008, pon 15:39

Radim píše:Kůrkyn to napsal dobře, najděte si znova jeho příspěvek a přestaˇnte spekulovat.
ano pane učiteli :roll: a mi máme všichni traktory a stavební stroje :hotovej s kterejma musíme vždy po nastartování razit na plný kotel a vozit tuny hlíny.. dobře napsáno, ale jiná situace a i trochu jiná tehnika... jinak je to super popsané :smt023
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 15.12.2008, pon 16:37

kravitzUL píše:
Radim píše:Kůrkyn to napsal dobře, najděte si znova jeho příspěvek a přestaˇnte spekulovat.
ano pane učiteli :roll: a mi máme všichni traktory a stavební stroje :hotovej s kterejma musíme vždy po nastartování razit na plný kotel a vozit tuny hlíny.. dobře napsáno, ale jiná situace a i trochu jiná tehnika... jinak je to super popsané :smt023
Kravi, bych čekal, že z výkonu svého povolání budeš víc zvyklej poslouchat rozkazy :smt044 :smt044

já myslim, že reálný test bude třeba, takže zítra začínáme : :-D
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 15.12.2008, pon 17:55

cuhan píše:Tak jsem nad tím přemýšlel cos napsal a zdá se mi že je to blbost,mi neříkej že v létě mám v radiátoru topení vodu 90°.Když jsem jel v létě na slovensko tak mě vylezla teplota na 120° zdůvodu zasraného chladiče pustil jsem topení naplno a teplota mi klesla to znamená že jsem do oběhu pustil studenou vodu ne?
Klapka pustila vzduch na radiátor topení, který se začal chovat jako další chladič.
Když najdeš v eperu kohout topení, tak máš u mě pivo.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 18:29

kejml píše:
cuhan píše:Tak jsem nad tím přemýšlel cos napsal a zdá se mi že je to blbost,mi neříkej že v létě mám v radiátoru topení vodu 90°.Když jsem jel v létě na slovensko tak mě vylezla teplota na 120° zdůvodu zasraného chladiče pustil jsem topení naplno a teplota mi klesla to znamená že jsem do oběhu pustil studenou vodu ne?
Klapka pustila vzduch na radiátor topení, který se začal chovat jako další chladič.
Když najdeš v eperu kohout topení, tak máš u mě pivo.
Musím ti dát za pravdu že cirkulace vody je nezávislá natom zda topím nebo ne takže tak a to pivo ti koupím kdykoliv se potkáme :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Erbreakz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 12.4.2008, sob 22:48
Bydliště: Bratislava/Kremnica

Příspěvek od Erbreakz » 16.12.2008, úte 22:56

Dnes som naštartoval studený motor, hneď som vyšiel z garáže a takých 13 km šiel v normálnych otáčkach (okolo 2 tis.). Motor sa zohrial na 80 stupňov. Nikdy sa mi plynule nezohreje na "štandardných" 90. Tak som mu trochu podkúril, v 3,4,5 prevodovom stupni do 4000 rpm, koncová rýchlosť 170 KMH a teplota stúpla na 90 stupňov. Ako som sa ale umiernil a spomalil (110KMH), teplota klesla na 80. Je to zlý termostat ? (rieši sa to stále dokola, tak sorry za ďalší zbytočný topic ) :partyman:

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 16.12.2008, úte 23:09

Erbreakz píše:Dnes som naštartoval studený motor, hneď som vyšiel z garáže a takých 13 km šiel v normálnych otáčkach (okolo 2 tis.). Motor sa zohrial na 80 stupňov. Nikdy sa mi plynule nezohreje na "štandardných" 90. Tak som mu trochu podkúril, v 3,4,5 prevodovom stupni do 4000 rpm, koncová rýchlosť 170 KMH a teplota stúpla na 90 stupňov. Ako som sa ale umiernil a spomalil (110KMH), teplota klesla na 80. Je to zlý termostat ? (rieši sa to stále dokola, tak sorry za ďalší zbytočný topic ) :partyman:
už jsem to psal několikrát tady-změř vodu, nebo diagnostikou.. mě to u obou 156 ukazovalo o 15-18st méně.. takže čidlo, nebo budík..pak bych řešil termostat
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 17.12.2008, stř 09:03

čao, takže:

ranní teplota venku: 6°C
topení: max. teplo, větrák na stupeň 2, uzavřený okruh
teplota vody v cíli: 68°C




zítra napíšu zase další test. do práce jezdím 11km, bohužel dneska byl blbej provoz a nejel jsem plynule, mno nevim.
teplota vody motoru je můj exaktní odhad z budíku :o)))
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 17.12.2008, stř 09:26

nevim ale ja po 11km taky nemam motor na provozni teplote .takze bud v klidu...a to mam novy termostat.pomuze topeni uplne vypnout to leze rychleji pak.ale je to zbytecnost.
a spravnou funkcnost temostatu zjistis ze osahas rano hadice...jedna musi byt studena.i preste ze to bude dobre neznamena ze termostat bude fungovat dobre
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 17.12.2008, stř 09:44

mě nejde o termostat, ten jsem měnil, chtěl jsem tu původně (ač nejsem úplně původní tazatel) odpověď na :

a) nechat nastartované auto před ranním odjezdem

b) ovlivňuje zaplé topení rychlost ohřátí?


a tak jsem tu napsal, že udělám test. tohle byl první den :o) pak vyhodnotíme data :smt040 :smt040
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 17.12.2008, stř 09:55

a) vyrobce doporucuje minutu a pak ohrivat pomalou jizdou

b) urcite se rychleji ohreje kdyz topeni vypnes...jde o to o kolik vterin/minut to bude....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host