Geometrie
Re: Geometrie
Laserovku maji u pneu bohacek na bezdecine a v bestdrive na prumyslovy oboje asi na obednani
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Re: Geometrie
Jhn : škoda že nemáš přímo zkušenost mě napadlo jestli při tom stelovani nemohli treba povolit ten axial je divné že po geo to vypadá dobře a po pár desítkách km je volant na šejdr.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Geometrie
To je fakt divny. Zkus Bohacka na toho sem slysel dobry reference.
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Re: Geometrie
Jhn: dnes jsem byl u toho Boháčka opravdu velmi dobrý přístup navíc mechanik poladil i zadní nápravu mám malé áčko ale udělal to tak aby byli obě strany stejné předek dorovnal auto jede konečně úplně rovně a volant je taky jak má být díky za info.Fakt je ,že mám na řízení ještě jednu záhadu ,ale to už je věcí jiného mechanika ahoj a díky.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Geometrie
Tak to jsem rad ze to dobre dopadlo.
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Re: Geometrie
Tak záhada zjištěna Je vůle v tyči řízení respektive v pouzdře na straně kde bylo zarezlé axiální táhlo podle mě se vymačkalo díky tomu táhlu na tu tyč působila síla (kývání kola při zhoupnutí).rakonek píše: ↑12.10.2018, pát 13:27Jhn: dnes jsem byl u toho Boháčka opravdu velmi dobrý přístup navíc mechanik poladil i zadní nápravu mám malé áčko ale udělal to tak aby byli obě strany stejné předek dorovnal auto jede konečně úplně rovně a volant je taky jak má být díky za info.Fakt je ,že mám na řízení ještě jednu záhadu ,ale to už je věcí jiného mechanika ahoj a díky.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Geometrie
Oživím trochu tému. Mám klasický problém, predné pneu zjazdené zvnútra (zimné 205/55R16). Pointa je, že sa mi to stalo až posledné mesiace (auto mám cca 4 roky, donedávna všetko OK).
Čo sa za posldné časy zmenilo: Menil som PP horné rameno, tak som nechal nastaviť geometriu. Medzičasom som dal do predných pružím medzizávitové gumy, keďže boli pružiny unavené (predok klesnutý o cca 2-3 cm, tie medzizávitové pružiny to akurát toľko zdvihli, teraz je auto pekne v rovine). Geometria sa nastavovala až po aplikácií tých gúm.
Fotky a protokol z geometrie toť:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Geo_159/
Podľa toho, čo som tu prečítal, treba nastaviť zbiehavosť inak, ako predpisuje výrobca. Výrobca predpisuje -4´ až -12´/strana a podľa toho, čo som tu prečítal, by bolo treba ideálne nulu, alebo dokonca plusové hodnoty (ostatne plusové hodnoty som mal pre nastavením geometrie, ale musím povedať, že pravá pneu bola zvnútra viac zodratá aj pred nastavením geometrie, ľavá veru neviem a bohužiaľ, už je vyhodená). Správne som to pochopil? Nastaviť teda zbiehavosť na 0 až +5´/strana?
PS - a nebude mi ťahať auto v koľajách? Po minulé roky veru na letných 225/50R17 vcelku ťahalo. Na zimných 205/55R16 nič.
Čo sa za posldné časy zmenilo: Menil som PP horné rameno, tak som nechal nastaviť geometriu. Medzičasom som dal do predných pružím medzizávitové gumy, keďže boli pružiny unavené (predok klesnutý o cca 2-3 cm, tie medzizávitové pružiny to akurát toľko zdvihli, teraz je auto pekne v rovine). Geometria sa nastavovala až po aplikácií tých gúm.
Fotky a protokol z geometrie toť:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Geo_159/
Podľa toho, čo som tu prečítal, treba nastaviť zbiehavosť inak, ako predpisuje výrobca. Výrobca predpisuje -4´ až -12´/strana a podľa toho, čo som tu prečítal, by bolo treba ideálne nulu, alebo dokonca plusové hodnoty (ostatne plusové hodnoty som mal pre nastavením geometrie, ale musím povedať, že pravá pneu bola zvnútra viac zodratá aj pred nastavením geometrie, ľavá veru neviem a bohužiaľ, už je vyhodená). Správne som to pochopil? Nastaviť teda zbiehavosť na 0 až +5´/strana?
PS - a nebude mi ťahať auto v koľajách? Po minulé roky veru na letných 225/50R17 vcelku ťahalo. Na zimných 205/55R16 nič.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Geometrie
Ahoj, já osobně mám už dlouhá léta nastavenou sbíhavost na +5 každou stranu a pneu se mi nesjíždí ani o mm. . Já preferuju nastavit kladnou sbíhavost, aby auto samo drželo přímý směr. To, jestli Alfu táhne do kolejí ovlivní nejvíc rozměr kol. 16-ky netahají vůbec. 18-ky umí potahat, ale záleží i na gumách, já mám už podruhé Nexeny, mají celkem tvrdé boky a pocitově netahají.
Re: Geometrie
Ďakujem!
PS - mňa ťahali v koľajách Conti 225/50R17...teraz budem mať vpredu Matador HEctorra 225/50R17, tak uvidíme. Ale na omäk sú bočnice dosť mäkké.
PS - mňa ťahali v koľajách Conti 225/50R17...teraz budem mať vpredu Matador HEctorra 225/50R17, tak uvidíme. Ale na omäk sú bočnice dosť mäkké.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Geometrie
Já mám vpředu sbíhavost na nulu. Pneu se sjíždí naprosto rovnoměrně.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Geometrie
159 ma stale sportovni podvozek,sice uz ne tak kvalitni ale porad tam je. Proto je na prednich kolech z vyroby nastavena rozbihavost (zaporne hodnoty). To zlepsuje chovani vozu na rovine a hlavne v zatackach kdy lepe drzi smer a auto je spise pretacive. To je na ukor sjizdeni vnitrnich hran pneu. Cim vetsi kola tim je sjizdeni znatelnejsi. Da se to eliminovat vymenou vsech silentbloku za lepsi (strong/powerflex).
Proto hodne lidi nastavuje nulove hodnoty. Sjizdeni se utlumi a nema to zasadni vliv na jizdni vlastnosti.
Nastavenim sbihavosti (kladna hodnota) eliminujes uplne sjizdeni (ale pokud to prezenes zacne se sjizdet vnejsi hrana), ale na druhou stranu je auto mene stabilni jak na rovine tak hlavne v zatackach pri reakci na plyn a brzdu a celkove je nedotacive.
Proto hodne lidi nastavuje nulove hodnoty. Sjizdeni se utlumi a nema to zasadni vliv na jizdni vlastnosti.
Nastavenim sbihavosti (kladna hodnota) eliminujes uplne sjizdeni (ale pokud to prezenes zacne se sjizdet vnejsi hrana), ale na druhou stranu je auto mene stabilni jak na rovine tak hlavne v zatackach pri reakci na plyn a brzdu a celkove je nedotacive.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Geometrie
Ferrari: tu mírnou rozbíhavost na zadní nápravě bych taky radil napravit.
V servisu mi kdysi dali na zadek rozbíhavost místo sbíhavosti (špatné/opačné hodnoty v PC než uvádí manuál) a pneu to pěkně odnesly.
Jinak na předek se obecně doporučuje nula nebo velmi mírná rozbíhavost.
V servisu mi kdysi dali na zadek rozbíhavost místo sbíhavosti (špatné/opačné hodnoty v PC než uvádí manuál) a pneu to pěkně odnesly.
Jinak na předek se obecně doporučuje nula nebo velmi mírná rozbíhavost.
Re: Geometrie
Nooo, ja sa riadim zväčša heslom "don´t change running system"
A keďže auto sedí, ako prilepené a zadné pneu sa nederú nerovnomerne, tak do toho zasahovať nejdem.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Geometrie
No, mám to nastavené jemne do plusu, uvidím, čo sa bude diať.
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Geo_159/1484306160
Inak včera (so starou zbiehavosťou, tj mínusovou) som na letných 225/50R17 absolvoval cca 300 km, v tom boli 2x2 horské prechody s kadejakým povrchom cesty a treba povedať, že to veru neťahalo v koľajach. Resp. neboli poriadne koľaje. Tak sa uvidí, čo sa bude diať po zmene do plusu.
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Geo_159/1484306160
Inak včera (so starou zbiehavosťou, tj mínusovou) som na letných 225/50R17 absolvoval cca 300 km, v tom boli 2x2 horské prechody s kadejakým povrchom cesty a treba povedať, že to veru neťahalo v koľajach. Resp. neboli poriadne koľaje. Tak sa uvidí, čo sa bude diať po zmene do plusu.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Geometrie
A co ten zadek? To seřizovali? Protože podle protokolu se to pohlo o dost, ale stále ne dostatečně. Takže to, že máš předek jemně do plusu, je jen tvoje zbožné přání. Ve skutečnosti je ten předek jinde.
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
Re: Geometrie
So zadkom nerobili nič. Uvidíme, čo to bude robiť.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Ahoj, zrovna řeším sjíždění vnitřků na předku. Pomůže hodně pohnout z nápravnicí? mám PP kolo viditelně do A- (dělala se spojka)riprex píše: ↑28.8.2015, pát 00:02 Geometrie na laseru není žádná věda, pokud jí umí dotyčný mechanik používat. Vpředu se kromě čepů řízení nic štelovat nedá. Odklony maximálně srovnat na obou stranách posunutím nápravnice. Vzadu odklony seštelovat jdou, ale dost často jsou právě ty dotyčné silentbloky v háji a už se to seštelovat nedá - kola jsou moc do A a sjíždí se vnitřky pneu. Chce to vyměnit
Aspon díky tomuhle vláknu jsme si všiml, že mám od koupení vozu pneu 245/40
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Geometrie
Na Ti podvozku ti kromě excentrů do horních ramen nepomůže nic. Ostatně je to jediné opravdu funkční řešení, abys měl odklony a záklony v zeleném.
Re: Geometrie
Čeká mě geometrie na AR 159 Ti a chci se jen ujistit - vpředu i vzadu nastavit na nulu?
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Nebude se to pak chovat jako koza? Blbě držet na silnici?
Taky jsem to řešil a u zimních R18, že se oproti R19 kde byl širší rozměr než má být (245) sjíždí méně. A když jsem na STK vlezl pod auto a viděl jak se při testování vůlí chová ten zadní silent na spodním rameni, že jako žvejkačka, tak jsme koupil polyuretanové silenty. Ted jen čekám na další věci, abych to zavezl na výměnu. Pak dám GEO na nových letních jak má být.
Taky jsem to řešil a u zimních R18, že se oproti R19 kde byl širší rozměr než má být (245) sjíždí méně. A když jsem na STK vlezl pod auto a viděl jak se při testování vůlí chová ten zadní silent na spodním rameni, že jako žvejkačka, tak jsme koupil polyuretanové silenty. Ted jen čekám na další věci, abych to zavezl na výměnu. Pak dám GEO na nových letních jak má být.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Geometrie
Proto se ptám :-) Z debat zde jsem vyčetl, že u Ti není dobré se držet předepsaných hodnot, tak by mě zajímalo, co se osvědčilo v poměru jízdní vlastnosti vs. životnost pneu, resp. co mám chtít nechat nastavit.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Já nechával předek na 0 a bylo to v pohodě, rozhodně jsem nepozoroval, že by to v zatáčce plavalo.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Geometrie
předek do 0 je setup tak na Fabii, ale kecat vám do toho nebudu :-)
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Jo, to je možný, ale jak jsem psal, jízdní vlastnosti v pohoidě, resp. při denním ježdění jsem nic špatnýho nepozoroval.
Přední gumy se sjížděli rovnoměrně, samozřejmě asi tomu nahrávalo i to, že ramena horní/dolní, čepy řízení vč. axiálních táhel vše bylo po výměně
Přední gumy se sjížděli rovnoměrně, samozřejmě asi tomu nahrávalo i to, že ramena horní/dolní, čepy řízení vč. axiálních táhel vše bylo po výměně
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Taky jsem toho načetl a rozbíhavost na 0 byla z jedna varianta druhá byla ty silenty.
Když v zimě člověk v mrznoucím marastu po delší rovné jízdě pribrzdil, bylo slyšet od předních kol, že začaly kola štrejchat o ten o sníh v podběhu. Tedy, ten origo silent stojí dle mého za pendrek, proto jsem se rozhodl jít do polyuretanu.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host